Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-11-26, 15:11   #16
BelowAverage
Kärvt maskulin
 
BelowAverages avatar
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 1 000
Citat:
Ursprungligen postat av Sarwien Visa inlägg
Klockrent nick och journalnamn. Säger det gamla vanliga, "ser bra bra ut, kör hårt!". Kommer bli kul att du nickar "BelowAverage" sen när du blir svinstark.
Tack, det värmer!
Du är ju redan duktigt stark själv, blir imponerad av den stora mängd starka 93:or och yngre som finns på kolozzeum. Man undrar om intresset för tyngre styrketräning har ökat eller om fler människor börjar föra journaler
__________________
Do I have potential?
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia Visa inlägg
Jag tror att den kan överleva om den får tillräckligt mycket konstgjord andning:
The bodybuilding industry is a scam meant to prey on your insecurities for the purpose of selling you worthless, overpriced supplements, while showing off bodybuilders with enough prescription and or illegal drugs in them to stock a pharmacy.
BelowAverage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-11-27, 15:12   #17
Ristretto
Risotto
 
Ristrettos avatar
 
Reg.datum: Oct 2009
Inlägg: 5 687
Vad långt hår du har fått!
__________________
Journal: Scuderia Gluteus
Ristretto är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-11-27, 16:38   #18
BelowAverage
Kärvt maskulin
 
BelowAverages avatar
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 1 000
Dagens lidande presenteras av Eye Empire - I pray i samarbete med BelowAverage.

Ben / grepp

Assisterad enbensknäböj
4x6 @kv
Roliga, ett mål att klara fristående som sagt. Får se hur det går

Vadpress i smith
1x10 @stång
1x8 @90kg
1x7 @90kg
2x6 @90kg
Känner mig grymt vek. Försöker köra få, tunga reps för styrkeökning, men detta kändes inte helt rätt i bröstryggen. Och det var nog lite för tungt för mig för ett bra utförande.

Sittande benpress
1x10 @30kg
1x8 @60kg
2x7 @102kg
1x6 @102kg
1x5 @102kg

Farmers walk - anger summerad vikt för hantlarna
1x 5+5m @90kg
3 x 3+3+3+3m @90kg
Stegar inte ut distanserna utan det är ögonmått. Det är ansträngande men kontrollerat, så jag lär köra såhär att tag till. Fast jag känner mig grymt löjlig när jag spatserar runt

Vristcurl pronerad
1x2 @26kg
2x4 @18kg
2x6 @7kg hantlar
Vill minnas att jag kunde hantera mer vikt förra gången jag testade, men nu klarade jag visst inte mer än detta så vad ska man göra. Ingen kraft.

Vristcurl supinerad
1x5 @26kg
1x8 @16kg
3x6 @16kg

Men det räckte minsann inte för mig, utan jag avslutade med ett stenhårt set bastu. Tills jag fick fly fältet då en äldre herre från Norrland visade var skåpet skulle stå och hällde duktigt mycket vatten på aggregatet

Mentalt tungt pass men det känns såhär efterhand som att det gick någorlunda trots allt. Mycket för mig nya övningar så det gäller att få igång lite vana.

Chill-out musik: Citizen Cope - Bullet And A Target

Citat:
Ursprungligen postat av Ristretto Visa inlägg
Vad långt hår du har fått!
Jag misstänker att det är mitt höga proteintag som får det att växa explosionsartat
__________________
Do I have potential?
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia Visa inlägg
Jag tror att den kan överleva om den får tillräckligt mycket konstgjord andning:
The bodybuilding industry is a scam meant to prey on your insecurities for the purpose of selling you worthless, overpriced supplements, while showing off bodybuilders with enough prescription and or illegal drugs in them to stock a pharmacy.
BelowAverage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-11-28, 10:23   #19
BelowAverage
Kärvt maskulin
 
BelowAverages avatar
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 1 000
Dagens Bröstpass presenteras av Snot - Snooze Button i samarbete med BelowAverage

Bänkpress
1x10 @stång
1x8 @50kg
2x4 @80kg
3x3 @80kg
Grymt nöjd med detta. Rumpan mot bänken och inte en massa studs. Märker att när det blir ordentligt tungt kan jag pressa upp det, men lyftet tar ett antal sekunder. Är det något jag bör undvika?

Stående cable cross
1x8 @23kg
3x6 @23kg
Armarna parallelt med axlarna ungefär, kör alltså inte cross nedåt som jag ser många göra.

Axel-adduktion i brutalbänk, handflator mot kroppen
1x8 @8kg
2x6 @8kg
Använder 2st kettlebells. Svårt att hitta ett bra utförande men det ska nog gå, ger en jävla kontakt och en viss smärta, känns dock inte som den "dåliga" typen utan det verkar mer bero på utmattning.

Pullover i brutalbänk
3x6 @20kg
Gillar denna skarpt, ger mycket större ROM än liggande pullovers. Använder en kettlebell. Grym kontakt och mindre vikt kan hanteras. Testar tyngre nästa gång men detta tog riktigt gott.

Crunches
1x15
2x10

Hängande benlyft - böjda ben
3x10

Avslutade med lite rörlighetsträning av axlar, det börjar verkligen bli på tiden.

Chillout-musik - Wolfmother- Tales From The Forest Of Gnomes
__________________
Do I have potential?
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia Visa inlägg
Jag tror att den kan överleva om den får tillräckligt mycket konstgjord andning:
The bodybuilding industry is a scam meant to prey on your insecurities for the purpose of selling you worthless, overpriced supplements, while showing off bodybuilders with enough prescription and or illegal drugs in them to stock a pharmacy.
BelowAverage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-11-29, 14:59   #20
BelowAverage
Kärvt maskulin
 
BelowAverages avatar
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 1 000
Så, dagens pass avklarat, det blev ett lätt men utdraget pass.

Superset-set storkok av broccoli, ärter, pasta, ägg och kyckling (storstek duhr).
Skippar linserna denna veckan, de senaste 5 dagarna har min mage pratat mer än jag
Nu är kylen laddad med matlådor för 6 dygn!
__________________
Do I have potential?
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia Visa inlägg
Jag tror att den kan överleva om den får tillräckligt mycket konstgjord andning:
The bodybuilding industry is a scam meant to prey on your insecurities for the purpose of selling you worthless, overpriced supplements, while showing off bodybuilders with enough prescription and or illegal drugs in them to stock a pharmacy.
BelowAverage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-11-29, 15:15   #21
Danne2k
Registered User
 
Danne2ks avatar
 
Reg.datum: Jan 2009
Ort: Luleå
Inlägg: 4 752
Mat är gott.

Inga bilder...?!
Danne2k är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-11-29, 15:16   #22
Ristretto
Risotto
 
Ristrettos avatar
 
Reg.datum: Oct 2009
Inlägg: 5 687
Fint bänkat och matat;-)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
__________________
Journal: Scuderia Gluteus
Ristretto är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-11-29, 15:34   #23
BelowAverage
Kärvt maskulin
 
BelowAverages avatar
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 1 000
Citat:
Ursprungligen postat av Danne2k Visa inlägg
Mat är gott.

Inga bilder...?!
Lol, ligger uppdelat i 12 st matlådor, 6 små till lunch och 6 stora till kvällsmat. There's nothing to see! F.ö är denna mat inte så god öht, men det gör det enkelt att ligga på underskott

Citat:
Ursprungligen postat av Ristretto Visa inlägg
Fint bänkat och matat;-)

Sent from my bathroom using morse-code farts
Tackar, hoppas jag hinner ikapp din styrka i chins ditt fä, 8:or på 15 är rätt duktigt.
But I became a table - for goodness and a healthy diet!!
__________________
Do I have potential?
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia Visa inlägg
Jag tror att den kan överleva om den får tillräckligt mycket konstgjord andning:
The bodybuilding industry is a scam meant to prey on your insecurities for the purpose of selling you worthless, overpriced supplements, while showing off bodybuilders with enough prescription and or illegal drugs in them to stock a pharmacy.
BelowAverage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-11-30, 11:36   #24
BelowAverage
Kärvt maskulin
 
BelowAverages avatar
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 1 000
Dagens pass presenteras av Raised Fist - Dedication i samarbete med BelowAverage. Måste ju lyssna på dem nu när man bor i Lule, riktigt köttiga

Rygg

Körde lite handstående mellan chin set. Riktigt roligt är det, klarade två st fristående pushups nu, kanske ska börja öva lite på "vilodagarna" eftersom det inte kör ut kroppen lika hårt.

Chins
1x4 @kv
1x3 - excentriska enarms. kände att det var lite för tungt dessvärre, får nog bygga lite mer styrka innan jag börjar öva på dessa. Men det kommer!
3x4 @kv+20kg
3x3 @kv+20kg
1x1 @kv+32kg
Kändes grymt bra, går solklart till full kontraktion i armbågsled med 20kg nu, dvs huvudet ovanför räcket. Boooooyaaah!

Dips
1x8 @kv
1x5 @kv+40kg
3x4 @kv+40kg
2x3 @kv+40kg
Tunga jävlar men de gav allt med sig
Letar efter känningar i axlarna men känner inget dåligt. Ser till att vila 3min mellan varje set, och hålla blodgenomströmningen i axlarna uppe.

Viktade hyper-extensions
3x10 @kv+10kg

Sneda rygglyft
3x8 @kv+10

Liggande t-bar i maskin
1x8 @30kg
3x6 @35kg
Näfyfan, blir till att köra riktig t-bar nästa gång. Känns bra mycket köttigare för greppet och bör kunna hantera mer vikt. Bu!

Chillout-musik: Radical Face - A Pound Of Flesh

Man vet att det var ett bra pass när man fånler på vägen hem
__________________
Do I have potential?
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia Visa inlägg
Jag tror att den kan överleva om den får tillräckligt mycket konstgjord andning:
The bodybuilding industry is a scam meant to prey on your insecurities for the purpose of selling you worthless, overpriced supplements, while showing off bodybuilders with enough prescription and or illegal drugs in them to stock a pharmacy.
BelowAverage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-11-30, 11:43   #25
Danne2k
Registered User
 
Danne2ks avatar
 
Reg.datum: Jan 2009
Ort: Luleå
Inlägg: 4 752
Fan, du är stark i axlarna din jävel..
Danne2k är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-11-30, 11:51   #26
Timmi
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2004
Ort: Sollentuna
Inlägg: 2 694
Att säga att vi är lika varandra tar jag som en jävla komplimang, du är i grymt mycket bättre form än mig
__________________
http://www.kolozzeum.com/forum/showt...93#post6188093 - Min journal, Kyokushin karate

Citat:
Ursprungligen postat av rolf Visa inlägg
Från och med nu är det nykterist javisst som gäller. Jag menar, jag har inte mina egna kalsonger på mig!
Timmi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-11-30, 12:03   #27
BelowAverage
Kärvt maskulin
 
BelowAverages avatar
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 1 000
Citat:
Ursprungligen postat av Danne2k Visa inlägg
Fan, du är stark i axlarna din jävel..
Thank you honey!
Tycker nästan det går lite för bra just nu, börjar misstänka att nån av mina roomies trycker kanyler i stjärten på mig när jag sover.

Citat:
Ursprungligen postat av Timmi Visa inlägg
Att säga att vi är lika varandra tar jag som en jävla komplimang, du är i grymt mycket bättre form än mig
Du ser ut typ precis som jag gjorde för några månader sen (jag har inte byggt muskelmassa öht sen dess, var bara några kilo tyngre i fett). Väldigt lik fysik mot vad jag har sett när jag kollat i spegeln. axelbredd / hållning etc. Vilket är coolt. Hoppas du inte tar illa vid dig av det, men jag tycker det är nästan obehagligt likt.
Ska följa din utveckling, se till att KÖTTA!
__________________
Do I have potential?
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia Visa inlägg
Jag tror att den kan överleva om den får tillräckligt mycket konstgjord andning:
The bodybuilding industry is a scam meant to prey on your insecurities for the purpose of selling you worthless, overpriced supplements, while showing off bodybuilders with enough prescription and or illegal drugs in them to stock a pharmacy.
BelowAverage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-11-30, 13:40   #28
Hetz
Registered User
 
Hetzs avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Ort: Örnsköldsvik
Inlägg: 1 338
Alltid kul när någon ny människa tittar in i ens journal och då blir det naturligt att gå in och kika vad den personen har för sig

Imponerande grundstyrka, baserar detta på att du nyss kommit tillbaka och pressarna / chins / dips ser fint ut! Kul med en ny journal att följa
__________________
Livet med diet-hjärna
Hetz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-11-30, 14:27   #29
BelowAverage
Kärvt maskulin
 
BelowAverages avatar
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 1 000
Citat:
Ursprungligen postat av Hetz Visa inlägg
Alltid kul när någon ny människa tittar in i ens journal och då blir det naturligt att gå in och kika vad den personen har för sig

Imponerande grundstyrka, baserar detta på att du nyss kommit tillbaka och pressarna / chins / dips ser fint ut! Kul med en ny journal att följa
Jo, skitkul med så många journaler
Blir väldigt inspirerande att se alla andras framsteg med. Sett att vi ligger rätt nära i bänk, dessutom. Försten att reppa säkra 4:or på hundra?

Har tränat tidigare men då fjamsat runt med mycket högreps (inget fel med det) på 8-12 reps och 3 set, men jag höll en skitkass progression och tränade slentrianmässigt på samma vikter. Så nu tänkte jag försöka variera rep-antalet mellan 1-10 för att det är roligt helt enkelt, och änsålänge tycker jag 3-6 set känns bra mycket bättre än bara 3. Och framförallt försöka utmana mig genom att öka vikter allt som oftast. Därför det är bra med journal så får man lite piska att utmana sig!
__________________
Do I have potential?
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia Visa inlägg
Jag tror att den kan överleva om den får tillräckligt mycket konstgjord andning:
The bodybuilding industry is a scam meant to prey on your insecurities for the purpose of selling you worthless, overpriced supplements, while showing off bodybuilders with enough prescription and or illegal drugs in them to stock a pharmacy.
BelowAverage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-01, 00:50   #30
Hetz
Registered User
 
Hetzs avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Ort: Örnsköldsvik
Inlägg: 1 338
Citat:
Ursprungligen postat av BelowAverage Visa inlägg
Jo, skitkul med så många journaler
Blir väldigt inspirerande att se alla andras framsteg med. Sett att vi ligger rätt nära i bänk, dessutom. Försten att reppa säkra 4:or på hundra?
Game on!
__________________
Livet med diet-hjärna
Hetz är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:28.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)