Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-12-14, 12:30   #91
BelowAverage
Kärvt maskulin
 
BelowAverages avatar
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 1 000
Citat:
Ursprungligen postat av Ristretto Visa inlägg
Nä. Bara kollade så att jag antog rätt om vad som är set och vad som är reps.

Du får rätt hög volym på passen. Du känner dig inte sliten, med tanke på dieten?
Nej, jag mår kanon. Och så länge jag gör det antar jag att det är okej. Men är lite smått orolig endå att jag har för hög volym med tanke på vad alla säger om det

Men har iaf en sån där rejäl "opti-nojja" som det skriks mycket om här på kolo, just nu. Sover 8h varje natt, äter så fort jag kan efter träning, får i mig 2.5 protein / kg kroppsvikt osv osv.
__________________
Do I have potential?
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia Visa inlägg
Jag tror att den kan överleva om den får tillräckligt mycket konstgjord andning:
The bodybuilding industry is a scam meant to prey on your insecurities for the purpose of selling you worthless, overpriced supplements, while showing off bodybuilders with enough prescription and or illegal drugs in them to stock a pharmacy.
BelowAverage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-14, 12:33   #92
Danne2k
Registered User
 
Danne2ks avatar
 
Reg.datum: Jan 2009
Ort: Luleå
Inlägg: 4 752
Hehe, undrade också vilket som var set och reps, men förstod ganska snart

Bra att du kör 2or tycker jag, även om mer lättare teknikträning nog är positivt för dig också. Var 90 kg explosivt eller?
Bra med uppvärmning, men tycker fortfarande du borde värma med fler set i bänken, och inte hoppa 30 kg från uppvärmningsset till arbetsset, just my 2 cents


Typ
10 x 20 kg
10 x 20 kg
5 x 50 kg
3 x 70 kg
1 x 80 kg

eller

10 x 20 kg
10 x 20 kg
4 x 50 kg
4 x 50 kg
2 x 70 kg

Om du ska köra på 90 kg. Eller nåt liknande. Med uppvärmning tycker jag nästan alltid att mer är bättre, till en viss gräns. :p

Senast redigerad av Danne2k den 2011-12-14 klockan 12:35.
Danne2k är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-14, 12:46   #93
BelowAverage
Kärvt maskulin
 
BelowAverages avatar
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 1 000
Varför hänger ni upp er på bänken, har ju angett set x reps på samma sätt där som i alla andra övnigar :P Problem?

Danne: Nej det var inte speciellt explosivt, men jag försöker vänja in mig så gott det går med att ge allt på en gång istället för att öka gradvis.
Låter bra med uppvärmningen. Kanske ska testa lite lyft med stången, sedan utåtrotationer, sedan hoppa till 50, 70, sedan 90 (som du skrev :P). Uppvärmningen tar ju väldigt kort tid jämfört med själv övningen så det är väl värt att investera tid i.
__________________
Do I have potential?
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia Visa inlägg
Jag tror att den kan överleva om den får tillräckligt mycket konstgjord andning:
The bodybuilding industry is a scam meant to prey on your insecurities for the purpose of selling you worthless, overpriced supplements, while showing off bodybuilders with enough prescription and or illegal drugs in them to stock a pharmacy.
BelowAverage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-14, 13:16   #94
Danne2k
Registered User
 
Danne2ks avatar
 
Reg.datum: Jan 2009
Ort: Luleå
Inlägg: 4 752
Citat:
Ursprungligen postat av BelowAverage Visa inlägg
så det är väl värt att investera tid i.
Ja, det är iaf min åsikt. Väl investerad tid om man värdesätter hela och friska axlar (och vill kunna gå på händer).
Danne2k är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-14, 13:19   #95
Timmi
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2004
Ort: Sollentuna
Inlägg: 2 694
Du radar upp fina pass! Handstående-träning låter kul, har försökt ett par gånger och kan stå en liten stund mot vägg. Fritt går inte alls
__________________
http://www.kolozzeum.com/forum/showt...93#post6188093 - Min journal, Kyokushin karate

Citat:
Ursprungligen postat av rolf Visa inlägg
Från och med nu är det nykterist javisst som gäller. Jag menar, jag har inte mina egna kalsonger på mig!
Timmi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-16, 13:09   #96
BelowAverage
Kärvt maskulin
 
BelowAverages avatar
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 1 000
Timmi: Handstående är jättekul, det går långsamt i början men sen ökar resultaten exponentiellt. Det är jättebra att börja testa mot en vägg, det gjorde jag, sen kan man öva ute på gräs eller nått så man har mycket utrymme. Fast det är lättare att stå på hårda underlag.

Dagens pass presenteras av Egypt Central - You Make Me Sick i samarbete med BelowAverage

Ben

Knäböj
1x10 @stång
1x6 @stång
1x6 @50kg
1x4 @80kg
1x2 @80kg + 1 fulldjup
1x6 @70kg
1x6 @70kg
1x6 @70kg

Följer Danne2k's exempel och försöker göra dem mer explosiva. Det är roligare och låter mig öva tekniken med mindre skaderisk

Sen kom en kamrat till gymmet och skulle bänka, så jag fick agera passare. Efter en relativt bra uppvärmning satte han 1x100kg och 1x102.5kg, så han fick två PB:n
Sen tvingade han mig att göra 30x30kg eftersom vi har haft föreläsningar om brandmäns krav osv. Det gick som tur är, trots att jag är så repsvag.

Enbensknäböj /pistol - assisterad
4x6

Hängande benlyft
3x8
Bättre ROM här hela tiden. Jag är medveten om att det är andra muskler än mage man träffar om man går riktigt högt, men det vill ja ju göra. Profit.

Dynamiska front-levers, tucked legs
3x8

Dynamiska back-levers, tucked legs
2x6

Muscle-up progression i kabelmaskin - blir som en muscleups rörelse men med trissa istället, som kombinerat latsdrag / pullover / triceps-extension typ
3x6 @54kg - så explosivt som möjligt

Handstående / kullerbyttor
Övade på bakåtkullerbytta till handstående, och framåt till handstående
Hopp fram och kullerbytta
Hopp upp i luften och landa i handstående
Blomman
Lite handstående gång / enarmsövning

Jag kände idag att jag var väldigt kraftlös under handståendet. Beror nog på att jag har tränat för korkat de senaste passen och belast överkroppen varje gång, och haft stor volym. Får ta mig samman och leva som jag lär.
Imorrn på axelpasset blir det bara militärpress, lyft åt sidan och dips. Få reps, många set, tungt - och inte en massa lek.
Ligger för närvarande på förmodligen 1800-1900 kcal / dygn och 2.5g protein /kg kv.
Lek varje pass blir det när jag lägger mig kcal-neutralt nån gång i januari

Chill-out musik: Sigur Ros - Njosnavelin
__________________
Do I have potential?
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia Visa inlägg
Jag tror att den kan överleva om den får tillräckligt mycket konstgjord andning:
The bodybuilding industry is a scam meant to prey on your insecurities for the purpose of selling you worthless, overpriced supplements, while showing off bodybuilders with enough prescription and or illegal drugs in them to stock a pharmacy.
BelowAverage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-16, 16:47   #97
Hetz
Registered User
 
Hetzs avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Ort: Örnsköldsvik
Inlägg: 1 338
Citat:
Handstående / kullerbyttor
Övade på bakåtkullerbytta till handstående, och framåt till handstående
Hopp fram och kullerbytta
Hopp upp i luften och landa i handstående
Blomman
Lite handstående gång / enarmsövning
Vafan sånt här vill jag också kunna ;(
__________________
Livet med diet-hjärna
Hetz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-17, 15:06   #98
BelowAverage
Kärvt maskulin
 
BelowAverages avatar
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 1 000
Citat:
Ursprungligen postat av Hetz Visa inlägg
Vafan sånt här vill jag också kunna ;(


Dagens pass presenteras av Celldweller - Ursa Minor (Neutron Mix) i samarbete med BelowAverage

Axlar

Uppvärmning utåtrotation gummiband
3x10

Militärpress
1x10 @stång
1x6 @stång
1x10 @träpinne, explosiva
1x6 @40kg
1x1 @65kg, försökte 2 reps men det klarade jag inte!
5x2 @62.5kg

Lyft åt sidan
1x10 @5kg
2x10 @10kg
1x6 @12kg
1x8 @12kg
Var stark i dessa idag, kunde utföra relativt strikt

Dips
1x8 @kv
1x6 @kv+20kg
1x6 @kv+40kg
1x5 @kv+45kg
2x4 @kv+50kg
Stils bättre viktbälte var borta, detta skär in ganska smärtsamt i midjan. Bara det inte är skadligt så

Rörlighetsövningar för bröst/axlar medelst träpinne.
4x8 Månne

Orkar inte bereda nya matlådor eftersom jag åker hem på tisdag. Gud va hemlängtan jag har. Så idag består kosten av pasta, ketchup och proteinpulver

Chill-out musik: Jeff Beal - Alone In A Crowd
__________________
Do I have potential?
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia Visa inlägg
Jag tror att den kan överleva om den får tillräckligt mycket konstgjord andning:
The bodybuilding industry is a scam meant to prey on your insecurities for the purpose of selling you worthless, overpriced supplements, while showing off bodybuilders with enough prescription and or illegal drugs in them to stock a pharmacy.
BelowAverage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-17, 15:31   #99
Danne2k
Registered User
 
Danne2ks avatar
 
Reg.datum: Jan 2009
Ort: Luleå
Inlägg: 4 752
Citat:
Ursprungligen postat av BelowAverage Visa inlägg
Orkar inte bereda nya matlådor eftersom jag åker hem på tisdag. Gud va hemlängtan jag har. Så idag består kosten av pasta, ketchup och proteinpulver
Var det allt Erik hade att erbjuda?

Feta dips!
Danne2k är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-17, 15:51   #100
BelowAverage
Kärvt maskulin
 
BelowAverages avatar
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 1 000
Citat:
Ursprungligen postat av Danne2k Visa inlägg
Var det allt Erik hade att erbjuda?

Feta dips!
Haha, jag tackade nej till den erbjudna lunchen innan för jag tänkte göra mer opti-matlådor. Sen bidde det inte så och jag ångrade mig, han käkade pasta med köttbullar & brunsås, verkade himmelskt

Tack
Gymmet där jag kommer träna under jullovet har inga viktbälten vad jag vet, så jag kanske får köra oviktade dips, gud förbjude
__________________
Do I have potential?
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia Visa inlägg
Jag tror att den kan överleva om den får tillräckligt mycket konstgjord andning:
The bodybuilding industry is a scam meant to prey on your insecurities for the purpose of selling you worthless, overpriced supplements, while showing off bodybuilders with enough prescription and or illegal drugs in them to stock a pharmacy.
BelowAverage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-17, 15:52   #101
Ristretto
Risotto
 
Ristrettos avatar
 
Reg.datum: Oct 2009
Inlägg: 5 687
Sannerligen fet dip. Måste vara gjord på fullfet crème fraîche?
__________________
Journal: Scuderia Gluteus
Ristretto är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-17, 15:54   #102
BelowAverage
Kärvt maskulin
 
BelowAverages avatar
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 1 000
Citat:
Ursprungligen postat av Ristretto Visa inlägg
Sannerligen fet dip. Måste vara gjord på fullfet crème fraîche?
Fett är inte opti. Jag gör dip av smält socker och tandorikrydda.
__________________
Do I have potential?
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia Visa inlägg
Jag tror att den kan överleva om den får tillräckligt mycket konstgjord andning:
The bodybuilding industry is a scam meant to prey on your insecurities for the purpose of selling you worthless, overpriced supplements, while showing off bodybuilders with enough prescription and or illegal drugs in them to stock a pharmacy.
BelowAverage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-17, 15:56   #103
Ristretto
Risotto
 
Ristrettos avatar
 
Reg.datum: Oct 2009
Inlägg: 5 687
Men om du ska köra lika feta dips på lovet är det bara att klämma fast en hantel mellan knäna.
__________________
Journal: Scuderia Gluteus
Ristretto är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-17, 16:19   #104
BelowAverage
Kärvt maskulin
 
BelowAverages avatar
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 1 000
Citat:
Ursprungligen postat av Ristretto Visa inlägg
Men om du ska köra lika feta dips på lovet är det bara att klämma fast en hantel mellan knäna.
Lol, bästa sättet att träna adduktorer om man inte vill bli ertappad med att köra gynstolen
__________________
Do I have potential?
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia Visa inlägg
Jag tror att den kan överleva om den får tillräckligt mycket konstgjord andning:
The bodybuilding industry is a scam meant to prey on your insecurities for the purpose of selling you worthless, overpriced supplements, while showing off bodybuilders with enough prescription and or illegal drugs in them to stock a pharmacy.
BelowAverage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-17, 16:29   #105
Ristretto
Risotto
 
Ristrettos avatar
 
Reg.datum: Oct 2009
Inlägg: 5 687
Men det funkar faktiskt skitbra. :P

__________________
Journal: Scuderia Gluteus
Ristretto är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:34.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)