Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2009-08-10, 12:46   #3556
bubbe
My boobs are Ok
 
bubbes avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 11 826
Tydligen ska de ha haft en kille på pizzerian som tävlat, senast i eskilstuna. Du får åka dit och fråga, de verkade mycket intresserade både att försöka få oss att börja med armsport men även vart vi tränade osv.
bubbe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-08-10, 14:49   #3557
CrakeN
Registered User
 
CrakeNs avatar
 
Reg.datum: Sep 2005
Ort: Falkenberg
Inlägg: 954
Hmm, ja det verkar inte bättre än att man får kolla upp det. Har mina funderingar att starta klubb i falkenberg nu vart det ju mer intressant.
CrakeN är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-08-10, 15:42   #3558
Phasio
Registered User
 
Phasios avatar
 
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Falkenberg i Halland
Inlägg: 1 557
Citat:
Ursprungligen postat av bubbe Visa inlägg
Jag kommer ner idag mellan 16-19, om du vill köra bänkpresströjan. Vi måste få Gerry att kolla djupet på böjarna, minns inte hur du har med det annat än att jag vet att du har lätt för att böja kroppen över benen.

Skitkul att du vill prova tävling, någon av helgerna mellan 3-13 september är det serie3. Då tävlar vi för bänkpresslaget. Men jag tänkte försöka få så Daniel och jag kör trekamp för att klara kvalresultatet inför nästa SM. Du kan välja om du vill försöka SL eller bara bänkpress isf.
Vilka dagar är Gerry på gymmet? Jag är mest intresserad av att köra alla 3 tävlingsmomenten. Frågan är om det är lite för tajt med tid till september att lära in sig böjen först och främst. Bänkpresströja hade jag velat prova någon först och sen köpa en. Så det känns som att man vill ha några månader för dom två dräkterna att öva utanförandet på och bli lite säker i dom.

Jag kommer inte ner idag men när kör ni bänk eller böj nästa gång så kan jag vara med samtidigt och köra?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av LadyInsane Visa inlägg
Varför tungt om två veckor? Kämpa på, man blir inte stark av att köra lätt och explosivt, det gör man i kombination med tung mark.
Min träningsjournal
Phasio är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-08-10, 19:56   #3559
bubbe
My boobs are Ok
 
bubbes avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 11 826
Aha, jag har tränat idag. Glömde att skriva in....

Böj, uppvärmning 20,60,100,130kg.
150kgx3
bälte på
170kgx2
190kgx2
190kgx2

Bänk, stegade snabbt till 160kgx1.
På med tröjan
190kgx3 9cm
210kgx2 9cm
220kgx2 4cm
220kgx1 2cm
220kgx1 2cm
220kgx1 2cm

Inga bra träffar alls, hmm. Dåligt ös som tusan. Seglingen har nog inte hjälpt bänkformen.

Marklyft från 20kg gummi
60,100,140 som stege upp.
170kgx3
190kgx3
210kgx3
220kgx3

Yes, fint att dra en säker 3a på 220 från upphöjningen. Jag bara måste ha blivit starkare i utlåsningen, ska se till att träna dräkten och greppet nu sista veckorna.

På onsdag blir det STK visit med böjdräkt. För att locka till social kontakt kommer en godispåse att finnas i min närhet. (Förmodligen blir det lika mycket fikande mellan lyften som idag).
bubbe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-08-10, 20:09   #3560
bubbe
My boobs are Ok
 
bubbes avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 11 826
Citat:
Ursprungligen postat av Phasio Visa inlägg
Vilka dagar är Gerry på gymmet? Jag är mest intresserad av att köra alla 3 tävlingsmomenten. Frågan är om det är lite för tajt med tid till september att lära in sig böjen först och främst. Bänkpresströja hade jag velat prova någon först och sen köpa en. Så det känns som att man vill ha några månader för dom två dräkterna att öva utanförandet på och bli lite säker i dom.

Jag kommer inte ner idag men när kör ni bänk eller böj nästa gång så kan jag vara med samtidigt och köra?
Jag är mycket osäker på hur Gerry kommer att träna närmsta tiden. Han har fått träningsförbud av läkaren.

DM i styrkelyft är nästa tävling efter serieomg.

Jag kommer som sagt ha lite mer ordning och reda på träningsdagarna from nästa vecka, måndagar och torsdagar ska jag absolut vara där.
bubbe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-08-10, 21:05   #3561
Phasio
Registered User
 
Phasios avatar
 
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Falkenberg i Halland
Inlägg: 1 557
Citat:
Ursprungligen postat av bubbe Visa inlägg
Jag är mycket osäker på hur Gerry kommer att träna närmsta tiden. Han har fått träningsförbud av läkaren.

DM i styrkelyft är nästa tävling efter serieomg.

Jag kommer som sagt ha lite mer ordning och reda på träningsdagarna from nästa vecka, måndagar och torsdagar ska jag absolut vara där.
Okej det låter inte kul det där. Okej ja det känns som ett mål man kunde träna till. Då dyker jag upp på torsdag, vi skulle nästan lägga upp ett litet schema till mig som jag kan träna efter för att öka i styrka i alla 3 övningar inkluderat med dräkter i passen. Men det kan vi diskutera mer om på torsdag då. Finns det tillfälle att kunna låna nån tröja i närheten av min storlek i bänken? kroppsvikten pendlar på 80-82kilo.

Hälsningar
Krille
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av LadyInsane Visa inlägg
Varför tungt om två veckor? Kämpa på, man blir inte stark av att köra lätt och explosivt, det gör man i kombination med tung mark.
Min träningsjournal
Phasio är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-08-10, 21:34   #3562
bubbe
My boobs are Ok
 
bubbes avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 11 826
Citat:
Ursprungligen postat av Phasio Visa inlägg
Okej det låter inte kul det där. Okej ja det känns som ett mål man kunde träna till. Då dyker jag upp på torsdag, vi skulle nästan lägga upp ett litet schema till mig som jag kan träna efter för att öka i styrka i alla 3 övningar inkluderat med dräkter i passen. Men det kan vi diskutera mer om på torsdag då. Finns det tillfälle att kunna låna nån tröja i närheten av min storlek i bänken? kroppsvikten pendlar på 80-82kilo.

Hälsningar
Krille
Jag är borta resten av veckan tyvärr, det är from nästa vecka jag tränar mer normala dagar.

Vi har nog ett par olika tröjor du kan testa, tobjörk?, fredde och gerry har några olika.

Fredde har en 42/44a F6 som jag tror skulle vara lagom att prova i.

Vi kan snacka lite om upplägg, framförallt tror jag det är viktigt att du får träna mycket böj/bänk med utrustning. Så egentligen varje vecka en omgång vardera med böjutrustning och bänktröja. Böj med utrustning samt lättare marklyft måndagar. Explosiv bänkpress samt klossbänk på tisdagar. Bänktröja på torsdag samt lättare böj. Något sådant kanske?
bubbe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-08-11, 16:33   #3563
Phasio
Registered User
 
Phasios avatar
 
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Falkenberg i Halland
Inlägg: 1 557
Citat:
Ursprungligen postat av bubbe Visa inlägg
Jag är borta resten av veckan tyvärr, det är from nästa vecka jag tränar mer normala dagar.

Vi har nog ett par olika tröjor du kan testa, tobjörk?, fredde och gerry har några olika.

Fredde har en 42/44a F6 som jag tror skulle vara lagom att prova i.

Vi kan snacka lite om upplägg, framförallt tror jag det är viktigt att du får träna mycket böj/bänk med utrustning. Så egentligen varje vecka en omgång vardera med böjutrustning och bänktröja. Böj med utrustning samt lättare marklyft måndagar. Explosiv bänkpress samt klossbänk på tisdagar. Bänktröja på torsdag samt lättare böj. Något sådant kanske?
Ja precis det känner jag med är prioritet ett. Det låter som ett vettigt upplägg tycker jag. Okej, men då tar jag med mig utrustningen på måndag så är jag där klockan 5. Ska försöka prova markus tröja en gång i denna veckan.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av LadyInsane Visa inlägg
Varför tungt om två veckor? Kämpa på, man blir inte stark av att köra lätt och explosivt, det gör man i kombination med tung mark.
Min träningsjournal
Phasio är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-08-12, 21:52   #3564
bubbe
My boobs are Ok
 
bubbes avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 11 826
STK visiten

Grymt trevligt besök, tyvärr mer snack än träning. Vilket i sig absolut inte gjorde besöket mindre värt.

Böj uppvärmning 20,50,60
100kgx3
140kgx3
160kgx3
bälte på
175kgx2
190kgx1 el 2???
lindor på
210kgx2
220kgx2

Skulle ha kört med dräkt men hade glömt sliponsen, kändes skönt.

Bänk
50,60,100kg
112,5kgx2
112,5kgx2
112,5kgx2
112,5kgx2
140kgx2
160kgx2
170kgx1 riktigt dåligt lyft, häckn studs.

Raka mark
60,100,140.
170kgx3
190kgx2
210kgx1

Tack STK för den varma och härliga atmosfären.
bubbe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-08-14, 19:25   #3565
LindaS
Registered User
 
LindaSs avatar
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Kista
Inlägg: 2 766
Fina böjar Bubbe. Står du lika smalt med dräkt på?
__________________
Blogg, typ!

STK
Citat:
Ursprungligen postat av Pansartax Visa inlägg
Sittande vadpress är asgött, man är alldeles vinglig i benen...(Så man känner sig som en redig jävla karl med andra ord)..
LindaS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-08-16, 16:45   #3566
bubbe
My boobs are Ok
 
bubbes avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 11 826
Citat:
Ursprungligen postat av LindaS Visa inlägg
Fina böjar Bubbe. Står du lika smalt med dräkt på?
Ja. Skulle egentligen stå bredare men fick ont i knäna av att brytningen som blir när smidigheten i ljumskarna stoppar. Tror detta kommer funka dock.
bubbe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-08-16, 16:56   #3567
bubbe
My boobs are Ok
 
bubbes avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 11 826
Tjörn runt igår. Kom 4a i flerskrovsklassen, 3a bland sprint 750 båtarna.

Rätt blåsigt med tvära vågor skapade en del kalabalik, men rätt bra fart. Snittade runt 8 knop på kryss och 14 efter rundningen upp mot skåpesund. Tänkte det inte skulle bli så blött så jag tog aldrig på jackan, big misstake. Vattnet som spolades (hinkvis) över mig rann rakt genom tröjorna och ner i hängselbyxorna. Blev även en nosedive med båten, kom för fort in i en större våg när jag stod vid ruffen för att fixa segel så hela vågen hamnade över mig istället. Omtumlad tittade jag bak för att se om båten sjönk eller om vattnet spolades ut från sittbrunnen.

Eftersom det gick så fort så fanns det aldrig möjlighet att styra in i kyrkesund för att korta ner banan. Hade med choklad och en petflaska med vatten, detta var bara att glömma. 18.3 är det nya fartrekordet för båten.

Detalj, otroligt kul att dra förbi proffsbåtarna, besättningarna med samma sponsorkläder som satt på relingen bara flabbade när vi flög förbi lika mycket genom som över vågorna.

Sån här seglade vi alltså,
bubbe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-08-16, 21:08   #3568
doommessiah
Registered User
 
doommessiahs avatar
 
Reg.datum: Apr 2007
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 319
Nu har jag tränat färdigt på vardagar i F-berga för den här säsongen....nu blir det gkk tider på lördagar istället 12:00-15:00...i det gamla hårdinggymmet vid tullbron.

Ps: Skall vi överväga möjligheterna att hyra en buss ihop med gsk och Lerum för att komma till bänkläger i Sundsvall?
__________________
Korv är gott! Tårta är gott! Korvtårta måste vara Jättegott!!!
doommessiah är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-08-16, 21:40   #3569
Mark_Lyft
Registered User
 
Mark_Lyfts avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Inlägg: 2 008
Citat:
Ursprungligen postat av doommessiah Visa inlägg
Nu har jag tränat färdigt på vardagar i F-berga för den här säsongen....nu blir det gkk tider på lördagar istället 12:00-15:00...i det gamla hårdinggymmet vid tullbron.

Ps: Skall vi överväga möjligheterna att hyra en buss ihop med gsk och Lerum för att komma till bänkläger i Sundsvall?
Mark_Lyft är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-08-17, 09:38   #3570
bubbe
My boobs are Ok
 
bubbes avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 11 826
Citat:
Ursprungligen postat av doommessiah Visa inlägg
Nu har jag tränat färdigt på vardagar i F-berga för den här säsongen....nu blir det gkk tider på lördagar istället 12:00-15:00...i det gamla hårdinggymmet vid tullbron.

Ps: Skall vi överväga möjligheterna att hyra en buss ihop med gsk och Lerum för att komma till bänkläger i Sundsvall?
Okaj!
bubbe är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:28.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)