Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-05-08, 13:58   #556
Spartansk
Banned User
 
Reg.datum: Mar 2011
Inlägg: 3 468
Citat:
Ursprungligen postat av Morty Visa inlägg
Du borde ju kanske först och främst byta till ett schema som gör att du är jävligt peppad på att gymma, något som bygger bra och är roligt. Tycker att var och vartannat pass börjar med "gick inte så bra..". Klart att resultaten blir lidande av det. Jag hoppade av SL5x5 innan jag behövde göra någon deload bara för att det blev för kämpigt i böjen. Jag hade kanske kunnat kötta vidare någon månad, och ytterligare 2-3-4 på madcow, men då hade jag aldrig haft motivationen och formen som jag har idag. Min aesthetic-mashup av 5/3/1 är guld, träningen är inte mentalt tung eftersom man bara ger 110% i ett set och där är det bara kul att ge allt, för att man vet att man blivit bättre. Resten är assistans- & volymövningar som ger fint pump och bra resultat utan att vara speciellt jobbigt. Idag gjorde jag fem antagonist-superset med lätta militärpress, 10 reps och 10 oviktade chins. Hela överkroppen svällde och jag kände mig i grym form. Det är så motiverande. Att mosas under en skittung skivstång 3 gånger i veckan finns det säkert några som gillar men inte jag. Ett tungt böjset i veckan är lagom
Jag tror det ligger mycket i detta. Madcow var kul först, men det börjar kännas riktigt tråkigt nu.

Knäböj kommer nog aldrig kännas riktigt kul förrän jag har fått upp rörligheten för att göra ordentliga sådana. Nu brukar jag klara mindre än 90° första seten, sedan, i takt med att jag blir uppvärmd, ungefär 90° (i knäleden, alltså inte SL-böj). Funderar på att skippa den övningen helt, kanske byta till frontböj där jag kan gå ner aningen djupare, eller låta marklyft + bespark, lårcurl och kanske utfall utgöra all ben/rövträning.

Stångrodd ska jag nog också skippa, jag vill ju göra pendlay rows men är bara vig nog att göra Yatesroddar. :P Sittande rodd är en övning jag tycker är mycket skönare, men knappt kört något de senaste året.
Spartansk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-08, 14:14   #557
Morty
Registered User
 
Mortys avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Ort: Uppsala
Inlägg: 7 397
Här får du mitt schema, jag kan VERKLIGEN rekommendera det! Du tar dina 1RM, drar av 10% och skriver in dem i stats-fliken. Då räknas vikterna ut åt dig. Jag göra 4 pass i veckan vilket passar mig perfekt, då gör jag en cykel per månad. 25% av träningen är återhämtning vilket gör att man är superpepp när man börjar en ny cykel. Hatar du några av övningarna (doubt it) så kan du såklart byta ut dem.
https://docs.google.com/open?id=0B9z...FFSSnZkeDBJems
__________________
Fysioterapeut, triathlet och coach i uthållighetsidrott. Ironman PB: 9:28.
Uthållighetsträning
Uthållighetscoaching
Bilder ur min vardag
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
LCHF är för tjockisar som inte vill träna.
Morty är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-08, 14:29   #558
Spartansk
Banned User
 
Reg.datum: Mar 2011
Inlägg: 3 468
Tack!
Spartansk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-09, 17:29   #559
Spartansk
Banned User
 
Reg.datum: Mar 2011
Inlägg: 3 468
Blä.
Lägger ned träningen på obestämd tid, pga motivationsbrist.
Spartansk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-10, 23:46   #560
Strand93
Registered User
 
Strand93s avatar
 
Reg.datum: Nov 2010
Ort: Norrbotten
Inlägg: 440
Citat:
Ursprungligen postat av Spartansk Visa inlägg
Blä.
Lägger ned träningen på obestämd tid, pga motivationsbrist.
Vadårå?
Strand93 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-10, 23:50   #561
Spartansk
Banned User
 
Reg.datum: Mar 2011
Inlägg: 3 468
Citat:
Ursprungligen postat av Strand93 Visa inlägg
Vadårå?
Äh, osugen bara. Men börjar bli lite sugen nu igen. Kanske ska träna imorrn, men det blir tight med tid.
Spartansk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-11, 00:29   #562
Strand93
Registered User
 
Strand93s avatar
 
Reg.datum: Nov 2010
Ort: Norrbotten
Inlägg: 440
Citat:
Ursprungligen postat av Spartansk Visa inlägg
Äh, osugen bara. Men börjar bli lite sugen nu igen. Kanske ska träna imorrn, men det blir tight med tid.
Bara sådär helt plötsligt eller?
Strand93 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-11, 00:31   #563
spoon
Spån
 
spoons avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Ort: Nyboda
Inlägg: 14 407
Get laid, stop training. Panda is for power!
__________________
Foxtrot Uniform Charlie Kilo
spoon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-11, 00:50   #564
Spartansk
Banned User
 
Reg.datum: Mar 2011
Inlägg: 3 468
Citat:
Ursprungligen postat av Strand93 Visa inlägg
Bara sådär helt plötsligt eller?
Nej, det är mycket som spelar in.

Jag är lite som Slartibartfast på det här forumet, jag älskar inte träning, men jag tycker det är värt ansträngningen om det får resultat. Ibland, som häromdagen, får jag för mig att sluta träna helt.

Just nu har det att göra med att jag känt mig extra osugen på att gå till gymmet, har släpat mig dit de senaste veckorna, vilket väl har att göra med att vikterna på Madcowprogrammet har börjat bli riktigt höga. Och jag blir mer och mer irriterad på att träningen i princip står still; jag är nästan exakt lika svag/stark och fet/mager som för ett år sedan, det är bara att kika ett år tillbaka i jorunalen och se. Och jag har inte direkt stallat på en hög nivå, tror jag mest någonsin har tagit 110 kg i en grund knäböj.

Troligtvis har jag väldigt dåliga gener. När jag var liten var jag alltid svagare och långsammare än alla mina jämnåriga, trots att jag var längre och tjockare än de flesta.
Spartansk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-11, 07:36   #565
Onigiri
Registered User
 
Onigiris avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Narnia
Inlägg: 2 417
Men Sparre. Du var väl hyggligt stark?

Skyll inte på generna, självklart finns det inte en Mapa inom oss alla men gör vad du kan med det du har fått. Du kan faktiskt bli riktigt bitig/stark/kombinerat eller vad nu målet är att vara. Nej det är inte alltid så roligt nej, ett nödvändigt ont ibland kan det kännas som.

Testa byta gym och byta upplägg, släng om kosten, ät upp/ner dig en klädstorlek eller så. Jag tror du helt enkelt gjort samma sak alldeles för länge utan att några märkbara resultat
__________________
TELL THEM
Onigiri är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-11, 08:59   #566
Morty
Registered User
 
Mortys avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Ort: Uppsala
Inlägg: 7 397
Träna pumpträning, bro. Det är motiverande att svälla lite. Ät mycket kolhydyrater på det. Look great.
__________________
Fysioterapeut, triathlet och coach i uthållighetsidrott. Ironman PB: 9:28.
Uthållighetsträning
Uthållighetscoaching
Bilder ur min vardag
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
LCHF är för tjockisar som inte vill träna.
Morty är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-11, 10:37   #567
Spartansk
Banned User
 
Reg.datum: Mar 2011
Inlägg: 3 468
Och snart tar mitt gymkort slut, så jag måste ta ställning till om det är värt att köpa ett nytt årskort för 1000+ kr, om jag ändå aldrig kommer se ut som Thor.

Dessutom vill jag flytta, vilket gör det ännu dummare att köpa ett gymkort här.
Spartansk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-14, 13:35   #568
Spartansk
Banned User
 
Reg.datum: Mar 2011
Inlägg: 3 468
Ryggträning

Tror det var exakt en vecka sedan jag tränade nu, så jag har alltså tagit en vilovecka. Vilket ska vara opti, enligt vissa. Dagens träning:

Axons axeluppvärmning

Latsdrag
18 kg 20 reps
32 kg 8 reps (fail)
27 kg 20 reps (uttråkad)
32 kg 7 reps (fail)
27 kg 14 reps (fail)

Sittande rodd
18 kg 10-20 reps
27 kg 8 reps (fail)
22 kg 12 reps (fail)
22 kg 11 reps (fail)
22 kg 11 reps (fail)

Rygglyft
7
7
Kände en diffus smärta i ryggen, lade av.

Blev less och gick hem.
Spartansk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-14, 13:39   #569
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 738
Citat:
Ursprungligen postat av Morty Visa inlägg
Träna pumpträning, bro. Det är motiverande att svälla lite. Ät mycket kolhydyrater på det. Look great.
+1

Jag ville också sluta träna hur länge som helst, trodde det var standard att man ville träna enbart för resultat... till slut blev det mer och mer tröttsamt, och när jag i samma veva som jag ville sluta tävla så funderade jag på att sluta träna... men sen såg jag ljuset! Och nu längtar jag som fan till varenda pass
__________________
Winners win
Rikard Jansson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-14, 13:41   #570
Spartansk
Banned User
 
Reg.datum: Mar 2011
Inlägg: 3 468
Försökte pumpträna ryggen idag, men vafan, det var helt omöjligt!
Spartansk är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:19.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)