Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-08-09, 21:30   #3991
O_Wao
Tänker råsa!
 
O_Waos avatar
 
Reg.datum: May 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 6 501
Du är så bra!
__________________
I'm not clumsy. The floor just hates me, the tables and chairs are bullies, and the walls get in my way.

O_Wao = oh wow!
O_Wao är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-09, 22:01   #3992
dooh
Registered User
 
doohs avatar
 
Reg.datum: Dec 2007
Ort: Ystad
Inlägg: 1 388
U go! fy fasen vad grymt!
__________________
En narcissist in action

Journal
dooh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-09, 22:15   #3993
Madame
Madamp!
 
Madames avatar
 
Reg.datum: Sep 2008
Ort: skåne
Inlägg: 3 791
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltz Visa inlägg
Gott snack! Kör på!
Citat:
Ursprungligen postat av spoon Visa inlägg
Oh! Det bästa utav pb n. Pra pra : )
Citat:
Ursprungligen postat av O_Wao Visa inlägg
Du är så bra!
Citat:
Ursprungligen postat av dooh Visa inlägg
U go! fy fasen vad grymt!

Tack folks!



en annan sak som värmde fint igår var lite beröm från min ena baws.
Hon brukar vara lite blygsam med sånt, jag har tidigare inte fått höra mer än att hon tycker det funkar bra med mig. Så det kändes extra najs att få höra att hon tyckte jag gjorde ett suveränt jobb på min nya position, att det var ett klockrent val att ha tagit in mig på den positionen, att hon och min andra chef var fantastiskt nöjda och att jag är grym! Två byggartummar upp gjorde hon också!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Nodan Visa inlägg
Madame är awsome. Alltid. Hon behöver liksom inte göra något alls.
Madame är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-10, 05:49   #3994
O_Wao
Tänker råsa!
 
O_Waos avatar
 
Reg.datum: May 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 6 501
Woiho! Sånt värmer att höra!
__________________
I'm not clumsy. The floor just hates me, the tables and chairs are bullies, and the walls get in my way.

O_Wao = oh wow!
O_Wao är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-10, 07:42   #3995
Nodan
Älskar Balle!
 
Nodans avatar
 
Reg.datum: Apr 2009
Ort: Bacontown!
Inlägg: 757
Mark-pebe och jobberöm, Madame levererar! Bra gjort
Nodan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-12, 17:36   #3996
Madame
Madamp!
 
Madames avatar
 
Reg.datum: Sep 2008
Ort: skåne
Inlägg: 3 791
Citat:
Ursprungligen postat av O_Wao Visa inlägg
Woiho! Sånt värmer att höra! : thumbup:
It does!!

Citat:
Ursprungligen postat av Nodan Visa inlägg
Mark-pebe och jobberöm, Madame levererar! Bra gjort
Tankz!


_______________________________


Det är fan ett under att jag levererar bra resultat och får beröm and all just nu, med tanke på hur låg motivationen är och hur oengagerad jag känner mig. Eller så kan man fråga sig varför jag har skaffat mig låg motivation när det ändå går så bra?

Jag bara gör mina pass, följer lappen som 1, 2, 3. Sen äter jag maten på lappen, bara försöker skyffla ner utan att tänka. Autopiloten är på.

Jag har höjt upp kcalmängden en smula till medelst vitargo på träningsdagarna, ändå går jag inte upp i vikt.
Nuvarande nivåer är 2400 på träningsdagar och 2000 på vilodagar.

Det är extremt stressande att tänka att jag borde höja upp och äta ännu mer, när jag sitter där med gaffeln i högsta hugg och maten redan står mig upp i halsen. Jag fakking orkar inte äta! Jag vågar nästan gå så långt som att säga att jag hatar att äta just nu. Oavsett vad det är nästan. Det är jäkligt kontraproduktivt eftersom jag absolut inte vill bli smalare än jag är! Så jag äter vad lappen säger, har inte avvikit från den eller fuskat än så länge och har inga planer på det heller, är bara sjukt less på att gå runt å vara mätt hela tiden.

En fullständigt briljant grej dock som jag kommit på som underlättar, är att ha mycket vatten i kesellan så blir det som drickyoghurt, bara att hälla ner! Och så har jag börjat hälla i lite flytande cocosolja ist för cocosflingorna jag brukat ha i den fasta kesellan.
Det här konceptet funderar jag på att utveckla och applicera på fler grejer. Göra en Lepras-drink och mixa kycklingen med fun light kanske?





Gjorde förresten 18 dips idag. Alltimehigh var 21 och gjordes förra passet. Man kan inte vara bäst jämt, 18 är också bra jobbat ändå ju
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Nodan Visa inlägg
Madame är awsome. Alltid. Hon behöver liksom inte göra något alls.

Senast redigerad av Madame den 2012-08-12 klockan 17:38.
Madame är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-12, 17:38   #3997
Jorgen
Blibloblooobli
 
Jorgens avatar
 
Reg.datum: Apr 2002
Ort: SKÅNE
Inlägg: 27 347
Citat:
Ursprungligen postat av Madame Visa inlägg
Så jag äter vad lappen säger, har inte avvikit från den eller fuskat än så länge och har inga planer på det heller, är bara sjukt less på att gå runt å vara mätt hela tiden.
Man vänjer sig och efter ett tag är man inte mätt hela tiden utan hungrig.

Jag skulle vilja ha ditt problem just nu. Fat as a pig.
__________________


Citat:
Ursprungligen postat av rubusvulvan Visa inlägg
alltså mannen jag svär på gud du skriver med flera ord
Jorgen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-12, 17:44   #3998
Madame
Madamp!
 
Madames avatar
 
Reg.datum: Sep 2008
Ort: skåne
Inlägg: 3 791
Citat:
Ursprungligen postat av Jorgen Visa inlägg
Man vänjer sig och efter ett tag är man inte mätt hela tiden utan hungrig.

Jag skulle vilja ha ditt problem just nu. Fat as a pig.
Nej jag vänjer mig uppenbarligen inte Har i princip alltid haft problemet att jag blir mätt och bara ååååhrkar inte äta mer. Varje gång jag försökt gå upp i vikt (hela livet i princip). Enda gången jag slapp dessa mättnadskänslor var förra året när jag gick på mirtazapin, då kunde jag äta den mängd mat jag behövde utan att det blev jobbigt. Nu äter jag inte medicinen längre och nu är jag tillbaka i samma gamla mättnad

Jag har funderat på att börja med mirtazapin igen på en litenliten minidos, bara för att ta udden av mättnadsproblemen. Fast jag viiiiiiiill inte ha de andra biverkningarna, är så sjukt nöjd med att jag har slutat med medicinen ju.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Nodan Visa inlägg
Madame är awsome. Alltid. Hon behöver liksom inte göra något alls.
Madame är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-12, 17:49   #3999
Jorgen
Blibloblooobli
 
Jorgens avatar
 
Reg.datum: Apr 2002
Ort: SKÅNE
Inlägg: 27 347
Citat:
Ursprungligen postat av Madame Visa inlägg
Nej jag vänjer mig uppenbarligen inte Har i princip alltid haft problemet att jag blir mätt och bara ååååhrkar inte äta mer. Varje gång jag försökt gå upp i vikt (hela livet i princip). Enda gången jag slapp dessa mättnadskänslor var förra året när jag gick på mirtazapin, då kunde jag äta den mängd mat jag behövde utan att det blev jobbigt. Nu äter jag inte medicinen längre och nu är jag tillbaka i samma gamla mättnad

Jag har funderat på att börja med mirtazapin igen på en litenliten minidos, bara för att ta udden av mättnadsproblemen. Fast jag viiiiiiiill inte ha de andra biverkningarna, är så sjukt nöjd med att jag har slutat med medicinen ju.
Det låter inte som en bra idé att börja med mirtazapin igen, ffa inte om biverkningarna inte gör det "värt" det om man säger så.

Förutom att du har svårt att få i dig maten verkar ju upplägget funka bra, du levererar på gymmet minst sagt.
Du får börja dricka rapsolja kanske.
__________________


Citat:
Ursprungligen postat av rubusvulvan Visa inlägg
alltså mannen jag svär på gud du skriver med flera ord
Jorgen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-12, 18:01   #4000
Madame
Madamp!
 
Madames avatar
 
Reg.datum: Sep 2008
Ort: skåne
Inlägg: 3 791
Citat:
Ursprungligen postat av Jorgen Visa inlägg
Det låter inte som en bra idé att börja med mirtazapin igen, ffa inte om biverkningarna inte gör det "värt" det om man säger så.

Förutom att du har svårt att få i dig maten verkar ju upplägget funka bra, du levererar på gymmet minst sagt.
Du får börja dricka rapsolja kanske.
Ja precis. Jag VET att det är en otroligt dålig idé, tillåmed utan att rådfråga nån så vet jag det, så det skola icket inträffa! Jag får laborera mer med vilken mat jag kan få ner lätt.

Gymmet går bra ja! Det är lite det som gör att jag pallar fortsätta anstränga mig med att äta ordentligt.

Börja dricka rapsolja, kanske det. Konceptet att dricka maten verkar ju vara det som tillåter att jag får i mig mest mat med minst obehag. Flytande kesella spetsad med flytande kokosolja, vitargo, protteshejks och juice är det jag har just nu i drickform. Ska nog byta ut grönsakerna mot nåt slabbigare, kanske spenatsoppa går bättre? Äggtoddy? Andra tips?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Nodan Visa inlägg
Madame är awsome. Alltid. Hon behöver liksom inte göra något alls.
Madame är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-12, 21:02   #4001
Jorgen
Blibloblooobli
 
Jorgens avatar
 
Reg.datum: Apr 2002
Ort: SKÅNE
Inlägg: 27 347
Citat:
Ursprungligen postat av Madame Visa inlägg
Ja precis. Jag VET att det är en otroligt dålig idé, tillåmed utan att rådfråga nån så vet jag det, så det skola icket inträffa! Jag får laborera mer med vilken mat jag kan få ner lätt.

Gymmet går bra ja! Det är lite det som gör att jag pallar fortsätta anstränga mig med att äta ordentligt.

Börja dricka rapsolja, kanske det. Konceptet att dricka maten verkar ju vara det som tillåter att jag får i mig mest mat med minst obehag. Flytande kesella spetsad med flytande kokosolja, vitargo, protteshejks och juice är det jag har just nu i drickform. Ska nog byta ut grönsakerna mot nåt slabbigare, kanske spenatsoppa går bättre? Äggtoddy? Andra tips?
Låter som en bättre tanke.

Du borde ju få bättre aptit av mycket och hård träning tycker man.

Man blir "lite" kass i kistan av att dricka rapsolja, iallafall efter en viss mängd. Sen är det inte så jädrans gott heller.
Energität mat borde ju vara optimalt. Nötter kanske?
__________________


Citat:
Ursprungligen postat av rubusvulvan Visa inlägg
alltså mannen jag svär på gud du skriver med flera ord
Jorgen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-13, 11:40   #4002
Madame
Madamp!
 
Madames avatar
 
Reg.datum: Sep 2008
Ort: skåne
Inlägg: 3 791
Citat:
Ursprungligen postat av Jorgen Visa inlägg
Låter som en bättre tanke.

Du borde ju få bättre aptit av mycket och hård träning tycker man.

Man blir "lite" kass i kistan av att dricka rapsolja, iallafall efter en viss mängd. Sen är det inte så jädrans gott heller.
Energität mat borde ju vara optimalt. Nötter kanske?
Ja jag får experimentera lite


dagens: ryggträning, lite biceps, vadpressar, trx. Highlight: 10 chins! inget toppresultat alls. Riktigt slö idag. Fast ganska ok för att vara ett dåligt resultat!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Nodan Visa inlägg
Madame är awsome. Alltid. Hon behöver liksom inte göra något alls.
Madame är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-14, 22:12   #4003
Madame
Madamp!
 
Madames avatar
 
Reg.datum: Sep 2008
Ort: skåne
Inlägg: 3 791
dagens: ett pass med lite ben och lite axlar. Inget häpnadsväckande direkt.


Ska träffa le PT imorgon, det är bra grejjer det!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Nodan Visa inlägg
Madame är awsome. Alltid. Hon behöver liksom inte göra något alls.
Madame är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-14, 22:37   #4004
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
jisses, vi har sjukt lika syndrom, men skönt o känna att man inte är ensam om det iaf. Jag var mätt o belåten på mina 1000 kcal nu ikväll och har fått tvångsätat kebab i pitabröd o ändå landar jag på ett underskott ikväll igen. Jag jagar som dig ett sätt att få upp aptit och få i mig den energi jag behöver. Det enda som fungerar på mig (tyvärr) är sprit, en timme efter lite alkohol och suget efter salt/fet mat är enormt, men det kanske inte är helt opti i träningssammanhang

Jag kom dock på en sak idag som jag ska prova att laga till imorgon. Fungerar det så tror jag att jag hittat mitt vinnande koncept.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-15, 00:13   #4005
Madame
Madamp!
 
Madames avatar
 
Reg.datum: Sep 2008
Ort: skåne
Inlägg: 3 791
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
jisses, vi har sjukt lika syndrom, men skönt o känna att man inte är ensam om det iaf. Jag var mätt o belåten på mina 1000 kcal nu ikväll och har fått tvångsätat kebab i pitabröd o ändå landar jag på ett underskott ikväll igen. Jag jagar som dig ett sätt att få upp aptit och få i mig den energi jag behöver. Det enda som fungerar på mig (tyvärr) är sprit, en timme efter lite alkohol och suget efter salt/fet mat är enormt, men det kanske inte är helt opti i träningssammanhang : D

Jag kom dock på en sak idag som jag ska prova att laga till imorgon. Fungerar det så tror jag att jag hittat mitt vinnande koncept. : D
hahaha, alkohol och kebab, ja är man sjukt desperat efter kcalorier så

Jag har inte käkat kebabslabb på typ ett halvår, bara hållt mig till min kyckling, kesella osv blir rätt äcklad numera av när mina kolleger langar upp sånt slafs, inte alls sugen! Lika bra det, när jag testade falafeldieten för nåt år sen gick jag förvisso upp i vikt men blev galet trött i kroppen av att jobba långpass och träningsresultaten var mediokra. Helt tvärtom nu!


Har som sagt kommit på grejen att blanda ut kesellan med mera vatten, inte rocket science direkt men det krävdes ju några kväljningar och desperation innan den poletten kom till mig
Två drinkar jag kör nu, rena proteinbomberna, lika bra det när jag vill äta så mycket som möjligt så effektivt som möjligt enligt periodisk fasta. Bam!


recept #1:
Flytande citrusyoghurt, smakar asfräscht, myyycket protte! en kyss av esapro är enbart för smaken, skänker en ny dimension till drinken, mums!!

lättkesella ofc, ca 4-500 gram
fun light tropisk, halv deciliter typ?
vatten, ca 3 dl
några gram eiselt esapro eaa citrus breeze
ev en skopa prottepulver från Syntrax, nectar, i smaken roadside lemonade el pink grapefruit



Recept #2:
Denna smakar som en flytande chokladcheesecake, mums!

lättkesella, 4-500 gram
3 dl vatten
kakao
äggprotte med chokladsmak från dymatize (rätt bra sötma i denna så man behöver inte söta med nåt annat! Skitbra dessutom att blanda i chokladprottet i drinken där det blir gott, ist för att dricka det rent, smakar bara illa!)
Mixas med mixerstav då både äggprotte och kakao löser sig dåligt, klumpar vill vi inte ha!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Nodan Visa inlägg
Madame är awsome. Alltid. Hon behöver liksom inte göra något alls.

Senast redigerad av Madame den 2012-08-15 klockan 00:15.
Madame är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:02.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)