Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-11-20, 15:01   #166
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Citat:
Ursprungligen postat av Rikard Jansson Visa inlägg
Fast jag använder inte nödvändigtvis frågan som en pik? Att du tillskriver den egenskapen till frågan är ju inte mitt fel. Skulle lika gärna kunnat fråga, i teorin, för att jag vore homosexuell själv, antingen öppet eller inte, för att jag var kär i killen. Eller bara av ren nyfikenhet. Just att ni tillskriver det som dissigt är ju... fel av er?
Haha och vad är sannolikheten för det? Jag har då aldrig varit med om att ett "bög eller?" har använts i något annat syfte än skämt eller pik. Vi är väl onda människor här i Norrköping som inte har insett att frågan lika gärna, i ett väldigt teoretiskt universum, skulle kunna vara en geniun fråga snarare än en pik
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-20, 15:04   #167
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 738
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Haha och vad är sannolikheten för det? Jag har då aldrig varit med om att ett "bög eller?" har använts i något annat syfte än skämt eller pik. Vi är väl onda människor här i Norrköping som inte har insett att frågan lika gärna, i ett väldigt teoretiskt universum, skulle kunna vara en geniun fråga snarare än en pik
Haha ja så må det vara hos er men det betyder inte att jag ska ta fallet för vad andra tillskriver mig, det är ju eran tillskrivning isåfall som är homofob, inte mitt akademiska intresse för om någon är gay. Är du fördomsfull mot mig bara för att jag är WT? Fy fan.

(allvarligt talat så är det ju just det som ni borde inse isåfall, för så borde det ju vara. Det ska väl vara helt okej att fråga någon om de är gay, inte för att försöka vara förolämpande, utan just för att man frågar för att man vill veta, som om man frågar om någon är hungrig, då är det ju inte en pik för att de skulle vara fattiga eller whatever utan för att man vill veta om de är hungriga?)
__________________
Winners win

Senast redigerad av Rikard Jansson den 2019-11-20 klockan 15:06.
Rikard Jansson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-20, 15:08   #168
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 738
Ni övriga menar alltså att om ni vill förolämpa någon så säger ni att de är bögar? Vad fan är det för fel på er isåfall?
__________________
Winners win
Rikard Jansson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-20, 15:11   #169
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
Borttaget.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.
Lafayette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-20, 15:20   #170
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Citat:
Ursprungligen postat av Rikard Jansson Visa inlägg
Haha ja så må det vara hos er men det betyder inte att jag ska ta fallet för vad andra tillskriver mig, det är ju eran tillskrivning isåfall som är homofob, inte mitt akademiska intresse för om någon är gay. Är du fördomsfull mot mig bara för att jag är WT? Fy fan.
Haha Jag kan i alla fall berätta att här så börjar det med att man under typ högstadietiden använder bög som något nedsättande och sen sitter skämten kvar av ren reflex, antingen fortsätter man med dom eller så slutar man. Utav den andel som fortsätter med skämten så tror jag att det är en ganska liten del som faktiskt är homfober trots att de använder ordet i negativ bemärkelse. Det är bara av gammal vana.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-20, 15:21   #171
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 738
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Haha Jag kan i alla fall berätta att här så börjar det med att man under typ högstadietiden använder bög som något nedsättande och sen sitter skämten kvar av ren reflex, antingen fortsätter man med dom eller så slutar man. Utav den andel som fortsätter med skämten så tror jag att det är en ganska liten del som faktiskt är homfober trots att de använder ordet i negativ bemärkelse. Det är bara av gammal vana.
Ja, det tror jag med. Men utvecklingen går framåt och nästa steg är att få bort de negativa laddningarna i ordet.

Men boomer SJW (inte du) fattar ju inte det.
__________________
Winners win
Rikard Jansson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-20, 15:25   #172
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Citat:
Ursprungligen postat av Rikard Jansson Visa inlägg
Ja, det tror jag med. Men utvecklingen går framåt och nästa steg är att få bort de negativa laddningarna i ordet.

Men boomer SJW (inte du) fattar ju inte det.
Men du använder ju ordet som något negativt. Det hjälps inte att du sen skjuter det ifrån dig och säger att det är mottagaren som är homofob. Använder du ordet negativt och tilltryckande så är det töntigt och 90-tal, oavsett dåliga desperata ursäkter
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-20, 15:27   #173
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 738
Citat:
Ursprungligen postat av blåvitt Visa inlägg
Men du använder ju ordet som något negativt. Det hjälps inte att du sen skjuter det ifrån dig och säger att det är mottagaren som är homofob. Använder du ordet negativt och tilltryckande så är det töntigt och 90-tal, oavsett dåliga desperata ursäkter
Den enda jag sett använda ordet negativt var du när du inte höll med mig och kallade mig gay, så att... Jag vet att du tror att du är så smart att du ö.h.t. inte någonsin funderar på om du eventuellt kan ha fel men försök se bortom indoktrinationen du blivit utsatt för.
__________________
Winners win
Rikard Jansson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-20, 15:29   #174
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Citat:
Ursprungligen postat av Rikard Jansson Visa inlägg
Det ska väl vara helt okej att fråga någon om de är gay, inte för att försöka vara förolämpande, utan just för att man frågar för att man vill veta
Absolut! I ett grabbgäng har jag dock oerhört svårt att se hur ett återkommande "är du bög eller?" skulle grunda sig i genuint intresse om huruvida personen är homosexuell. Men att fråga en person "är du bög?", utan att skratta och utan något negativt i baktanke, go for it. Aldrig varit med om att det har skett men skulle det ske: absolut, det känns väl harmlöst.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-20, 15:34   #175
Burksoppa
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2015
Inlägg: 36
Citat:
Ursprungligen postat av Brofessorn Visa inlägg
Ganska motsägelsefullt inlägg när man påstår att användningen av ordet "gay" huvudsakligen sker bland högstadiebarn , samtidigt som man antyder att någon är kvinnlig alt. tonårstjejig om denne säger "jag kräks i min mun". Typiskt beteendemönster för en boomer.
Lättkränkt? Jag har väl inte lagt någon värdering i att vara tonårstjej eller högstadiebarn. Men där går kanske gränsen? Att kalla folk gay är okej, men tjej är nej?
Burksoppa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-20, 15:37   #176
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 738
Citat:
Ursprungligen postat av Burksoppa Visa inlägg
Hur unga är folk egentligen här? "Jag kräks i min mun" har jag bara hört tonårstjejer och (kvinliga) paradise hoteldeltagare använda. "Gay" används väl knappt av någon som gått ut högstadiet. "Boomer och sjw" har jag bara hört unga, ensamma killar som hängt för mycket på amerikanska incelforum använda tidigare. Svårt att ta folk seriöst när det låter som att de är 15 år gamla.
Citat:
Ursprungligen postat av Burksoppa Visa inlägg
Lättkränkt? Jag har väl inte lagt någon värdering i att vara tonårstjej eller högstadiebarn. Men där går kanske gränsen? Att kalla folk gay är okej, men tjej är nej?
Det är ju du som säger "Ni är antingen tjejer, eller unga ensamma incels, och därför går det inte ta er seriöst." Så jo, ganska mycket negativ värdering. Kvinnofientligt till och med.
__________________
Winners win
Rikard Jansson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-20, 15:38   #177
Bandid0
Registered User
 
Bandid0s avatar
 
Reg.datum: Aug 2013
Inlägg: 1 617
Citat:
Ursprungligen postat av Burksoppa Visa inlägg
Hur unga är folk egentligen här? "Jag kräks i min mun" har jag bara hört tonårstjejer och (kvinliga) paradise hoteldeltagare använda. "Gay" används väl knappt av någon som gått ut högstadiet. "Boomer och sjw" har jag bara hört unga, ensamma killar som hängt för mycket på amerikanska incelforum använda tidigare. Svårt att ta folk seriöst när det låter som att de är 15 år gamla.
Dan Eliasson?
Bandid0 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-20, 15:59   #178
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Rikard Jansson Visa inlägg
Kallar du oss för boomers som inte kan använda uttrycket boomer korrekt? Touché.
Nope. Jag tycker bara användandet är lite lätt patetiskt. Typ som när högstadieungar lärt sig ett nytt "häftigt" ord och ska använda det hela tiden. Det borde väl vara raka motsatsen till boomer.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-20, 16:02   #179
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Citat:
Ursprungligen postat av Rikard Jansson Visa inlägg
Det är ju du som säger "Ni är antingen tjejer, eller unga ensamma incels, och därför går det inte ta er seriöst." Så jo, ganska mycket negativ värdering. Kvinnofientligt till och med.
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-20, 16:06   #180
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Citat:
Ursprungligen postat av Rikard Jansson Visa inlägg
Den enda jag sett använda ordet negativt var du när du inte höll med mig och kallade mig gay, så att... Jag vet att du tror att du är så smart att du ö.h.t. inte någonsin funderar på om du eventuellt kan ha fel men försök se bortom indoktrinationen du blivit utsatt för.
Lol
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:43.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)