Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2012-10-03, 17:01   #6511
göteborg
Banned User
 
Reg.datum: Dec 2010
Inlägg: 599
Micke tror han håller på med joga, med sin stretchpsykos, alla ska stretcha är han nya paroll
göteborg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-10-03, 17:05   #6512
göteborg
Banned User
 
Reg.datum: Dec 2010
Inlägg: 599
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj Visa inlägg
Funderar du på att tävla?
Underskattar du han förmåga eller fiskar du konkurrenter?
göteborg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-10-03, 17:50   #6513
Nordkämpe
Registered User
 
Reg.datum: May 2012
Ort: Götelaborg
Inlägg: 185
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj Visa inlägg


Om inte annat har du DM du kan sikta på att försöka vinna!


Riktigt så bra är jag knappast. Mina resultat (om jag får till det) räcker nog till SM-kval, men tror inte jag har så mkt där att göra sedan
__________________
Hur jag kämpar för att bli starkare i de 3 stora hittas här "
Nordkämpe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-10-03, 19:38   #6514
Ego
Registered User
 
Egos avatar
 
Reg.datum: Dec 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 633
Stretcha och stretcha, du måste mobilisera de olika leder i underarmen också, din vävnad är ok i förhållande till dem. Självklart får du med lederna också, men de skulle behöva lite mer specifik uppmärksamhet.
__________________
Leg.Sjukgymnast.
Ego är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-10-04, 19:42   #6515
mikaelj
Vrickad & älskvard
 
mikaeljs avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Nära 2:ans ändhållplats söderut
Inlägg: 21 094
Torsdag 4 oktober 2012: Böj och mark

Bra dag idag.

Knäböj
* 60x5
* 110x5
* 150x1
* 170x1 @9

Utan skor och utan bälte idag. Hade glömt att packa det.

Marklyft
* 60x5
* 100x2
* 140x2
* 170x1 @7 (woha!)
# bälte på
* 200x1 @8
* 230x1 @9,5 (najs!)
* 200x3 @9
* 200x3 @10
* 200x3 @9,5 (reps-PB tror jag)

Wheeeeeeeeeeeee! Fantastisk känsla i marken idag! Ahh, äntligen. Vikterna kändes plättlätta och jag blev helt förvånad över hur vikterna flög upp i värmningen. Lånade Krantz bälte.

200 kändes precis som 200 ska kännas i uppvärmningen. 230 var med mersmak och var tung huvudsakligen i utlåsningen den sista biten. Har blivit mycket bättre på att pannbena mig igenom sega marklyft, särskilt i utlåsningen. Jag vet att det känns jäkligt knöligt och tungt däruppe men att om jag bara lägger in energin och väntar ut den så går det till sist. Bra att veta inför framtiden när det blir tungt på riktigt!

Sedan gjorde jag tre riktigt fina set på 200, förutom andra setet där jag tappade balansen på r3 precis i botten, rätade ut knäna och i princip rakmarkade upp vikten. Sista setet gjorde jag rätt alla repetitionerna igenom.

Markform! Whee igen!
__________________
Träning! | jwzrd: Efter det där inlägget får du ligga med mig mikaelj!
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
mikaelj är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-10-04, 21:21   #6516
Nordkämpe
Registered User
 
Reg.datum: May 2012
Ort: Götelaborg
Inlägg: 185
Stark i marken Kör ju själv inga mark alls nu, men hoppas någonstans att den hänger med när kraften i benen ökar. Det lär ge sej.
__________________
Hur jag kämpar för att bli starkare i de 3 stora hittas här "
Nordkämpe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-10-04, 21:25   #6517
mikaelj
Vrickad & älskvard
 
mikaeljs avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Nära 2:ans ändhållplats söderut
Inlägg: 21 094
Citat:
Ursprungligen postat av Nordkämpe Visa inlägg
Stark i marken Kör ju själv inga mark alls nu, men hoppas någonstans att den hänger med när kraften i benen ökar. Det lär ge sej.
Det börjar ta sig, i takt med benstyrkan och tekniken.

Mina allra bästa markökningar har jag gjort när jag skruvade upp min böj från 180 till 200 kg, utan att köra mark särskilt hårt alls.

Har dessutom märkt att jag kan dra riktigt tunga och grisiga (vad gäller ansträngning) marklyft så länge tekniken är som den skall, för då går jag inte sönder. Och tekniken är som den skall om jag börjar "mjukt" med en hyfsat lång startsträcka, som jag gjort nu med femmor långt under max, för att sedan fasa av och gå över till treor. Då får jag någon sorts nedförsbacke som jag kan glida på. Jag gissar på att det är en neurologiskt effekt huvudsakligen.
__________________
Träning! | jwzrd: Efter det där inlägget får du ligga med mig mikaelj!
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
mikaelj är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-10-04, 22:04   #6518
drakfelt
Guest
 
Reg.datum: Jul 2008
Inlägg: 951
Kanonmarkat! Kul att kika in här igen för lite gedigen inspiration, du är grym Micke!
drakfelt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-10-04, 22:39   #6519
Nordkämpe
Registered User
 
Reg.datum: May 2012
Ort: Götelaborg
Inlägg: 185
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj Visa inlägg
Det börjar ta sig, i takt med benstyrkan och tekniken.

Mina allra bästa markökningar har jag gjort när jag skruvade upp min böj från 180 till 200 kg, utan att köra mark särskilt hårt alls.

Har dessutom märkt att jag kan dra riktigt tunga och grisiga (vad gäller ansträngning) marklyft så länge tekniken är som den skall, för då går jag inte sönder. Och tekniken är som den skall om jag börjar "mjukt" med en hyfsat lång startsträcka, som jag gjort nu med femmor långt under max, för att sedan fasa av och gå över till treor. Då får jag någon sorts nedförsbacke som jag kan glida på. Jag gissar på att det är en neurologiskt effekt huvudsakligen.
Skulle nog behöva ta mej till ett SL-gym nån dag och få lite teknikhjälp. Synd att de brukar ha så taskiga öppettider och för mej passar det oftast bäst med riktigt sena pass...
__________________
Hur jag kämpar för att bli starkare i de 3 stora hittas här "
Nordkämpe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-10-04, 23:03   #6520
spoon
Spån
 
spoons avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Ort: Nyboda
Inlägg: 14 407
Stark mark. Ska jag behöva börja oroa mig igen
__________________
Foxtrot Uniform Charlie Kilo
spoon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-10-05, 05:31   #6521
O_Wao
Tänker råsa!
 
O_Waos avatar
 
Reg.datum: May 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 6 501
Känslan av att det flyter på är awesome, alltid roligt att få såna pass!
__________________
I'm not clumsy. The floor just hates me, the tables and chairs are bullies, and the walls get in my way.

O_Wao = oh wow!
O_Wao är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-10-05, 10:00   #6522
mikaelj
Vrickad & älskvard
 
mikaeljs avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Nära 2:ans ändhållplats söderut
Inlägg: 21 094
Citat:
Ursprungligen postat av drakfelt Visa inlägg
Kanonmarkat! Kul att kika in här igen för lite gedigen inspiration, du är grym Micke!
Tack, Draken! Roligt att jag kan inspirera!

Citat:
Ursprungligen postat av Nordkämpe Visa inlägg
Skulle nog behöva ta mej till ett SL-gym nån dag och få lite teknikhjälp. Synd att de brukar ha så taskiga öppettider och för mej passar det oftast bäst med riktigt sena pass...
Vill man bli fin får man lida pin...

Citat:
Ursprungligen postat av spoon Visa inlägg
Stark mark. Ska jag behöva börja oroa mig igen
Närå, inte förrän jag närmar mig 250...

Citat:
Ursprungligen postat av O_Wao Visa inlägg
Känslan av att det flyter på är awesome, alltid roligt att få såna pass!
Whee :-)
__________________
Träning! | jwzrd: Efter det där inlägget får du ligga med mig mikaelj!
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
mikaelj är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-10-05, 10:19   #6523
mikaelj
Vrickad & älskvard
 
mikaeljs avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Nära 2:ans ändhållplats söderut
Inlägg: 21 094
Fredag 5 oktober 2012: Sjukgymnastbesök på OrtoRehab

Idag var jag på ett besök igen hos sjukgymnasten som gav mig diverse rotatorkuffsövningar och liknande.
Fick några fler övningar att göra idag och påpekade att jag varit i kontakt med en sjukgymnast i Stockholm som menade på att jag har problematisk AC-led och underarm. Visade sig att han också anmärkt på AC-leden, men då som botmedel ville stärka den.

Eftersom jag nämnde att jag hade stela underarmar fick jag Bertberts Vridstretch(tm). Jag tyckte dock inte att det hjälpte särskilt mycket. Han kallade in på sin kollega som undersökte underarm och axel, där han bl a kollade muskelstyrkan i pronatorer, supinatorer och biceps.

Han drog följande slutsats:



Min biceps konstaterade han i ett muskeltest är väldigt svag, och sade att han trodde att det berodde på någon skada i fästet sedan tidigare. Han palperade (eller misshandlade kanske är rätt ord) fästet och mycket riktigt är det stelt och dåligt och ömt. Påverkar dessutom min supination och han tyckte sig märka en akut skillnad på tryckandet. Samma med alla andra muskler i underarmen/armbågen, för övrigt. Stelt och spänt. Efter det gick han vidare till att trycka på främre delts (där jag förekom honom med att jag redan visste att det var stelt), samt någonting på ovansidan/utsidan axeln som jag förmodar är AC-leden. Den var ungefär lika rutten som mitt bicepsfäste och verkar vara en sån som inte nöjer sig förrän det faktiskt är helt som det skall.

Han vred och tryckte och grejade och verkade ha koll på vad som behövdes göra, men sade att han inte hade tid för mig mer idag. Istället fick jag bokat in en tid igen om 2v! Då byter jag från killen jag hade tidigare (Sjukgymnast 1A) till nå'n som verkar ha läst OMT samt verkar ha koll i största allmänhet. Då kommer vi att göra en ordentlig undersökning av armar/axlar igen.

Kul!
__________________
Träning! | jwzrd: Efter det där inlägget får du ligga med mig mikaelj!
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
mikaelj är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-10-05, 10:43   #6524
Ristretto
Risotto
 
Ristrettos avatar
 
Reg.datum: Oct 2009
Inlägg: 5 687
Intressant! Kul att du rapporterar så bra om undersökningarna. Fortsätt gärna med det!
__________________
Journal: Scuderia Gluteus
Ristretto är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-10-06, 13:39   #6525
mikaelj
Vrickad & älskvard
 
mikaeljs avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Nära 2:ans ändhållplats söderut
Inlägg: 21 094
Uppvärmning inne på Kettlebell Center.

tsc-2012-host.jpg
__________________
Träning! | jwzrd: Efter det där inlägget får du ligga med mig mikaelj!
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
mikaelj är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:37.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)