Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-12-02, 20:13   #451
Termy
理学療法士
 
Termys avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 205
Om du har plats i hemmet så är ju en ribbstol givet också
Termy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-02, 20:17   #452
Termy
理学療法士
 
Termys avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 205
En del övningar med band som avlastar. Kolla på 2:55 för avlastad muscle up.
Termy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-02, 20:24   #453
Hemi
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 2 304
Citat:
Ursprungligen postat av Termy Visa inlägg
Om du har plats i hemmet så är ju en ribbstol givet också
Så länge som man äger bostad eller hyr med bakgård på något sätt. Speciellt i lite enklare områden och länder så kan man bygga och skruva fast saker i väggar men själv hyr jag alltid av någon så det blir vad man kan bygga på bakgård, vilket ofta finns billigt. Drömmen är att köpa något hus och sedan bygga ett mega gym av gammal god modell.
Hemi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-02, 20:28   #454
Termy
理学療法士
 
Termys avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 205
Citat:
Ursprungligen postat av Hemi Visa inlägg
Så länge som man äger bostad eller hyr med bakgård på något sätt. Speciellt i lite enklare områden och länder så kan man bygga och skruva fast saker i väggar men själv hyr jag alltid av någon så det blir vad man kan bygga på bakgård, vilket ofta finns billigt. Drömmen är att köpa något hus och sedan bygga ett mega gym av gammal god modell.
Aha, håller tummarna då Hade funderingar själv, men inte så mycket utrymme i lägenheten och det finns ändå ribbstol både på gymmet och jobbet (i de flesta behandlingsrum). Ringar får jag dra med själv till gymmet dock och hänga upp... men annars är det ju smidigt att hänga i en bakgård om det finns ett bra träd eller nått sådant.
Termy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-02, 20:37   #455
Hemi
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 2 304
Citat:
Ursprungligen postat av Termy Visa inlägg
Aha, håller tummarna då Hade funderingar själv, men inte så mycket utrymme i lägenheten och det finns ändå ribbstol både på gymmet och jobbet (i de flesta behandlingsrum). Ringar får jag dra med själv till gymmet dock och hänga upp... men annars är det ju smidigt att hänga i en bakgård om det finns ett bra träd eller nått sådant.
Perfekt. Var det inte du sam gick på gåband vid skrivbordet också?
Hemi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-02, 21:03   #456
Termy
理学療法士
 
Termys avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 205
Citat:
Ursprungligen postat av Hemi Visa inlägg
Perfekt. Var det inte du sam gick på gåband vid skrivbordet också?

Japp. Gött att röra på sig och smidigt att multitaska så man hinner med annat också
Termy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-03, 01:01   #457
Hemi
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 2 304
Ja, den dagen jag bygger gymet, kommer det bli som riktigt gamla tider, ringar, stänger(bars ) och fria ytor, inget BS. Kanske Kettlebells, av någon form, sandsäcklar osv. Grannar, the block, el barrio, är välkomna lol.
Hemi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-03, 07:31   #458
Termy
理学療法士
 
Termys avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 205
Låter som en plan Sandsäckar är nog för övrigt rejält underskattat. Jag har själv köpt in 100kg sand och massa små sandsäckar i PP-material som jag fyllt upp som jag ska slänga in i större sandsäckar (väntar på att sidan grundstyrka ska få in nya sandsäckar av typen strongfit sandbags) som jag ska köra till en början en gång per träningscykel genom att dra till skidbacken vi har här i stan och kånka olika tunga säckar upp och ned på olika sätt.
Termy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-09, 15:30   #459
Termy
理学療法士
 
Termys avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 205
Varianter på benövningar. Bäst ROM verkar ju ske i "elevated matrix squats" som isolerad quadricepsövning:
Termy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-16, 15:15   #460
Hemi
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 2 304
Herschel Walker gör fortfarande 2000 sit-ups om dagen:

https://www.foxbusiness.com/features...-sit-ups-a-day
Hemi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-16, 16:15   #461
Hemi
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 2 304
Fast med b'gge fötterna i golvet kanske inte...
Hemi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-16, 18:41   #462
Termy
理学療法士
 
Termys avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 205
Fick mig att tänka på historien om Mako Sakamoto (gymnastisk coach till bl.a. f.d. olympisk guldmedaljör Peter Vidmar) som finns beskrivet lite här och var.


Citat från Christopher Sommer:
Citat:
This past weekend I had the opportunity to visit with Mako Sakamoto; personal coach of 1984 Olympic Gold Medalist Peter Vidmar. Coach Sakamoto is still in ridiculously good shape and is nearly 60 years old. His secret? He has been training every single day for the last twenty years. Yes, you read that correctly; Coach Sakamoto has trained every single day for twenty years now. Now what makes this interesting is that is that he has seemed to instinctively followed phases of "loading" and "unloading" in his training.

Has his training been effective? When Peter was training prior to the 1984 Olympics, Coach Sakamoto would also do handstand pushups (HSPUs) with him and the other athletes. They were able to do 18 full range free balancing HSPUs on the parallel bars; Coach Sakamoto did 19 (anytime that I discuss HSPUs they will always be the free standing shoulders to hands version, not the head to the ground or partial reps unless otherwise specifically noted). After the Olympic Games, Peter and the other athletes stopped their HSPU conditioning; but Coach Sakamoto continued on. Gradually over time he continued to improve; in a few years he had reached 48 consecutive HSPUs. In a few more 100. This continued to build until he was able to set his all time record eight years ago of 163 consecutive HSPUs. 163 HSPUs at 50+ years old!!! It is important to note that he remained in the handstand for 30 minutes during this feat.
Termy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-16, 19:14   #463
Hemi
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 2 304
Citat:
Ursprungligen postat av Hemi Visa inlägg
Fast med b'gge fötterna i golvet kanske inte...
Eh postade nog detta inlägg i fel tråd, handlade om en övning lol.
Hemi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-16, 19:21   #464
Hemi
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 2 304
Att stå på händer 30min är extremt, jag kan inte göra mer än några sekunder, känns som om huvudet sprängs.
Hemi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-16, 19:26   #465
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Hemi Visa inlägg
Att stå på händer 30min är extremt, jag kan inte göra mer än några sekunder, känns som om huvudet sprängs.
Det är fascinerande, för det antyder att man kan träna kroppen att motverka att blod rinner ner i huvudet. Det har väl inte med skelettmuskulatur att göra, om jag tänker rätt?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:12.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)