Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Tävlingsforum > Tävlande/aktiva

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-07-01, 16:59   #5896
rooz
Legimtimerad flaggstång
 
roozs avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Hos Mor & far
Inlägg: 9 962
Jag tyckte min hipdrive fick till sig genom KB-swings och gav mig liiite bättre markteknik. Annars är det skönt att smaska på erectorerna med lite annat än bara mark.
__________________
Citat:
Man vill bli älskad, i brist därpå beundrad, i brist därpå fruktad, i brist därpå avskydd och föraktad. Man vill ingiva människorna något slags känsla
rooz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-07-01, 17:07   #5897
wesaft
Registered User
 
wesafts avatar
 
Reg.datum: May 2008
Ort: Mölndal
Inlägg: 3 358
Kul med Pavel och RKC!
ROligt att du fick beröm för dina svingar, bra Micke
Hade varit kul att gå dit och vara någons adept, eller egentligen mest hänga och kolla lite
__________________
Journal | Blogg
wesaft är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-07-01, 17:18   #5898
mikaelj
Vrickad & älskvard
 
mikaeljs avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Nära 2:ans ändhållplats söderut
Inlägg: 21 094
Citat:
Ursprungligen postat av rooz Visa inlägg
Jag tyckte min hipdrive fick till sig genom KB-swings och gav mig liiite bättre markteknik. Annars är det skönt att smaska på erectorerna med lite annat än bara mark.
Ja, erektorerna fick bra med stryk. Bra sätt bjuda dem på lite motstånd.

Citat:
Ursprungligen postat av wesaft Visa inlägg
Kul med Pavel och RKC!
ROligt att du fick beröm för dina svingar, bra Micke
Ajjemen! Tack. Skoj när allting går bra!

Snackade med Pavel om styrkelyft efteråt. Himla schysst filur.

Citat:
Ursprungligen postat av wesaft Visa inlägg
Hade varit kul att gå dit och vara någons adept, eller egentligen mest hänga och kolla lite
Du hade kunnat vara med, fanns möjlighet! Har för mig att det är RKC i Tyskland näst. ;-)
__________________
Träning! | jwzrd: Efter det där inlägget får du ligga med mig mikaelj!
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
mikaelj är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-07-02, 19:27   #5899
mikaelj
Vrickad & älskvard
 
mikaeljs avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Nära 2:ans ändhållplats söderut
Inlägg: 21 094
Måndag 2 juli 2012: Bänk

Idag har jag gått som en anka tack vare träningsvärken i baksida lår. Det stramar!
Ont i handleden sedan igår, särskilt vid dorsalflexion. Handledslindor hjälpte lite.

Började passet med att Maskot smorde in bröstryggen i Linnex. Kan faktiskt ha gjort mig mjukare under bänkandet.

Bänkpress mit ztopp
* 50x3
* 70x3
* 100x4
* 120x2
* 125x2 @9
* 130x1 @9,5
* 130x1 @9,5
* 130x1 @9,5
* 125x2 @9,5
* 125x2 @10
* 125x2 @10

Idag hade jag nog varit god för 132,5 eller möjligtvis 135. Smärtan i handleden störde lite. Från botten känner jag mig fortfarande svagare än vanligt, samtidigt som jag kände att jag kunde pressa så att det rörde sig långsamt uppåt hela vägen. Helt OK, sammanfattningsvis.

Annat
* Latsdrag med brett grepp: 2x12 på 30 kg
* Biceps: 20 kg, 30 kg, 20 kg

Bra underarmsträning.

I övrigt inget anmärkningsvärt på. Ett pass i mängden.
__________________
Träning! | jwzrd: Efter det där inlägget får du ligga med mig mikaelj!
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
mikaelj är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-07-03, 19:42   #5900
mikaelj
Vrickad & älskvard
 
mikaeljs avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Nära 2:ans ändhållplats söderut
Inlägg: 21 094
Tisdag 3 juli 2012: Knäböj

Fortfarande en smula ont i handleden, duglig att böja med i alla fall! Dessutom fortfarande sliten i baksida lår, men jag kunde åtminstone sätta mig ned idag. :-)

Knäböj
* 70x5
* 100x3
* 120x3
* 150x1 (utan bälte)
* 170x1 @9
* 185x1 @10 (PB!)
* 170x2 @9 (PB!)
* 170x2 @9
* 170x3 @10 (PB!)

Whee! Vore det inte för Maskot hade jag försökt på 165x5. Stången kändes väldigt lätt och behaglig på axlarna idag. Det gör verkligen hela skillnaden, tidigare har jag känt mig helt ihoptryckt på 180+ kg.

När jag var klar med böjen sade Maskot åt mig att göra tre tvåor på 170, vilket jag nog inte heller hade gjort. Eftersom de första två gick så bra utmanade jag mig själv och gjorde en sista trea! (Vilket Matte naturligtvis kommenterade på med sitt "nu har du förstört din progression på 3x2" :-))

Film!



Maskot har lovat att lägga upp min böjträning närmsta två veckorna. Ser fram emot det!

Hängvändningar
* 50x5
* 50x5
* 50x5

Hittade en f.d. tyngdlyftare som gav mig förslag på hur jag skulle göra. Att dra med armbågarna uträtade är svårt på grund av min begränsade utåtrotation. Hamnar lätt framför kroppen istället för rakt upp. Behöver bli bättre på att skicka upp stången med höften snarare än fram... men hur tusan gör man det?

O_Wao var dessutom på plats och böjde idag. Roligt att ses igen, ett tag sedan sist trots allt. Sedan dök stevebc upp också.

Bra & roligt pass!
__________________
Träning! | jwzrd: Efter det där inlägget får du ligga med mig mikaelj!
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.

Senast redigerad av mikaelj den 2012-07-03 klockan 19:52.
mikaelj är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-07-03, 19:47   #5901
O_Wao
Tänker råsa!
 
O_Waos avatar
 
Reg.datum: May 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 6 501
Tack för hjälpen idag! Och kul att ses! Well done with PB, and so on!
__________________
I'm not clumsy. The floor just hates me, the tables and chairs are bullies, and the walls get in my way.

O_Wao = oh wow!
O_Wao är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-07-03, 19:47   #5902
Ristretto
Risotto
 
Ristrettos avatar
 
Reg.datum: Oct 2009
Inlägg: 5 687
Snart tvåhundra i böjen! Kul med PB.
__________________
Journal: Scuderia Gluteus
Ristretto är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-07-03, 20:44   #5903
Adama
Registered User
 
Adamas avatar
 
Reg.datum: Sep 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 5 010
Det var riktigt bra jobbat! Vad var gamla PBt egentligen? Du har väl inte böjt 180 kg tidigare? Smått avundsjuk blir jag iaf!
Adama är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-07-03, 21:22   #5904
spoon
Spån
 
spoons avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Ort: Nyboda
Inlägg: 14 407
Du ångar på bra du Mikael! Man blir ju både imponerad och lite avis på ditt driv. Var det 2xkv i böjen?
__________________
Foxtrot Uniform Charlie Kilo
spoon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-07-04, 07:11   #5905
Lars Brinkhoff
Registered User
 
Lars Brinkhoffs avatar
 
Reg.datum: Sep 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 5 253
Grattis till PB!

Det här förstår jag inte:
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj Visa inlägg
Att dra [hängvändningar] med armbågarna uträtade är svårt på grund av min begränsade utåtrotation. Hamnar lätt framför kroppen istället för rakt upp.
Lars Brinkhoff är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-07-04, 08:07   #5906
O_Wao
Tänker råsa!
 
O_Waos avatar
 
Reg.datum: May 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 6 501
Det som jag såg som stod bakom er båda två när ni körde hängvändningarna var att snubben som hjälpte dig verkligen var blixtsnabb med armbågsrotationen framåt. Så det är väl armbågarna generellt. Först upp i dragmomentet och sedan framåt för att få stången på rätt plats.
__________________
I'm not clumsy. The floor just hates me, the tables and chairs are bullies, and the walls get in my way.

O_Wao = oh wow!
O_Wao är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-07-04, 08:17   #5907
bustz0rz
Registered User
 
bustz0rzs avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 1 890
Har fått lite inspiriation till att testa på Smolov Jr från dig. Men jag är lite kluven på vilka veckoökningar jag skall ta. TROR att det blir 5/vecka i både böjen och bänken. Har precis gjort ett rätt så värdelöst försök till en deff där jag tappade en hel del vikt i både bänken och böjen, så jag har antar att jag kommer ha lätt att öka nu när jag börjar käka lite mat igen. Men tillbaks till det jag tänkte fråga: vad hade du för veckoökningar? Hur mycket kompliment orkade du med att köra på dina Smolov-dagar? Vilade du resterande dagar i veckan eller körde du lite annat trams på dom dagarna?
bustz0rz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-07-04, 08:18   #5908
mikaelj
Vrickad & älskvard
 
mikaeljs avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Nära 2:ans ändhållplats söderut
Inlägg: 21 094
Citat:
Ursprungligen postat av O_Wao Visa inlägg
Tack för hjälpen idag! Och kul att ses! Well done with PB, and so on!
Citat:
Ursprungligen postat av Ristretto Visa inlägg
Snart tvåhundra i böjen! Kul med PB.
Citat:
Ursprungligen postat av Lars Brinkhoff Visa inlägg
Grattis till PB!
Tackskaniha! Japp, jag gnetar på mot 200. Det är det viktiga målet.

(och lite extra glad blev jag att jag äntligen tog Vunnis 170x2)

Citat:
Ursprungligen postat av Adama Visa inlägg
Det var riktigt bra jobbat! Vad var gamla PBt egentligen? Du har väl inte böjt 180 kg tidigare? Smått avundsjuk blir jag iaf!
180 böjde jag för några veckor sedan (http://www.kolozzeum.com/forum/showp...postcount=5827), veckan efter bommade jag 185 utan att ha någon direkt chans på den. På serietvåan fick jag en balansmiss på 175 och bommade den.

Det är bra att du blir avundsjuk, så har du något att jobba mot!

Citat:
Ursprungligen postat av spoon Visa inlägg
Du ångar på bra du Mikael! Man blir ju både imponerad och lite avis på ditt driv. Var det 2xkv i böjen?
Hihi, tack. Låt dig inspireras och ta dig närmare tvåhundringen du också! Japps, det rör sig framåt.

Hmm... Ja, eller väldigt nära (93x2)! Häftigt. :-)

Citat:
Ursprungligen postat av Lars Brinkhoff Visa inlägg
Det här förstår jag inte:
När jag skall dra stången hamnar den gärna framför kroppen eftersom jag har sån begränsad inåtrotation. Jag kan alltså inte låta armarna gå lodrätt och armbågarna uppåt (för en vinkel mellan under- och överarm på närmare 90 grader) om jag samtidigt har stången nära kroppen).

Citat:
Ursprungligen postat av O_Wao Visa inlägg
Det som jag såg som stod bakom er båda två när ni körde hängvändningarna var att snubben som hjälpte dig verkligen var blixtsnabb med armbågsrotationen framåt. Så det är väl armbågarna generellt. Först upp i dragmomentet och sedan framåt för att få stången på rätt plats.
Japps. Just dragmomentet is a drag.

Det ihop med hur jag skickar iväg den med höften gör att den kommer för långt fram och då blir det jättebökigt att fånga den.
__________________
Träning! | jwzrd: Efter det där inlägget får du ligga med mig mikaelj!
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.

Senast redigerad av mikaelj den 2012-07-04 klockan 08:24.
mikaelj är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-07-04, 08:28   #5909
mikaelj
Vrickad & älskvard
 
mikaeljs avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Nära 2:ans ändhållplats söderut
Inlägg: 21 094
Citat:
Ursprungligen postat av bustz0rz Visa inlägg
Men tillbaks till det jag tänkte fråga: vad hade du för veckoökningar?
2,5 kg i bänken, 5 kg i böjen.

Gick dock in på för hög vikt i bänken, medans jag var konservativ i böjen. Personligen fungerar jag bättre om jag sätter en realistisk men snäll ingångsvikt. En sån vikt du har tagit flera gånger och tar ofta utan att vara alldeles för beroende på dagsformen.

142,5 kg i bänken är för tungt. 140 kg hade jag bara tagit en gång. 137,5 kg tar jag däremot ofta. 135-137,5 kg hade varit lagom.
170 i böjen är en vikt jag har klarat några gånger, kanske inte jättestabilt över tid, men den sitter i princip alltid där om jag skärper till mig.

Det kanske är rimligt att sätta en ingångsvikt där det är tungt samtidigt som stången rör sig i en jämn rörelse/hastighet utan att fastna.

Citat:
Ursprungligen postat av bustz0rz
Hur mycket kompliment orkade du med att köra på dina Smolov-dagar? Vilade du resterande dagar i veckan eller körde du lite annat trams på dom dagarna?
Inga komplement, inga andra övningar, ingenting. Mycket mat. Kör du det i bara en övning funkar det säkert att göra mer. Eller rentav i två. Men jag ville inte chansa första gången.

Välkommen till min journal!
__________________
Träning! | jwzrd: Efter det där inlägget får du ligga med mig mikaelj!
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
mikaelj är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-07-04, 08:55   #5910
Lars Brinkhoff
Registered User
 
Lars Brinkhoffs avatar
 
Reg.datum: Sep 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 5 253
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj Visa inlägg
När jag skall dra stången hamnar den gärna framför kroppen eftersom jag har sån begränsad inåtrotation. Jag kan alltså inte låta armarna gå lodrätt och armbågarna uppåt (för en vinkel mellan under- och överarm på närmare 90 grader) om jag samtidigt har stången nära kroppen).
Aha. När du preciserar formuleringen av "utåtrotation" till "inåtrotation" förstår jag mycket väl.

Folket i Tyngdlyftningstråden kanske har tips?
Lars Brinkhoff är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:50.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)