Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Tävlingsforum > Tävlande/aktiva

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-09-30, 12:37   #76
O.W.
OLW ?
 
O.W.s avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Ort: Solna
Inlägg: 5 028
Citat:
Ursprungligen postat av sweetkarolina Visa inlägg
precis... uhm +1
ehum får man bara skolka från det sådär?

Du får dock ett lycka till med tävlingen!
__________________
Borta
STK
umeapower
Citat:
Ursprungligen postat av JimmyP;
"Styrkelyft är viktigare än Julen"
O.W. är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-30, 13:01   #77
z_bumbi
Nallemoderator
 
z_bumbis avatar
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Linköping
Inlägg: 36 676
Jag gissar att karro ska leka enhänt semafor dvs bara visa rött på DM.
__________________
"The myth that women should not lift heavy is advanced only by women who fear effort and men who fear women." Eric Midkiff från misc.fitness.weights

"Your physiology doesn't care what your philosophy is"
z_bumbi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-30, 13:46   #78
O.W.
OLW ?
 
O.W.s avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Ort: Solna
Inlägg: 5 028
Citat:
Ursprungligen postat av z_bumbi Visa inlägg
Jag gissar att karro ska leka enhänt semafor dvs bara visa rött på DM.
Tur att jag slipper vara där och bomma bort mig.
__________________
Borta
STK
umeapower
Citat:
Ursprungligen postat av JimmyP;
"Styrkelyft är viktigare än Julen"
O.W. är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-30, 18:13   #79
sweetkarolina
I can haz teabag?
 
sweetkarolinas avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Ort: Örebro
Inlägg: 6 060
Citat:
Ursprungligen postat av O.W. Visa inlägg
ehum får man bara skolka från det sådär?

Du får dock ett lycka till med tävlingen!
Citat:
Ursprungligen postat av z_bumbi Visa inlägg
Jag gissar att karro ska leka enhänt semafor dvs bara visa rött på DM.
Citat:
Ursprungligen postat av O.W. Visa inlägg
Tur att jag slipper vara där och bomma bort mig.
Jag fattar inte ett jota...
Skolka? Från DM? Ptja, ska på finlandsfärja 9-10 okt o mitt DM går ju 11:e.. Kändes drygt... Lättare att tävla "hemma" nu till helgen istället...
Skippar dömandet också. Orka åka till Sandviken bakis efter färjandet liksom.

Du har väl aldrig bommat bort dig Olof? Dessutom skulle du få vitt av mig iaf :P

Mark:
90 * 3
100 * 3
110 * 1
Dräktpåtagning:
120 * 2
130 * 2, 2
140 * 1 Reppa med dräkt är inte min grej. Skapliga förstalyft följdes av värdelösa andralyft. Skulle varit treor o. Men jaja. 140 var dåligt men inte så jättetungt.
Utan dräkten kändes det rätt bra däremot. Får överväga byta dräkt, den jag har känns som trikå.
sweetkarolina är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-30, 21:09   #80
Gute
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 3 359
Citat:
Ursprungligen postat av Nitrometan Visa inlägg
Även känd som DM?
I ärlighetens namn måste jag säga att det är tråkigt att ASK endast ställer upp med 3 lyftare i årets Bänk-DM (av ungefär 40 tävlingssaktiva enligt styrkelyft online) och väljer att ha en serietävling på hemmaplan istället.

Jag önskar dock alla atleter stort lycka till!

Mot pers!
Gute är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-30, 21:42   #81
O.W.
OLW ?
 
O.W.s avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Ort: Solna
Inlägg: 5 028
Citat:
Ursprungligen postat av sweetkarolina Visa inlägg

Du har väl aldrig bommat bort dig Olof? Dessutom skulle du få vitt av mig iaf :P

Reppa med dräkt är inte min grej. Skapliga förstalyft följdes av värdelösa andralyft. Skulle varit treor o. Men jaja. 140 var dåligt men inte så jättetungt.
Utan dräkten kändes det rätt bra däremot. Får överväga byta dräkt, den jag har känns som trikå.
Åka på kryssning och så säger du inte till...inte för att jag hade kunnat följa med

Jo jag har bommat ut mig två gånger i bänk, en gång gick tröjorna åt en efter en andra gången var jag bara dålig. Bra att ha en säker vit men det kan vi ju prata vitt om

Du får hänga i med dräkt träningen det är klart du kan reppa ett par tre reps med dräkt. Gör om och gör klart. Du ska ju bli en böjare också.




Citat:
Ursprungligen postat av Gute Visa inlägg
I ärlighetens namn måste jag säga att det är tråkigt att ASK endast ställer upp med 3 lyftare i årets Bänk-DM (av ungefär 40 tävlingssaktiva enligt styrkelyft online) och väljer att ha en serietävling på hemmaplan istället.
Ja det är ju tråkigt.

Dock ska du nog inte klaga på Karro då hon vad jag vet tävlar för Borlänge.
__________________
Borta
STK
umeapower
Citat:
Ursprungligen postat av JimmyP;
"Styrkelyft är viktigare än Julen"
O.W. är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-30, 22:08   #82
sweetkarolina
I can haz teabag?
 
sweetkarolinas avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Ort: Örebro
Inlägg: 6 060
Citat:
Ursprungligen postat av Gute Visa inlägg
I ärlighetens namn måste jag säga att det är tråkigt att ASK endast ställer upp med 3 lyftare i årets Bänk-DM (av ungefär 40 tävlingssaktiva enligt styrkelyft online) och väljer att ha en serietävling på hemmaplan istället.

Jag önskar dock alla atleter stort lycka till!

Mot pers!
Jag håller med helt. Mycket tråkigt initiativ av ASK att "skippa" DM vilket det känns som att de gör. Men jag vet inte vad de har för skäl så det kan jag inte uttala mig om. Jag är iofs inte bättre än att ta chansen till lite bekvämlighet. Känns som en överlag tragisk utveckling av DM-tävlingarna, först detta, sen SL-DM som kanske inte blir av i Östra Svealand, och inte heller i Södra Norrland. Tror man måste höja statusen, fast jag tror inte det är lyftarna som är problemet utan till stor del klubbarna som prioriterar bort DM.



Citat:
Ursprungligen postat av O.W. Visa inlägg
Åka på kryssning och så säger du inte till...inte för att jag hade kunnat följa med

Jo jag har bommat ut mig två gånger i bänk, en gång gick tröjorna åt en efter en andra gången var jag bara dålig. Bra att ha en säker vit men det kan vi ju prata vitt om

Du får hänga i med dräkt träningen det är klart du kan reppa ett par tre reps med dräkt. Gör om och gör klart. Du ska ju bli en böjare också.
Skepp ohoj, förlåt vi ska på styrelsemöte. Om du vill åka som min respektive så får du följa med Fast ja tror det är lite sent. Nästa gång ska jag fråga!
Två gånger = Ingen gång

Mja, jag får väl tro på dig, du är ju bättre än mig. Så jävla drygt att göra flera lyft bara. Hade ungefär lika dåliga andralyft oavsett vikt så är väl en vanesak. Typ. Jag böjare? Av vadå, skedar eller?

sweetkarolina är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-04, 15:13   #83
sweetkarolina
I can haz teabag?
 
sweetkarolinas avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Ort: Örebro
Inlägg: 6 060
Serie4an idag:
Vägde 59, bänka 95, bomma 100 två ggr.
Ingen bra dag. Men inte hela världen.
sweetkarolina är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-05, 21:29   #84
LadyInsane
Starkare
 
LadyInsanes avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 9 933
Hejsan Karro!

Kul att du dyker upp i min journal och ger kritik. Känns som att jag kan lära mig en massa av dig.

Har för mig att du kört i 67:an förut? Droppat en viktklass nu?

Well 95kg är iaf grymt bra i mina ögon
LadyInsane är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-05, 21:52   #85
sweetkarolina
I can haz teabag?
 
sweetkarolinas avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Ort: Örebro
Inlägg: 6 060
Citat:
Ursprungligen postat av LadyInsane Visa inlägg
Hejsan Karro!

Kul att du dyker upp i min journal och ger kritik. Känns som att jag kan lära mig en massa av dig.

Har för mig att du kört i 67:an förut? Droppat en viktklass nu?

Well 95kg är iaf grymt bra i mina ögon
Hello GalenTant!
Kul att du dyker upp i min journal också
Om ja blir för petig i min kritik får du säga till, jag vill (oftast) bara försöka skona en nybörjare från att göra alla samma misstag som jag gjort...

Körde första halvåret i år i 67:an, mest av taktiska skäl. Var uppe i 62,5 som mest så var inte så mycket att droppa direkt. Men det märks på resultaten tyvärr.

Inser att jag blivit för kaxig av för många tävlingar över 100... 95 skulle jag varit supernöjd med i början av året typ, men det är bra att få en knäpp på näsan och komma ner på jorden ibland.

Söndagsträning:
Böj
50 * 5
60 * 4
65 * 3
70 * 3, 3 körde med stången lite längre ner än vanligt. stod "knäböj nakke" i programmet, men eftersom jag brukar ha stången på nacken tänkte jag att jag kunde variera åt andra hållet istället.
Kronlyft
80 * 5
90 * 4
100 * 3
110 * 2
120 * 1+2, 2 bra tryck, men tappade greppet på första. så en etta (nästan) sen magnesia och direkt en tvåa. längesen ja tappade greppet...
Latsdrag + sittande rodd

Ps. Körde sex fyror på 62,5 i lördags runt tävlingen. Därav ingen bänk idag.
sweetkarolina är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-05, 22:05   #86
sweetkarolina
I can haz teabag?
 
sweetkarolinas avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Ort: Örebro
Inlägg: 6 060
just det, kom faktiskt på en anledning till min bristfälliga motivation. man kommer ner i gymmet, möter ett par stycken random motionärer, traskar in i lyftarrummet och möter ______ EKO!
inte en käft som tränade idag. var in två stycken och sa hej under passet men annars ensam. inte för att jag måste ha sällskap, men det är jävligt omotiverande att köra en till, eller höja lite extra när ingen annan ens är i rummet. även "vanliga" träningstider är det skralt med folk i gymmet. ett antal OL:are brukar alltid finnas, men SL:arna lyser med sin frånvaro... tråkig uteckling för några år sen var det fullt iaf ett par ggr i veckan.

var en gammal bekanting nere igår och skulle köra böj med utrustning efter tävlingen. men en kvart efter tävlingsslut var det soprent i lokalen (nästan). när väl dräkten var på var vi två kvar. inge kul när det blir så...

fast sen är jag ju jävligt kinkig med att boka träning med folk. hatar att ha tider att passa. man vill liksom bara veta att går ja ner o tränar vardagar kl 4-6 så är det folk. men icke. tomt som i plånkan den 24:e...
sweetkarolina är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-06, 09:24   #87
O.W.
OLW ?
 
O.W.s avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Ort: Solna
Inlägg: 5 028
Citat:
Ursprungligen postat av sweetkarolina Visa inlägg
Skepp ohoj, förlåt vi ska på styrelsemöte. Om du vill åka som min respektive så får du följa med Fast ja tror det är lite sent. Nästa gång ska jag fråga!
Två gånger = Ingen gång
Jag har förutsätter att ni tar samma färja som sänds på tv. Iom styrelsens nya öppenhet och vad ni gör där egentligen

Citat:
Ursprungligen postat av sweetkarolina Visa inlägg
just det, kom faktiskt på en anledning till min bristfälliga motivation. man kommer ner i gymmet, möter ett par stycken random motionärer, traskar in i lyftarrummet och möter ______ EKO!
inte en käft som tränade idag. var in två stycken och sa hej under passet men annars ensam. inte för att jag måste ha sällskap, men det är jävligt omotiverande att köra en till, eller höja lite extra när ingen annan ens är i rummet. även "vanliga" träningstider är det skralt med folk i gymmet. ett antal OL:are brukar alltid finnas, men SL:arna lyser med sin frånvaro... tråkig uteckling för några år sen var det fullt iaf ett par ggr i veckan.

var en gammal bekanting nere igår och skulle köra böj med utrustning efter tävlingen. men en kvart efter tävlingsslut var det soprent i lokalen (nästan). när väl dräkten var på var vi två kvar. inge kul när det blir så...

fast sen är jag ju jävligt kinkig med att boka träning med folk. hatar att ha tider att passa. man vill liksom bara veta att går ja ner o tränar vardagar kl 4-6 så är det folk. men icke. tomt som i plånkan den 24:e...
Fy vad tråkigt det är när det är så, riktig mardröm. Kanske en nackdel med att ha ett separat lyftarrum, lättare annars att ta någon av byggarna som passare och kanske lura in någon på att börja med lyftning också.

Hoppas de kan få igång någon fart på det där igen.
__________________
Borta
STK
umeapower
Citat:
Ursprungligen postat av JimmyP;
"Styrkelyft är viktigare än Julen"
O.W. är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-06, 12:38   #88
sweetkarolina
I can haz teabag?
 
sweetkarolinas avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Ort: Örebro
Inlägg: 6 060
Citat:
Ursprungligen postat av O.W. Visa inlägg
Jag har förutsätter att ni tar samma färja som sänds på tv. Iom styrelsens nya öppenhet och vad ni gör där egentligen
Mm, blev lite skraj när jag såg reklamen för det där, men får väl hoppas dom har spelat in klart
Citat:
Ursprungligen postat av O.W. Visa inlägg
Fy vad tråkigt det är när det är så, riktig mardröm. Kanske en nackdel med att ha ett separat lyftarrum, lättare annars att ta någon av byggarna som passare och kanske lura in någon på att börja med lyftning också.

Hoppas de kan få igång någon fart på det där igen.
Ja, knepig balansgång det där. Skönt att ha ett avskiljt rum när det är mycket folk, slippa stök o slåss om ställningarna liksom. Men trist när det är så pass tomt. Funderar på att börja träna "ute" bland motionärerna om det inte vänder...
sweetkarolina är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-06, 12:59   #89
Nitrometan
Mjäll & SL
 
Nitrometans avatar
 
Reg.datum: Mar 2003
Ort: Karlskrona
Inlägg: 30 459
Citat:
Ursprungligen postat av sweetkarolina Visa inlägg
Mm, blev lite skraj när jag såg reklamen för det där, men får väl hoppas dom har spelat in klart
Säsong 2?
__________________
bobubobobelolenonitotroroboberortot

För klén för Frälsningsarmén.

TK Trossö
Nitrometan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-06, 16:20   #90
sweetkarolina
I can haz teabag?
 
sweetkarolinas avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Ort: Örebro
Inlägg: 6 060
Citat:
Ursprungligen postat av Nitrometan Visa inlägg
Säsong 2?
huuuuhhh, ser jag minsta kamera så stannar jag i rummet hela resan..


Nere i lyftarrummet idag igen, tre dar i rad är nog årsbästa...

Bänk
62,5 * 2, 2, 2, 2, 2, 2

Mellanbred bänk med kedjor ca 24 kg
24 + 40 * 3, 4, 3
24 + 50 * 1½ klarade en, ville göra två, bommade halvvägs, försökte vicka stången men kedjorna var i vägen, fick rulla skiten ner på magen o sätta mig upp. Ytterliggare en nackdel med tomma lyftarrum, suck va pinsam ja kände mig.
Vägde kedjorna efteråt och insåg att en tvåa på 74 kg med smalare grepp kanske är lite väl kaxigt. Men visste ju inte vad dom vägde innan...

Halvskrämd körde jag lite triceps i nån maskin o avslutade med en kvart på löpbandet. Shit måste gått sönder nåt i hjärnan tror jag.
sweetkarolina är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:24.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)