Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-06-17, 18:33   #13726
BelowAverage
Kärvt maskulin
 
BelowAverages avatar
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 1 000
Citat:
Ursprungligen postat av Magnus N Visa inlägg
lugnt nu folk, Löfven fixar detta

"– Vi är fast beslutna att bryta den segregation som finns i landet. Målet är naturligtvis att vi ska inte ha några särskilt utsatta områden i Sverige.

Det kommer ta tid, det är ett långsiktigt arbete, men redan nästa mandatperiod så ska vi se tydliga resultat, säger Stefan Löfven på en pressträff."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/s...aden-i-sverige

"För att områdena inte ska vara särskilt utsatta längre lanserar Socialdemokraterna vad man kallar för det största trygghetsprogrammet i modern tid.

En miljard per år ska gå till att rusta upp miljonprogrammen.

– Bostadsområdena behöver rustas upp så det blir vackra och trygga bostadsområden. Till det behövs också ett samhällsstöd så att inte hyrorna åker iväg, säger Stefan Löfven till Aftonbladet."
Så segregationen ska brytas genom att invandrare och deras barn bor kvar i förorterna, fast dessa blir lite fräschare? Jag är tveksam.
Om de la lite krut på att pusha fram fler och billigare hyresrätter och i områden där det redan finns bostadsrätter istället för att skapa hyresrättsghetton. Då kanske invandrare faktiskt skulle ta sig ut från förorter i större skala.
Förstår inte ens om Löfven förstår vad segregation är om målet är att förorter ska ha fortsatt låga hyror - man får ghetton genom att de boende generellt är fattiga(re), så vill man minska segregation borde målsättningen vara att blanda samhällsklasser snarare än att klumpa ihop dem.

En miljard låter också som småpotatis. Valfloskel much?
__________________
Do I have potential?
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia Visa inlägg
Jag tror att den kan överleva om den får tillräckligt mycket konstgjord andning:
The bodybuilding industry is a scam meant to prey on your insecurities for the purpose of selling you worthless, overpriced supplements, while showing off bodybuilders with enough prescription and or illegal drugs in them to stock a pharmacy.
BelowAverage är inte uppkopplad  
Gammal 2018-06-17, 18:36   #13727
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 958
Citat:
Ursprungligen postat av BelowAverage Visa inlägg
Så segregationen ska brytas genom att invandrare och deras barn bor kvar i förorterna, fast dessa blir lite fräschare? Jag är tveksam.
Om de la lite krut på att pusha fram fler och billigare hyresrätter och i områden där det redan finns bostadsrätter istället för att skapa hyresrättsghetton. Då kanske invandrare faktiskt skulle ta sig ut från förorter i större skala.
Förstår inte ens om Löfven förstår vad segregation är om målet är att förorter ska ha fortsatt låga hyror - man får ghetton genom att de boende generellt är fattiga(re), så vill man minska segregation borde målsättningen vara att blanda samhällsklasser snarare än att klumpa ihop dem.

En miljard låter också som småpotatis. Valfloskel much?
Lite så ja, att fräscha upp områdena är såklart bra men det gör inte integreringen lättare som du säger.

Lite av valfläsk är det, men de stora påslagen kommer komma om två veckor på almedalen.

Kommer Löfven dit detta år förresten ? Han hoppade det förra året då han skulle tala med "vanligt" folk


Lite mera utförligt i punkter om deras plan:

"akta: S förslag för utsatta områden
Stödet på en miljard kronor årligen till upprustning av miljonprogrammen ska permanentas efter 2020

Stödet på 2,2 miljarder kronor årligen till kommuner med utsatta områden ska ligga fast

Fler studentbostäder ska byggas i ytterstadsområden

Boverket får i uppdrag att se över hur man ska stimulera fram blandade upplåtelseformer

Plan- och bygglagen ska ses över för att stimulera fram bostäder med olika standard i samma områden.

Bildande av regionala allmännyttiga bostadsbolag ska främjas

Köp av svarta hyreskontrakt ska kriminaliseras

Straffen för försäljning av svarta kontrakt ska skärpas

Lagskärpningar mot oskäliga hyror vid andrahandsuthyrningar ska införas

Fastighetsägare ska vid behov kunna införa tak för antal boende per lägenhet

Källa: Socialdemokraterna"

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-svartkontrakt

Senast redigerad av Magnus N den 2018-06-17 klockan 18:37.
Magnus N är inte uppkopplad  
Gammal 2018-06-17, 18:47   #13728
BelowAverage
Kärvt maskulin
 
BelowAverages avatar
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 1 000
Citat:
Ursprungligen postat av Magnus N Visa inlägg

Fler studentbostäder ska byggas i ytterstadsområden

Boverket får i uppdrag att se över hur man ska stimulera fram blandade upplåtelseformer

Plan- och bygglagen ska ses över för att stimulera fram bostäder med olika standard i samma områden.

Bildande av regionala allmännyttiga bostadsbolag ska främjas
Låter ev. bra men väldigt löst formulerat. Kanske helt tandlöst.
Men faktum (imo) kvarstår att är det segregation de verkligen vill åt så skulle man kanske göra det till praxis att när kommuner säljer mark till bostadsbolag avkrävs dessa att bygga X antal hyresrätter och då helst till humana prisnivåer i områden som inte är ghetton. Tror vi allihop skulle tjäna på om humankapital lättare kunde flytta till nya jobb och då hjälper det med hyresrätter utan 5+ års kötid.
Men om de med blandade upplåtelseformer samt olika standard avser just detta så tycker jag det låter väldigt positivt. Anar dock valfloskel
__________________
Do I have potential?
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia Visa inlägg
Jag tror att den kan överleva om den får tillräckligt mycket konstgjord andning:
The bodybuilding industry is a scam meant to prey on your insecurities for the purpose of selling you worthless, overpriced supplements, while showing off bodybuilders with enough prescription and or illegal drugs in them to stock a pharmacy.
BelowAverage är inte uppkopplad  
Gammal 2018-06-17, 18:53   #13729
r1kkie
Registered User
 
r1kkies avatar
 
Reg.datum: Jan 2009
Inlägg: 1 209
Citat:
Ursprungligen postat av Magnus N Visa inlägg
lugnt nu folk, Löfven fixar detta

"– Vi är fast beslutna att bryta den segregation som finns i landet. Målet är naturligtvis att vi ska inte ha några särskilt utsatta områden i Sverige.

Det kommer ta tid, det är ett långsiktigt arbete, men redan nästa mandatperiod så ska vi se tydliga resultat, säger Stefan Löfven på en pressträff."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/s...aden-i-sverige

"För att områdena inte ska vara särskilt utsatta längre lanserar Socialdemokraterna vad man kallar för det största trygghetsprogrammet i modern tid.

En miljard per år ska gå till att rusta upp miljonprogrammen.

– Bostadsområdena behöver rustas upp så det blir vackra och trygga bostadsområden. Till det behövs också ett samhällsstöd så att inte hyrorna åker iväg, säger Stefan Löfven till Aftonbladet."
Helt meningslöst slöseri med skattemedel. Hur många miljarder har plöjts ner i sådana projekt under tidens gång? Det har ju inte blivit bättre liksom...
__________________
"If it was easy, everybody would be good at it.
I was told that long time ago by a coach. If you want something you never had before, you gotta be willing to do something you've never done before."
-Phil Heath
r1kkie är inte uppkopplad  
Gammal 2018-06-17, 20:34   #13730
Starke75an
Mulkku of Sweden
 
Starke75ans avatar
 
Reg.datum: Jan 2015
Ort: I en by på landet
Inlägg: 882
Många i dessa områden är nöjda med att komma till ett land och få bostad, kläder och mat och pengar som man kan skicka hem utan att behöva anstränga sig.

Man måste inse att många kommer hit av den anledningen.
Starke75an är inte uppkopplad  
Gammal 2018-06-17, 23:33   #13731
supercharge
Registered User
 
supercharges avatar
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 167
Citat:
Ursprungligen postat av BelowAverage Visa inlägg
Så segregationen ska brytas genom att invandrare och deras barn bor kvar i förorterna, fast dessa blir lite fräschare? Jag är tveksam.
Om de la lite krut på att pusha fram fler och billigare hyresrätter och i områden där det redan finns bostadsrätter istället för att skapa hyresrättsghetton. Då kanske invandrare faktiskt skulle ta sig ut från förorter i större skala.
Förstår inte ens om Löfven förstår vad segregation är om målet är att förorter ska ha fortsatt låga hyror - man får ghetton genom att de boende generellt är fattiga(re), så vill man minska segregation borde målsättningen vara att blanda samhällsklasser snarare än att klumpa ihop dem.

En miljard låter också som småpotatis. Valfloskel much?
Om man ska vara helt krass är grejen är att vanligt folk inte vill bryta segregationen. Var bor politikerna själva exempelvis? inte fan är det i Rinkeby i varje fall. Därtill är det välbelagt att när ett område blir för invandrardominerat (från tredje världen) så börjar folk flytta därifrån.

Kort sagt: världen är inte nödvändigtvis som man vill att den ska vara, och om man ska agera någon sorts superaltruist och tvinga in tredjevärlden-invandrare hos svenskar så kommer kompetent folk börja flytta härifrån till slut om de inte får isolera sig. Alla ingenjörer, företagsledare, läkare, jurister o.s.v. tror du att de tänker bo i något område som ens antyder till att vara oroligt? Eller ha sina barn i en skola med minsta stök i? Blir det för dåligt så börjar processen att de grupperna en efter en lämnar landet och så urholkas svensk konkurrenskraft successivt tills vi blir Nordens Grekland. Varför ska någon bo kvar här om man ska betala världens högsta skatter, få piss tillbaka och sedan tvingas bo bredvid någon flyktingförläggning som grädden på moset? Då åker folk till Norge, Storbritannien, Schweiz eller vad man nu vill eftersom i princip alla länder står med öppna armar gentemot färdigutbildad, högkompetent och erfaren arbetskraft, och så får de högre lön, lägre skatt, bättre villkor generellt och en ordnad tillvaro.

Globaliseringen innebär inte bara att flyktingar kan komma hit utan även att svenskar är mer rörliga också. Det kommer därför bli mer konkurrens om högkvalificerad arbetskraft framöver som inte längre bara kommer stanna i ett land för att de råkat födas där och det är en konkurrenssituation som Sverige tycks göra sitt allra bästa för att förlora.

Senast redigerad av supercharge den 2018-06-17 klockan 23:40.
supercharge är inte uppkopplad  
Gammal 2018-06-17, 23:43   #13732
ChuckTesta
Nope! Chuck Testa
 
ChuckTestas avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 674
Citat:
Ursprungligen postat av egge Visa inlägg
Okej, då försöker jag mig på ett svar. För mig handlar det om grundläggande respekt för andra personer och deras åsikter. Det bor muslimer i Sverige, det kommer du inte ifrån vare sig du vill eller inte. Jag håller med om att många av dem inte borde vara här, speciellt kriminella och pojkmän som ljugit sig till en plats i vårt samhälle. Men om vi fokuserar på dem som faktiskt har asylskäl eller som har invandrat och anpassat sig till det svenska samhället, varför skulle inte dem få behålla en harmlös tradition som grundar sig i deras religion även om de nu lever i ett sekulariserat samhälle? Hade inte du, om vi leker med tanken att du hade flyttat till ett muslimskt land, velat fira och hedra dina traditionsenliga högtider?
Jag tycker att det är fjantigt att påstå att det är islamisering att ett folkvalt parti väljer att lyckönska muslimer på en av deras viktigaste högtider. Populistiskt? Javisst, men vad fan kan man förvänta sig av politiker ett valår? Alla fiskar väl röster så gott de kan.

Och nej, jag är inte för fri invandring, böneutrop eller religiösa friskolor så blanda inte in sånt i diskussionen. Jag vill heller inte att min framtida dotter ska bli gruppvåldtagen i en skogsdunge. Jag blir bara trött när minsta lilla tecken på att vi överhuvudtaget ser muslimer som människor möts av SD:are med domedagsprofetior och allmänt hat.
Grundläggande respekt? Det är ingen som förhindrar muslimer att utöva sin religion hemma. Grundläggande respekt bör snarare vara att dom anpassar sin religion, som verkligen inte hör hemma i västvärlden, till Sverige.

Att behålla harmlösa traditioner i hemmet, visst. Att normalisera islam har dock ingenting med det att göra. Att normalisera islam är mycket dåligt, för att islam är mycket dåligt. För varje positiv sak med islam finns hundratals negativa, att normalisera en objektivt dålig åskådning tycker du man ska göra av "grundläggande respekt". Grundläggande respekt för vem, islamistiska pappan till barnen som tvingas bära slöja i förskolan och där med sexualiserats? Grundläggande respekt för att människor ska hjärntvättas och leva som slavar under islam?

Angående frågan om jag hade flyttat till ett muslimskt land, hur många kyrkor byggs i muslimska länder? Varför blir kristna och judar dödade i vissa islamistiska länder? Länder där hela samhället, inklusive rättsordning, är grundat i islam, och den religionen vill du normalisera i västvärlden?

Det är ingen som har påstått att den enskilda handlingen där L önskar glad eid är islamisering, det folk menar är att Sverige/Europa sakta men säkert islamiseras med massiv muslimsk invandring som sprider sig i Europa, fler och fler krav och "rättigheter som muslimer" ska tillåtas, samhället ska sakta anpassas för islam, man börjar med halalslaktad skolmat, sen har man böneutrop och önskas glad eid.

Att ha islam i Sverige/västvärlden är inte önskvärt för att islam är en bakåtsträvande religion med totalt annorlunda värderingar jämfört med våra, därför borde islam aktivt motarbetas dvs inga böneutrop, inga moskéer, inget önska glad eid, inget halalslaktat, inget [valfri rättighet som muslim], omprogrammera muslimer till västvärldens kultur och anpassa religionen efter det, eller flytta till ett muslimskt land.

Om du är trött på "hat mot muslimer", kan du ge ett enda exempel på vad som är bra med islam?
ChuckTesta är inte uppkopplad  
Gammal 2018-06-18, 00:05   #13733
Hemi
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 2 304
Angående vad man gör i hemmet så är det ju bra att ickereligion eller ett långt avståndstagande från dem låter dig göra vad du vill, du kan tro som du vill och bete dig som du vill på toaletten osv och mm medan islam t ex, når dig ända in i hemmet och du kan inte göra vad du vill där.
Hemi är inte uppkopplad  
Gammal 2018-06-18, 00:41   #13734
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Har inte koll på hur attityderna faktiskt ser ut, men ja. Det är ju svårt att hjälpa någon som inte vill bli hjälpt.
https://asikt.dn.se/asikt/debatt/nu-...-som-sma-barn/
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad  
Gammal 2018-06-18, 02:03   #13735
Hemi
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 2 304
Sverige är ofta ett tungrott system man måste gå igenom som invandrare för att kunna jobba , eller att överhuvudtaget komma till Sverige för att jobba med vissa saker som jag inte orkar förklara. Att alla skall lära sig svenska och att trycka på det så mycket, skall göras i alla fall, om man behöver det. Jag känner många i Sverige, Nya Zeeländare, amerikaner palestinier och alla möjliga som inte kan svenska men som det går mycket bra för.

Det känns oflexibelt och ja, patroniserande samt onödigt nationalistiskt. Fatta ansträngningen att behöva lära sig svenska och engelska som är ett måste om man skall komma någomstans överhuvudtaget. Men så klart att S och SD blir ju galna då om någon säger att svenska och svenska system inte alltid borde ta hänsyn till...

Samma med bostäder och betongen i förorterna i sig, där invandrarna bor i Sverige. Om lägenheterna behöver renoveras då behöver de renoveras, i alla fall. Ja, jag tycker att Socialdemokraterna försöker lösa problem med enorma drivmoment och krafter som troligtvis inte kommer att träffa målen.

Det bygger säkert på någonting fint, att alla skall med och att allt skall vara rättvist, och alla skall vara svenskar så det inte blir synd om någon som inte kan bli det och så löser vi allting med jättestora fundamentala förebyggande nästan universiella ansträngningar.

Pratar inte ur någon speciell politisk synvinkel nu utan bara reagerar på S...
Hemi är inte uppkopplad  
Gammal 2018-06-18, 07:45   #13736
r1kkie
Registered User
 
r1kkies avatar
 
Reg.datum: Jan 2009
Inlägg: 1 209
Citat:
Ursprungligen postat av Hemi Visa inlägg
Sverige är ofta ett tungrott system man måste gå igenom som invandrare för att kunna jobba , eller att överhuvudtaget komma till Sverige för att jobba med vissa saker som jag inte orkar förklara. Att alla skall lära sig svenska och att trycka på det så mycket, skall göras i alla fall, om man behöver det. Jag känner många i Sverige, Nya Zeeländare, amerikaner palestinier och alla möjliga som inte kan svenska men som det går mycket bra för.

Det känns oflexibelt och ja, patroniserande samt onödigt nationalistiskt. Fatta ansträngningen att behöva lära sig svenska och engelska som är ett måste om man skall komma någomstans överhuvudtaget. Men så klart att S och SD blir ju galna då om någon säger att svenska och svenska system inte alltid borde ta hänsyn till...

Samma med bostäder och betongen i förorterna i sig, där invandrarna bor i Sverige. Om lägenheterna behöver renoveras då behöver de renoveras, i alla fall. Ja, jag tycker att Socialdemokraterna försöker lösa problem med enorma drivmoment och krafter som troligtvis inte kommer att träffa målen.

Det bygger säkert på någonting fint, att alla skall med och att allt skall vara rättvist, och alla skall vara svenskar så det inte blir synd om någon som inte kan bli det och så löser vi allting med jättestora fundamentala förebyggande nästan universiella ansträngningar.

Pratar inte ur någon speciell politisk synvinkel nu utan bara reagerar på S...
Så länge inte jobben kräver att man kan Svenska eller Engelska men problemet är att där det finns mest behov av arbetskraft, vården, skolan är det ett måste med bra Svenska för att kunna klara jobbet. Tex få patienter att förstå vad som sägs. Det är inget konstigt. Sen med ett så generöst bidrags samhälle försvinner en stor del av drivkraften att faktiskt lära sig Svenska för att få ett jobb då det kan vara svårt och väldigt krävande för vuxna personer så man skiter i det istället.
__________________
"If it was easy, everybody would be good at it.
I was told that long time ago by a coach. If you want something you never had before, you gotta be willing to do something you've never done before."
-Phil Heath
r1kkie är inte uppkopplad  
Gammal 2018-06-18, 08:31   #13737
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Kan inte låta bli att gilla Alice, tycker hon sätter huvudet på spiken om och om igen.
Bra krönika; http://www.gp.se/ledare/teodorescu-d...alet-1.6592188

Citat:
Därför tänkte jag redan nu presentera två förklaringar till varför SD kommer att bli det näst största eller rentav största partiet i höst. Utan förståelse för varför partiet växer kommer det bli svårt att stoppa dess framfart.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad  
Gammal 2018-06-18, 08:55   #13738
Snubben
är en liten legend.
 
Snubbens avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Ort: Stockholm
Inlägg: 3 125
https://www.expressen.se/ledare/susa...-atervandring/

Skulle vilja ha varit med på det dör mötet där expressen kom fram till att de ska vara aftonbladets motpol.
__________________
Mvh Snubben - Lyfta vikter + Löpning = #curl4lajf

Citat:
Ursprungligen postat av TomasB Visa inlägg
Yes! Ser ut som rena rama fett-boven. Tror det där är orsaken till södra USA's fettma-epedemi också. Jävla tallriksmodell!
Snubben är inte uppkopplad  
Gammal 2018-06-18, 09:34   #13739
MikaelB
\m/(>.<)\m/
 
MikaelBs avatar
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 616
https://www.di.se/nyheter/sveriges-e...arder-om-aret/

Allt för freden.
__________________
Instalifting
MikaelB är inte uppkopplad  
Gammal 2018-06-18, 10:06   #13740
delta_mats
Illrar pillrar
 
delta_matss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Skogen
Inlägg: 5 089
Citat:
Ursprungligen postat av MikaelB Visa inlägg
Vänta nu, förstår inte. Borde vi inte kunna betala mer till EU nu när vi tagit så många flyktingar hit? För visst tjänar vi på flyktingarna?
__________________
NO FEAT IS BEYOND MY REACH, I WILL WRITE MY OWN DESTINY.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad  


Stängt ämne


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:10.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)