Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-12-01, 18:25   #31
BelowAverage
Kärvt maskulin
 
BelowAverages avatar
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 1 000
Dagens pass presenteras av Dark New Day - Fiend i samarbete med BelowAverage.

Axlar!

Militärpress
1x10 @stång
1x8 @40kg
1x1 @70kg PB! mina armbågar spretar åt alla möjliga håll när det blir riktigt tungt, men tappar inte bålen "jättemycket". Får jobba på 1RM tekniken, kanske bälte vore bra men det känns som att kringå problemet.
Inte en massa stötar från benen iallafall.
2x3 @60kg
1x3 @60kg + 2 pushpress
1x2 @60kg - slog på taj mahal - scratch my back och skrockade för mig själv för musiken kändes weird, men det gick ju iallafall upp nån gång

LÅS
1x8 @5kg
3x6 @12kg - Hjälper med att böja mig fram en liten bit och sedan göra en extension i ryggen. Så inte speciellt strikt men jag vill börja röra mig uppåt i vikterna så ska testa att grisa lite, bara det inte smärtar på det dåliga viset så.
Drop-set
1x9 @10kg + 1x6 @6kg
Erfor en galen pump i axlerna

Reverse flyes / delt flyes
1x10 @50kg
3x6 @64kg

Liggande axel-extension
3x10 @10kg

Hängande benlyft
3x10 - böjda knän

Klarade inte att göra lika många reps i militärpressen som innan, men är endå nöjd med passet, hade ju roligt. Blev kort vila mellan seten. Kvällspass jämfört med de två (?)tidigare morgonpassen, morgonpass verkar fungera väldigt bra för mig.
Ska nog dela upp fyrsplitten i 2pass-vila-2pass-vila och sänka volymen lite, Ristrettos råd väger tungt Sålänge jag inte blivit trollad.
Chill-out musik: Taj Mahal - Leaving Trunk
__________________
Do I have potential?
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia Visa inlägg
Jag tror att den kan överleva om den får tillräckligt mycket konstgjord andning:
The bodybuilding industry is a scam meant to prey on your insecurities for the purpose of selling you worthless, overpriced supplements, while showing off bodybuilders with enough prescription and or illegal drugs in them to stock a pharmacy.
BelowAverage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-01, 18:28   #32
Danne2k
Registered User
 
Danne2ks avatar
 
Reg.datum: Jan 2009
Ort: Luleå
Inlägg: 4 752
2-split är najs, så länge inte passen blir för långa så får du ju också vila lite mer
Danne2k är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-01, 21:41   #33
BelowAverage
Kärvt maskulin
 
BelowAverages avatar
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 1 000
Citat:
Ursprungligen postat av Danne2k Visa inlägg
2-split är najs, så länge inte passen blir för långa så får du ju också vila lite mer
Nu är jag jävligt dålig på terminologin. Avser exempelvis två-split hur många pass man kör innan man tar vilodag? Trodde det handlade om hur man delade upp övningarna mellan passen. Eftersom jag delar in mina pass i 4 stycken beroende på vilken muskelgrupper jag fokuserar trodde jag det var en 4-splitt, och är det oavsett hur jag placerar vilodagar?
__________________
Do I have potential?
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia Visa inlägg
Jag tror att den kan överleva om den får tillräckligt mycket konstgjord andning:
The bodybuilding industry is a scam meant to prey on your insecurities for the purpose of selling you worthless, overpriced supplements, while showing off bodybuilders with enough prescription and or illegal drugs in them to stock a pharmacy.
BelowAverage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-01, 21:49   #34
Danne2k
Registered User
 
Danne2ks avatar
 
Reg.datum: Jan 2009
Ort: Luleå
Inlägg: 4 752
Citat:
Ursprungligen postat av BelowAverage Visa inlägg
Nu är jag jävligt dålig på terminologin. Avser exempelvis två-split hur många pass man kör innan man tar vilodag? Trodde det handlade om hur man delade upp övningarna mellan passen. Eftersom jag delar in mina pass i 4 stycken beroende på vilken muskelgrupper jag fokuserar trodde jag det var en 4-splitt, och är det oavsett hur jag placerar vilodagar?
Mja alltså, my bad.

1/2/3/4/5-split säger inget om antalet vilodagar., vissa kör ju bara rullande schema utan vilodagar. Men jag tänkte att om du brukar köra en 4 split med 4 pass i veckan och ändrar till en 2 split så kommer du köra färre antal pass. Fast du kan ju lika gärna köra en 2-split på 4 olika dagar också så glöm vad jag sa..

Now, hur ofta kommer du köra denna 2-split?

Senast redigerad av Danne2k den 2011-12-01 klockan 21:50.
Danne2k är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-01, 21:53   #35
Ristretto
Risotto
 
Ristrettos avatar
 
Reg.datum: Oct 2009
Inlägg: 5 687
Två split brukar i regel innebära att du delar upp kroppen på två olika pass.

EDiT: TVÅA!!!!!!!!!!!!! Glömde trycka på dat dere uppdateringsknapp innan jag började skriva....

Som danne skrev så säger det inget om vilodagar.
__________________
Journal: Scuderia Gluteus

Senast redigerad av Ristretto den 2011-12-01 klockan 21:55.
Ristretto är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-01, 22:04   #36
BelowAverage
Kärvt maskulin
 
BelowAverages avatar
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 1 000
Då var jag nog lite otydlig, my bad.
Kör fortfarande en 4-splitt men den bör alltså ta 6 dagar att genomföra, och ha vilodagarna placerade efter vartannat pass.
Jag tänkte ett tag genomföra den på 5 dagar men det vore förmodligen mindre bra med tanke på mina mål.

Citat:
Ursprungligen postat av Ristretto Visa inlägg
Två split brukar i regel innebära att du delar upp kroppen på två olika pass.
Jag tycker om min kropp såsom den är uppdelad för närvarande LOL
Vill ju ha en tydligare visuell separation vad gäller mage och en del annan muskulatur, men inte en sån radikal förändring. Good heavens no!
__________________
Do I have potential?
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia Visa inlägg
Jag tror att den kan överleva om den får tillräckligt mycket konstgjord andning:
The bodybuilding industry is a scam meant to prey on your insecurities for the purpose of selling you worthless, overpriced supplements, while showing off bodybuilders with enough prescription and or illegal drugs in them to stock a pharmacy.
BelowAverage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-01, 22:09   #37
Danne2k
Registered User
 
Danne2ks avatar
 
Reg.datum: Jan 2009
Ort: Luleå
Inlägg: 4 752
Citat:
Ursprungligen postat av Ristretto Visa inlägg
Två split brukar i regel innebära att du delar upp kroppen på två olika pass.
Vilket jag iofs glömde skriva dock :p
Danne2k är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-01, 22:11   #38
Sundqvist
Winners Never Quit
 
Sundqvists avatar
 
Reg.datum: Jan 2010
Ort: jönköping
Inlägg: 5 201
Grymt pb i militärpressen!
__________________
Träningsjournal: What Doesnt Kill You Makes You Stronger!
Citat:
Ursprungligen postat av Bikken Visa inlägg
Kroppen kan ta upp ca 20gram fria aminosyror under ett tillfälle!
Jag käkar 12ggr varje dag med 30g protein vid varje tillfälle
Sundqvist är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-01, 22:13   #39
Danne2k
Registered User
 
Danne2ks avatar
 
Reg.datum: Jan 2009
Ort: Luleå
Inlägg: 4 752
Ja just det ja, snart tar du din kroppsvikt i militärpress om du lyckas gå ner några kg
Danne2k är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-01, 22:28   #40
BelowAverage
Kärvt maskulin
 
BelowAverages avatar
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 1 000
Citat:
Ursprungligen postat av Sundqvist Visa inlägg
Grymt pb i militärpressen!
Tack tror alla har sin favoritövninng och jag är disko nog att ha fastnat för militärpress.
Har spanat i din journal tidigare, grym dagsform och väldigt speciella traps tycker jag det ser ut som. Ser bra ut iallafall. Brukar du träna någon konstig övning som andra inte gör? Ser ut att ha träffat mer på tjockleken över skuldrorna snarare än att ha byggt en tjurnacke. Kanske helt enkelt handlar om att försöka shrugga vikter uppåt bakåt snarare än uppåt framåt som många gör? Dömer man efter resultat så verkar ju din favoritövning vara hantelrodd

Citat:
Ursprungligen postat av Danne2k Visa inlägg
Ja just det ja, snart tar du din kroppsvikt i militärpress om du lyckas gå ner några kg
Du har lyckats genomskåda ett av målen jag glömde rada upp när jag startade journalen.
__________________
Do I have potential?
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia Visa inlägg
Jag tror att den kan överleva om den får tillräckligt mycket konstgjord andning:
The bodybuilding industry is a scam meant to prey on your insecurities for the purpose of selling you worthless, overpriced supplements, while showing off bodybuilders with enough prescription and or illegal drugs in them to stock a pharmacy.
BelowAverage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-02, 10:52   #41
oscape
Registered User
 
oscapes avatar
 
Reg.datum: Mar 2011
Ort: Gävle
Inlägg: 274
Riktigt bra pb i militärpressen!
oscape är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-03, 11:46   #42
BelowAverage
Kärvt maskulin
 
BelowAverages avatar
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 1 000
Dagens pass presenteras av Alter Bridge - Ties That Bind i samarbete med BelowAverage

Dagsvikt: 76.5 kg. Nu har jag våg hemma och kommer kunna väga mig under väldigt lika omständigheter, så blir nog fler och träffsäkrare dagsviktsuppdateringar framöver.

Bröst

Bänkpress
1x8 @stång
1x5 @stång
1x7 @80kg PB woop woop woop!
1x5 @82.5kg PB
1x3 @82.5kg + 2 med passarens hjälp
1x2 @82.5kg + 3 med passarens hjälp
Alltid kul med pb'n, väntade mig inte att det skulle hända så mycket här. Väldigt kul att träna med två goda vänner och då blir det såklart lite grabbig bänkpress :P
Ovan med passare och det känns kanske fuskigt, men väldigt kul att våga ta ut sig på ett annat sätt än när man tränar ensam.

Cable-cross
1x10 @18kg
1x6 @23kg
2x5@27kg

Axel-adduction i brutalbänk
3x7 @6kg

Pullovers i brutalbänk
3x6 @24kg
Som sagt, grym ROM i detta, håller en kettlebell med en hand på varsin sida om handtaget. Rekommenderar varmt att ni testar detta gott folk!

Lekte med lite handstand pushups och gjorde 3 små försök på human flag på varje sida. Det går sakta i rätt riktning

Ska nog hålla volymen rätt låg så här. 3 set i komplementerande övningar medan jag ligger på underskott.

Chill-out musik: Radical Face - Ghost Towns

Oscape: Ty brah! Alla har inte så välmående axlar att det går att reppa grymt tungt bakom nacken! Kör hårt!
__________________
Do I have potential?
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia Visa inlägg
Jag tror att den kan överleva om den får tillräckligt mycket konstgjord andning:
The bodybuilding industry is a scam meant to prey on your insecurities for the purpose of selling you worthless, overpriced supplements, while showing off bodybuilders with enough prescription and or illegal drugs in them to stock a pharmacy.
BelowAverage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-03, 11:53   #43
Ristretto
Risotto
 
Ristrettos avatar
 
Reg.datum: Oct 2009
Inlägg: 5 687
Mycket bra bänkat!

Hänger du upp och ner när du kör axel-adduktionerna?
__________________
Journal: Scuderia Gluteus
Ristretto är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-03, 13:19   #44
Danne2k
Registered User
 
Danne2ks avatar
 
Reg.datum: Jan 2009
Ort: Luleå
Inlägg: 4 752
Grymt bänkat som sagt, grattis!

Några funderingar bara från Mr. besserwisser, du kanske inte ska ha press och bänkpassen alltför nära varandra. Du kör ändå tungt i militärpressen, 4 set bänk till (och beyond) fail och ganska maxtungt när du kör dips också. Var glad att du har friska axlar men se till att vårda dessa

Kör du ingen mer uppvärmning än stången innan du går på max? Om inte skulle jag bara vilja råda dig att värma upp mer än bara stången, stegra upp med 3-5 reps på tex 45, 60 och 70 kg innan. Lite utåtrotation skadar heller inte.

Men jag säger bara detta utifrån min egen point of view och hur jag ser hur noggrant de tävlande på klubben värmer upp inför tex. bänk.

Jag måste också köpa en våg..

Senast redigerad av Danne2k den 2011-12-03 klockan 13:20.
Danne2k är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-03, 13:59   #45
Danne2k
Registered User
 
Danne2ks avatar
 
Reg.datum: Jan 2009
Ort: Luleå
Inlägg: 4 752
Eftersom du gillar chillmusik..

Danne2k är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:22.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)