Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-08-09, 23:34   #3211
Madame
Madamp!
 
Madames avatar
 
Reg.datum: Sep 2008
Ort: skåne
Inlägg: 3 791
Citat:
Ursprungligen postat av Lellan Visa inlägg
Gött med träning! : hbang: Mindre gött med ont.. det kan inte vara ngt vitamin:igt då? B12 el nåt var det nu var... hm? (brasklapp för ev prat i nattmössa). Sedan fattade jag inte det där med 45 grader, jag kan inte ens det, ska man kunna det?

Hursomhelst, skickar voltareniga tankar, hoppas du mår tip top snabbare än snart! Kraam!

(jag ska förresten också börja med marklyft! Fegisen jag! Ska bara lära mig först. Sen du! : )).
Tack!
Jag äter 1000 mg B12 om dan, så där klämmer inte skon.
Jo alltså normala handleder ska kunna flexa upp 90°. Som en rät vinkel. Typ lite mer än såhär:




Jag kommer max halvvägs, vilket gör att jag inte kan använda vänster hand till att stödja mig på. Typ såhär:

__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Nodan Visa inlägg
Madame är awsome. Alltid. Hon behöver liksom inte göra något alls.

Senast redigerad av Madame den 2011-08-09 klockan 23:35.
Madame är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-10, 00:12   #3212
Lellan
Ge mig en igloo
 
Lellans avatar
 
Reg.datum: Aug 2002
Ort: Västerås
Inlägg: 5 002
Citat:
Ursprungligen postat av Madame Visa inlägg
Tack!
Jag äter 1000 mg B12 om dan, så där klämmer inte skon.
Jo alltså normala handleder ska kunna flexa upp 90°. Som en rät vinkel. Typ lite mer än såhär:




Jag kommer max halvvägs, vilket gör att jag inte kan använda vänster hand till att stödja mig på. Typ såhär:

Well sådär mkt som 1a bilden kan då jag inte flexa, tar ju stopp? Vet inte vid vilken grad dock, hade jag gradskiva skulle jag nog kunna.. men jag brukar sätta händerna långt ut från kroppen, har aldrig fattat hur folk kan göra smala armhävningar tex, men inte tror jag det behöver vara ngt fel.. Fast du har ju ont, vilket tyder på det. Men nu orkar jag inte tro att det är fel på mig, iaf. Har varit så för mig jämt, tänkt att det är hur benen fäster el nåt.

Ah, ingen B12 grej dårå.. (om det inte är så att det är upptaget som inte är medgörlig, el nåt, dunno..). Hoppas du får bukt med det iaf, du ska må gött jue!
__________________
&

Lellan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-10, 22:52   #3213
Madame
Madamp!
 
Madames avatar
 
Reg.datum: Sep 2008
Ort: skåne
Inlägg: 3 791
Citat:
Ursprungligen postat av Lellan Visa inlägg
Well sådär mkt som 1a bilden kan då jag inte flexa, tar ju stopp? Vet inte vid vilken grad dock, hade jag gradskiva skulle jag nog kunna.. men jag brukar sätta händerna långt ut från kroppen, har aldrig fattat hur folk kan göra smala armhävningar tex, men inte tror jag det behöver vara ngt fel.. Fast du har ju ont, vilket tyder på det. Men nu orkar jag inte tro att det är fel på mig, iaf. Har varit så för mig jämt, tänkt att det är hur benen fäster el nåt.

Ah, ingen B12 grej dårå.. (om det inte är så att det är upptaget som inte är medgörlig, el nåt, dunno..). Hoppas du får bukt med det iaf, du ska må gött jue!
haha ja då är det fel på dig fast ännu felare på mig för jag kan inte sätta i handflatan whatsoevva

__________________

Dagens käk:

1695,8 kcal
fördelat på

121,5 g protte
103,7 g kolisar
89,4 g fett (utan att ha räknat in omega3-kapslar)

typ så brukar det se ut.
Brukar vara en aning mer protte och fett och en bit under 100 på kolisarna.
Idag fick kolisarna skjuta i höjden!!!! () bara för att jag var så jefla sugen på snask! i form av hemma-burgare med friscobröd, en burk mountain dew till denna, en pinnglass och fem ahlgrens bilar ( (oh I shouldn't!)) High quality carbs så det stänker om det haha!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Nodan Visa inlägg
Madame är awsome. Alltid. Hon behöver liksom inte göra något alls.
Madame är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-11, 07:14   #3214
mikaelj
Vrickad & älskvard
 
mikaeljs avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Nära 2:ans ändhållplats söderut
Inlägg: 21 094
Hur känns styrkan på energiunderskott?
__________________
Träning! | jwzrd: Efter det där inlägget får du ligga med mig mikaelj!
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
mikaelj är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-11, 07:33   #3215
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Gå och kolla upp handleden/fötterna. Bästa rådet jag kan ge dig.
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-11, 10:00   #3216
Madame
Madamp!
 
Madames avatar
 
Reg.datum: Sep 2008
Ort: skåne
Inlägg: 3 791
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj Visa inlägg
Hur känns styrkan på energiunderskott?
Nemas problemas

Citat:
Ursprungligen postat av Anton Fräs Visa inlägg
Gå och kolla upp handleden/fötterna. Bästa rådet jag kan ge dig.
Har fått mina handleder omhändertagna av sjukgymnast på imc 2009. Blev både bättre och sämre, på det stora hela ingen framgång. Som det ser ut just nu har jag inte riktigt råd att gå till nån såndär.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Nodan Visa inlägg
Madame är awsome. Alltid. Hon behöver liksom inte göra något alls.
Madame är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-11, 12:17   #3217
Madame
Madamp!
 
Madames avatar
 
Reg.datum: Sep 2008
Ort: skåne
Inlägg: 3 791
Morgonvikt: 65,2 kg nekkid och nypissad

ynka två hekto mindre sen 2:a augusi. LoL!?
Äter ju skitlågt (1700 kcal om dan) för att få en kickstart. Nog för att jag fuskat typ två gånger, men då har jag ju fuskat ganska försiktigt och andra gånger jag varit sugen på nåt mumsigt har jag beräknat det i exceldokumentet så jag hållt mig på banan med kcalorimängden.

Nåväl, det ger sig nog så sakteliga!

__________________


Har bokat en telefontid hos min läkare nästa vecka för uppföljning av lite annat shit, då ska jag passa på att fråga om mina leder, vad han tycker att jag ska göra/vem jag ska gå till. Är lite clueless där, vila värme och kärlek tycks inte hjälpa. Enda jag kan komma att tänka på är att dra kortisonsprutor för att eliminera inflammationerna (?), får se vad läkaren säger!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Nodan Visa inlägg
Madame är awsome. Alltid. Hon behöver liksom inte göra något alls.
Madame är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-12, 11:36   #3218
Madame
Madamp!
 
Madames avatar
 
Reg.datum: Sep 2008
Ort: skåne
Inlägg: 3 791
Var å tränade igår!: Axlar/rygg @ värnhem Torsdag V.32

3-5 reps

Hantelpress sittande utan ryggstöd
10 kg: 6, 6
12 kg: 5
14 kg: 4
16 kg: 3, 3, 3, 3


Hantellyft sidan sittande
6 kg: 10, 10, 10, 10, 10

Sidolyft i cable
5 kg: 10, 10, 8, 8, 8
Hittade rätta vinkeln och fick det att ta riktigt bra!

Breda latsdrag
35 kg: 8
45 kg: 5
55 kg: 5
65 kg: 5 hujedamig vad töngt! Men gjorde 3or förra ggn så lite bättre!
60 kg: 5, 5, 5

Smala latsdrag
55 kg: 5
65 kg: 4, 4

Facepulls
15 kg: 10
17,5 kg: 10, 10, 10


Lagom bra pass
Testade att göra en (1) chin också, var himla längesen! Och det gick ganska lätt, gissar att jag fått tillbaka lite klös i latsen sen jag började med latsdrag igen! Sen när jag är färdigtrimmad och i ännu bättre form kommer de gå ännu lättare så då ska jag sätta tänderna i chinsen och reppa loss 4 realsez !
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Nodan Visa inlägg
Madame är awsome. Alltid. Hon behöver liksom inte göra något alls.
Madame är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-12, 11:51   #3219
spoon
Spån
 
spoons avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Ort: Nyboda
Inlägg: 14 409
Du är typ starkare än mig i sittande hantelpress

Träligt när kroppen inte vill vara med och räkna kalorier men det lossnar förhoppningsvis som en ketchup-effekt.

Keep on rocking.
__________________
Foxtrot Uniform Charlie Kilo
spoon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-12, 12:16   #3220
Madame
Madamp!
 
Madames avatar
 
Reg.datum: Sep 2008
Ort: skåne
Inlägg: 3 791
Citat:
Ursprungligen postat av spoon Visa inlägg
Du är typ starkare än mig i sittande hantelpress


Citat:
Ursprungligen postat av spoon Visa inlägg
Träligt när kroppen inte vill vara med och räkna kalorier men det lossnar förhoppningsvis som en ketchup-effekt.
ja jag tänkte på det igår med. Noterade att en tisha som satt som ett ålaskinn innan har börjat sitta lite lösare i midjan och kring armarna. Och så upptäckte jag att mina träningstajts satt lite lösare än vanligt, speciellt kring ljumskarna så veckar de sig annorlunda. Så jag har nog minskat även om vikten dröjer sig kvar. Droppar nog enligt vågen med närsomhelst faktiskt!

Citat:
Ursprungligen postat av spoon Visa inlägg
Keep on rocking.
Will do!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Nodan Visa inlägg
Madame är awsome. Alltid. Hon behöver liksom inte göra något alls.
Madame är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-12, 19:45   #3221
Lellan
Ge mig en igloo
 
Lellans avatar
 
Reg.datum: Aug 2002
Ort: Västerås
Inlägg: 5 002
Det där med viktdrop reder sig, förmodligen gottar sig mucklerna i ett jämnt flöde energi och kanske är % kolisar större en tidigare, hormonstatus i månaden el pga värme kanske binder extra, mat i tarmarna el whatevva - gör man rätt blir det rätt, inte krångligare än så jue!

Snygga pressar, rock hard u hard rocking babe getting hard as rock!
__________________
&

Lellan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-12, 19:48   #3222
davvvan
helt ok
 
davvvans avatar
 
Reg.datum: May 2006
Ort: Umeå
Inlägg: 3 289
Hur ska man stretcha handlederna om man inte får upp de 90 grader? Jag fixar nog max 70 grader med mina stela saker...
__________________
Träningsjournal
davvvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-12, 20:04   #3223
Lellan
Ge mig en igloo
 
Lellans avatar
 
Reg.datum: Aug 2002
Ort: Västerås
Inlägg: 5 002
Citat:
Ursprungligen postat av davvvan Visa inlägg
Hur ska man stretcha handlederna om man inte får upp de 90 grader? Jag fixar nog max 70 grader med mina stela saker...
Ska jag vara ärlig tror jag Madame jämför med sina gamla gymnastpolers, tror inte det är vanligt att flexa över 70 grader.. Jag har kollat m mina kollegor, ingen flexade över 70. Det känns ju inte som nåt man kan stretcha, rätta mig om jag har fel?
__________________
&

Lellan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-12, 22:13   #3224
Madame
Madamp!
 
Madames avatar
 
Reg.datum: Sep 2008
Ort: skåne
Inlägg: 3 791
Citat:
Ursprungligen postat av Lellan Visa inlägg
Det där med viktdrop reder sig, förmodligen gottar sig mucklerna i ett jämnt flöde energi och kanske är % kolisar större en tidigare, hormonstatus i månaden el pga värme kanske binder extra, mat i tarmarna el whatevva - gör man rätt blir det rätt, inte krångligare än så jue!

Snygga pressar, rock hard u hard rocking babe getting hard as rock! :naughty :
Haha, tack

Citat:
Ursprungligen postat av davvvan Visa inlägg
Hur ska man stretcha handlederna om man inte får upp de 90 grader? Jag fixar nog max 70 grader med mina stela saker...
Well, det är inte bara att den är stel för mig, utan mest en kombination av att den är stel som satan (har blivit pga smärtan när jag använder handen) och gör ont som satan.

Citat:
Ursprungligen postat av Lellan Visa inlägg
Ska jag vara ärlig tror jag Madame jämför med sina gamla gymnastpolers, tror inte det är vanligt att flexa över 70 grader.. Jag har kollat m mina kollegor, ingen flexade över 70. Det känns ju inte som nåt man kan stretcha, rätta mig om jag har fel?
okok, exakt 90° kanske är sällsynt att man får upp om man bara flexar av egen kraft, men med lite tryck på blir det ju det. Typ som när man gör armhävningar. Och ja, det går att stretcha, bara å dra ju? Eller kan ingen av dina kolleger sätta handflatan i bordet med rak arm?

Och jag jämför inte mot mina gymnastpolers. Jag jämför mot att normala människor utan skitleder brukar kunna använda handflatan som stöd om de ska resa sig upp från golvet eller sitter på golvet å leker med barn eller nåt, göra armhävningar utan att behöva såna där "strykjärn", trycka upp en dörr med handflatan, trycka fast lock på saker med handflatan, knåda bulldeg. Det är saker jag inte kan göra. Ska jag putta upp en dörr eller skjuta nånting framför mig får jag trycka med knogarna eller lägga axeln emot, handlatan i vänster hand (den som är värst) duger bara till att hålla i pengar, gaffeln och hantlar (om jag har handledsstöd, annars gör det gör ont).

Så please säg inte att det är normalt att ha som jag, att alla andra har likadant. Det är inte normalt att vara 28 med ickefungerande handleder, och fotleder som blir inflammerade av att jag springer/går raskt mindre än 2 km vid tre tillfällen. Och sen inte läker på 4 veckor.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Nodan Visa inlägg
Madame är awsome. Alltid. Hon behöver liksom inte göra något alls.
Madame är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-12, 22:26   #3225
Lellan
Ge mig en igloo
 
Lellans avatar
 
Reg.datum: Aug 2002
Ort: Västerås
Inlägg: 5 002
Felåt?

Mina handleder rör sig iaf inte om jag drar, det är bara fingrarna som böjs bak, och jag kan inte göra vanliga armhävningar utan sätter händerna längre upp liksom. Men jag har inte ont, så vi skiter i mig, och jag beklagar att du har ont.. Inte bra.

Vet inte vad det kan vara med lederna, de har kanske fått mer stryk än normalt iom gymnastgrejs när du växte, eller så behöver de smörjas, kanske? Vet att många använde glukosamin i kolos ungdomsdagar (sedan blev det receptbelagt, och dyrare, tror jag?). Glukosamin, cla, kreatin, vassle och kasein var det som var i ropet min första kolotid. Sedan fiskolja och magnesium, zink om jag inte minns fel. Sen kom Rage och den baletten, med eaa - fast skitsamma nu babblar jag i nattmössan. Glukosamin, som du nämnt, jag tror iaf på det.

Du hade röntgat har jag för mig, där syns väl förändringar om det skulle vara strul m skelettet.. Som du märker har jag inte mkt råd, men hoppas verkligen det ordnar sig, iaf så att du inte har ont el känner dig hindrad i överkant av dem. Det kan inte ha ngt samband med bältrosen? Hursomhelst, krya på dem, må bäst snart kompis!
__________________
&

Lellan är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:52.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)