Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2017-07-13, 18:23   #496
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av blåvitt Visa inlägg
No climbing dvs? Kände på mig att det var så. Hoppas det blir bättre av vilan
Verkar ju inte bättre än så just nu
Hoppas jag med, men eftersom jag är lite pseudooptimistiskt/realistiskt lagd så räknar jag kallt med att det inte kommer göra ett skit åt det bättre hållet
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-07-17, 15:16   #497
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
PB i vilodagar!

Inatt så drömde att jag klättrade
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-07-17, 17:57   #498
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Våga gå långpromenad!
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-07-17, 20:37   #499
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Citat:
Ursprungligen postat av Bob90 Visa inlägg
PB i vilodagar!

Inatt så drömde att jag klättrade
Stackars! Jag klättrar för oss båda så länge! <3
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-07-17, 23:50   #500
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av Rahf Visa inlägg
Våga gå långpromenad!
Våga ja, värt det? Njä, får bara ont i fötterna :p

Citat:
Ursprungligen postat av blåvitt Visa inlägg
Stackars! Jag klättrar för oss båda så länge! <3

Betyder att du först får klättra med god teknik, sen bara släppa allt och fokusera på att komma upp till översta greppet
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-07-24, 07:07   #501
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Kan nu efter 12 dagars vila konstatera att det fortsätter att bli värre. Jobbigt att inse att både symtom (och tillhörande sömnbrist) fortfarande blir värre varje vecka sen starten i slutet av januari. Blivit mycket värre med särskilt benen sen i slutet av juni, tyckte de var jobbiga innan men nu börjar det bara bli löjligt.

Senaste dagarna har varit hemska, klarar inte av att ligga ner utan att det blir outhärdligt i mer än kanske 2-3 timmar, sitta går om jag mer eller mindre konstant byter sittställning och tar lite ståpauser. Är så utmattad nu att jag nästan får anstränga mig lite för att hålla mig på benen.

Livskvalitén har sjunkit så lågt att halva fokusen är på att växla mellan apati eller desperation och ansträngningar för att rycka upp mig eller bli lite stursk. Obetydlig motivation till att prova sjukgymnast igen eller att leta en second opinion. Det är skrämmande hur fort det kan svänga av ett par riktigt dåliga dagar i rad.

Jobbiga är ju också att jag inte har en aning om varför jag har symtomen, det hade ju varit en annan grej om typ "Du har X för att Y, såhär löser vi det eller du får leva med det". Nu är det mer typ, kommer jag åka på något permanent som inte behöver bli det för att läkarna är sega och sjukgymnasterna inte vill ta i en? Eller kommer det huxflux lösa sig självt vilken dag som helst?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-07-24, 08:33   #502
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Förstår att det inte är så lockande men ligg på vården som ett jävla lock på en kastrull! Låt inte en läkares slöhet gå ut över ditt liv, särskilt inte på lång sikt. Du kan få hjälp, det är för jävligt att man måste slåss med tänder och klor för att få den, men det går och det låter helt klart som vad du borde göra nu!

Krya
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-07-24, 16:10   #503
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Jo, gick till läkaren idag igen, fick lite till remisser till både MRT och CT. Jag sitter alltså med totalt 6 inbokade besök under hösten nu

Det svåra är ju att varken jag, läkaren eller sjukgymnasten vet vilken hjälp jag behöver :p
Tycker det är svårt att avgöra också hur mycket som påverkar mig av vad. Är det mest nerverna eller är det sömnbristen liksom.

Tackar!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-07-26, 17:56   #504
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
PB i vila igen, 14 dagar.
Men nu bryter vi fastan, eftersom det ändå fortsätter att bli värre under vila så kan jag ju ändå ha lite kul under misären.

Press
20 kg x8
40 kg x5
45 kg x5
47,5 kg x4
52,5 kg x2
55 kg x1
57,5 kg 2x1
20 kg x10

Extremt lugnt pass, mycket färre arbetsset än vanligt jag körde en trea på 57,5 i början av juli så tänkte ta det lugnt med singlar på samma vikt. Men fan va tungt det var, oklart om jag skulle kunna köra mycket tyngre än så just nu

Valde också att hålla mig till favoritövningen för att se om den funkar utan att provocera. Ska också köra enbart marklyft ett pass, enbart benspark ett pass och enbart vader ett pass (för underkroppen då). Bara för att se vad jag kan köra utan att provocera problematiken. Om jag kan köra dessa 4 övningar någorlunda så borde jag kunna minska förlusterna lite. Roddövningar och rotatorkuffar bara antar jag funkar.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.

Senast redigerad av Bob90 den 2017-07-26 klockan 17:57.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-07-29, 08:28   #505
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Fan det var länge sen jag låg under 70 kg. Vågen visade 69,9
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-07-29, 18:15   #506
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Hur kändes det efter träningspasset? Bättre/sämre/ingen skillnad?
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-07-29, 18:29   #507
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Ingen skillnad som beror på pressen tror jag. Upplevde en försämring samma dag men det var faktiskt innan jag gick och tränade egentligen.

Tänkte köra press imorgon igen samt lite lätta assistansövningar. Typ benspark, lite hängande, en roddövning, kanske lite chins och kanske rotatorkuffar eller baksida axlar.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-07-30, 10:33   #508
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Citat:
Ursprungligen postat av Bob90 Visa inlägg
Ingen skillnad som beror på pressen tror jag. Upplevde en försämring samma dag men det var faktiskt innan jag gick och tränade egentligen.

Tänkte köra press imorgon igen samt lite lätta assistansövningar. Typ benspark, lite hängande, en roddövning, kanske lite chins och kanske rotatorkuffar eller baksida axlar.
Spännande. Hur går det annars, håller du på att få en psykos av smärtan?
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-07-30, 17:50   #509
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Extremt stressat pass, hade ca 13 minuter på mig. Så prioriterade pressen framför att testa rodd eller benspark.

Supersetade press och chins, tänkte inte exakt på hur många reps jag gjorde i pressen men jag klämmer till med en gissning.
Press
20 kg x5
40 kg x5
45 kg x5
50 kg 2x4-5?
40 kg x7?

Citat:
Ursprungligen postat av blåvitt Visa inlägg
Spännande. Hur går det annars, håller du på att få en psykos av smärtan?
Mja det är lite från och till. Igår var benen värre när jag var vaken men inatt när jag sov så lyckades jag säkert klämma ur 4-5 timmar (fördelat på typ 3-4 tillfällen under natten). Och relativt min nuvarande "normala" sömn så är det snudd på vardagslyx Har också införskaffat en mer sittriktig dator-/pluggstol, en liten matta som jag kan stå på när jag pular i köket osv. Ska försöka avlasta diverse (inklämda eller irriterade eller vad det nu kan vara) nerver på alla sätt jag kan komma på.

Jag skulle inte kalla det för smärta, snarare kraftiga obehagskänslor. Det gör liksom inte ont utan det känns bara ganska icke-behagligt liksom. Och så pirrar, domnar och kryper lite i skuldrorna och extremiteterna då.

Det är så jag skulle beskriva det i alla fall, någon annan kanske skulle kalla smärta men det är liksom inte min definition av det. Kanske är på samma sätt som att min "himmelsblå" inte behöver "himmelsblått" för dig
Tycker för övrigt sånt är rätt coolt, att man kan uppfatta saker på så olika sätt, typ allt från vittnesmål om brottshändelser, färger eller typ "flow" som vi snackade om i din journal :p
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.

Senast redigerad av Bob90 den 2017-07-30 klockan 17:54.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-07-31, 11:15   #510
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Citat:
Ursprungligen postat av Bob90 Visa inlägg
Extremt stressat pass, hade ca 13 minuter på mig. Så prioriterade pressen framför att testa rodd eller benspark.

Supersetade press och chins, tänkte inte exakt på hur många reps jag gjorde i pressen men jag klämmer till med en gissning.
Press
20 kg x5
40 kg x5
45 kg x5
50 kg 2x4-5?
40 kg x7?


Mja det är lite från och till. Igår var benen värre när jag var vaken men inatt när jag sov så lyckades jag säkert klämma ur 4-5 timmar (fördelat på typ 3-4 tillfällen under natten). Och relativt min nuvarande "normala" sömn så är det snudd på vardagslyx Har också införskaffat en mer sittriktig dator-/pluggstol, en liten matta som jag kan stå på när jag pular i köket osv. Ska försöka avlasta diverse (inklämda eller irriterade eller vad det nu kan vara) nerver på alla sätt jag kan komma på.

Jag skulle inte kalla det för smärta, snarare kraftiga obehagskänslor. Det gör liksom inte ont utan det känns bara ganska icke-behagligt liksom. Och så pirrar, domnar och kryper lite i skuldrorna och extremiteterna då.

Det är så jag skulle beskriva det i alla fall, någon annan kanske skulle kalla smärta men det är liksom inte min definition av det. Kanske är på samma sätt som att min "himmelsblå" inte behöver "himmelsblått" för dig
Tycker för övrigt sånt är rätt coolt, att man kan uppfatta saker på så olika sätt, typ allt från vittnesmål om brottshändelser, färger eller typ "flow" som vi snackade om i din journal :p
Kanske inte smärta men låter iaf plågsamt. Skönt att du får lite sömn då och då iaf, låter verkligen helt sjukt att behöva stå ut med det där. Ba kämpa på o hoppas på att avlastningen hjälper lite
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:11.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)