Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2019-04-19, 18:16   #27706
BelowAverage
Kärvt maskulin
 
BelowAverages avatar
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 1 000
Har ljuva minnen av belöningen att kunna följa långa verbala vägbeskrivningar i Morrowind. Fick en verkligen att iaktta spelvärlden. Ogillar när man mest jagar questmarkers. Lite moment 22, questmarkers är bättre än att fastna men förtar ett viktigt spelmoment. Likadant med fast travel. Spelade både Fallout 4 och Skyrim utan fast travel, uppskattades.
__________________
Do I have potential?
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia Visa inlägg
Jag tror att den kan överleva om den får tillräckligt mycket konstgjord andning:
The bodybuilding industry is a scam meant to prey on your insecurities for the purpose of selling you worthless, overpriced supplements, while showing off bodybuilders with enough prescription and or illegal drugs in them to stock a pharmacy.
BelowAverage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-19, 18:23   #27707
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 268
Citat:
Ursprungligen postat av Lafayette Visa inlägg
Synd att det inte kommer en fyra. Eller på väldigt länge åtminstone. Känner mig inte ett dugg mätt på serien.
Jag hoppas på Bloodborne 2 när PS5 släpps.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-19, 19:44   #27708
Scratch89
Klädsamt knubbig
 
Scratch89s avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Ort: Strömmensberg, Göteborg
Inlägg: 19 842
Jag kan tillägga att jag inte tittat så mycket wiki efter, säg, första bossen, men vissa saker förklaras ju liksom aldrig, vad jag märkt åtminstone. Kindle wtf? Olika factions som man ska lära sig buga inför men jag får inga quests eller så. Att man blir "levande" gör att kan göra summon inför bossar men det får man ingen information om heller.

Jag låter gnällig men det finns en fin gräns mellan att bli handhållen hela vägen och att bara bli nedsläppt i en värld med väldigt många viktiga funktioner som inte förklaras.

Jag tycker ZP uttrycker det fint.

__________________
Leg. fysioterapeut.
Skribent på Styrkelabbet
Scratch89 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-19, 19:53   #27709
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
Det tar tid, Dark Souls är väldigt speciellt. När man kommer in i det känns allt helt naturligt, det har verkligen sitt eget lilla spelsystem.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.
Lafayette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-19, 19:54   #27710
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
De flesta spel blir tråkiga när man spelat Dark Souls, för spelets gameplay är så djupt, beroendeframkallande och konstant belönande.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.
Lafayette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-19, 20:12   #27711
BelowAverage
Kärvt maskulin
 
BelowAverages avatar
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 1 000
Citat:
Ursprungligen postat av Scratch89 Visa inlägg
Jag kan tillägga att jag inte tittat så mycket wiki efter, säg, första bossen, men vissa saker förklaras ju liksom aldrig, vad jag märkt åtminstone. Kindle wtf? Olika factions som man ska lära sig buga inför men jag får inga quests eller så. Att man blir "levande" gör att kan göra summon inför bossar men det får man ingen information om heller.

Jag låter gnällig men det finns en fin gräns mellan att bli handhållen hela vägen och att bara bli nedsläppt i en värld med väldigt många viktiga funktioner som inte förklaras.

Jag tycker ZP uttrycker det fint.

Jag har fuskat och kollat videos med tolkningar av dark souls lore i efterhand. Lite roligt och mystiskt, jag tycker det är charmigt med öppen tolkning så (ibland). Samma sak kan vara häftigt med filmer när man inte riktigt får givna svar men får saker att grunna på.
Humanity verkar vara bitar av furtive pygmy? / The dark soul och är vad som ger medvetande. Förbrukas vid död. Spelaren är en entitet som hungrar efter humanity och därför interagerar med spelare som har humanity. Eller något sånt, jag är nog fel på det, minns inte riktigt. Det är iaf en stämningsfull och märklig spelvärld
__________________
Do I have potential?
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia Visa inlägg
Jag tror att den kan överleva om den får tillräckligt mycket konstgjord andning:
The bodybuilding industry is a scam meant to prey on your insecurities for the purpose of selling you worthless, overpriced supplements, while showing off bodybuilders with enough prescription and or illegal drugs in them to stock a pharmacy.
BelowAverage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-19, 20:17   #27712
Scratch89
Klädsamt knubbig
 
Scratch89s avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Ort: Strömmensberg, Göteborg
Inlägg: 19 842
Jag spelar helt single player för jag har inget PS+. Inget som lockar mig för jag gillar den ensamma känslan i spelet.
__________________
Leg. fysioterapeut.
Skribent på Styrkelabbet
Scratch89 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-19, 20:22   #27713
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Citat:
Ursprungligen postat av Scratch89 Visa inlägg
Jag kan tillägga att jag inte tittat så mycket wiki efter, säg, första bossen, men vissa saker förklaras ju liksom aldrig, vad jag märkt åtminstone. Kindle wtf? Olika factions som man ska lära sig buga inför men jag får inga quests eller så. Att man blir "levande" gör att kan göra summon inför bossar men det får man ingen information om heller.

Jag låter gnällig men det finns en fin gräns mellan att bli handhållen hela vägen och att bara bli nedsläppt i en värld med väldigt många viktiga funktioner som inte förklaras.
Det är ju fascinerande, för ingen designar sina spel på detta sätt. Och FromSoftware verkar ju närmast ha snubblat över en succé, då intresset stadigt ökade från viskningar kring Dark Souls, till hurrarop för Bloodborne och Dark Souls 3. Det du går igenom är ju samma reaktioner som recensenter hade under första Dark Souls, vilket därefter togs för givet kring DS 2 och 3, samt Bloodborne och Sekiro.

Spelet är obstinat, korthugget, och kryptiskt. Lite som en urgammal far- eller morförälder som inte vill förklara någonting, utan förväntar sig att alla ska fatta eller åtminstone bara hänga med.

Återigen: du grämer dig över precis vad som är poängen med hela den spelserien.

Senast redigerad av Rahf den 2019-04-19 klockan 20:23.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-19, 20:25   #27714
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 268
Man kan summon:a npc:s vid nästan alla bossar om man har problem utan PS Plus. Om man använder en humanity vid en bonfire, kan man se summon signs vid ingången till bossarna.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-19, 20:52   #27715
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Citat:
Ursprungligen postat av BelowAverage Visa inlägg
Har ljuva minnen av belöningen att kunna följa långa verbala vägbeskrivningar i Morrowind. Fick en verkligen att iaktta spelvärlden. Ogillar när man mest jagar questmarkers. Lite moment 22, questmarkers är bättre än att fastna men förtar ett viktigt spelmoment. Likadant med fast travel. Spelade både Fallout 4 och Skyrim utan fast travel, uppskattades.
Tycker spel som säger sig handla om upptäckarglädje faktiskt borde erbjuda möjligheten att stänga av fast travel som alternativ när man startar ett new game.

Tycker även att folk som säger sig älska dark souls speldesign men som sen tycker att man bör följa wikis och guides för att klara det förmodligen är megahipzterz som bara vill kunna säga att de har klarat Dark Souls (möjligtvis är de fans av stridssystemet...). För mig är Dark Souls bristen på guidning, känslan av att stå inför ett stort mörker och inte veta vart man ska ta vägen, för att sen få hitta vägen själv. Det är mäktigt.
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-19, 21:34   #27716
Scratch89
Klädsamt knubbig
 
Scratch89s avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Ort: Strömmensberg, Göteborg
Inlägg: 19 842
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Man kan summon:a npc:s vid nästan alla bossar om man har problem utan PS Plus. Om man använder en humanity vid en bonfire, kan man se summon signs vid ingången till bossarna.
Jo jag vet. Men det vet jag för att jag läste om det på wikin. Har väldigt svårt att folk listar ut det på egen hand.

Oavsett; bästa spelet jag spelat på många år! Jag har varit uppslukad av det och det är första gången sedan gymnasietiden jag kunnat sitta och helt glömma bort tid och rum.
__________________
Leg. fysioterapeut.
Skribent på Styrkelabbet
Scratch89 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-20, 16:00   #27717
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519


This guy is crazy.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.
Lafayette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-21, 14:02   #27718
Aryt
Banned User
 
Reg.datum: Aug 2011
Ort: Götet :)):
Inlägg: 380
Dark Souls tycker jag spelas bäst så som vi spelade innan internets tid. Man pratar med kompisar som spelar samma spel, tipsar om häftiga upptäckter, strategier, hemligheter.

Sen får man nog acceptera att de quests som finns inte är möjliga att göra på första genomspelningen utan guidning - ett av questen är ganska bra vid ett misslyckande också..
Aryt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-22, 07:11   #27719
Xead
Registered User
 
Xeads avatar
 
Reg.datum: May 2014
Inlägg: 583
Är Kingdom Hearts III något att ha? Ser ut som en mysigt spel. Behöver man ha spelat föregående titlar?

Tar gärna emot tips på andra, inte överdrivet svåra, spel. Är fortfarande novis inom spelandets underbara värld!
Xead är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-22, 07:53   #27720
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 268
Om du gillar cutscenes som varar 20-30 minuter och en story fylld med rent nonsens så är det spelet för dig.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:00.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)