Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2019-04-05, 17:02   #37321
delta_mats
Illrar pillrar
 
delta_matss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Skogen
Inlägg: 5 089
Citat:
Ursprungligen postat av Bob90 Visa inlägg
Äh, även om jag själv stör mig på föräldrar som kör fram sin barnvagn som en isbrytare i tid och otid så tycker jag de kanske får obefogat med skit på just bussen. Är ju mycket enklare för ett par studenter eller knegare än en ensam förälder som försöker hålla koll på sina skrikiga och hungriga små gulle-demoner.

Frågan om det håller mer än en natt bara, beroende på vikten på "solskyddet" då. Maskeringstejp är ju inte särskilt starkt.
Ta bara såna häftstift man kan trycka fast och nåla upp en filt eller något liknande. Fäst i fönsterkarmen. Eller så skruvar du in små små krokar så kan du enkelt hänga dit och ta ner den. Blir minimal inverkan i fönsterkarmen.
__________________
NO FEAT IS BEYOND MY REACH, I WILL WRITE MY OWN DESTINY.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-05, 17:33   #37322
rooz
Legimtimerad flaggstång
 
roozs avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Hos Mor & far
Inlägg: 9 962
Citat:
Ursprungligen postat av Bärsärk Visa inlägg
En grej jag börjat störa mig på med småbarnsföräldrar är att de verkar tro att man måste ändra på så mycket för att man skaffar barn.

Man måste automatiskt ha en större bil och en större bostad "bara för att man har barn" när det egentligen inte finns någon logik i att skaffa större bil/hus förens efter flera år när barnet har blivit äldre och behöver eget rum/börjar få intressen som kräver lastutrymme os.v.

Det är ett barn liksom, för 150 år sedan sket man ut ungen på trägolvet i hallen och om han klarade sig den vintern eller inte det kunde man inte göra mycket åt.
Har du barn själv?
__________________
Citat:
Man vill bli älskad, i brist därpå beundrad, i brist därpå fruktad, i brist därpå avskydd och föraktad. Man vill ingiva människorna något slags känsla
rooz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-05, 18:16   #37323
mrmister
Registered User
 
mrmisters avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 6
Citat:
Ursprungligen postat av rooz Visa inlägg
Har du barn själv?
Vad spelar det för roll? Det han säger stämmer.
mrmister är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-05, 18:19   #37324
rooz
Legimtimerad flaggstång
 
roozs avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Hos Mor & far
Inlägg: 9 962
Citat:
Ursprungligen postat av mrmister Visa inlägg
Vad spelar det för roll? Det han säger stämmer.
Åsikter brukar ändras när du väl är där, men vad vet jag.
__________________
Citat:
Man vill bli älskad, i brist därpå beundrad, i brist därpå fruktad, i brist därpå avskydd och föraktad. Man vill ingiva människorna något slags känsla
rooz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-05, 18:39   #37325
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Bärsärk Visa inlägg
En grej jag börjat störa mig på med småbarnsföräldrar är att de verkar tro att man måste ändra på så mycket för att man skaffar barn.

Man måste automatiskt ha en större bil och en större bostad "bara för att man har barn" när det egentligen inte finns någon logik i att skaffa större bil/hus förens efter flera år när barnet har blivit äldre och behöver eget rum/börjar få intressen som kräver lastutrymme os.v.

Det är ett barn liksom, för 150 år sedan sket man ut ungen på trägolvet i hallen och om han klarade sig den vintern eller inte det kunde man inte göra mycket åt.
Det kan vara traumatiskt att flytta för ett barn, det kan vara bra att bo i samma hus så länge som möjligt.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-05, 19:19   #37326
Bärsärk
 
Reg.datum: Apr 2015
Inlägg: 1 171
Citat:
Ursprungligen postat av rooz Visa inlägg
Har du barn själv?
Nej men är gammal nog för att ha flera nära och kära som har barn och barnet ligger ju antingen bredvid i soffan, bredvid i sängen eller i en egen säng bredvid deras säng eller i famnen hos någon av föräldrarna.

Samma sak med bil, en herrgårdsvagn är ju precis som en vanlig bil fast med större lastutrymme, invändigt behöver den ju inte vara större och den har inte bättre plats för barnstol eller något sådant heller.
Bärsärk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-05, 19:21   #37327
Fitforbeach
Registered User
 
Fitforbeachs avatar
 
Reg.datum: Dec 2018
Inlägg: 93
Känner ni av ifall ni bränner fett? Känner ni av ifall ni går ner i massa utan att använda vågen? Kan ni titta på er arm t.ex och se att er fett% har gått ner? Jag menar 1 eller 2 kilo, inte 20.
Fitforbeach är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-05, 19:26   #37328
Bärsärk
 
Reg.datum: Apr 2015
Inlägg: 1 171
Citat:
Ursprungligen postat av Fitforbeach Visa inlägg
Känner ni av ifall ni bränner fett? Känner ni av ifall ni går ner i massa utan att använda vågen? Kan ni titta på er arm t.ex och se att er fett% har gått ner? Jag menar 1 eller 2 kilo, inte 20.
Går ju inte känna att man bränner fett på det sättet men om du nyper tag i fettet så brukar jag märka att det blir lösare.
Bärsärk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-05, 19:34   #37329
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Fitforbeach Visa inlägg
Känner ni av ifall ni bränner fett? Känner ni av ifall ni går ner i massa utan att använda vågen? Kan ni titta på er arm t.ex och se att er fett% har gått ner? Jag menar 1 eller 2 kilo, inte 20.
Brukar se det i spegeln, framförallt att ansiktet blir smalare.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-05, 19:36   #37330
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Citat:
Ursprungligen postat av Fitforbeach Visa inlägg
Känner ni av ifall ni bränner fett? Känner ni av ifall ni går ner i massa utan att använda vågen? Kan ni titta på er arm t.ex och se att er fett% har gått ner? Jag menar 1 eller 2 kilo, inte 20.
Nej.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-05, 19:37   #37331
martikainen
Lever på gamla meriter
 
martikainens avatar
 
Reg.datum: May 2008
Ort: Örebro
Inlägg: 3 152
Citat:
Ursprungligen postat av Fitforbeach Visa inlägg
Känner ni av ifall ni bränner fett? Känner ni av ifall ni går ner i massa utan att använda vågen? Kan ni titta på er arm t.ex och se att er fett% har gått ner? Jag menar 1 eller 2 kilo, inte 20.
Absolut, efter flertalet dieter så vet jag om jag "ligger rätt" på hur pass hungrig jag är. Men sen lägger man ju enkelt till det visuella, på diet så tightar kroppen till sig rätt snabbt, kläderna sitter lösare och lösare.
Sen är det alltid skönt att ha vågen som bekräftelse på att det går i rätt tempo.
__________________
Pensionerad
martikainen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-05, 19:44   #37332
Lipservice
Djup Trut
 
Lipservices avatar
 
Reg.datum: Mar 2013
Inlägg: 501
Citat:
Ursprungligen postat av Bärsärk Visa inlägg
En grej jag börjat störa mig på med småbarnsföräldrar är att de verkar tro att man måste ändra på så mycket för att man skaffar barn.

Man måste automatiskt ha en större bil och en större bostad "bara för att man har barn" när det egentligen inte finns någon logik i att skaffa större bil/hus förens efter flera år när barnet har blivit äldre och behöver eget rum/börjar få intressen som kräver lastutrymme os.v
Tror du fått saken om bakfoten, tänk tillbaka lite på din egen ungdom.
Större bil skaffar du för att kunna få in en barnvagn, lovar och svär, du klarar dig inte utan barnvagn tills barnen är 3+(kanske om du har Sveriges bästa psyke och tålamod).
Bostad skaffar man för att barnet kräver det, prova stänga in en 2 åring i en 2:a och du lär klättra på väggarna inom en timma(åter igen, om du inte har Sveriges bästa psyke och tålamod) tillsammans med den lilla knodden.

I slutänden handlar det om att göra det så bekvämt som möjligt för både dig själv och barnet, för att man ska ha ork och lust att ta sig igenom små åren med barn. Det handlar ju ändå om att göra sin egen åkomma till något drägligt i framtiden

Men det kommer alltid vara livliga diskussioner mellan de som har och inte har barn. Jag kan bara säga att du har fel, du har aldrig varit där andra föräldrar är och du får gärna bevisa mig motsatsen när du väl är där .

Alla får ha en åsikt självklart, här har du min.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Pompere Visa inlägg
Bra böjt men säg till din kompis/passare att lära sig passa på riktigt. Tänkte han curla upp vikten ifall du skulle faila?..
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
I Sverige tävlar många kvinnor istället om truckflate-frisyrer, mansförakt och vildvuxen kroppsbehåring. Sen bitchas det utav helvete.
Lipservice är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-05, 20:42   #37333
Ett Orm
Silver lifter
 
Ett Orms avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Ort: Mitt i Sverige, lite åt sidan..
Inlägg: 2 611
Det där med kombi för barnvagnen är sant, sjukt mycket bättre.
Men folk köper upp sig i storlek i onödan för det mesta, ungen är iaf i samma rum som föräldrarna i flera år. Det fina barnrummet med spöket laban-tapeter samlar bara damm. Fast iofs bra att skyffla in alla miljoner leksaker de aldrig leker med i.
Men att lätt kunna gå ut är dock guld så hus är det jag skylle satsa på även om jag bodde trångt.
Ett Orm är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-06, 07:28   #37334
delta_mats
Illrar pillrar
 
delta_matss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Skogen
Inlägg: 5 089
Citat:
Ursprungligen postat av Ett Orm Visa inlägg
Det där med kombi för barnvagnen är sant, sjukt mycket bättre.
Men folk köper upp sig i storlek i onödan för det mesta, ungen är iaf i samma rum som föräldrarna i flera år. Det fina barnrummet med spöket laban-tapeter samlar bara damm. Fast iofs bra att skyffla in alla miljoner leksaker de aldrig leker med i.
Men att lätt kunna gå ut är dock guld så hus är det jag skylle satsa på även om jag bodde trångt.
Det här med kombi är en typisk Svensk sak. Visst kan det vara praktiskt, men nog slänger man in en barnvagn plus annat i en sedan också.
__________________
NO FEAT IS BEYOND MY REACH, I WILL WRITE MY OWN DESTINY.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-06, 09:27   #37335
Fitforbeach
Registered User
 
Fitforbeachs avatar
 
Reg.datum: Dec 2018
Inlägg: 93
Citat:
Ursprungligen postat av martikainen Visa inlägg
Absolut, efter flertalet dieter så vet jag om jag "ligger rätt" på hur pass hungrig jag är. Men sen lägger man ju enkelt till det visuella, på diet så tightar kroppen till sig rätt snabbt, kläderna sitter lösare och lösare.
Sen är det alltid skönt att ha vågen som bekräftelse på att det går i rätt tempo.
Det var faktiskt ett sånt här svar jag ville ha. Man känner sin egen kropp, men det är väl olika från person till person. Tack, detta var till stor hjälp.
Fitforbeach är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:45.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)