Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2019-05-25, 00:30   #871
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Idag/igår fredag blev det tradklättring! Riktigt läskigt.
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-25, 18:57   #872
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
4,4km

2 av 6 damer har nu fallit vårkänslorna. Båda två verkar vara återkommande. Känner mig grisig på ett väldigt bra sätt.
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-26, 01:22   #873
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Citat:
Ursprungligen postat av blåvitt Visa inlägg
4,4km

2 av 6 damer har nu fallit vårkänslorna. Båda två verkar vara återkommande. Känner mig grisig på ett väldigt bra sätt.
Sitter lite småfull så här framåt småtimmarna och känner att jag i brist på sömn vill utvärdera båda dessa punkter lite granna. Typ ventilera lite (tjena bloggen). Börjar med löpningen:

Jag kände mig väldigt snabb och lätt idag. Ville verkligen trycka på men tvingade mig själv att hålla tillbaka för att orka hela vägen och släppte istället på ordentligt ca sista 750m så jag låg på altanen med hög puls och fett blås när jag var färdig. Klockade 24.16 - PB på sträckan med nästan 1 minut. Riktigt nöjd med att det blev av eftersom jag klämde in det innan jag skulle iväg på fest - 3h efter att festen redan börjat.

Det här med damerna... för ett par år sen hade jag en period där jag grisade runt en del och just nu har det i mitt liv uppenbarat sig en möjlighet att göra det igen. Hon som jag beskrev som nummer 2 verkar dock ha satt stopp för det genom att ta med sig en bit av mitt hjärta när hon gick ut från min lilla stuga imorse, och jag känner just nu att fan, jag vill inte vara killen som ligger runt. Särskilt inte när det handlar om att bolla människor som faktiskt bryr sig om mig, kanske behöver mig eller den närhet jag erbjuder. Det är inte där jag är i mitt liv, och det är något jag känner mig ganska nöjd över. Mindre nöjd över att jag skapat en lite knepig situation för minst en tjej innan jag lyckades inse detta. Den här kvällen slutade med att nr 1 då blev jättefull, grät och gick hem ensam. Dumt av mig...

Så ja, nu är jag lite småkär i en ganska fantastisk människa som inte kan bli något annat än ett distansförhållande i princip från start. Nästa gång vi ses är faktiskt i slutet av juli, då vi förhoppningsvis klättrar storvägg i Lofoten tillsammans (ja, hon tradklättrar storväggar. Och har en fet uppsättning kamsäkringar. Och en superfin hund! Drömtjejen verkligen). Efter det... inte på ett bra tag. Bo på olika orter med varsin fullspäckad vardag... Det blir jag lite ledsen av. Och så har jag sårat en superfin tjej som jag nog inte alls borde ha gett mig på, så det blir jag också ledsen av. Onödigt. Generellt lite ledsen helt enkelt. Så går det när man försöker leka player.
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-26, 17:40   #874
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Bouldring 3h på klätterhall. Mkt fin dag prestationsmässigt
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-26, 22:41   #875
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Kom på att jag inte kört något gympass den här veckan, så jag stack in till byn och rev av det obligatoriska helkroppspasset innan det gick över till måndag.

Uppvärmning på cykel 5min

Knäböj
20x20kg
10x40kg
10x50kg
5x5x65kg

hamstercurls
20x18kg
3x12x36kg

Benspark
10x32kg
10x36kg
3x12x50kg

Latsdrag
20x27,5kg
10x42,5kg
2x10x60kg
1x7x60kg FAIL

Kabelrodd
20x35kg
3x10x70kg

Vadlyft i tortyrmaskin
4x15x25kg

Triceps pushdowns repgrepp
20x20kg
3x12x40kg

Cuff i kabelhiss
2x10x20kg/sida

Lite oinspirerad bicepsträning

Hantelpress axlar
3x10kg

Planka 1min (axlarna gav upp)
Sågenx30
Tak-golvrotation 20x2 sidor
Benlyft med takresning 2x15

Sidolyft med hantlar
10x5kg
3x10x8kg



Väldigt tungt efter att ha tagit ut mig på klättergymmet. Redan helt slutkörd rent allmänt i kroppen och ffa ryggen orkade inte med de vanliga övningarna. Klarade inte det jag brukar tycka känns lite för lagom i latsdrag och kabelrodd var väldigt desperat. Fördel med att gymma från kl 21 och framåt en söndag är att man får gymmet för sig själv, kan bestämma musik och gymma utan tröja
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-27, 13:32   #876
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Citat:
Ursprungligen postat av blåvitt Visa inlägg
Så för att kompensera var det första jag gjorde att ge mig ut i skogen igen och vandrade två mil i kuperad terräng! Gjorde upp en liten brasa på en klippudde och grillade vegankorv till middag och hade det gött med några kompisar! Friluftsliv är verkligen något jag behöver göra oftare, får se om det blir någon större eskapad längre fram
Gick tillbaks till journalstarten och läste lite, väldigt kul att se detta tre år senare
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-27, 16:35   #877
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Utvärdering av deff och liv!

På onsdag har jag gjort 7 veckor på min 12v-deff. Urspringsplanen var två gympass i veckan, istället har det blivit ett tungt helkroppspass varje vecka. Även om det inte är mycket så har det nog tillfört en del, inte minst vad det gäller att ha ett flow i träningen. Löpningen som jag kom igång med på Saltoluokta har jag fortsatt med och hittat ökad glädje i efter mitt skoköp. Kan inte nog understryka hur nöjd jag är med dom och vad de har inneburit för löparglädjen. Håller fortfarande på att vänja mig vid 6mm-drop och minimal dämpning men jäklar vad gött det är. En rädsla har jag alltid burit med mig sedan jag började gå ner i vikt och förändra mitt liv för fyra år sen, en rädsla om att trilla tillbaka, bli låst framför datorn och tjocka på mig igen. Den senaste månaden har den rädslan faktiskt för första gången börjat försvinna på riktigt, och jag måste säga att det är med en oerhörd känsla av befrielse som jag börjar våga tro på att mitt liv kommer kunna vara så här fyllt av äventyr, upplevelser och fina människor under en bra tid framöver - att jag är man nog att hålla mitt liv på denna bana som jag önskar. Framgångarna med deffen vittnar i mitt tycke om den karaktär jag utvecklat under de senaste åren, men jag känner mig även sjukt tacksam över att leva ett liv där jag kan äta mig mätt på gräddsås av ädelost med pasta till middag och ändå gå ner i vikt. Jag är även glad att sommaren är tillbaka - även om det vart mitt livs mest aktiva vinter så är jag så mycket mer avslappnad i att vara ute och röra på mig sommartid - alltså blir det så mycket mer av det. Inte en dag går utan att jag är ute och springer på fjället, klättrar på klippa eller paddlar (och badar) och det är jag otroligt tacksam över. Då och då går jag upp på fjället här utanför och slår upp ett tält efter middagen, för att vakna på morgonen, blicka ut över åredalen, känna ro och hemkänsla, packa ihop och traska ner för en frukost innan dagen startar. Vad är det om inte livskvalité? Ser fram emot en avslutad deff men har svårt att gräma mig över tillvaron under den. Ser fram emot en fantastisk sommar i Stockholms skärgård, på Lofotens berg och Bohusläns klippor. Ser fram emot att paddla, simma, klättra, springa och fortsätta med allt det som gör livet gött. Ser fram emot att jobba som hundspannsförare nästa vinter, att få bo kvar i åretrakten och därmed ha ynnesten att bo på en skidort och fortsätta utvecklas i min utförsåkning. Ser fram emot att spendera förhoppningsvis en liten del av denna tid med den tjej jag träffat som jag nu inte kan sluta tänka på. Ser fram emot att utvecklas och fortsätta konfrontera mina rädslor och svagheter, att odla självdistans, ödmjukhet, kompetens och respekt.

Ser fram emot livet!
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-27, 17:41   #878
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Dagens löprunda:
6.54km
41minuter
6.26 tempo

Mycket kvar att ge, väldigt skönt! Lite känningar i höger hälsena, så får ta det lugnt ett par dagar så att jag inte drar på mig en skada med nya minimalistdojjorna. Testade en ny, längre runda utanför dörren. Bara grusväg men ger ju mer mängd än 4,4-rundan
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-27, 22:54   #879
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Hörru, har du missat att jag la på ett litet vedträ i klättertråden?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-28, 07:31   #880
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Ah men där ser man
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-28, 16:58   #881
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Glömde dokumentera gårdagens kajakträning, ca 2h övning av kantning och stöttning, väldigt bålintensivt. Idag 4h klippklättring, både sport och trad. Gjorde några 6b o 6b+, tradlederna var 5or. Tänkte gå på ett onsightförsök på en 7a men Peak Performance var precis på den delen av klippan och hade en photoshoot med höjdrädda modeller som gjorde ett jättedåligt jobb med att låtsas att de klättrade. Rökmaskiner och grejer.... jävla tönteri. Kul ändå eftersom det blev trad istället.
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-01, 15:20   #882
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Vilken helg...
Fortsättningskurs i klippklättring! 3 dagar djupdykning i trad och multipitch! Fantastiska upplevelser och mycket lärdomar, nu är de bara ut o öva
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-03, 15:20   #883
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Havskajak i stökig fjällsjö 6h
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-04, 18:54   #884
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
6h kajak på blank älv
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-05, 13:47   #885
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
5h kajak, ffa examinering till grön nivå i europeiska paddelpasset! Är alltså nu certad hjälpinstruktör i havskajak via svenska kanotförbundet. Siktar på blå nivå och därmed fullt instruktörsskap till slutet av juni. Sen är det sikte på hjälpinstruktör i klippklättring till hösten
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:31.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)