Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum
Visa resultat för omröstning: Är Mental bäst?
Ja. 7 38.89%
Nej, han är bättre än bäst. 11 61.11%
Antal röster: 18. Du får inte rösta i den här omröstningen


Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-05-19, 17:16   #31
Läskeblask
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 537
3 månader...svårt att säga men 2-3mån är ganska bra då vet man vad man har att göras med och om personen då ännu inte vill binda sig så är du bara en spelknapp
Läskeblask är inte uppkopplad  
Gammal 2020-05-19, 17:20   #32
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Läskeblask Visa inlägg
3 månader...svårt att säga men 2-3mån är ganska bra då vet man vad man har att göras med och om personen då ännu inte vill binda sig så är du bara en spelknapp
Eller så vill personen inte binda sig av någon helt annan anledning än det du tar för givet att det beror på.
svenbanan är inte uppkopplad  
Gammal 2020-05-19, 17:32   #33
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Som ni säkert förstått av vad jag skrivit i andra trådar älskar jag överlag övervakning och att förståndigare människor än mig själv bestämmer vad jag ska göra, men i det här fallet håller jag faktiskt med dig. Jag har sett fler än en gång att ett gräl får moderatorer att låsa en tråd trots att grälet är över vid den tidpunkt låsningen sker. Med andra ord — om moderatorerna bara låtit tråden vara hade problemet löst sig av sig självt.

Angående att bara fem personer skriver på forumet så gissar jag att moderatorerna tänker på vad nya medlemmar ska tänka om de loggar in och börjar kolla runt.



Jag ger samma svar som hälften av alla träningstrådar får: Hur långt är ett snöre?

Det här är extremt individuellt. Jag dejtade en tjej som verkade desperat att bilda familj och skaffa barn, hon ville nog bli ihop redan efter dejt två. Snubblar du över klassikern ”har precis lämnat ett långt förhållande och vill leka av sig” kan du nog bränna på henne varje dag i ett år och hon kommer fortfarande propsa på att ni ”inte ska binda upp er”. Så du får helt enkelt känna efter.
Nya medlemmar? Var?!

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
PureWhey är inte uppkopplad  
Gammal 2020-05-19, 17:43   #34
Al3x
Registered User
 
Al3xs avatar
 
Reg.datum: Dec 2019
Inlägg: 77
Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey Visa inlägg
Nya medlemmar? Var?!

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Al3x är inte uppkopplad  
Gammal 2020-05-19, 18:24   #35
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 231
Rikard är även småbarnspappa vilket kanske gör att han inte vill ha något slags relation han inte vet riktigt vad det är med en dam, utan något som antingen är kk eller seriöst som bägge vill utveckla, inget hattigt mellanting
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad  
Gammal 2020-05-19, 18:33   #36
Läskeblask
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 537
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Eller så vill personen inte binda sig av någon helt annan anledning än det du tar för givet att det beror på.
Jo nå det är väl lite komplicerat. Jag antog att om man inte vill binda sig så vill man ha dörren öppen för nya chicks eller män. En annan orsak är kanske att man vill ha eget utrymme. Dock kanman ju sällskapa på avstånd. Jag skulle ändå fråga efter senast 3 månader om denne vill att vi bara dejtar varandra och håller dörren stängd. Känns ju inte så trevligt och månaderna går och den andra fortfarande vill testa sig fram
Läskeblask är inte uppkopplad  
Gammal 2020-05-19, 18:41   #37
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
En polare till mig hade en princip om att det tar 3-4 månader att lära känna någon, och att det därför inte är lönt att bli seriös innan dess. Jag håller inte med, men jag är en obotlig romantiker.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad  
Gammal 2020-05-19, 18:45   #38
Läskeblask
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 537
Det tar + 1 år minst...senast sen när kärleksruset lagt sig
Läskeblask är inte uppkopplad  
Gammal 2020-05-19, 18:52   #39
wintersnowdrift
special snowflake
 
wintersnowdrifts avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Ort: Obygden
Inlägg: 3 163
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
En polare till mig hade en princip om att det tar 3-4 månader att lära känna någon, och att det därför inte är lönt att bli seriös innan dess. Jag håller inte med, men jag är en obotlig romantiker.
Min man påstår att han vid andra tillfället vi träffades kände att "jaha, det här är kvinnan jag kommer bli gammal med, då är det nog bäst att jag lär känna henne". (Vid första tillfället tyckte han att jag var en dryg snygg tjej som han inte pallade försöka ragga på och bemödade sig knappt med ett hej ens, så jag vet inte om det är så värst romantiskt egentligen.)

Jag skulle säga att man är nykär i ett halvår typ, sen börjar man inse att ens object of affection faktiskt inte var helt perfekt på alla sätt och vis.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Studien kanske bör utökas till en hel hög äpplen under soffan som tas ut under olika stadier av föruttnelsen/förtorkningen. Även wintersnowdrifts lukt och städförmåga kanske bör undersökas med kontrollgrupper.
Brevis esse laboro, obscurus fio
wintersnowdrift är inte uppkopplad  
Gammal 2020-05-19, 19:01   #40
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601
Vad är ett kärleksrus då?

Ett år minst. Vid det laget känner man den där irritationen. När man börjat känna den andre så väl att man känner på sig att de ska göra något man stör sig på innan de ens gör det. När det man initialt tyckte var fint, ibland kanske är lite påfrestande.
Brofessorn är inte uppkopplad  
Gammal 2020-05-19, 19:31   #41
Läskeblask
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 537
Citat:
Ursprungligen postat av Brofessorn Visa inlägg
Vad är ett kärleksrus då?

Ett år minst. Vid det laget känner man den där irritationen. När man börjat känna den andre så väl att man känner på sig att de ska göra något man stör sig på innan de ens gör det. När det man initialt tyckte var fint, ibland kanske är lite påfrestande.
Nykär. Du beskrev det jag menade. Du blir störd på hennes små fel och hon börjar gnälla på att dina strumpor ligger på mattan trots att dom gjort det sen ni träffades.
Läskeblask är inte uppkopplad  
Gammal 2020-05-19, 21:33   #42
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Har dålig koll på coronarekommendationerna nu, bör man inte åka mer än två timmar bort? Frågar pga Tinder.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad  
Gammal 2020-05-19, 22:00   #43
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Har dålig koll på coronarekommendationerna nu, bör man inte åka mer än två timmar bort? Frågar pga Tinder.
Man bör aldrig åka så långt p.g.a. Tinder.
PureWhey är inte uppkopplad  
Gammal 2020-05-19, 22:02   #44
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey Visa inlägg
Man bör aldrig åka så långt p.g.a. Tinder.
Men jag matchade med en riktigt pangtjej i Argentina...
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad  
Gammal 2020-05-19, 22:57   #45
TranceII
Registered User
 
TranceIIs avatar
 
Reg.datum: Jun 2013
Inlägg: 225
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Har dålig koll på coronarekommendationerna nu, bör man inte åka mer än två timmar bort? Frågar pga Tinder.
Citat:
Res inte inrikes – om det inte är nödvändigt

Fundera på om din resa är nödvändig. Om inte – avstå. Den som är sjuk ska inte resa alls. Resor som motsvarar en till två timmar med bil ifrån hemorten kan genomföras under vissa förutsättningar. Det beror på hur man tar sig dit, vilka man umgås med och hur man rör sig i samhället man besöker.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/l...ller-i-sverige

Så att ja, det borde ses som nödvändigt nog.
TranceII är inte uppkopplad  


Stängt ämne

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:22.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)