Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2010-01-14, 20:19   #7606
Mackanlarsson
Registered User
 
Mackanlarssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Inlägg: 3 297
riktigt bra böj pass och det växte ännu mer om du vart sjuk under natten
hoppas att du är bättre redan nu
Mackanlarsson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-14, 23:25   #7607
the_PL_man
Gammalt flakvrak
 
the_PL_mans avatar
 
Reg.datum: Oct 2002
Ort: Karlstad
Inlägg: 7 013
Citat:
Ursprungligen postat av Börje H Visa inlägg
Klippen från dessa pass kommer att andas rejält med Karlstad AK, men det får man ta
Vad menar du nu?
the_PL_man är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-14, 23:29   #7608
-AG-
Registered User
 
-AG-s avatar
 
Reg.datum: Aug 2002
Ort: Sthlm
Inlägg: 2 425
Vilken gudomlig böjstil. Önskar att man själv hade samma fina böjar
-AG- är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-15, 13:53   #7609
Börje H
Negativa Blöje
 
Börje Hs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: Dubai
Inlägg: 15 672
Citat:
Ursprungligen postat av Mackanlarsson Visa inlägg
riktigt bra böj pass och det växte ännu mer om du vart sjuk under natten
hoppas att du är bättre redan nu.
Jo, nu är det mycket bättre men det blir vila idag. Har en del skruveri att göra.

Citat:
Ursprungligen postat av the_PL_man Visa inlägg
Vad menar du nu?


Citat:
Ursprungligen postat av -AG- Visa inlägg
Vilken gudomlig böjstil. Önskar att man själv hade samma fina böjar
Eeeeh
Tycker iof även själv att jag fått till det rätt bra. Uppspänningen och buktryck är nyckeln för mig. Kan väl anmärka på att jag vid det excentriska setet stod lite väl brett för maximal kapacitet men bromsning funkar iaf. Jag blir starkare och starkare i rygg/röv men än så länge är det låren som står för större delen av kraften och så skall det förtsätta att vara.

Förra perioden jag rawböjde med excentriskt inslag så fick ffa hö ljumske ta mycket stryk pga en hel del tyngre sumolyft. Detta varv kommer just sumon köras extremt lätt så förhoppningar om friskare adduktorer finns
__________________
Pastor Smulter predikar:
"En tarvitse pillua! En tarvitse rahaa. Koska pääasia on että penkki kulkee"
Citat:
Ursprungligen postat av Gute Visa inlägg
Jag blir aldrig "klar" med någonting, jag uppnår ingenting, jag bara lyfter.
Instagram: BORJETHESWEDE #TeamBTS #Wolverineenergydrink
Börje H är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-15, 14:01   #7610
Börje H
Negativa Blöje
 
Börje Hs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: Dubai
Inlägg: 15 672
Önskar för övrigt Schylander, Emma, Robin, David och Jonas lycka till med sina förstapass, med böjdräkterna, inför SM!
Jag har tyvärr inte möjlighet att vara med ikväll så lyssna på vad Freddan, Ante och Jocke säger beträffande teknik. Vikterna är löst beräknade på tidigare prestationer och kan naturligtvis behöva revideras. Utgångar idag också om jag inte mins galet. Negativa blir väl nästa vecka? Prioriteringen ligger på att ni får känna lite på grejerna.

Väntar med spänning på rapporterna. Har ni med er nån kamera så vore det intressant att se några lyft
__________________
Pastor Smulter predikar:
"En tarvitse pillua! En tarvitse rahaa. Koska pääasia on että penkki kulkee"
Citat:
Ursprungligen postat av Gute Visa inlägg
Jag blir aldrig "klar" med någonting, jag uppnår ingenting, jag bara lyfter.
Instagram: BORJETHESWEDE #TeamBTS #Wolverineenergydrink
Börje H är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-15, 14:12   #7611
Schylander
Registered User
 
Schylanders avatar
 
Reg.datum: Sep 2008
Ort: Luleå
Inlägg: 2 089
Citat:
Ursprungligen postat av Börje H Visa inlägg
Önskar för övrigt Schylander, Emma, Robin, David och Jonas lycka till med sina förstapass, med böjdräkterna, inför SM!
Jag har tyvärr inte möjlighet att vara med ikväll så lyssna på vad Freddan, Ante och Jocke säger beträffande teknik. Vikterna är löst beräknade på tidigare prestationer och kan naturligtvis behöva revideras. Utgångar idag också om jag inte mins galet. Negativa blir väl nästa vecka? Prioriteringen ligger på att ni får känna lite på grejerna.

Väntar med spänning på rapporterna. Har ni med er nån kamera så vore det intressant att se några lyft
Tack patrik, vad trist att inte du kan vara där, men men. Har bränt ut en ny skiva till gymmet och ätit som en häst inför böjpasset, önskar att du var med mig, annat än i mitt hjärta då
__________________
www.luleaak.se
Schylander är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-15, 14:30   #7612
TheGredde
Registered User
 
TheGreddes avatar
 
Reg.datum: Dec 2006
Ort: Luleå
Inlägg: 1 581
Citat:
Ursprungligen postat av Börje H Visa inlägg
Jag har tyvärr inte möjlighet att vara med ikväll så lyssna på vad Freddan, Ante och Jocke säger beträffande teknik.

Väntar med spänning på rapporterna. Har ni med er nån kamera så vore det intressant att se några lyft
Jaha, igen, tråkigt men vi syns säkert imorgon? Det finns säkert någon kamera att tillgå medtaget av ungdomarna.

Citat:
Ursprungligen postat av Schylander Visa inlägg
...Har bränt ut en ny skiva till gymmet och ätit som en häst inför böjpasset, önskar att du var med mig, annat än i mitt hjärta då
Hehe, jag har också bränt en skiva. Jag brukar i vanliga få kritik över mina egengjorda skivor (som inte görs på beställning), men den här gången har jag försökt vara ordentlig och seriös. Har vidgat musikstilen något och även bränt fast några nya artister/grupper så att vi/ni inte blir helt insnöade på rockband som härstammar från Luleå-trakten.
__________________
Citat:
"Real price of every thing ... is the toil and trouble of acquiring it" - Adam Smith
www.luleaak.se
Träningsbok
_________________________
TheGredde är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-15, 15:16   #7613
Börje H
Negativa Blöje
 
Börje Hs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: Dubai
Inlägg: 15 672
Citat:
Ursprungligen postat av TheGredde Visa inlägg
Jaha, igen, tråkigt men vi syns säkert imorgon?
Jag har bara haft som ambition att köra onsdagens böjar denna vecka. Inte haft för avsikt att träna varken idag eller imorgon. Bara kolla upp hur lyftningen ser ut för u/j-lyftarna. Om jag inte är kvar här på farmen imorgon så dyker jag upp.

Citat:
Ursprungligen postat av TheGredde Visa inlägg
Jag har också bränt en skiva. Jag brukar i vanliga få kritik över mina egengjorda skivor (som inte görs på beställning), men den här gången har jag försökt vara ordentlig och seriös.
Spännande! Den svartmetal du ibland kommit dragandes med är ju tämligen svårlyssnat, utan engagemang/insyn från lyssnaren. Bra musik är ju alltid bra musik men i offentliga samanhang kan det behöva trallas en del för trivseln
Gymet är inget forum att vara pretentiös i, utan det är pöbeln som skall födas med toner. Lägg exempelvis märke till det utomordentligt positiva gensvar det ofta blir när La Bouche drar igång sina syntetsiska slingor eller Metallica ljuder ur membranen.
__________________
Pastor Smulter predikar:
"En tarvitse pillua! En tarvitse rahaa. Koska pääasia on että penkki kulkee"
Citat:
Ursprungligen postat av Gute Visa inlägg
Jag blir aldrig "klar" med någonting, jag uppnår ingenting, jag bara lyfter.
Instagram: BORJETHESWEDE #TeamBTS #Wolverineenergydrink
Börje H är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-15, 15:27   #7614
Davidzor3
Registered User
 
Davidzor3s avatar
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Luleå
Inlägg: 1 705
Citat:
Ursprungligen postat av Börje H Visa inlägg
Önskar för övrigt Schylander, Emma, Robin, David och Jonas lycka till med sina förstapass, med böjdräkterna, inför SM!
Jag har tyvärr inte möjlighet att vara med ikväll så lyssna på vad Freddan, Ante och Jocke säger beträffande teknik. Vikterna är löst beräknade på tidigare prestationer och kan naturligtvis behöva revideras. Utgångar idag också om jag inte mins galet. Negativa blir väl nästa vecka? Prioriteringen ligger på att ni får känna lite på grejerna.

Väntar med spänning på rapporterna. Har ni med er nån kamera så vore det intressant att se några lyft
Vi ska göra dig stolt !!..Ta hand om dig ...Lägger upp filmer på young guns och kanske även andra böjare i min video
__________________
It is just you and the iron bar, but most important, it`s you!

Min"SK" Lillens Journal
INSTAGRAM: Daviddadvandelitrico
Davidzor3 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-15, 15:51   #7615
TheGredde
Registered User
 
TheGreddes avatar
 
Reg.datum: Dec 2006
Ort: Luleå
Inlägg: 1 581
Citat:
Ursprungligen postat av Börje H Visa inlägg
Jag har bara haft som ambition att köra onsdagens böjar denna vecka. Inte haft för avsikt att träna varken idag eller imorgon. Bara kolla upp hur lyftningen ser ut för u/j-lyftarna. Om jag inte är kvar här på farmen imorgon så dyker jag upp.
Ok, då vet jag.

Citat:
Ursprungligen postat av Börje H Visa inlägg
Spännande! Den svartmetal du ibland kommit dragandes med är ju tämligen svårlyssnat, utan engagemang/insyn från lyssnaren. Bra musik är ju alltid bra musik men i offentliga samanhang kan det behöva trallas en del för trivseln
Gymet är inget forum att vara pretentiös i, utan det är pöbeln som skall födas med toner. Lägg exempelvis märke till det utomordentligt positiva gensvar det ofta blir när La Bouche drar igång sina syntetsiska slingor eller Metallica ljuder ur membranen.
Det finns några problem med svartmetal, bland annat är att det är svårlyssnat och även rätt dåliga inspelningar, speciellt då de numera är på mp3-format och inte särskilt hög bit-rate. Ett annat problem är ljudanläggningen som man spelar musiken i och högtalarna som ljudet kommer från inte alltid är tillräckligt bra för att återge allt ljud. Allt för mycket ljud i form av tunga riff och gälla skrik gynnar inte direkt den koncentration som behövs för träning. Detta innebär att jag många gånger insett problematiken med allt för tung musik som kommer från det idylliska landet Norge i början av 90-talet.
Det är sant, La Bouhe fungerar i alla lägen (nästan), de flesta blir glada inklusive jag själv. Till och med ungdomarna som föddes när eurodisco-eran var på topp kan tycka att den är ok
__________________
Citat:
"Real price of every thing ... is the toil and trouble of acquiring it" - Adam Smith
www.luleaak.se
Träningsbok
_________________________
TheGredde är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-18, 19:56   #7616
Börje H
Negativa Blöje
 
Börje Hs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: Dubai
Inlägg: 15 672
100118, Luleå AK

Böj

Knäböj (bälte från 182,5 kg)
5 x 125 kg
5 x 125 kg
5 x 165 kg
----------
6 x 182,5 kg
4 x 195 kg
2 x 205 kg

Låg boxböj
3 x 172,5 kg
3 x 172,5 kg
3 x 172,5 kg
3 x 172,5 kg

Sittande lårcurl ss benspark

12 x 160 lbs / 12 x 260 lbs (fm)
12 x 160 lbs / 12 x 260 lbs (fm)
12 x 160 lbs / 12 x 260 lbs (fm)
12 x 160 lbs / 12 x 260 lbs (fm)

Ryggresningar ss mage
20 / 20
20 / 20
20 / 20
20 / 20

Tid: 140 min

Skattning 1-5
Styrka/energi: 3
Återhämtning/sömn: 2
Kost: 4

Kommentar
Efter förra veckans smygpremiär, med pyramid och excentriska böjar, avverkades idag instegspass för kommande 8 veckorsperioden. Legendariskt höga vikter, för att vara ett förstapass, och jag var lite spak inför boxböjarna faktiskt. Nu gick det emellertid rätt bra vilket känns inspirerade inför framtiden.

Dagens legender var tre till antalet; Robin, David och Jonas
__________________
Pastor Smulter predikar:
"En tarvitse pillua! En tarvitse rahaa. Koska pääasia on että penkki kulkee"
Citat:
Ursprungligen postat av Gute Visa inlägg
Jag blir aldrig "klar" med någonting, jag uppnår ingenting, jag bara lyfter.
Instagram: BORJETHESWEDE #TeamBTS #Wolverineenergydrink
Börje H är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-19, 02:22   #7617
J.V
Registered User
 
J.Vs avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Sydney
Inlägg: 9 477
Jag har idag, på förslag från min sambo, rakat av nästintill allt hår på mitt huvud. Jag hoppas herr Patrik är nöjd, för jag och min cancerlook är det inte.
(Jag tog bort plastbiten på rakapparaten om anger längd på håret och harvade, så det är väl nu runt 0.5mm. Film på mig och mitt huvud, om än på visst avstånd, finns att beskåda i journalen. Om du kan slita dig från att stirra på min hjässa får du gärna kritisera sönder lyftet också.)

Finns det möjlighet att få en tröstande manipulering av ryggen på onsdag? Mitt problem är tillbaka och inte lite heller.
__________________
Journal: 53% magic, 61% science, 102% results.
Science. It reduces the stupid.
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Mätt i klassiskt styrkelyft, så tror jag att man kan bli ungefär: 180-150-220 stark utan att dopa sig med lång tid och hård träning.

Senast redigerad av J.V den 2010-01-19 klockan 02:25.
J.V är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-19, 02:26   #7618
J.V
Registered User
 
J.Vs avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Sydney
Inlägg: 9 477
PS: att ryggproblemet är tillbaka har inget att göra med dagens ostkrokelyft, det återkom redan innan.













__________________
Journal: 53% magic, 61% science, 102% results.
Science. It reduces the stupid.
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Mätt i klassiskt styrkelyft, så tror jag att man kan bli ungefär: 180-150-220 stark utan att dopa sig med lång tid och hård träning.
J.V är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-19, 09:30   #7619
Börje H
Negativa Blöje
 
Börje Hs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: Dubai
Inlägg: 15 672
Citat:
Ursprungligen postat av J.V Visa inlägg
Jag har idag, på förslag från min sambo, rakat av nästintill allt hår på mitt huvud. Jag hoppas herr Patrik är nöjd, för jag och min cancerlook är det inte.
Om du kan slita dig från att stirra på min hjässa får du gärna kritisera sönder lyftet också.)
Frisyren måste jag berömma väldeliga. Den utstrålar inte bara visuell snabbhet utan symboliserar även den snabbhet, i både preparering före och efter fysisk ansträngning, som den moderne idrottsmannen prioriterar. Hoppas fler lär av detta exempel.

Beträffande ditt lyft så är det mer än en smula imponerande att du lyckas bogsera upp såpass imponerande vikt! Hockeykillar är segt vikte, det står helt klart. Från den vinkeln du filmar lyftet är det uppenbara tekniska problemet man kan se att höft och bäcken åker upp/bak nästintill direkt. Resultatet givetvis att ryggen läggs nästan horisontellt. Förvånadsvärt rak i ryggen dock vilket gör att lyftet ser gristungt ut, men inte helt livsfarligt. Som så i många andra fall så rekkomenderar jag dig att köra medeltunga sumo, gärna ståendes på järn 20:or eller tjocka gummimatta. Detta för att nöta in höfttrycket och samtidigt rörlighetsträna ljumskar och höft.

På onsdag kikar vi på ryggen.
__________________
Pastor Smulter predikar:
"En tarvitse pillua! En tarvitse rahaa. Koska pääasia on että penkki kulkee"
Citat:
Ursprungligen postat av Gute Visa inlägg
Jag blir aldrig "klar" med någonting, jag uppnår ingenting, jag bara lyfter.
Instagram: BORJETHESWEDE #TeamBTS #Wolverineenergydrink
Börje H är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-19, 09:51   #7620
Schylander
Registered User
 
Schylanders avatar
 
Reg.datum: Sep 2008
Ort: Luleå
Inlägg: 2 089
Citat:
Ursprungligen postat av Börje H Visa inlägg
Frisyren måste jag berömma väldeliga. Den utstrålar inte bara visuell snabbhet utan symboliserar även den snabbhet, i både preparering före och efter fysisk ansträngning, som den moderne idrottsmannen prioriterar. Hoppas fler lär av detta exempel.
Brb, ska till frissören och skaffa extensions.
__________________
www.luleaak.se
Schylander är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:22.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)