Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-06-12, 21:12   #13546
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 959
Om man enbart ser på det dödliga våldet , kniv och pistolrelaterade våldsbrott ser ut att ha ökat på 2000talet samt "assault with injury"
Magnus N är uppkopplad nu  
Gammal 2018-06-12, 21:19   #13547
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 235
Londan (hela storbrittanien) är närmast förlorat. Inte så mycket för våldet eller islamiseringen, utan för att politiska dissidenter som motsätter sig islamiseringen och cuckifieringen åker i fängelse (Vilket för en vit man som inte gillar muslimer mycket väl kan innebära dödsstraff). Man kanske trodde att det var på rätt väg med eu-utträdet, men nej, det var bara en liten flis i tån för det antivita etablissemanget.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad  
Gammal 2018-06-12, 21:24   #13548
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 283
Här är en artikel från 2014.

Den heter "SD:s sjukaste motioner – hela listan".

http://www.dagensarena.se/innehall/s...r-hela-listan/

Läs igenom den och säg hur många av dom låter "sjuka" i dag.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad  
Gammal 2018-06-12, 21:40   #13549
ChuckTesta
Nope! Chuck Testa
 
ChuckTestas avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 674
"Sjuka motioner"

Inte en enda motion är sjuk, varken nu eller då.
ChuckTesta är inte uppkopplad  
Gammal 2018-06-12, 22:19   #13550
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
fick skit på fejjan ikväll för att jag ifrågasatte anti-SD-inlägg som i sig inte har något argument till vad man ska göra istället... men så ser retoriken ut, SD är nazister/rasister och det man har som argument är att.... SD är rasister och nazister. Vilka? Järnrör, åkesson på 90-talet etc etc.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad  
Gammal 2018-06-12, 22:20   #13551
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Så är dock tongångarna i hushållen. Jag tror inte man ska underskatta anti SD-rösterna, de har boostat rejält i sina fb-grupper. Anti-rasism-rörelser har stor kraft.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad  
Gammal 2018-06-12, 22:23   #13552
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av TranceII Visa inlägg
Stora polisnedragningar känns som en ganska stark kandidat till varför det har gått åt fel håll de senaste åren.

Samtidigt så kommer London upp mycket nu eftersom Trump har hamnat i bråk med borgmästaren och då blir fansen rabiata och försöker måla ut London som en förlorad stad från en Mad Max-framtid. Ofta genom att jämföra med New York som blivit en väldigt säker och rik stad.

Som lite balans så kan man alltid titta på historisk data. 130 pers mördades 2017 och det var en hyfsad uppgång från 110 året innan och för att inte tala om 89 stycken 2012 som är den lägsta siffran som finns med.

Å andra sidan så mördades 156 personer 2007, 204 år 2003 och ner till 90-talets början så ligger det runt 150-180 mord per år.

https://en.wikipedia.org/wiki/Crime_in_London#Murder

Så var London en förlorad stad för 20-30 år sedan också?
London har 8 miljoner invånare, dvs står i proportion till hela vårt land. Det får man ta i beaktning om man gör analyser.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad  
Gammal 2018-06-12, 22:25   #13553
TranceII
Registered User
 
TranceIIs avatar
 
Reg.datum: Jun 2013
Inlägg: 225
Well SD har förmodligen rätt många rasister bland veteranerna och om man absolut inte gillar rasister så är det såklart ett problem.

Lite som att det finns kommunister bland veteranerna i V skulle stoppa en del att rösta eller gilla V även om de skulle lägga fram bra förslag.
TranceII är inte uppkopplad  
Gammal 2018-06-12, 22:32   #13554
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen
 
ceejays avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: uppsala
Inlägg: 20 104
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
fick skit på fejjan ikväll för att jag ifrågasatte anti-SD-inlägg som i sig inte har något argument till vad man ska göra istället... men så ser retoriken ut, SD är nazister/rasister och det man har som argument är att.... SD är rasister och nazister. Vilka? Järnrör, åkesson på 90-talet etc etc.
Var nöjd över att de du får skit ifrån är i minoritet nu. De är bra på att höras bara.
__________________
Ceejay's träningsjournal!
ceejay är uppkopplad nu  
Gammal 2018-06-12, 22:39   #13555
supercharge
Registered User
 
supercharges avatar
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 167
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Anders "Jag byter åsikt varannan dag" Lindberg kritiserar Joakim Ruists metoder när han forskade på invandring.
Alltid intressant när kretiner så som Lindberg ska tycka saker om forskning när det inte passar världsbilden de har.
Lindberg är fullblodsidiot och totalt genomfalsk. Om det är så bra med oreserverad migration kan han väl bo i Rinkeby och åtnjuta alla fördelar som detta medför. Men det skyr han som pesten och avnjuter, precis som alla andra, marxistiska världsförbättrare mångkulturen på distans. Det är alltid någon annan som ska ta smällen för det goda samvetet.

Senast redigerad av supercharge den 2018-06-12 klockan 22:41.
supercharge är inte uppkopplad  
Gammal 2018-06-12, 22:52   #13556
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av TranceII Visa inlägg
Well SD har förmodligen rätt många rasister bland veteranerna och om man absolut inte gillar rasister så är det såklart ett problem.

Lite som att det finns kommunister bland veteranerna i V skulle stoppa en del att rösta eller gilla V även om de skulle lägga fram bra förslag.
jag vågar nog påstå att det är mer godtyckligt att hacka på rasister, än kommunister. Nu håller NMR mfl på att skjuta sig själva i foten och börjar ta tronen på politiskt våld, men hittills har extremvänstern tronen på våld och inte minst våld mot oskyldiga civila.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad  
Gammal 2018-06-13, 00:22   #13557
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
fick skit på fejjan ikväll för att jag ifrågasatte anti-SD-inlägg som i sig inte har något argument till vad man ska göra istället... men så ser retoriken ut, SD är nazister/rasister och det man har som argument är att.... SD är rasister och nazister. Vilka? Järnrör, åkesson på 90-talet etc etc.
SD:s största problem är att partiet har en tveksam bakgrund. Vilket gör att man kan ifrågasätta vad de har för ideologi och vad SD egentligen vill skapa för samhälle i nån slags förlängning. Dvs man anar att de kanske har en dold agenda.

Jag antar det tar tid att "tvätta bort" den stämpeln. Men ju längre tid partiet finns med i diskussionen utan några nya järnrörsincidenter och liknande så kommer de ju bli mer och mer accepterade som ett "vanligt" parti.

Sedan brukar ju SD också beskyllas för att vara ett enfrågeparti. Jag vet inte hur det ligger till med detta. Men ifall man inte har nåt vettigt att komma med i andra frågor än "hjärtefrågan" så är det ju naturligt att det späder på "misstron". Ifall man istället har bra grejer att komma med vad gäller skola, vård etc så kommer detta såklart hjälpa till med acceptansen.

Kritiken mot SD ligger väl inte så mycket i enstaka sakfrågor. Det är nog många som tycker att det inte är en bra idé att "vaska välfärden" och "öppna era hjärtan" och släppa in alla och en var i landet. Dock lär ju långt från alla som tycker (i alla fall delvis) lika som SD i en del frågor vara beredda att rösta på SD, just pga den där stämpeln och att man kanske tror att SD har som slutmål att skapa ett nytt tredje rike i sverige.

Sen är det ju också så att partipolitik per automatik verkar dra till sig lögnhalsar av alla de slag. Så att de som håller ett annat parti högt kommer att ta till vilka medel som helst för att svårtmåla sina motståndare är ju knappast förvånande. Och nej det är inte en "vänstergrej", alla jävla politiker är lögnare. Sossar, moderater, kommunister, miljömuppar och sverigedemokrater skiljer sig garanterat inte åt på den punkten...
svenbanan är inte uppkopplad  
Gammal 2018-06-13, 00:28   #13558
Hemi
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 2 304
Jag gör inte reklam för SD men det är ju inte ett parti som växer pga en massa nazistiska förstagångsväljare. De andra partierna har ju dränerats över dit, partiet består bland annat av en massa gamla sossar och V folk. Känner några gamla tunga V-are som gick över till SD redan på 90 talet.
Hemi är inte uppkopplad  
Gammal 2018-06-13, 00:36   #13559
Klein
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 696
Citat:
Ursprungligen postat av Hemi Visa inlägg
Känner några gamla tunga V-are som gick över till SD redan på 90 talet.
Det finns ett gäng stollar i den här tråden som skulle identifiera dem som höger för att ha tagit ställning mot invandring. Stollar som sagt då nationalism inte är skiljelinjen mellan höger och vänster.
Klein är inte uppkopplad  
Gammal 2018-06-13, 00:43   #13560
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av ChuckTesta Visa inlägg
"Sjuka motioner"

Inte en enda motion är sjuk, varken nu eller då.
Sjuk är ju ingen, kan dock tycka att punkt 5 är lite orimlig beroende på vad man ska "mäta". Språkkunskaper och ha egen (legitim) inkomst skulle ju kunna vara exempel på saker som är rimliga.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad  


Stängt ämne


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:23.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)