Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-07-21, 07:36   #5341
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
170721 06.25-07.10

Morgonvikt:
156,3kg (-5,2kg sedan start)

Bänkpress
40kgx5
60kgx5
90kgx3x5

Hantelpress, lite lutning
20kgx3x12
20kgx10

Raka marklyft
50kgx4x12

Lårcurl
1 tungt set

Kommentar
Ska bli så gött att snart reppa på 100kg bänk, förhoppningsvis går det inom ett par veckor! Helt OK pass idag, orkade inte riktigt igenom hela men är helt klart nöjd med insatsen. Är också väldigt nöjd med viktnedgången.
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-07-21, 07:55   #5342
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Bra jobbat med träning och vikt. Uthållighet och kontinuitet är nyckeln till båda, det var ju så du blev asgrymt stark förut. . Ett OK pass är bättre än inget pass, en OK dag med kosten är bättre än en sämre dag. Kör du lite mer byggarinspirerat nu?

En anekdot är att du har en förbaskat bra grundstyrka. Jag har ju fokuserat på traillöpningo och bergsklättring nu i två år och styrkan rasade väldigt snabbt, men jag är på g uppåt igen. Du har dock redan gått förbi och är ju snart förbi mitt PB i böj ser jag. .. en stark björn är vad du är!
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-07-21, 09:16   #5343
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Bra jobbat med träning och vikt. Uthållighet och kontinuitet är nyckeln till båda, det var ju så du blev asgrymt stark förut. . Ett OK pass är bättre än inget pass, en OK dag med kosten är bättre än en sämre dag. Kör du lite mer byggarinspirerat nu?

En anekdot är att du har en förbaskat bra grundstyrka. Jag har ju fokuserat på traillöpningo och bergsklättring nu i två år och styrkan rasade väldigt snabbt, men jag är på g uppåt igen. Du har dock redan gått förbi och är ju snart förbi mitt PB i böj ser jag. .. en stark björn är vad du är!
Tack för ditt uppmuntrande inlägg. Jag försöker tänka 80/20 snarare än att jag måste göra 100% hela tiden.

Ja hur är det egentligen med långdistansträning och "onödig" muskelmassa som man springer runt med? Extra vikt är väl en nackdel tänker jag mig?
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-07-21, 09:33   #5344
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av Anton Fräs Visa inlägg
Tack för ditt uppmuntrande inlägg. Jag försöker tänka 80/20 snarare än att jag måste göra 100% hela tiden.

Ja hur är det egentligen med långdistansträning och "onödig" muskelmassa som man springer runt med? Extra vikt är väl en nackdel tänker jag mig?
Bra tänkt!

Japp, ska man vara duktig/elit inom löpning och långdistans så ska man tyvärr ha en fysik som utseendemässigt inte tilltalar mig. I mitt fall har jag dock brutit ner muskelmassan under bergsklättringarna. Fyra berg på 1,5 år, där kroppen ställer om och börjar bryta ner vävnad när man kommer upp på höjd, så bergsklättrare får ofta en skalbaggekropp. Smala med bukfett :P. Jag åt upp mig inför Everest nu så jag skulle ha lite buffert, men i och med att jag fick avbryta Everest 3-4v för tidigt så kom jag hem med en oönskad buffert heh.. Det är bara att nöta på dock med träning och matlådor här med, så balanseras det på sikt.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-07-21, 16:21   #5345
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Bra tänkt!

Japp, ska man vara duktig/elit inom löpning och långdistans så ska man tyvärr ha en fysik som utseendemässigt inte tilltalar mig. I mitt fall har jag dock brutit ner muskelmassan under bergsklättringarna. Fyra berg på 1,5 år, där kroppen ställer om och börjar bryta ner vävnad när man kommer upp på höjd, så bergsklättrare får ofta en skalbaggekropp. Smala med bukfett :P. Jag åt upp mig inför Everest nu så jag skulle ha lite buffert, men i och med att jag fick avbryta Everest 3-4v för tidigt så kom jag hem med en oönskad buffert heh.. Det är bara att nöta på dock med träning och matlådor här med, så balanseras det på sikt.
Du fixar det! Fan vad galet med höghöjdens effekter alltså, läste lite på wikipedia här.
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-07-24, 08:37   #5346
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
170724 08.30-09.10

Morgonvikt: 157,2kg (4,3-kg sen start)

Latsdrag
52kgx15, 12, 12, 12, 12

Stångrodd
60kgx15, 12, 12

Liggande tricepsextensions
30kgx12, 12, 10

Pushdowns
3 set

Stående vadpress
30, 30, 30

Kommentar
Haft en riktigt bra helg med minimal ångest och massa sociala aktiviteter som gått bra! Inte haft någon träningslust alls men idag blev det åtminstone ett litet pass. Sköter maten fortsatt bra även om vikten står still (bör släppa inom ett par dagar).
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-07-24, 09:37   #5347
wesaft
Registered User
 
wesafts avatar
 
Reg.datum: May 2008
Ort: Mölndal
Inlägg: 3 358
Härligt med en sådan go helg
__________________
Journal | Blogg
wesaft är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-07-31, 07:12   #5348
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Tyvärr haft en mörk period igen med medföljande överätning och bristande träning, nystart nu. Psykologbesök 9/8 och då har vi avtalat att jag ska ha gått ner i vikt.
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-07-31, 07:24   #5349
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Den där jädrans ångesten har kopplat ett rejält grepp om dig som det verkar och släpper inte taget allt för lätt. Kraftsamla och dra näven i bordet, det får räcka med den skiten nu. [Install Anton 2.0]! Kämpa kompis!
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-07-31, 08:10   #5350
wesaft
Registered User
 
wesafts avatar
 
Reg.datum: May 2008
Ort: Mölndal
Inlägg: 3 358
Jag tycker du är en bra och fin person oavsett vikt, mat, träning mm.
Men bra att ha ett mål och någon ska följa upp vid besök, brukar blir lättare då.
Kram
__________________
Journal | Blogg
wesaft är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-07-31, 09:06   #5351
mikaelj
Vrickad & älskvard
 
mikaeljs avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Nära 2:ans ändhållplats söderut
Inlägg: 21 094
Hoppas att du hittar ett sätt som hjälper dig, Anton.
__________________
Träning! | jwzrd: Efter det där inlägget får du ligga med mig mikaelj!
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
mikaelj är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-01, 08:43   #5352
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Tog mig till gymet idag men gick hem efter 5 minuter, klarade inte mer.
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-01, 17:53   #5353
unsuspected
Registered User
 
unsuspecteds avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Ort: Sthlm
Inlägg: 530
Kan inte leva mig in i hur tuff det måste vara att inte ens kunna träna på gym. När jag har mina mörkaste perioder är det träningen som håller mig flyttande. Hur ser det ut med att träna ute/utegym om det kunde vara något?
unsuspected är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-02, 00:22   #5354
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Den där jädrans ångesten har kopplat ett rejält grepp om dig som det verkar och släpper inte taget allt för lätt. Kraftsamla och dra näven i bordet, det får räcka med den skiten nu. [Install Anton 2.0]! Kämpa kompis!
Tack för din uppmuntran, försöker hålla iiiii!

Citat:
Ursprungligen postat av wesaft Visa inlägg
Jag tycker du är en bra och fin person oavsett vikt, mat, träning mm.
Men bra att ha ett mål och någon ska följa upp vid besök, brukar blir lättare då.
Kram
Tack så mycket!

Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj Visa inlägg
Hoppas att du hittar ett sätt som hjälper dig, Anton.
Tack Micke, det gör jag med.

Citat:
Ursprungligen postat av unsuspected Visa inlägg
Kan inte leva mig in i hur tuff det måste vara att inte ens kunna träna på gym. När jag har mina mörkaste perioder är det träningen som håller mig flyttande. Hur ser det ut med att träna ute/utegym om det kunde vara något?
Det hade nog varit värre tyvärr, alternativet hade varit att lösa lite enklare grejer att ha hemma men det tar ju bort lite av träningen i att komma hemifrån (social fobi).
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-02, 06:34   #5355
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
170802 Dag 2

Morgonvikt:162,2kg

Träning 05.20-06.10

Bänkpress
uppvärmning
90x5
100x2x3

Militärpress
30kgx10, 8, 8, 8

Hantelpress
22x10, 8, 8, 8

Sidolyft i kabel
4 set

Facepulls
4 set

Axelprehab
3 set

Cykel
60 minuter, 23,5 km

Nutrition:
Innan och efter gymet: 20g EAA
Frukost: 500g kvarg med bär, mediciner och tillskott
Lunch: 400g vit fisk, 50g ris, grönsaker, 3 ägg
Middag: 400g vit fisk, 50g ris, grönsaker, 3 ägg
Kvällsmål: 500g propud choklad

cirka 2200 kcal, 300g protein

Kommentar
Inte sovit en blund under natten men tog mig till gymet trots detta. Jag postar maten innan jag ätit den, motiverar mig ytterligare när det är "officiellt". Skulle jag avvika så skriver jag till det.

Hade önskat att varje träningsdag såg ut såhär.
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:58.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)