Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-03-24, 23:29   #16
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601
Citat:
Ursprungligen postat av delta_mats Visa inlägg
Läste att det finns en Facebook-grupp som uppmanar folk att varje kväll gå ut på sin balkong och applådera åt vårdpersonalen. Det finns alltså ingen gräns på dumheter i detta land, det finns såpass störda människor som på allvar tror dom gör en insats med det beteendet.
Ganska säker på att det kommer utnyttjas på ännu värre sätt. Fick idag en länk skickad till en sprillans ny FB-grupp, helt inofficiell, bara med något namn som "Hjälp våra hjältar" och en clipart-profilbild. De uppmanade folk att swisha pengar till uppgett nummer för att hjälpa vårdpersonal, men ingenting stod om hur de avsedda mottagarna skulle få nytta av donationerna eller vilka personer som arrangerade det hela.
Brofessorn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-24, 23:46   #17
Don H
Gammal Farbror
 
Don Hs avatar
 
Reg.datum: Jul 2012
Ort: Mogadonien
Inlägg: 510
Citat:
Ursprungligen postat av chidde Visa inlägg
Halla sig hemma ar redan en stor hjalp, sant kan alla gora

Att gym fortfarande ar oppet ar galet?

Har dalig koll hur langt Sverige ligger, men UK ligger 2 veckor efter Italien sa det ska bli intressant och se hur det ligger till om en vecka eller tva
Det tog ett tag innan restauranger, cafeer och pubbar stangdes och nu ar det lockdown, folk verkar inte ha fattat allvaret i det har
I England kommer folk inte förstå detta förrän det ligger högar med lik på gatorna.

Fullt med folk på beachen i Plymouth idag på dan, öl och vinparty is da shit när solen kommer.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle40 Visa inlägg
King Grub. Din lilla hjärna är så förvirrad av alla ovetenskapliga studier, och lekmannastudier du tittat på att du inte längre förstår den enklaste logik.
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Du får väl svara på dina egna jävla frågor om du ska grina över svaren du får.
Don H är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-25, 04:37   #18
rosto
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 140
Försöker leva så normalt som möjligt men följer de rekommendationer som ges av myndigheterna gällande social distansering mm. Dottern blev av med sin provanställning så jag pytsar in pengarna till hennes hyra. Av den anledningen så har jag varit tvungen att dra in på lite nöjen själv, dålig timing men vad gör man?

Jag blev kallad till blodgivning nästa vecka och den kommer jag att besöka, på något sätt känns det mer angeläget än vanligt.
rosto är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-25, 05:24   #19
Kaalle
Registered User
 
Kaalles avatar
 
Reg.datum: Nov 2013
Inlägg: 242
Har inte gjort ett skit men min hyresvärd är soft. Har pengar men för för att kunna betala hyran så måste jag in på banken, där släpper dom inte in en utan mask, alla apotek har slut på masker, hah!
Kaalle är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2020-03-25, 07:50   #20
40plus
Registered User
 
40pluss avatar
 
Reg.datum: Mar 2019
Ort: Skåne
Inlägg: 284
Mitt bidrag är att vara ett sansat och lugnt motgift till dom hysteriska.

Således lever jag mitt liv som vanligt. Jobbar, handlar, gymmar, går i affärer och äter ute på helger.
40plus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-25, 10:47   #21
G.W
Registered User
 
G.Ws avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 160
Har hakat på grannarna i mitt lägenhetshus för att supporta vår lokala vårdpersonal. Finns några i huset som jobbar i vården. Har dessutom assistans-lägenheter i huset. Hursomhaver, vi har börjat samlas på balkongerna för att applådera åt vårdpersonal och visa att vi finns till och uppskattar dem. Samling 18 varje kväll. De som kan delta är där.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Jag minns alla storheter där på forumen, jag var med från början och jag var och är nog den störste legenden någonsin. En legend dom gjorde allt för att tysta. Jag styrde fan Kolo... Men dom fixade så jag inte kunde logga in. Men då och då nämns mitt gamla nick.
G.W är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-25, 10:49   #22
mij82
raggarballe
 
mij82s avatar
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 300
Röda korset samordnar frivilliga i hela landet, ni som vill och kan, anmäl er på hemsidan!

https://www.rodakorset.se/engagera-d...ll-samordning/
__________________
rabiat extremfeminist
mij82 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-25, 12:44   #23
rosto
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 140
Citat:
Ursprungligen postat av mij82 Visa inlägg
Röda korset samordnar frivilliga i hela landet, ni som vill och kan, anmäl er på hemsidan!

https://www.rodakorset.se/engagera-d...ll-samordning/
Fixat!
rosto är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-25, 14:11   #24
Klein
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 696
Citat:
Ursprungligen postat av G.W Visa inlägg
Har hakat på grannarna i mitt lägenhetshus för att supporta vår lokala vårdpersonal. Finns några i huset som jobbar i vården. Har dessutom assistans-lägenheter i huset. Hursomhaver, vi har börjat samlas på balkongerna för att applådera åt vårdpersonal och visa att vi finns till och uppskattar dem. Samling 18 varje kväll. De som kan delta är där.
Trumpeter, konfetti, och fyrverkerier skulle slå högre i min bok.
Klein är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-25, 16:48   #25
MaxTheMarketer
Banned User
 
Reg.datum: Nov 2013
Ort: Sverige
Inlägg: 501
Thumbs up

Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Tänker hosta på alla som rånar mig.

On topic försöker jag hålla mig två meter ifrån folk, undviker i möjligaste mån att gå inomhus utom lägenheten samt har erbjudit tanten jag bor hos att handla åt henne.
Haha på tal om sånt. Ibland har jag funderat på att låstas som om jag dör av viruset likt vissa kineser på spridda videoklipp där de typ faller i hop.

Fast jag tänkte spela som om jag håller på att kräkas upp nått virus likt som personen som dör i filmen The Rock när han dör av nervgiftet.

Kanske det skulle få folk att stanna inomhus om de inte absolut måste ut och handla medicin, foder, eller hygienartiklar.
MaxTheMarketer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-25, 18:47   #26
chidde
Projektledare
 
chiddes avatar
 
Reg.datum: Mar 2003
Ort: London
Inlägg: 1 352
Citat:
Ursprungligen postat av 40plus Visa inlägg
Mitt bidrag är att vara ett sansat och lugnt motgift till dom hysteriska.

Således lever jag mitt liv som vanligt. Jobbar, handlar, gymmar, går i affärer och äter ute på helger.
Precis den installningen gor att viruset sprids, lugn och sansad ar en sak (t ex undvika att stocka upp och kopa mer an vad du behover) men att inte undvika sociala samlingar, gym, utekvallar etc gor inte saken battre

Det har ar allvarligt och aldrig hant i var tid, darfor tar det tid for "folk" att inse allvaret och nar det hander, kan det ha varit forsent
__________________
chidde.blogg.se

Projekt: Hästsvans
Läs om mig och Titta på mig
chidde är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-25, 18:52   #27
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 740
40plus är en edgyboomer så ska självklart förlöjliga alla som försöker göra en kollektiv ansträngning för att minska skadorna. (antagligen exakt samma inställning till miljöfrågor etc)
__________________
Winners win
Rikard Jansson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-25, 19:14   #28
Agitator
Den rättmätige
 
Agitators avatar
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 1 792
Citat:
Ursprungligen postat av delta_mats Visa inlägg
Mitt bidrag är att arbeta som vanligt. Konsumera som vanligt.
Hjärtat på rätt ställe men indirekt dåligt. Blir du smittad och inte uppvisar några symptom så bidrar du till att sprida viruset.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Att träna utan steroider är som att vattna gräsmattan när det regnar. Slöseri med tid.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?
Agitator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-25, 19:16   #29
Agitator
Den rättmätige
 
Agitators avatar
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 1 792
Citat:
Ursprungligen postat av delta_mats Visa inlägg
Läste att det finns en Facebook-grupp som uppmanar folk att varje kväll gå ut på sin balkong och applådera åt vårdpersonalen. Det finns alltså ingen gräns på dumheter i detta land, det finns såpass störda människor som på allvar tror dom gör en insats med det beteendet.
Finns videos där all befolkning i närhet runt sjukhus gått ut och visat sin tacksemhet för all sjukvårdspersonal genom att hylla dem samtidigt som stadens blåljus står och blingar utanför som support.

Säkert det de sett och försöker göra en svensson variant på.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Att träna utan steroider är som att vattna gräsmattan när det regnar. Slöseri med tid.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?
Agitator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-25, 19:24   #30
TranceII
Registered User
 
TranceIIs avatar
 
Reg.datum: Jun 2013
Inlägg: 225
Citat:
Ursprungligen postat av Agitator Visa inlägg
Hjärtat på rätt ställe men indirekt dåligt. Blir du smittad och inte uppvisar några symptom så bidrar du till att sprida viruset.
Fast det är inte fel om man nu inte drar det till överdrift med stora folksamlingar. Sverige kan inte bara stanna; det krävs någon som står på andra sidan när man vill köpa sitt bröd och någon som kör det till affären.

Håll er hemma om man är sjuk, undvik folksamlingar om det går, besök inte äldre, tvätta händerna och om det går så är det såklart bra att jobba hemifrån men för många fungerar inte det.
TranceII är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:01.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)