Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Tävlingsforum > Tävlande/aktiva

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-10-06, 21:20   #106
LindaS
Registered User
 
LindaSs avatar
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Kista
Inlägg: 2 766
Citat:
Ursprungligen postat av z_bumbi Visa inlägg
Tack för klargörandet. Nu vet jag nämligen hur mycket vikt jag ska lägga vid dina inlägg i framtiden.
Att jag skrev att jag tetas var bara ett försök att mjuka upp stämningen. "Inlägg av vikt" på riktigt får jag inte göra här. Jag säger det igen, det är okej att vi tycker olika.
__________________
Blogg, typ!

STK
Citat:
Ursprungligen postat av Pansartax Visa inlägg
Sittande vadpress är asgött, man är alldeles vinglig i benen...(Så man känner sig som en redig jävla karl med andra ord)..
LindaS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-08, 15:45   #107
sweetkarolina
I can haz teabag?
 
sweetkarolinas avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Ort: Örebro
Inlägg: 6 060
Bänk:
62,5 * 5, 5, 5, 5, 5, 5

Rakamarkfrånpall
50 * 4, 4
55 * 4, 4

Axelpress:
25 * 6
30 * 5, 4
32,5 * 3, 3

Skulle kört böj med dräkt, men var ensam när ja kom, och folk droppade in när jag var klar. Kände inte för att börja om liksom...

Bottennotering morgonvikt idag: 57,55
sweetkarolina är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-11, 15:58   #108
sweetkarolina
I can haz teabag?
 
sweetkarolinas avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Ort: Örebro
Inlägg: 6 060
Styrelsemöte med SSF torsdag till fredag, på Ålandsbåt med buffé
Oerhört mycket tid till möte, men likförbannat hinner man knappt med allt. Satt 13-17.30 på terminalen, sen 20-23. Började igen 9-12, och sen 13-15.30, totalt 13 timmar möte...


Träning idag, bara böj:
50 * 3
60 * 3
70 * 3
80 * 1
Dräkt på:
90 * 2
Lindor på:
100 * 2
110 * 2
120 * 2
125 * 1
130 * 1

Fick negativ respons på djupen, men förutom första tvåan rörde det sig om "tveksamt" snarare än grunt. Ettan på 125 däremot fick tre vita. =)

Är skapligt nöjd, har ingen direkt god form, men är ändå inte så långt efter som ja kunde vara. Överväger att gå i 56:an på SL-DM, då jag dessutom fick veta att jag blev av med mitt j-rekord i klassen idag. Om så blir fallet behöver jag inte bry mig speciellt om vikterna i böj o mark, utan bara satsa på bra bänk. Vi får se hur jag gör.
sweetkarolina är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-11, 16:19   #109
Gnusram
Registered User
 
Gnusrams avatar
 
Reg.datum: May 2006
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 1 703
Citat:
Ursprungligen postat av sweetkarolina Visa inlägg
Fick negativ respons på djupen, men förutom första tvåan rörde det sig om "tveksamt" snarare än grunt. Ettan på 125 däremot fick tre vita. =)


Positivt ändå att 130 ändå var närmast av gränsarna skulle jag säga. Det var ju också den som jag såg från en bra vinkel så den är jag ganska säker på. Kanske läge att sy in axelbanden ett snäpp? Man måste ju inte kunna få på dräkten själv.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia Visa inlägg
Det här är internet, och vi kan vara precis vilka dårar som helst bakom skärmen.
Journalen

Gamla filmsnuttar: Knäböj Ryckdrag Stötmark
Gnusram är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-11, 17:03   #110
sweetkarolina
I can haz teabag?
 
sweetkarolinas avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Ort: Örebro
Inlägg: 6 060
Citat:
Ursprungligen postat av Gnusram Visa inlägg


Positivt ändå att 130 ändå var närmast av gränsarna skulle jag säga. Det var ju också den som jag såg från en bra vinkel så den är jag ganska säker på. Kanske läge att sy in axelbanden ett snäpp? Man måste ju inte kunna få på dräkten själv.
Hehe, skulle kunna vara ett alternativ

Har precis sprättat den i benen så kanske bra att minska nåt annat :P
sweetkarolina är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-11, 19:45   #111
LindaS
Registered User
 
LindaSs avatar
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Kista
Inlägg: 2 766
Bra böjt Karro!
__________________
Blogg, typ!

STK
Citat:
Ursprungligen postat av Pansartax Visa inlägg
Sittande vadpress är asgött, man är alldeles vinglig i benen...(Så man känner sig som en redig jävla karl med andra ord)..
LindaS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-13, 16:00   #112
sweetkarolina
I can haz teabag?
 
sweetkarolinas avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Ort: Örebro
Inlägg: 6 060
Citat:
Ursprungligen postat av LindaS Visa inlägg
Bra böjt Karro!
Tack Linda!


Tänkte mig ta sista tunga markpasset inför DM idag. Är två veckor kvar på lördag så det kändes lagom.
Först bänk iaf:
62,5 * 2, 2, 2, 2, 2, 2 vadå tjatigt?

Mark:
80 * 3
100 * 2
110 * 1 utan bälte tangerat PB tror jag. kändes bra också
Dräkt:
110 * 1 bara för att känna i dräkten, provade en gammal böjdräkt
120 * 2
130 * 1
140 * 1
145 * 0
Är så sjukt lätt från botten, papper förbi knäna och sen tvärnit att dra bak axlarna. Konstaterade att om jag ställer mig rakt upp och slappnar av så hamnar axlarna framåt, övre ryggen aningens krökt som händerna 1 dm framför kroppen. Vilket är ungefär samma läge som jag hamnar i när jag drar mark. Tror att jag har blivit för stark i framsida (bröst, axlar) och för svag i baksidan. Nästan ansträngande att dra bak axlarna utan vikt med.

Så någon som har nå bra tips för just baksida axlar o därikring uppskattas.

Mina tankar är typ latsdrag, shrugs, frivändningar, tryndrag kanske..
Eventuellt kanske man ska nöta en del mark med dräkt också, fast hålla vikterna på ca 130... Jag ogillar att träna alltför tungt nära tävling.

Nåväl arg som ett bi avslutade jag med chins på raka armar, shrugs och sittande rodd.
sweetkarolina är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-13, 23:22   #113
LindaS
Registered User
 
LindaSs avatar
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Kista
Inlägg: 2 766
Ryckdrag t ex.

Kör du smalt eller sumo(kommer inte ihåg ).
__________________
Blogg, typ!

STK
Citat:
Ursprungligen postat av Pansartax Visa inlägg
Sittande vadpress är asgött, man är alldeles vinglig i benen...(Så man känner sig som en redig jävla karl med andra ord)..
LindaS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-14, 00:23   #114
sweetkarolina
I can haz teabag?
 
sweetkarolinas avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Ort: Örebro
Inlägg: 6 060
Citat:
Ursprungligen postat av LindaS Visa inlägg
Ryckdrag t ex.

Kör du smalt eller sumo(kommer inte ihåg ).
Sumo. Blir nog blandad OL-kompott tror jag. Tack!
sweetkarolina är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-14, 08:07   #115
O.W.
OLW ?
 
O.W.s avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Ort: Solna
Inlägg: 5 028
Citat:
Ursprungligen postat av sweetkarolina Visa inlägg
Tack Linda!

Dräkt:
110 * 1 bara för att känna i dräkten, provade en gammal böjdräkt
120 * 2
130 * 1
140 * 1
145 * 0
Är så sjukt lätt från botten, papper förbi knäna och sen tvärnit att dra bak axlarna. Konstaterade att om jag ställer mig rakt upp och slappnar av så hamnar axlarna framåt, övre ryggen aningens krökt som händerna 1 dm framför kroppen. Vilket är ungefär samma läge som jag hamnar i när jag drar mark. Tror att jag har blivit för stark i framsida (bröst, axlar) och för svag i baksidan. Nästan ansträngande att dra bak axlarna utan vikt med.

Så någon som har nå bra tips för just baksida axlar o därikring uppskattas.

Mina tankar är typ latsdrag, shrugs, frivändningar, tryndrag kanske..
Eventuellt kanske man ska nöta en del mark med dräkt också, fast hålla vikterna på ca 130... Jag ogillar att träna alltför tungt nära tävling.

Nåväl arg som ett bi avslutade jag med chins på raka armar, shrugs och sittande rodd.
Det är lite likadant som för mig i mark att jag kan ha svårt att låsa ut skiten de sista cm och det smakar ju skit. Jag har väl inte heller kommit på någon ultimat lösning. Men övningar som bör hjälpa mot detta teoretiskt är som jag tänker på kronlyft, shrugs, korta GMs och mage. Rent allmänt och för bänken mår du säkert bra också av en en ordenligare bas av muskler på bröstryggen och då är väl de övningar du tar upp bra. En ny favorit för mig är också hängande rodd.

Teknikmässigt kan det säkert finnas endel att göra också. Pröva att spänna upp ryggen bättre i startpositionen. Starten kan då bli tyngre men du kanske hamnar i ett bättre läge när du ska avsluta. Sänka höften lite? Fotbredden kan också ha betydelse. Jag funderar på ifall du är stel men det kan jag väl inte tro?

Du kan ju jobba med dräkt sista veckan nu och i fortsättningen. Men som du skriver inte för tungt, 80% skulle jag nog rekommendera och då låter 130kg för tungt.

Apropå ingenting, bra dekoltage. Har du bytt till Metal?
__________________
Borta
STK
umeapower
Citat:
Ursprungligen postat av JimmyP;
"Styrkelyft är viktigare än Julen"
O.W. är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-14, 09:31   #116
z_bumbi
Nallemoderator
 
z_bumbis avatar
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Linköping
Inlägg: 36 676
Citat:
Ursprungligen postat av sweetkarolina Visa inlägg
Så någon som har nå bra tips för just baksida axlar o därikring uppskattas.
Om du vågar dig ut på gymmet så fanns det i alla fall förr en ligganderodd-ställning (bland böjställningarna), finns den kvar så kör med ganska bred fattning för baksida axel och lite smalare för ryggen.
__________________
"The myth that women should not lift heavy is advanced only by women who fear effort and men who fear women." Eric Midkiff från misc.fitness.weights

"Your physiology doesn't care what your philosophy is"
z_bumbi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-14, 10:24   #117
Nitrometan
Mjäll & SL
 
Nitrometans avatar
 
Reg.datum: Mar 2003
Ort: Karlskrona
Inlägg: 30 459
Citat:
Ursprungligen postat av sweetkarolina Visa inlägg
STK = Säters Tok Klubb? Tillsammans med Quick o gänget?

Så samåkning var inget höjdaralternativ. Hur som hellst gjorde killen ett par tävlingar, med mer eller mindre poliseskort (antagligen nån form av psykvårdare/väktare).

Sånt där ja brukar tänka på när alla lyftare förfaller vara fullständigt knäppa... Och när ja själv är knäpp. Man måste ha nåt fel för att lyckas med den här sporten.
Påminner om Joe Bradley på VM 1980. Det gick i Arlington Texas och han satt inne för polismord. Men lyckades få till en permission. Fem stora poliser vaktade en liten 60 kg lyftare (han hade hand- och fotbojor innan och efter tävlingen). Han gjorde 280, 167,5, 255 (702,5). Men blev diskad (eller vad man ska kalla det) eftersom han tillhörde USA's alternativa landslag. En tvist som ledde till bildandet av APF.

Han hade sällskap av bl.a. Fred Hatfield, Mike Bridges, Ernie Frantz och Dave Waddington (i fel landslag alltså).

Citat:
Ursprungligen postat av z_bumbi Visa inlägg
40-50 mil räknar jag som ganska långt för att tävla på ett DM?
Blev nästan 40 mil t-o-r till Ystad. Det är en bit. Enkel resa hade det nog varit för långt.
__________________
bobubobobelolenonitotroroboberortot

För klén för Frälsningsarmén.

TK Trossö
Nitrometan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-14, 10:49   #118
sweetkarolina
I can haz teabag?
 
sweetkarolinas avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Ort: Örebro
Inlägg: 6 060
Citat:
Ursprungligen postat av O.W. Visa inlägg
Det är lite likadant som för mig i mark att jag kan ha svårt att låsa ut skiten de sista cm och det smakar ju skit. Jag har väl inte heller kommit på någon ultimat lösning. Men övningar som bör hjälpa mot detta teoretiskt är som jag tänker på kronlyft, shrugs, korta GMs och mage. Rent allmänt och för bänken mår du säkert bra också av en en ordenligare bas av muskler på bröstryggen och då är väl de övningar du tar upp bra. En ny favorit för mig är också hängande rodd.

Teknikmässigt kan det säkert finnas endel att göra också. Pröva att spänna upp ryggen bättre i startpositionen. Starten kan då bli tyngre men du kanske hamnar i ett bättre läge när du ska avsluta. Sänka höften lite? Fotbredden kan också ha betydelse. Jag funderar på ifall du är stel men det kan jag väl inte tro?

Du kan ju jobba med dräkt sista veckan nu och i fortsättningen. Men som du skriver inte för tungt, 80% skulle jag nog rekommendera och då låter 130kg för tungt.
Apropå ingenting, bra dekoltage. Har du bytt till Metal?
Visst är det frustrerande, bomma när man nästan är klar. Skulle nog kännas bättre om det bara satt fast i golvet...
Jag har försökt ändra på startpositionen, men kroppen vill liksom inta det läge som är lättast att starta från. Vilket inte går att dra klart ifrån. Jag behöver nog en lobotomi. Står jag bredare och sänker höften mer tappar jag trycket från benen. Känns som jag knappt skulle rubba tom stång. Så jag är nog stelare än du tror..
80% av var man börjar räkna? Det jag vill dra eller det jag kan dra?
80% av 150 bör ju bli 130, men jag fattar va du menar, o ser till att köra på 120 istället.
Njae, gammal bild, gammal tröja, gammal urringning

Citat:
Ursprungligen postat av z_bumbi Visa inlägg
Om du vågar dig ut på gymmet så fanns det i alla fall förr en ligganderodd-ställning (bland böjställningarna), finns den kvar så kör med ganska bred fattning för baksida axel och lite smalare för ryggen.
Jag har sett den. Kanske tom provat.
sweetkarolina är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-14, 10:52   #119
sweetkarolina
I can haz teabag?
 
sweetkarolinas avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Ort: Örebro
Inlägg: 6 060
Citat:
Ursprungligen postat av Nitrometan Visa inlägg
Påminner om Joe Bradley på VM 1980. Det gick i Arlington Texas och han satt inne för polismord. Men lyckades få till en permission. Fem stora poliser vaktade en liten 60 kg lyftare (han hade hand- och fotbojor innan och efter tävlingen). Han gjorde 280, 167,5, 255 (702,5). Men blev diskad (eller vad man ska kalla det) eftersom han tillhörde USA's alternativa landslag. En tvist som ledde till bildandet av APF.

Han hade sällskap av bl.a. Fred Hatfield, Mike Bridges, Ernie Frantz och Dave Waddington (i fel landslag alltså).

Hihi, det är inte bara min klubb alltså
O det är väl viss tur så länge skurkarna går i 60:an, värre om tungviktarna börjar bli aggresiva :P
sweetkarolina är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-14, 11:29   #120
Nitrometan
Mjäll & SL
 
Nitrometans avatar
 
Reg.datum: Mar 2003
Ort: Karlskrona
Inlägg: 30 459
Citat:
Ursprungligen postat av sweetkarolina Visa inlägg
Hihi, det är inte bara min klubb alltså
Det finns nog psykfall i de flesta klubbar.

Bra tränat förresten. Hoppas att du får till sumolyften.
__________________
bobubobobelolenonitotroroboberortot

För klén för Frälsningsarmén.

TK Trossö
Nitrometan är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:36.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)