Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-04-28, 00:27   #91
Latissimus Dorsi
Banned User
 
Latissimus Dorsis avatar
 
Reg.datum: Nov 2010
Inlägg: 4 479
Vägde mig idag och låg på 63kg, har gått upp 10kilo snart och detta på en period på 3 månader började på 54. Känner mig ganska stolt, och jag lär mig nya grejer varje dag inom styrketräning. Aja hursomhelst.. Målet till slutet av Maj är 65kg och t.o.m 66 om de så skulle gå.

Rygg och biceps:
Smala latsdrag 3 set
Smal rodd 3 set
Bred rodd 4 set
Ryggresningar 4 set med vikt, 5kg första seten 10 kg sista setet
T bar row
30kg x12
35kg x12
30kg x12
30kg x12

Stångcurls 6 set varanatt set supinerat varanatt pronerat totalt 3 per typ
17kg.5kg x12
17kg.5kg x12
17kg.5kg x12
17kg.5kg x12
15kg x12
15kg x12

Input: Bra pass, bra tryck och bra pump i både ryggen och biceps. Lite svårt dock att få kontakt med övre ryggen, dvs romboiderna e.t.c någon som har tips? Bra specifika övningar?
Latissimus Dorsi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-04-28, 13:21   #92
deadich
Registered User
 
deadichs avatar
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 826
Har du fått en liten fettkagge? Det är ju en ganska mycket vikt på kort tid du gått upp. Kör du kaloribalans när du nått 65 eller? Hur länge?
deadich är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-04-28, 18:24   #93
Latissimus Dorsi
Banned User
 
Latissimus Dorsis avatar
 
Reg.datum: Nov 2010
Inlägg: 4 479
Citat:
Ursprungligen postat av deadich Visa inlägg
Har du fått en liten fettkagge? Det är ju en ganska mycket vikt på kort tid du gått upp. Kör du kaloribalans när du nått 65 eller? Hur länge?
Faktiskt inte, hade ett nästan tydligt sexpack förrut nu har jag bara ett ''fyrpack'' som sakta men säkert tynar bort. Var ju ganska underviktig förrut, och det är inte förens nu jag är i undre delen av normalvikt. Tro jag fortsätter bulka tills 70, och sedan får jag se vad som händer om jag lugnar ner mig med bulken. Väger förhoppningsvis 70 vid Juli!

Dagens axlar,bröst och tricepspass:

Militärpress 3 set
Lyft åt sidan i kabel 3 set
Scarecrows 3 set
Bänkpress, sjukt strikt 4 sekunder ner 1 sekund upp
20kg x12
30kg x12
40kg x12
40kg x12

Nedlutad bänkpress
40kg x12
40kg x12
40kg x12

Smalbänk 3 set
Triceps pushdown 3 set
Shrugs 3 set

Input: Bra pass, blir så irriterad av att all slags trapeziusträning irriterar min rygg. Några tips från någon??
Latissimus Dorsi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-04-29, 00:14   #94
deadich
Registered User
 
deadichs avatar
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 826
Ok, efter min första bulk på 5kg på en månad så fick jag en liten mage. Var dock borta lika snabbt som den kom.
deadich är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-04-29, 20:44   #95
Latissimus Dorsi
Banned User
 
Latissimus Dorsis avatar
 
Reg.datum: Nov 2010
Inlägg: 4 479
Skumt, ^^ men innan bulken hade du lågt/högt bf%? Har vilat idag, blir rygg och biceps imorgon.
Latissimus Dorsi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-04-29, 23:37   #96
deadich
Registered User
 
deadichs avatar
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 826
Citat:
Ursprungligen postat av Latissimus Dorsi Visa inlägg
Skumt, ^^ men innan bulken hade du lågt/högt bf%? Har vilat idag, blir rygg och biceps imorgon.
Jag var ett vandrande skelett i princip. Men 5kg på en månad är för snabbt, dessutom var det inte så mycket protein. Något annat än mer synligt fett på magen skulle vara konstigt.
deadich är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-02, 21:28   #97
Latissimus Dorsi
Banned User
 
Latissimus Dorsis avatar
 
Reg.datum: Nov 2010
Inlägg: 4 479
God afton, igår var gymmet stängt... Vilket irriterade mig smått, och i förrigår körde jag typ 20 minuter tidigt på dagen, men kistan var tom och det fanns absolut ingen energi. Idag tog jag igen det, blev ett helt överkroppspass. Fokus BASÖVNINGAR:

Överkropp:
Bänkpress
20kg x12
40kg x12
50kg x5
50kg x5
45kg x5
45kg x5

Chins i maskin (dvs hjälp)
x20
x12
x10
x15
x20

Smal bänkpress
20kg x12
30kg x12
30kg x12
30kg x12

Militärpress 5 set kommer inte ihåg vikten

Shrugs i vadmaskinen (snacka om att få konstiga blickar t.o.m en som kom fram och undrade om jag behövde hjälp hahaha)
4 set

Marklyft
20kg x12
20kg x12
40kgx10 (när ja kom tillbaka från att ha druckit vatten hade någon stulit!? min tia och hittade ingen innan så det blev en sänkning )
30kg x10
30kg x10

Input: Gick sjukt bra, har kommit till insikten att vila verkligen hjälper. Dock måttlig vila Fick axeln i någon konstig position i sista repitionen av bänkpressen, har lite känningar i vänstra axeln det klickar när ja roterar den. Men ska bara låta den vara, absolut inget allvarligt. Vilodag imorgon, vilket är schysst.
Latissimus Dorsi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-04, 14:03   #98
Latissimus Dorsi
Banned User
 
Latissimus Dorsis avatar
 
Reg.datum: Nov 2010
Inlägg: 4 479
Mådde dåligt igår, låg i sängen hela dagen och tittade på tv. Mår bättre idag dock. Blir ett överkroppspass idag igen.
Latissimus Dorsi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-04, 22:18   #99
deadich
Registered User
 
deadichs avatar
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 826
Kör du sl och ökar med mindre än vad du skulle kunna göra? Jag reagerade lite på att du körde 30x12 i smalbänk men bara 50x5 i vanlig bänk. Jag ligger typ på samma i smalbänk, kör ibland 40kg men då känns det som att jag hjälper alldeles för mycket med andra muskler, men jag ligger på 15kg högre i vanlig bänk och dessutom fler reps. Därför reagerade jag på ration mellan smalbänk och bänk.


btw har du precis börjat med mark efter ett avbrott från marklyft eller har det av en slump helt enkelt inte skrivits ner? Hittade inget pass med marklyft på flera sidor bak.


Citat:
Ursprungligen postat av Latissimus Dorsi Visa inlägg
40kgx10 (när ja kom tillbaka från att ha druckit vatten hade någon stulit!? min tia och hittade ingen innan så det blev en sänkning )
Blev det inte ojämnt lastat då om någon tog en tia? :s
deadich är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-07, 16:42   #100
Latissimus Dorsi
Banned User
 
Latissimus Dorsis avatar
 
Reg.datum: Nov 2010
Inlägg: 4 479
Citat:
Ursprungligen postat av deadich Visa inlägg
Kör du sl och ökar med mindre än vad du skulle kunna göra? Jag reagerade lite på att du körde 30x12 i smalbänk men bara 50x5 i vanlig bänk. Jag ligger typ på samma i smalbänk, kör ibland 40kg men då känns det som att jag hjälper alldeles för mycket med andra muskler, men jag ligger på 15kg högre i vanlig bänk och dessutom fler reps. Därför reagerade jag på ration mellan smalbänk och bänk.


btw har du precis börjat med mark efter ett avbrott från marklyft eller har det av en slump helt enkelt inte skrivits ner? Hittade inget pass med marklyft på flera sidor bak.




Blev det inte ojämnt lastat då om någon tog en tia? :s
Mjo, jag var bara lite osäker i smalbänken fattade inte att jag kunde ta mer. Tog 40kg i förrigårutan några störra problem. Underskattade mig sj
Ang. mark har jag nu fått in tekniken tillräckligt bra för att kunna köra ''seriösa'' marklyft med vikthöjningar e.t.c. Tian som blev stulen, den jäveln tog bara den så ja fick ta bort den andra också och lägga på två femmor som ja hittade i närheten ^^

Igår jobbade jag, och i förrigår körde jag triceps och axlar.

Arnoldpress 3 set
Lyft åt sidan 3 set
Bakredeltoidrodd i kabel supersettat med militärpress 3 set
Stående triceps overhead extension i kabel 3 set
Triceps pushdown 3 set
Scarecroewas 3 set
Smalbänk 5 set
Kickbacks 3 set

idag blir det biceps & rygg.
Ett fenomen jag upplever är att jag får stört ont i mellandelen av ryggen ibland. Speciellt vid shrugs, och ibland pressövningar. Vad är det jag gör fel? Har lagom vikt, och kör med ett så korrekt utförande som möjlgit men ändå gör det ont i mellandelan av ryggen och vid skulderbladen.
Latissimus Dorsi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-14, 13:47   #101
Latissimus Dorsi
Banned User
 
Latissimus Dorsis avatar
 
Reg.datum: Nov 2010
Inlägg: 4 479
Ursäkta för inaktiveten, men oroa er icke har tuffat på som vanligt bara inte orkar vara aktiv i loggen. Blir axlar och ben idag.
Latissimus Dorsi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-07-11, 23:07   #102
Latissimus Dorsi
Banned User
 
Latissimus Dorsis avatar
 
Reg.datum: Nov 2010
Inlägg: 4 479
Nu fan slut på inaktivitet, måste fan börja skriva upp kolade nyss in allt jag skrev i mars och fan va kul har ju kommit någonstans sen dess

Dagstats
Marklyft 85x8
Bänkpress 60x5
Knäböj NA
Benpress 130kg x6

Dagsvikt 68kg

Dagens armpass
Bicepscurl med stång supersettat med omvändacurls skivstång 4 set
Triceps pushdown supersettat med stående Triceps extension bakom nacken

Triset 4 set
Scottcurl
Omvänd scottcurl
Hantel 5kg

Triset 4 set
Triceps extension liggande
Kickbacks 3kg
French press

Det är Ehrling Wahlgrens armprogram, och har kört det 3 gånger och råälskar det hitills riktigt skönt med superset/triset. Imorgon blir det ben!

Bjussar på två bilder
Bifogade bilder
Filtyp: jpg lightweight.jpg (62.9 KB, 81 visningar)
Filtyp: jpg ligthweight2.jpg (75.0 KB, 68 visningar)
Latissimus Dorsi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-07-11, 23:39   #103
ByggBobbarna
Registered User
 
ByggBobbarnas avatar
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 226
Fan va kul att se fler 95or här på kolo Kommer följas.

Får gärna kolla in min och kusinens journal om du har lust Den som skriver detta är jesper (också 95a)
ByggBobbarna är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-07-12, 20:54   #104
Latissimus Dorsi
Banned User
 
Latissimus Dorsis avatar
 
Reg.datum: Nov 2010
Inlägg: 4 479
Tackar byggbobbarna ska göra det !

Blev faktiskt ingen träning idag kom på att jag tränat 6 dagar i rad nu och tog lite välförtjänt vila för att kunna prestera riktigt bra på mitt bröst och rygg pass imorgon!
Latissimus Dorsi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-07-13, 15:03   #105
Latissimus Dorsi
Banned User
 
Latissimus Dorsis avatar
 
Reg.datum: Nov 2010
Inlägg: 4 479
Godagens!
Jobbade idag och båda mina gym jag kan gå på stängde klockan 1, så jag fick en halvtimme extra rast av chefen så jag kilade ner till gymmet som ligger en minut bort och gymmade. Var först planerat att köra ett riktigt discopass med bara bröst, men slutade med massa set bänkpress och några set marklyft

Utåtrotation x20

Bänkpress
20kg x15
40kg x12
45kg x10
50kg x7
55kg x3
55kg x3
40kg x8 (tut style )

Marklyft
50kg x8
60kg x8
70kg x6
90kg x3

Input: Var själv idag så hade ingen passare i bänkpressen, så tog absolut inte ut mig helt. Ang. marklyft så har jag nu slipat på min teknik såpass att jag vågar progressivt öka mig uppåt i vikterna hoppas på 95 nästa gång, och näst nästa gång drar jag säkert till med 100 !
Latissimus Dorsi är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:36.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)