Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2014-02-17, 22:50   #2191
hurril
Registered Useless
 
hurrils avatar
 
Reg.datum: Mar 2011
Ort: Broumma
Inlägg: 5 275
Hur är e-formen?
__________________
Elitträning för styrkelyft i Team 9001.
hurril är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-02-17, 22:57   #2192
MilkmaN
Mjölkad användare
 
MilkmaNs avatar
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 5 831
E? Idag kändes inte som någon kanondag, fortfarande träningsvärk från lördagen och inget jättetryck.

skickat från mobilen
__________________
Milkman försöker blir urstark!
He conquers who endures - Virgil
MilkmaN är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-02-17, 23:10   #2193
hurril
Registered Useless
 
hurrils avatar
 
Reg.datum: Mar 2011
Ort: Broumma
Inlägg: 5 275
Citat:
Ursprungligen postat av MilkmaN Visa inlägg
E? Idag kändes inte som någon kanondag, fortfarande träningsvärk från lördagen och inget jättetryck.

skickat från mobilen
Internet-formen =)
__________________
Elitträning för styrkelyft i Team 9001.
hurril är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-02-18, 18:15   #2194
MilkmaN
Mjölkad användare
 
MilkmaNs avatar
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 5 831
Still dont get it...

skickat från mobilen
__________________
Milkman försöker blir urstark!
He conquers who endures - Virgil
MilkmaN är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-02-20, 19:47   #2195
MilkmaN
Mjölkad användare
 
MilkmaNs avatar
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 5 831
Träning den 20 februari 2014

Värmning
Bakåtrull
Fire Hydrants
Höftsving
Mountain Climbers

Knäböj
20x10
20x10
60x5
60x5
80x3
100x2
120x1
130x1
145x1 @9 film
155x1 @10 film Tangerat PB
157,5x0 @11 film

Bänkpress
20x10
20x10
40x5
50x5
60x3
70x1
80x1
90x1
100x1 @9 film
105x1 @10 Tangerat PB

Marklyft
60x5
60x5
80x5
100x2
130x1
150x1
165x1
175x1 @9 film
182,5x1 @10 film PB med 7,5kg!

Då var maxningsdagen kommen. Hade laddat dagen innan med semla och körde även en extra semla efter lunch för att få den där trycket som bara semlor kan ge. Det fungerade bra och var riktigt laddad när jag kom ner till gymmet idag. Alla vikter var lätta på uppvärmningen och jag var rörlig och mjuk.

Böjen var som sagt fin på väg upp, det kändes som om jag träffat formen perfekt här. 145 gick upp utan problem och var lätt och fint, så höjde en tia för tangerat PB. Som ni ser på filmen kom den upp, men det blev ett något konstigt lyft, mycket svag i knäna och så var det tungt nästan i toppen. Det tog dock en del kraft, och lyckades inte ladda om till 157,5kg. 155 tog jag dock senast vägandes ca 88kg, mot ca 86kg nu. På det viset är det ett äkta PB.

I bänken kände jag dessvärre ganska fort att jag inte hade med mig det där riktiga trycket som man kan ha vissa dagar. Det blev nog lite mycket vila med sjukdomen. Hur som helst så gick 100 upp fint, men 105 fick jag slita lite mer i och röven lyfte också en del. Hade kanske satt dit 107,5 men eftersom axeln har varit lite svajig så valde jag att stanna på 105, som också är tangerat PB, iaf med stopp. Vägde även då mer, så äkta PB beroende på hur man ser det.

Marklyftet kändes också sisådär på vägen upp, var inte så hård i ryggen som jag önskat. Hade ändå bra kraft kändes det som, men tekniskt var det inte perfekt. 175 kom ändå upp med mersmak, vilket var tangerat PB. Skrev tidigare att PB var 180 men det var nog inte sant. Trodde dock att 180 var PB så jag gick för 182,5 vilket kom upp med nöd och näppe. Ett fult lyft, men 7,5kg i PB!

Sammanfattningsvis mycket bra resultat från maxningen. Jämfört med träningsvikter såg det ut såhär:
Knäböj: 142,5 blev 155, +12,5kg
Bänkpress, 97,5 blev 105, +7,5kg
Marklyft, 165 blev 182,5, +17,5kg

Har inte gjort några av vikterna på den här kroppsvikten förut, och bänken och böjen var tangerat i absolut vikt, marklyftet PB med 7,5kg!

Nu ska de här resultaten slås med råge till tävlingspremiären, som jag tänkt mig på serietävling 2 i maj.

Filmer:
Böj 145kg


Böj 155kg


Böj 157,5kg


Bänkpress 100kg


Bänkpress 105kg


Marklyft 175kg


Marklyft 182,5kg
__________________
Milkman försöker blir urstark!
He conquers who endures - Virgil
MilkmaN är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-02-20, 21:05   #2196
andeem
Registered User
 
andeems avatar
 
Reg.datum: Nov 2011
Ort: Gustavsberg
Inlägg: 3 303
Holy Mother of God.
andeem är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-02-20, 23:33   #2197
Adama
Registered User
 
Adamas avatar
 
Reg.datum: Sep 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 5 010
Kul att se, bra jobbat! Rejält med filmer gillas med

Trodde du skulle köra touch n go bänk men du hade ju planer på att bli lyftare på riktigt så då är det ju bra att du klarar av det med stopp!

Böjen såg ganska lätt ut. Klart annorlunda "sticking point" i jämförelse med mig, såg ju ut som du klarat av allt det jobbiga, och sen när det bara är att låsa ut benen kvar så blev det tungt. Ryggen hölls riktigt bra!
Adama är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-02-21, 08:16   #2198
andeem
Registered User
 
andeems avatar
 
Reg.datum: Nov 2011
Ort: Gustavsberg
Inlägg: 3 303
Formen i böjen är så fin att det ser lättare ut än det är. Kollade som hastigast igår kväll (satt på krogen) men nu ser jag att du faktiskt tog i lite på 155.

Grattis till PB och Wilks-PB!
andeem är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-02-21, 10:48   #2199
MilkmaN
Mjölkad användare
 
MilkmaNs avatar
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 5 831
Citat:
Ursprungligen postat av Adama Visa inlägg
Kul att se, bra jobbat! Rejält med filmer gillas med

Trodde du skulle köra touch n go bänk men du hade ju planer på att bli lyftare på riktigt så då är det ju bra att du klarar av det med stopp!

Böjen såg ganska lätt ut. Klart annorlunda "sticking point" i jämförelse med mig, såg ju ut som du klarat av allt det jobbiga, och sen när det bara är att låsa ut benen kvar så blev det tungt. Ryggen hölls riktigt bra!
Tackar!

Jo jag kör nästan alltid med stopp i bänken. Tror det är vettigt eftersom jag alltid bommar i botten ändå, ska ju tävla med stopp också. Tror även att bröst är min största svaghet.

Böjen var konstig. Riktigt mycket "skak" i knäled som jag inte haft innan och även en annorlunda sticking-point som sagt, även för mig! Jag vet inte om det beror på hur lyftet blev eller om jag helt enkelt fått något ändrade styrkeförhållanden av alla pausböjar.
__________________
Milkman försöker blir urstark!
He conquers who endures - Virgil
MilkmaN är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-02-21, 10:50   #2200
MilkmaN
Mjölkad användare
 
MilkmaNs avatar
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 5 831
Citat:
Ursprungligen postat av andeem Visa inlägg
Formen i böjen är så fin att det ser lättare ut än det är. Kollade som hastigast igår kväll (satt på krogen) men nu ser jag att du faktiskt tog i lite på 155.

Grattis till PB och Wilks-PB!
Tack du. Tycker jag fick till ryggen bra i böjen men är missnöjd med flaxandet i knäled. Men visst fick jag ta i på 155. Vek som jag är var jag alldeles darrig efteråt

Nu väntar jag bara på att du drar 180 i mark snart
__________________
Milkman försöker blir urstark!
He conquers who endures - Virgil
MilkmaN är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-02-21, 11:15   #2201
mikaelj
Vrickad & älskvard
 
mikaeljs avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Nära 2:ans ändhållplats söderut
Inlägg: 21 094
Kul att du satte pers!

Från din mark och knäböj kombinerat ser det ut som att din (bål)stabilitet inte hänger med riktigt. Knäböjen ser något ... ryckig ut på nedvägen och inte helt okontrollerad på vägen upp. I marken rundas ryggen även på de lättare vikterna.

Hur ser du på det?
__________________
Träning! | jwzrd: Efter det där inlägget får du ligga med mig mikaelj!
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
mikaelj är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-02-21, 11:33   #2202
MilkmaN
Mjölkad användare
 
MilkmaNs avatar
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 5 831
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj Visa inlägg
Kul att du satte pers!

Från din mark och knäböj kombinerat ser det ut som att din (bål)stabilitet inte hänger med riktigt. Knäböjen ser något ... ryckig ut på nedvägen och inte helt okontrollerad på vägen upp. I marken rundas ryggen även på de lättare vikterna.

Hur ser du på det?
Jag vet inte. Har tränat ordentligt med bål senaste tiden, och känner mig stabilare än någonsin i lyften. Håller dock med om dina observationer, men tror snarare att ryckigheten neråt berodde på viss ovana och skak i knäna.

Vad gäller marklyftet låter teorin rimligare.
__________________
Milkman försöker blir urstark!
He conquers who endures - Virgil
MilkmaN är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-02-21, 11:45   #2203
mikaelj
Vrickad & älskvard
 
mikaeljs avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Nära 2:ans ändhållplats söderut
Inlägg: 21 094
Citat:
Ursprungligen postat av MilkmaN Visa inlägg
Jag vet inte. Har tränat ordentligt med bål senaste tiden, och känner mig stabilare än någonsin i lyften. Håller dock med om dina observationer, men tror snarare att ryckigheten neråt berodde på viss ovana och skak i knäna.

Vad gäller marklyftet låter teorin rimligare.
Mm, därav bål inom parantes. Viktovana gör att man lätt vill ändra lyftet jämfört med lättare lyft. Att knäna skakar är väl då antagligen för att du inte lyckas stabilisera ordentligt: aktivering och/eller styrka. Får se vad Skäggige Farbrorn säger.
__________________
Träning! | jwzrd: Efter det där inlägget får du ligga med mig mikaelj!
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
mikaelj är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-02-21, 11:46   #2204
andeem
Registered User
 
andeems avatar
 
Reg.datum: Nov 2011
Ort: Gustavsberg
Inlägg: 3 303
Citat:
Ursprungligen postat av MilkmaN Visa inlägg
Nu väntar jag bara på att du drar 180 i mark snart
Jodu. Om din rygg betraktas som rundad i marklyftet är min en ostkrok. Jag tror jag börjar om från 90 kilo ...
andeem är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-02-21, 11:50   #2205
mikaelj
Vrickad & älskvard
 
mikaeljs avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Nära 2:ans ändhållplats söderut
Inlägg: 21 094
Citat:
Ursprungligen postat av andeem Visa inlägg
Jodu. Om din rygg betraktas som rundad i marklyftet är min en ostkrok. Jag tror jag börjar om från 90 kilo ...
Du kanske bara är väldigt stel. Klarar du av att hålla en neutral rygg på lätta vikter? Finns de som inte klarar av det. Då är det inte så mycket vikten som är problemet.
__________________
Träning! | jwzrd: Efter det där inlägget får du ligga med mig mikaelj!
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
mikaelj är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:48.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)