Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2019-12-06, 13:01   #38731
Peter.B
Registered User
 
Peter.Bs avatar
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Sundbyberg
Inlägg: 1 479
Citat:
Ursprungligen postat av blåvitt Visa inlägg
Weird flex but ok


Citat:
Ursprungligen postat av Lennix Visa inlägg
Vad var flexen med det?
+1

Citat:
Ursprungligen postat av Illustrerade mannen Visa inlägg
Jag har liknade bekymmer - trasiga felläkta tår - och Merrell är breda framtill.

Edit: Merrell har dock inte några "snyggare/stiligare kängor" vad jag vet...
Tack för tipset! Ska spana in!
__________________
Här är en signatur.

Tränar och coachar/är tränare på www.berserkmma.com
Peter.B är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-06, 15:15   #38732
Cooks
Budget Axon
 
Reg.datum: Nov 2014
Inlägg: 101
Finns det något smidigt sätt att testa om en parfym är äkta eller fake? Ovan att köpa sånt online, brukar alltid gå in i fysisk butik
Cooks är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-06, 16:03   #38733
Don H
Gammal Farbror
 
Don Hs avatar
 
Reg.datum: Jul 2012
Ort: Mogadonien
Inlägg: 509
Citat:
Ursprungligen postat av Cooks Visa inlägg
Finns det något smidigt sätt att testa om en parfym är äkta eller fake? Ovan att köpa sånt online, brukar alltid gå in i fysisk butik
Hur vet du att den du köper i butik är äkta?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle40 Visa inlägg
King Grub. Din lilla hjärna är så förvirrad av alla ovetenskapliga studier, och lekmannastudier du tittat på att du inte längre förstår den enklaste logik.
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Du får väl svara på dina egna jävla frågor om du ska grina över svaren du får.
Don H är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-06, 17:13   #38734
Gregow
Registered User
 
Gregows avatar
 
Reg.datum: May 2019
Ort: Bondeska palatset
Inlägg: 4
Citat:
Ursprungligen postat av Brofessorn Visa inlägg
Färgkorrigerade man film som inte var digital? Hur då, i sådana fall?
Finns en hel del gamla analoga tekniker med kemikalier, stenciler, för- eller efterexponering, färgläggning för hand osv. Sen finns det apparater som telecines som används i film till video och post-produktion.
Gregow är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-06, 19:30   #38735
Cooks
Budget Axon
 
Reg.datum: Nov 2014
Inlägg: 101
Citat:
Ursprungligen postat av Don H Visa inlägg
Hur vet du att den du köper i butik är äkta?
Känns som att sannolikheten att Kicks skulle sälja fake parfym är något lägre än t.ex. Lyko.se som (vad jag vet) inte ens har fysiska butiker.
Cooks är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-06, 19:34   #38736
smerk
Lägg in nått kul
 
smerks avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 1 653
Ljuger farsan när han säger att det är gott med en whiskeypinne efter jobbet på en fredag?

Har köpt hem en whiskey och haft i lägenheten ett tag, invigde den nyss. Bränner lite skönt men gott är det ju inte
smerk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-06, 20:13   #38737
pepplez
Registered User
 
pepplezs avatar
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 3 515
Citat:
Ursprungligen postat av smerk Visa inlägg
Ljuger farsan när han säger att det är gott med en whiskeypinne efter jobbet på en fredag?

Har köpt hem en whiskey och haft i lägenheten ett tag, invigde den nyss. Bränner lite skönt men gott är det ju inte


Det är en sk acquired taste precis som kaffe och andra ”vuxendrycker”. Ju mer man dricker och ju mer alkad man blir desto godare blir en virre.
__________________
Böj 180 - Bänk 130 - Mark 220
Journal

Citat:
Ursprungligen postat av mangemani Visa inlägg
folk har spenderat en hel dag på en strand och badat och nu regnar det och de springer för glatta livet för att ta skydd så de inte ska bli lite blöta...här saknas verkligen logik
pepplez är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-06, 20:34   #38738
Bärsärk
 
Reg.datum: Apr 2015
Inlägg: 1 171
Citat:
Ursprungligen postat av smerk Visa inlägg
Ljuger farsan när han säger att det är gott med en whiskeypinne efter jobbet på en fredag?

Har köpt hem en whiskey och haft i lägenheten ett tag, invigde den nyss. Bränner lite skönt men gott är det ju inte
Själv föredrar jag chokladglass.
Bärsärk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-06, 20:54   #38739
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601
Citat:
Ursprungligen postat av Gregow Visa inlägg
Finns en hel del gamla analoga tekniker med kemikalier, stenciler, för- eller efterexponering, färgläggning för hand osv. Sen finns det apparater som telecines som används i film till video och post-produktion.
Spännande. Du verkar veta mycket om sånt, minns att du svarade Dio om något liknande för ett tag sedan.
Brofessorn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-06, 22:01   #38740
MariaV
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2019
Ort: Göteborg
Inlägg: 0
Citat:
Ursprungligen postat av Peter.B Visa inlägg




+1



Tack för tipset! Ska spana in!
Han glömde att dricka mjölk den dagen...
MariaV är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-06, 22:47   #38741
Gregow
Registered User
 
Gregows avatar
 
Reg.datum: May 2019
Ort: Bondeska palatset
Inlägg: 4
Citat:
Ursprungligen postat av Brofessorn Visa inlägg
Spännande. Du verkar veta mycket om sånt, minns att du svarade Dio om något liknande för ett tag sedan.
Just mer "old-school"-tekniker har jag inte jättebra koll på. Du får tänka att fullt digitalt intermediun kom i slutet av 90-talet, med "Oh Brother Where Art Thou". Det var ungefär i dags med att jag blev klar med gymnasiet.
Jag tror det var den stora vändpunkten för digital redigering. Dessförinnan var det i varierande grad men därefter blev det ett landmärke.

Det finns dock en enorm teknologisk utveckling som de flesta av oss tar för given. Hur många av oss minns framkallning av film? Bland det mest magiska jag minns som barn var när farsan visade hur det gick till. Ren magi. Idag är det nästan helt dött och bortglömt.

Gammal fototeknik är dock fascinerande. Jag har exempelvis sett "foton" av saker som ser helt realistiska ut, men där hela fotot består av analoga tekniker utan att ha något verkligt motiv. Alltså, bara ljus, filter och tekniker för att det ska likna något - inget verkligt motiv som fotas.
Gregow är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-06, 23:13   #38742
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av smerk Visa inlägg
Ljuger farsan när han säger att det är gott med en whiskeypinne efter jobbet på en fredag?

Har köpt hem en whiskey och haft i lägenheten ett tag, invigde den nyss. Bränner lite skönt men gott är det ju inte
Vad är det för whiskey mer specifikt? Jag tycker vissa whiskeys alltid är goda, vissa är goda ibland eller liksom mer säsongsberoende på något sätt.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-06, 23:20   #38743
Gregow
Registered User
 
Gregows avatar
 
Reg.datum: May 2019
Ort: Bondeska palatset
Inlägg: 4
Citat:
Ursprungligen postat av Akerhage Visa inlägg
Såg att det varit en stöld/rån av värdetransport vid Arlanda där förövarna kom åt 10 miljoner.

Om man kommer åt så mycket pengar, hur köper man ens saker med det? Det går ju liksom inte att lalla in på banken med 4 miljoner i kontanter eller köpa ett hus Cash. Även om man tvättar pengarna så kommer väl skatteverket undra hur man fick in 10 miljoner på kontot? Eller banken undra vart pengarna kommer ifrån? Att stoppa dem i madrassen för att köpa glass i stora lass på sommaren är ju inte vad man vill göra med dessa pengar direkt.

Eller köper man bara en dyr klocka och lite bilar på Darknet, vad gör man?
Här kan man väl först säga att det inte är något för normalbegåvade. Är du inte jävligt smart kommer du åka dit.
Visst kan du leva som respektmongo i förorten men allt du kan göra är att flasha pengarna på krogen. Även då lär du få problem om du inte är helt ren.
En stor del av arbetet mot organiserad brottslighet går ut på att göra det svårt att leva på det. Blir respektmongona haffade vid krogen och Kronofogden tar deras guldkedja och Rolex är det inte lika roligt längre.
Smarta brottslingar kan göra lite olika varianter. En modell är att registrera lite företag som äger andra företag i en oändlig cirkel. Sen kan man förfalska skuldebrev och andra handlingar. Lite bokföringstrolleri så kommer allt se bra ut, om ingen gräver djupare.
Gör det bara oskyldigt vid första anblick och svårt som fan att utreda vid nästa.

Det är ju inte felsäkert men kan du segla under radarn är du säker, om det är skitkrångligt att utreda är det tveksamt om någon fattar misstanke.

Men då ska det också krävas smarta brottslingar och trötta tjänstemän. Att som respektmongo i förorten komma undan med 10 miljoner plus kan du glömma. Smarta brottslingar är dock så mycket svårare att komma åt.

Senast redigerad av Gregow den 2019-12-06 klockan 23:22.
Gregow är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-06, 23:58   #38744
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av Bob90 Visa inlägg
Vad är det för whiskey mer specifikt? Jag tycker vissa whiskeys alltid är goda, vissa är goda ibland eller liksom mer säsongsberoende på något sätt.
Det är ju en jävla skillnad på whiskey och whiskey också, tycker det finns större "smak-spann" än både öl och vin.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-07, 00:08   #38745
Gregow
Registered User
 
Gregows avatar
 
Reg.datum: May 2019
Ort: Bondeska palatset
Inlägg: 4
Citat:
Ursprungligen postat av Bob90 Visa inlägg
Det är ju en jävla skillnad på whiskey och whiskey också, tycker det finns större "smak-spann" än både öl och vin.
Större smak-spann än öl torde vara omöjligt. Där har du liksom allt från suröl till pilsner och allt mitt emellan och till höger och vänster. Öl skulle jag säga är utan tvekan den dryck med mest variation.
Gregow är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:50.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)