Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2018-06-16, 08:25   #13681
egge
Det var en gång en tråd-master!
 
egges avatar
 
Reg.datum: Jun 2005
Ort: E4 Norr
Inlägg: 952
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Jag personligen vill inte förbjuda någon religion, utom islam. Islam har gång på gång visat sig oförenlig med andra kulturer, dags att förbjuda och förpassa islam tillbaks till öknen, sätta den karantän där (build a great wall) och inte låta den spridas. Sen får man fira sabbat, yom kippur, midvinterblot eller vad man nu önskar, förutom muslimska traditioner då.
Okej, då tycker vi olika. Jag tycker att religion ska förpassas till folks egna hem eller deras församlingar och inte ha någon som helst påverkan på statsapparaten men jag vill inte förbjuda folk att tro någonting.
__________________
Tacka vet jag konstruktivt livsknarkande. - Doctor Snuggles

Fanns aldrig i kravspecifikationen att livet skulle vara rättvist. Försent att koda om allting nu så vi får fortsätta simulationen. Kanske kan vi patcha? - stridis
egge är inte uppkopplad  
Gammal 2018-06-16, 08:33   #13682
Agitator
Den rättmätige
 
Agitators avatar
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 1 791
https://nyheteridag.se/en-arg-blatte...lv-att-skylla/

Citat:
Om samhällskontraktet går sönder, vården inte längre fungerar och polisen inte svarar på larm. Då har du dig själv att skylla, för vi hade alla kunnat förhindra det. Men ni valde tystnaden, av rädsla att bli kallade rasister, skriver En Arg Blatte.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Att träna utan steroider är som att vattna gräsmattan när det regnar. Slöseri med tid.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?
Agitator är inte uppkopplad  
Gammal 2018-06-16, 15:35   #13683
lördagsgrogg
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 30
Citat:
Ursprungligen postat av Armed Dingo Visa inlägg
Skulle tro att C's utspel är att Alliansen försöker ha något för alla väljare.

C=För de som vill ha stor invandring
M=Vill sno röster från SD samtidigt som de är Moderaterna
L=Samma gamla skit men en del köper det
KD=Vet ej

När de sedan slår ihop sig efter valet så kommer de köra samma gamla allianspolitik som vanligt, när alla kompromisser är klara.
L är rätt roliga, talar alltid om skolan och hur den ska bli bättre. Anses av någon anledning vara en stark fråga för dom.

Men så fort dom får minsta lilla inflytande och kan påverka så blir skolan käpprätt sämre. Jag är själv lite frågande till sambandet då dom åtminstone förr i världen brukade tala om flumskola och dylikt, något jag håller med om. Men det har knappast blivit bättre. Nu ska det väl kanske efter 15 års debatt eller så kanska kanske bli tillåtet att ha mobilfria klassrum... Ja det tar väl 5 år till antar jag.

Vem som helst med minimal intelligens kunde ju räkna ut att elever inte kan hantera ett multimediaverktyg samtidigt som de blir undervisade.

Tack och lov är jag så gammal att man fick kvarsittning om man skickade lappar på lektionstid. Och ironiskt nog en lapp skickad till föräldrarna ;-)
lördagsgrogg är inte uppkopplad  
Gammal 2018-06-16, 17:30   #13684
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 958
Ny förtroendemätning:

1. Ulf Kristersson (M): 36 procent (-3 från maj)
2. Annie Lööf (C): 34 procent (ingen förändring)
3. Jonas Sjöstedt (V): 33 procent (+1 från maj)
4. Stefan Löfven (S): 33 procent (-4 från maj)
5. Jimmie Åkesson (SD): 30 procent (+3 från maj)
6. Jan Björklund (L): 28 procent (ingen förändring)
7. Ebba Busch Thor (KD): 20 procent (+2 från maj)
8. Gustav Fridolin (MP): 17 procent (+2 från maj)
9. Isabella Lövin (MP): 13 procent (+1 från maj)

https://www.expressen.se/nyheter/val...immie-akesson/
Magnus N är inte uppkopplad  
Gammal 2018-06-16, 18:36   #13685
Aryt
Banned User
 
Reg.datum: Aug 2011
Ort: Götet :)):
Inlägg: 380
Citat:
Ursprungligen postat av Magnus N Visa inlägg
Ny förtroendemätning:

2. Annie Lööf (C): 34 procent (ingen förändring)
[/url]
Nej men nu.

Sjöstedt kan jag dock förstå, även om jag inte gillar hans politik.
Aryt är inte uppkopplad  
Gammal 2018-06-16, 18:38   #13686
micke81
något kärvare
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: sumpan
Inlägg: 1 634
Citat:
Ursprungligen postat av Bärsärk Visa inlägg
Jag är beredd att ta kostnaden för att vi ska ha värnplikt inte för att enbart försvara riket utan även för att uppfostra alla curlade snorungar.

Jag var den enda i mitt kompisgäng som fick göra värnplikt och jag har sen den dagen tyckt det varit en ganska stor skillnad mellan dom och mig i personlig mognad och det antar jag att jag ska tacka värnplikten för.

Allmän värnplikt är ju en perfekt maskering för "Allmän uppfostran" fast om man skulle säga "allmän uppfostran" så skulle alla gå i taket, men om man ger det ett syfte som rikets försvar så är många fler med på det.
Det handlar inte om kostnaden,det handlar om en omöjlig tidsram,mycket går att lösa med pengar,tiden det tar är inte en av dessa,våra folkvalda måste börja med att betala vad det kostar för att få den beställda varan vilket man i nutid vägrar,man beställer en Ferrari men vägrar betala för mer än en Skoda. Därefter bör man betala för den försvarsmakt som krävs vilket är betydligt mer,men där vi behöver ett större sortiment av Ferraris så väljer våra folkvalda att populistiskt beställa ett garagesortiment av Skodor.
Först måste man lösa den personal och materiel som krävs för att lösa uppgift,därefter kan man börja skala upp på riktigt och där kan man kanske om man vill komplettera och stoppa in värnpliktiga för att bygga volymen. Men det tar enormt mycket tid.
Hur många automatkarbiner/kulsprutor/uniformer/kängor/regementen/övningsfält/officerare OSV tror du att vi har?

Försvarsmaktens yttersta uppgift är väpnad strid,att leverera maximal död,förintelse och smärta gentemot en fiende,helst skall denna krigsmakt vara så jävulsk att ingen jävel vill riskera att komma i vägen för den och därmed är den krigsavhållande genom att bara existera,det är alltså ingen dagisverksamhet vi talar om,uppfostran av curlade snorungar skall vi lämna där den hör hemma,däremot är det en bieffekt som av positiv art.

Citat:
Ursprungligen postat av Bob90 Visa inlägg
Jag tror dock att värnplikten har en uppfostrande effekt. Man får ju lära sig om sig själv, hur man fungerar på tex knapert med mat, sömn och under stress och att arbeta tillsammans strukturerat och mot gemensamma mål.
Försvarsmaktens yttersta uppgift är väpnad strid,att leverera maximal död,förintelse och smärta gentemot en fiende,helst skall denna krigsmakt vara så jävulsk att ingen jävel vill riskera att komma i vägen för den och därmed är den krigsavhållande genom att bara existera,det är alltså ingen dagisverksamhet vi talar om,uppfostran av curlade snorungar skall vi lämna där den hör hemma,däremot är det en bieffekt som av positiv art.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Inget som inte är dopningsklassat eller läkemedelsklassat är mer anabolt än mjölk.
micke81 är inte uppkopplad  
Gammal 2018-06-16, 18:40   #13687
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Heja Uffe

Är lite förvånad över att Sjöstedt och Annie ligger så högt, med tanke på att deras partier ligger ganska lågt.

Citat:
Ursprungligen postat av micke81 Visa inlägg
Försvarsmaktens yttersta uppgift är väpnad strid,att leverera maximal död,förintelse och smärta gentemot en fiende,helst skall denna krigsmakt vara så jävulsk att ingen jävel vill riskera att komma i vägen för den och därmed är den krigsavhållande genom att bara existera,det är alltså ingen dagisverksamhet vi talar om,uppfostran av curlade snorungar skall vi lämna där den hör hemma,däremot är det en bieffekt som av positiv art.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.

Senast redigerad av Bob90 den 2018-06-16 klockan 18:45.
Bob90 är inte uppkopplad  
Gammal 2018-06-16, 18:46   #13688
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 958
Citat:
Ursprungligen postat av Bob90 Visa inlägg
Heja Uffe

Är lite förvånad över att Sjöstedt och Annie ligger så högt, med tanke på att deras partier ligger ganska lågt.
Det är just en förtroendemätning, inte en mätning rörande deras politik. Så folk litar på att Lööf/Sjöstedt står för sin politik, men de gillar den inte i alls lika hög grad
Magnus N är inte uppkopplad  
Gammal 2018-06-16, 18:50   #13689
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av Magnus N Visa inlägg
Det är just en förtroendemätning, inte en mätning rörande deras politik. Så folk litar på att Lööf/Sjöstedt står för sin politik, men de gillar den inte i alls lika hög grad
Ah, jo. Men när jag tänker på förtroendemätning så tänkte mer typ förtroende som "Den här personen skulle vara mest kapabel att leda landet". Fast det är ju såklart inte knutet till den politik man driver.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad  
Gammal 2018-06-16, 18:51   #13690
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 958
Citat:
Ursprungligen postat av Bob90 Visa inlägg
Ah, jo. Men när jag tänker på förtroendemätning så tänkte mer typ förtroende som "Den här personen skulle vara mest kapabel att leda landet". Fast det är ju såklart inte knutet till den politik man driver.
Iofs, den vinkeln kan man även ta. Då förstår jag absolut inte hur Sjöstedt och Lööf kommer så högt, inga jag vill se som den personen som "leder" Sverige
Magnus N är inte uppkopplad  
Gammal 2018-06-16, 18:56   #13691
Dreas
Maaaaaaat!
 
Dreass avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: Karlstad
Inlägg: 6 323
Citat:
Ursprungligen postat av lördagsgrogg Visa inlägg
L är rätt roliga, talar alltid om skolan och hur den ska bli bättre. Anses av någon anledning vara en stark fråga för dom.

Men så fort dom får minsta lilla inflytande och kan påverka så blir skolan käpprätt sämre. Jag är själv lite frågande till sambandet då dom åtminstone förr i världen brukade tala om flumskola och dylikt, något jag håller med om. Men det har knappast blivit bättre. Nu ska det väl kanske efter 15 års debatt eller så kanska kanske bli tillåtet att ha mobilfria klassrum... Ja det tar väl 5 år till antar jag.

Vem som helst med minimal intelligens kunde ju räkna ut att elever inte kan hantera ett multimediaverktyg samtidigt som de blir undervisade.

Tack och lov är jag så gammal att man fick kvarsittning om man skickade lappar på lektionstid. Och ironiskt nog en lapp skickad till föräldrarna ;-)
Du verkar inte veta vad du pratar om. Att skolan gick skit från 20xx och framåt finns det förklaringar på, vissa betydligt mer långtgående än en mandatperiod.

Insatserna L gjorde vid makten har iaf vissa påståtts hjälpa till i skolan. Så jag förstår inte vad du dillar om. Det är inte direkt så att man kör med snäva kasst utan får ge det flera år innan man ser kursen som måste tas.

Om något så var ju Fridolins löfte om att förbättra skolan på 100 dagar löjligt.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Deceiver85 Visa inlägg
"Vem vare? Vem vare som curla?"
"Ingen"
"Vadå ingen? Säg vem det fucking var"
"Ta det lugnt, vi sa att vi ska curla i squat racket, ni sa okej..."
"Vad ska jag göra med min fucking böjdräkt?"
Dreas är inte uppkopplad  
Gammal 2018-06-16, 19:01   #13692
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 958
"Järvaveckans grundare Ahmed Abdirahman
, 32, är mannen som fått samtliga partiledare att åka till en idrottsplats i förorten.

Han har övertygat Stockholms stad och Stockholms läns landsting om att bidra med hundratusentals skattekronor till olika projekt – samtidigt som hans förening i år hyr ut tält för 15 000 kronor i timmen.

Men i Stockholms stadshus väntar tjänstemännen fortfarande på den ekonomiska redovisningen efter förra årets politikervecka."

"(till vardags näringspolitisk expert på Stockholms handelskammare.)"

https://www.expressen.se/nyheter/mil...ningen-saknas/


Kan vi förvänta oss att det blir kännbara straff utav detta? Är det en vanlig privatperson som gör fel så smäller det, här rör det sig om många skattekronor med
Magnus N är inte uppkopplad  
Gammal 2018-06-16, 19:02   #13693
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av Magnus N Visa inlägg
Iofs, den vinkeln kan man även ta. Då förstår jag absolut inte hur Sjöstedt och Lööf kommer så högt, inga jag vill se som den personen som "leder" Sverige
Precis. Löfven kan jag förstå eftersom S har så stort stöd (och stödjer man partiet så brukar man även ha förtroende för partiledaren), men Sjöstedt och Lööf ligger förhållandevis ganska högt i denna, och förhållandevis ganska lågt i partistöd. Så det talar ju för din vinkel, då både Jonas och Annie varit ganska fasta i sina åsikter under lång tid.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad  
Gammal 2018-06-16, 19:10   #13694
stridis
stridis- avatartextmästare
 
stridiss avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Ort: lindome
Inlägg: 6 065
Citat:
Ursprungligen postat av micke81 Visa inlägg
Först måste man lösa den personal och materiel som krävs för att lösa uppgift,därefter kan man börja skala upp på riktigt och där kan man kanske om man vill komplettera och stoppa in värnpliktiga för att bygga volymen. Men det tar enormt mycket tid.
Hur många automatkarbiner/kulsprutor/uniformer/kängor/regementen/övningsfält/officerare OSV tror du att vi har?
Du får nog utveckla ditt argument lite.

Personlig utrustning för skyttesoldater(och liknande) borde vara lätt att lösa. Det är rena volymvaror i jämförelse med avancerad militärhårdvara som stridsflygplan och annat.

Försvarsmaktens förfall är oroväckande men rör det värnplikts vara eller icke vara?
__________________
Stridis invictus.

I won't just gaze into the abyss, I'll maintain uncomfortable eye contact with it.
stridis är inte uppkopplad  
Gammal 2018-06-16, 20:00   #13695
micke81
något kärvare
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: sumpan
Inlägg: 1 634
Citat:
Ursprungligen postat av stridis Visa inlägg
Du får nog utveckla ditt argument lite.

Personlig utrustning för skyttesoldater(och liknande) borde vara lätt att lösa. Det är rena volymvaror i jämförelse med avancerad militärhårdvara som stridsflygplan och annat.

Försvarsmaktens förfall är oroväckande men rör det värnplikts vara eller icke vara?
Ta rejäl tid att få fram dom där volymerna även för det mest grundläggande när det är riktigt stora volymer som krävs,och det är innan vi kommer in på det här med FMV och upphandlingar,särskilt med hänsyn till att övriga västvärlden i nutid försöker återuppbygga sina militära förmågor,det innebär att det blir rejäla väntetider för enkla saker som vapen,det krävs även enorma volymer med mer avancerade system,den rena enkla skyttesoldaten är knappast en majoritet i den moderna armen,det krävs stora mängder med fordon,sambandsmedel,tält och så vidare för att hålla "soldaten med geväret" med rätt information,utrustning och förflyttning...
Och oavsett så ser jag tyvärr värnpliktsåterinförandet som populistisk dynga för att kunna fortsätta ignorera verkligheten en stund till,pengarna måste fram för att få det man beställt från början och jag är inte emot en värnplikt men först måste de anställda vassa förbanden finnas på plats,de som skall hålla oss säkra tills den där stora gråa köttstaketet hinner mobilisera och som kommer kunna klara av de riktigt svåra uppgifterna som köttstaketet inte riktigt har förmåga att lösa.

Skall tilläggas att förfallet är långt ifrån fullständigt,våra anställda förband är riktigt kompetenta det är inget snack om den saken.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Inget som inte är dopningsklassat eller läkemedelsklassat är mer anabolt än mjölk.

Senast redigerad av micke81 den 2018-06-16 klockan 20:02.
micke81 är inte uppkopplad  


Stängt ämne

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:25.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)