Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-12-07, 15:03   #61
BelowAverage
Kärvt maskulin
 
BelowAverages avatar
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 1 000
Citat:
Ursprungligen postat av Danne2k Visa inlägg
Feta dips! Lär ju bara bli bättre och bättre i takt med att kroppsvikten sjunker.

Fan, du borde ju egentligen pressa 100 kg lätt i bänkpress, med tanke på vad du tar i pressövningar...
Helt sjukt nice än så länge, har ju haft en viktnedgång sen Augusti och sen jag lade om kosten till något mycket bättre (i mina ögon) så blev jag mycket piggare. Bara droppar i vikt och fortsätter känna mig starkare, får se hur länge det håller i sig.
Får väl ta och slänga ett försök på de där 100 kilona nån gång när jag har passare.

Förresten kan jag tillägga att jag tränade med lätta tyg-svettband runt handlederna (inga konstiga dyra stödgrejer eller så, 10 spänn på dollarstore ) och jag fick inte känningar i handlederna öht när jag körde dips, vilket jag fått innan. Så det är något jag kan rekommendera.
__________________
Do I have potential?
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia Visa inlägg
Jag tror att den kan överleva om den får tillräckligt mycket konstgjord andning:
The bodybuilding industry is a scam meant to prey on your insecurities for the purpose of selling you worthless, overpriced supplements, while showing off bodybuilders with enough prescription and or illegal drugs in them to stock a pharmacy.
BelowAverage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-07, 15:29   #62
Ristretto
Risotto
 
Ristrettos avatar
 
Reg.datum: Oct 2009
Inlägg: 5 687
100kg borde du fixa i bänken, lätt, om du ser till att fixa tekniken. Du är ju starkare än mig i alla andra pressövningar och en hundring är inga problem i bänken för mig. Jag skulle inte bli förvånad om du drar av 110.
__________________
Journal: Scuderia Gluteus
Ristretto är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-07, 15:35   #63
Hetz
Registered User
 
Hetzs avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Ort: Örnsköldsvik
Inlägg: 1 338
Imponerande militärpressar som vanligt! När kedjan blir lite kort på bältena brukar jag ta 2-3st säkringar och sätta fast dom i varann, annars får man fan knappt på sig skiten, utrymmet under pungen blir nästintill obefintligt!

Riktigt bra dips också, precis som Danne2k nämner tror jag också att du förmodligen har mer att hämta i bänken men att det kanske är tekniken som du faller på! Ingen aning dock, spekulerar bara =)
__________________
Livet med diet-hjärna
Hetz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-07, 15:49   #64
BelowAverage
Kärvt maskulin
 
BelowAverages avatar
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 1 000
Citat:
Ursprungligen postat av Ristretto Visa inlägg
100kg borde du fixa i bänken, lätt, om du ser till att fixa tekniken. Du är ju starkare än mig i alla andra pressövningar och en hundring är inga problem i bänken för mig. Jag skulle inte bli förvånad om du drar av 110.
Tack, du lyckas verkligen smeka mitt ego medhårs!
Jag vet inte riktigt, när jag bänkar tungt så känns det som att jag hämtar den sista kraften från framsida axel, typ nästan på överarmen. Så det kanske är miserabelt utförande.

Citat:
Ursprungligen postat av Hetz Visa inlägg
Imponerande militärpressar som vanligt! När kedjan blir lite kort på bältena brukar jag ta 2-3st säkringar och sätta fast dom i varann, annars får man fan knappt på sig skiten, utrymmet under pungen blir nästintill obefintligt!

Riktigt bra dips också, precis som Danne2k nämner tror jag också att du förmodligen har mer att hämta i bänken men att det kanske är tekniken som du faller på! Ingen aning dock, spekulerar bara =)
Gud vad smart med säkringarna, ännu fler visa ord Får kolla om de har lösa säkringar nästa gång. Annars kan ju ju snällt tipsa dem i kassan att köpa in några. Håller med, att ha vikter svingandes runt i punghöjd känns minst sagt skärrande.
Det vore ju himla roligt om jag kan lyfta så mycket i bänken som ni herrar antar, men tror det är på tok för tungt för mig. Skitkass teknik tror jag att jag har, frågan är ju om den kan förbättras
Kommer förmodligen träna bänkpress med Danne2k på fredag så det kanske passar att pröva 1RM då, men tanken var att öva teknik främst
Men vem vet, vi kanske bägge glatt kan rapportera varsitt nytt PB på fredag kväll
__________________
Do I have potential?
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia Visa inlägg
Jag tror att den kan överleva om den får tillräckligt mycket konstgjord andning:
The bodybuilding industry is a scam meant to prey on your insecurities for the purpose of selling you worthless, overpriced supplements, while showing off bodybuilders with enough prescription and or illegal drugs in them to stock a pharmacy.
BelowAverage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-07, 15:52   #65
Ristretto
Risotto
 
Ristrettos avatar
 
Reg.datum: Oct 2009
Inlägg: 5 687
Citat:
Ursprungligen postat av BelowAverage Visa inlägg
Tack, du lyckas verkligen smeka mitt ego medhårs!
Jag vet inte riktigt, när jag bänkar tungt så känns det som att jag hämtar den sista kraften från framsida axel, typ nästan på överarmen. Så det kanske är miserabelt utförande.
Ja, jag säger bara sanningen. Om jag får se och kommentera ditt utförande nån gång så kanske du kommer att tycka motsatsen?
__________________
Journal: Scuderia Gluteus
Ristretto är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-07, 17:07   #66
Danne2k
Registered User
 
Danne2ks avatar
 
Reg.datum: Jan 2009
Ort: Luleå
Inlägg: 4 752
Citat:
Ursprungligen postat av BelowAverage Visa inlägg
Kommer förmodligen träna bänkpress med Danne2k på fredag så det kanske passar att pröva 1RM då, men tanken var att öva teknik främst
Men vem vet, vi kanske bägge glatt kan rapportera varsitt nytt PB på fredag kväll


Tyvärr är våran topbänkare borta i Thailand men det finns flera andra kunniga på plats (om inte jag räcker till)
Danne2k är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-07, 17:22   #67
BelowAverage
Kärvt maskulin
 
BelowAverages avatar
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 1 000
Jaaa, fyfan vad roligt jag taggar redan
Blir kul att se LAK!
Tror ditt kunnande räcker bra för min utveckling, som Mr. Tate sade så kan man väl bara lära sig så mycket åt gången. Men du behöver kanske "extern feedback" (LOL) också
__________________
Do I have potential?
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia Visa inlägg
Jag tror att den kan överleva om den får tillräckligt mycket konstgjord andning:
The bodybuilding industry is a scam meant to prey on your insecurities for the purpose of selling you worthless, overpriced supplements, while showing off bodybuilders with enough prescription and or illegal drugs in them to stock a pharmacy.
BelowAverage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-08, 08:07   #68
BelowAverage
Kärvt maskulin
 
BelowAverages avatar
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 1 000
Morgonvikt: 76.5
Morgon midjemått: 77.5

Nu ser vikten mer ut som väntat iaf. Mäter midjan över naveln efter normal utandning, avslappnat. Jämfört med lite mer luft tidigare.

Trist med vilodag
__________________
Do I have potential?
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia Visa inlägg
Jag tror att den kan överleva om den får tillräckligt mycket konstgjord andning:
The bodybuilding industry is a scam meant to prey on your insecurities for the purpose of selling you worthless, overpriced supplements, while showing off bodybuilders with enough prescription and or illegal drugs in them to stock a pharmacy.
BelowAverage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-09, 11:51   #69
Hetz
Registered User
 
Hetzs avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Ort: Örnsköldsvik
Inlägg: 1 338
Seeeeeeegt med vilodag, släng upp ett pass nu!
__________________
Livet med diet-hjärna
Hetz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-09, 17:04   #70
BelowAverage
Kärvt maskulin
 
BelowAverages avatar
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 1 000
Citat:
Ursprungligen postat av Hetz Visa inlägg
Seeeeeeegt med vilodag, släng upp ett pass nu!
Jasååå duu! Kame- hame - HAAAAAAAAAAAAA!!!

Dagens pass presenteras av Danne2k i samarbete med BelowAverage

Morgonvikt: 76.3 kg
Morgonmidjemått: 79.5
Innan passet släppte mina lilla förstoppning som byggts upp under två dygn, man kan inte bara äta och äta, man måste ju skita också. Bra skit.

Bröst

Bänkpress
1x10 @stång
1x6 @stång
1x6 @50kg
1x3 @80kg
1x1 @90kg PB
1x1 @100kg PB
1x1 @80kg
1x2 @80kg
1x3 @80kg
1x0 @105kg FAIL PB - har aldrig failat på så hög vikt
1x7 @80kg
Danne var riktigt schysst och passade och försökte bäst han kunde att se över min teknik. Kommer ta tid att utveckla den men ska börja tänka mer på utförandet. Samtidigt ogillar jag det för det tar bort min fokus från att lyfta själva vikten så jag presterar sämre, nu till en början.

Cable crossover - mer nedåtvinklad än vanligt
1x10 @20kg
1x6 @30kg - för tungt, skitkasst utförande
1x6 @25kg
1x10 @20kg
1x7 @20kg

Pullovers - liggande med hantel
1x10 @20kg
2x6 @30kg

Hängande raka benlyft
3x8

Facepulls - mer explosiva än vanligt, känns kalas
1x10 @20kg
1x10 @30kg
1x8 @35kg
1x8 @30kg

Skullcrushers
1x10 @17.5kg
1x6 @22.5kg
1x6 @22.5kg
1x4 @22.5kg
Kommer inte ihåg, tror jag lade två 5:or och två 2.5:or på en ez stång.
Känner att mina triceps släpar, blir till att testa detta igen och se hur de går när jag faktiskt kan memorera vikterna.

Nytt gym, vilket gör mig ganska bortkommen minst sagt, men ett väldigt givande pass, och denna första erfarenhet av LAK är ju att det är ett finfint gym med störtskönt folk och en laid back stämning.
Inte like stroppigt som stil.

Chill-out musik: 32 Leaves - Safe haven
__________________
Do I have potential?
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia Visa inlägg
Jag tror att den kan överleva om den får tillräckligt mycket konstgjord andning:
The bodybuilding industry is a scam meant to prey on your insecurities for the purpose of selling you worthless, overpriced supplements, while showing off bodybuilders with enough prescription and or illegal drugs in them to stock a pharmacy.

Senast redigerad av BelowAverage den 2011-12-09 klockan 17:09. Anledning: glömde lite info, sawry
BelowAverage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-09, 17:24   #71
Hetz
Registered User
 
Hetzs avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Ort: Örnsköldsvik
Inlägg: 1 338
Magiskt med 100 i bänken Rejäl ökning här ju!
__________________
Livet med diet-hjärna
Hetz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-09, 17:38   #72
Danne2k
Registered User
 
Danne2ks avatar
 
Reg.datum: Jan 2009
Ort: Luleå
Inlägg: 4 752
Citat:
Ursprungligen postat av BelowAverage Visa inlägg
Bra skit.


Man kan bli lite skum i magen ibland av PF..

Blev ju ganska bra idag ändå. Är väl skönt att det finns saker att fixa till med tekniken, det betyder ju bara att du kan utvecklas ännu mer och lyfta ännu tyngre framöver

Öva på att få till en ännu stabilare brygga, tänk på att mycket handlar om hur man ligger på bänken, spänning i bröstryggen samt att låta stången träffa längre ner på bröstkorgen!

Det var väl mkt tyngre du körde på i skullcrushers, som mest 35 kg väl?
Danne2k är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-09, 17:43   #73
BelowAverage
Kärvt maskulin
 
BelowAverages avatar
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 1 000
Citat:
Ursprungligen postat av Hetz Visa inlägg
Magiskt med 100 i bänken Rejäl ökning här ju!
Tack! "Progression!"

Citat:
Ursprungligen postat av Danne2k Visa inlägg
Man kan bli lite skum i magen ibland av PF..

Blev ju ganska bra idag ändå. Är väl skönt att det finns saker att fixa till med tekniken, det betyder ju bara att du kan utvecklas ännu mer och lyfta ännu tyngre framöver
Öva på att få till en ännu stabilare brygga, tänk på att mycket handlar om hur man ligger på bänken, spänning i bröstryggen samt att låta stången träffa längre ner på bröstkorgen!

Det var väl mkt tyngre du körde på i skullcrushers, som mest 35 kg väl?
Kanske var PF, tror det handlar om en kraftig ökning av fibrer och att jag slarvade några dagar innan och drack för lite vatten.

Jo du har helt rätt, det roligaste är att ha något att jobba mot, blir kul att försöka se över bänktekniken. Har svårt att få med allt med spänning i bröstryggen osv osv, blir för mycket för mitt lilla sinne att hantera

Var det mer i skullcrushers? Jag hoppas det, känns ju helt ojämnt styrkemässigt annars :/ Vill ju inte ljuga här då är det bättre att skriva för lite.
__________________
Do I have potential?
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia Visa inlägg
Jag tror att den kan överleva om den får tillräckligt mycket konstgjord andning:
The bodybuilding industry is a scam meant to prey on your insecurities for the purpose of selling you worthless, overpriced supplements, while showing off bodybuilders with enough prescription and or illegal drugs in them to stock a pharmacy.
BelowAverage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-09, 17:53   #74
Danne2k
Registered User
 
Danne2ks avatar
 
Reg.datum: Jan 2009
Ort: Luleå
Inlägg: 4 752
Jo men hur får du det till 22,5 kg, du hade ju inga 1,25 kg vikter på?

Stång 10 kg + 5x2 per sida och 2,5 per sida = 12,5 kg per sida = 35 kg.
Danne2k är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-09, 18:01   #75
BelowAverage
Kärvt maskulin
 
BelowAverages avatar
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 1 000
Oj ja du har ju verkligen rätt, jag tror att hjärnkontoret redan har gått och lagt sig.
Väger ez-stängerna verkligen 10kg? Alltid trott det var 7.5, men det står väl iofs nånstans på dem, väl dolt.
Tack för att du håller koll på mig
__________________
Do I have potential?
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia Visa inlägg
Jag tror att den kan överleva om den får tillräckligt mycket konstgjord andning:
The bodybuilding industry is a scam meant to prey on your insecurities for the purpose of selling you worthless, overpriced supplements, while showing off bodybuilders with enough prescription and or illegal drugs in them to stock a pharmacy.
BelowAverage är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:40.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)