Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kosttillskott

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2016-11-01, 22:12   #2536
Sheogorath
Förslag?
 
Sheogoraths avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Ort: Malmö
Inlägg: 23 774
Jag har provat jordgubb och vanilj (MP Micellar casein) och de är förvånansvärt bra, särskilt jordgubben. "Förvånansvärt" eftersom de flesta vasslesmakerna var riktigt, riktigt dåliga.
__________________
Jag ger inte sjukgymnastisk rådgivning via PM. Om vi etablerat en vårdrelation svarar jag inte på PM som rör din skada: Ring mig på arbetstid.

Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
Sheogorath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-11-02, 10:43   #2537
Henztah
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 5
Long time lurker här.
Provat de flesta proteinpulver som finns och vill slå ett slag för min senaste upptäckt.
Topformulas nya sportprotein! Testat smaken chokladboll och banankola. Båda är grymma! Speciellt chokladboll. Blir lite tjockare i konsistensen och smakar _mycket_. Gillar man lite tunnare konsistens och inte så mycket smak skall man dock välja ett annat protein. Vet inget om innehållet (spikning etc) men hoppas det är bra då smaken passar mig perfekt. Lyftarshoppen hade för några år sedan ett protein som levererades i silverpåsar, kommer inte ihåg vad hette men topformulas påminner om det om någon testade det.
Henztah är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-11-02, 11:04   #2538
1x0
Wall of text
 
1x0s avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 5 061
Citat:
Ursprungligen postat av Sheogorath Visa inlägg
Jag har provat jordgubb och vanilj (MP Micellar casein) och de är förvånansvärt bra, särskilt jordgubben. "Förvånansvärt" eftersom de flesta vasslesmakerna var riktigt, riktigt dåliga.
Tackar! Lovande. Hoppas att jag blir nöjd - börjar bli smockfullt i mina skåp nu med proteinpulver hahah men räknar in det till matutgifterna (kan/äter mindre proteinlivsmedel så blir billigare i längden med proteinpuvler).
Citat:
Ursprungligen postat av Henztah Visa inlägg
Long time lurker här.
Provat de flesta proteinpulver som finns och vill slå ett slag för min senaste upptäckt.
Topformulas nya sportprotein! Testat smaken chokladboll och banankola. Båda är grymma! Speciellt chokladboll. Blir lite tjockare i konsistensen och smakar _mycket_. Gillar man lite tunnare konsistens och inte så mycket smak skall man dock välja ett annat protein. Vet inget om innehållet (spikning etc) men hoppas det är bra då smaken passar mig perfekt. Lyftarshoppen hade för några år sedan ett protein som levererades i silverpåsar, kommer inte ihåg vad hette men topformulas påminner om det om någon testade det.
Nice! (Gz till förstakommentar efter 6 år lol)
Vi diskuterade topformulas proteinpulver flitigt i somras. Galna priser. Jag mejlade dem och de håller på att gå över helt till deras sportprotein.
I somras sålde de ut deras "gamla" vassle för 65-70kr per kg och det smakade helt okej.
Jag köpte 4kg av deras "gamla" päron-vanilj-vassleproteinpulver förra veckan, 59kr per kg haha och tycker det smakar helt ok förutom att det skummar sig som attans i shake. Fast jag använder det i havregrynsgröt ihop med kanelsmaksättning, gillar det eftersom det innehåller xanthamgummi så grötkonsistensen blir inte blaskig!
1x0 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-11-05, 17:02   #2539
Kaukasuskokosnöt
Vevar med spett
 
Kaukasuskokosnöts avatar
 
Reg.datum: Jul 2016
Ort: Göteborg
Inlägg: 525
Myprotein Impact Whey - Ananas
Var väl drickbar, ingen sensation skulle jag säga. Helt klart en smak av ananas, men annorlunda eftersmak. Vissa ananaser (vad heter ananas i plural?) kan var jävligt träiga i smaken, som den där grejen i mitten. Pulvret hade dessvärre lite för mycket av den smaken. Glad att jag bara köpte 1 kg, kommer kunna få i mig det åtminstone.
__________________
Min journal 🏋🏻
Totalen: 555 kg. Bänk: 135 kg. Böj: 190 kg. Mark: 230 kg.
Löpning: 10k 43:00, 5k 20:49.
"När man vill äta en Wasa Husman rätt upp och ner vet man att man är hungrig!" 🤓 - J.Gudiol
Kaukasuskokosnöt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-11-06, 08:59   #2540
Bulta
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2012
Inlägg: 383
Har aldrig köpt Whey-80 tidigare, men testade nu Cookies and cream, caramel latte och bananchoklad. Riktigt bra, och framförallt cookies and cream sticker ut som bäst med en smakbild jag inte tröttnar lika lätt på. Besväras lätt av någon diffus bismak av många proteinpulver, men inte på samma sätt av dessa. (Sötningsmedlet?)

Testat även Body Science vassle, Cinnamon(Cardamom) Bun och Salted Caramel. Favoriter ifrån denna tillverkare, men mindre bra än Whey 80. Gillar man inte kardemumma bör man för övrigt inte köpa "kanelbullen".
Bulta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-11-06, 14:52   #2541
vicarious
Proteinbarskonnässör
 
vicariouss avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 15 775
BS Whey Salted Caramel

Mer salt än jag hade väntat mig men inte så jättegod karamellsmak enligt mig. Helt OK men inget jag köper igen. Föredrar Cinnamon Bun, tröttnar aldrig på den smaken. :p
__________________
Citat:
I'll see you in another life, brother.
vicarious är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-11-06, 15:18   #2542
Neithan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2016
Ort: Kungliga Hufvudstaden
Inlägg: 75
Myprotein Natural Vanilla med vatten eller yoghurt. Nog det bästa vassleproteinet jag har smakat.
Neithan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-11-08, 15:03   #2543
vicarious
Proteinbarskonnässör
 
vicariouss avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 15 775
Angående BS Whey Salted Caramel

Smakar som dessa godisar, kolaskruvar. De som alltid blir kvar sist i påsen för ingen vill ha dom.

__________________
Citat:
I'll see you in another life, brother.
vicarious är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-11-08, 16:17   #2544
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 283
Kolaskruvar är ju jättegoda!
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-11-08, 16:59   #2545
vicarious
Proteinbarskonnässör
 
vicariouss avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 15 775
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Kolaskruvar är ju jättegoda!
Haha jag visste att du skulle tycka det!
__________________
Citat:
I'll see you in another life, brother.
vicarious är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-11-09, 11:49   #2546
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 713
Någon som har smakat Prime Nutritions nya smaker med Mars, Dumlekola, Bourbon Vanilla och Chokladdoppade skumbananer?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-11-11, 14:40   #2547
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 834
MM's Whey 100 med kanelbullesmak. Eftersom jag gillade äpplepaj-smaken(eller tyckte att den var okej åtminstone) fick jag för mig att testa kanelbulle. Den var fan inte god alltså, blir en pina att få i sig ett kilogram.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2016-11-11, 22:10   #2548
Niklassson
Registered User
 
Niklasssons avatar
 
Reg.datum: Aug 2010
Inlägg: 94
Köpte just TRIPLE PROTEIN APELSINCHOKLAD 3 KG från TOPFORMULA för 200 kr ! Blev trött på min 4 år gamla protein från body scince
__________________
Din fyr i ett hav av gasp linnen och Sverigedemokrater.
Niklassson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-11-12, 14:41   #2549
vicarious
Proteinbarskonnässör
 
vicariouss avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 15 775
Citat:
Ursprungligen postat av Niklassson Visa inlägg
Köpte just TRIPLE PROTEIN APELSINCHOKLAD 3 KG från TOPFORMULA för 200 kr ! Blev trött på min 4 år gamla protein från body scince
Förbered dig på en upplevelse för smaklökarna. Deras Triple Protein vanilj kan vara bland de värsta proteinpulvren jag smakat.
__________________
Citat:
I'll see you in another life, brother.
vicarious är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-11-12, 14:55   #2550
Niklassson
Registered User
 
Niklasssons avatar
 
Reg.datum: Aug 2010
Inlägg: 94
säljes TRIPLE PROTEIN APELSINCHOKLAD 3 KG från TOPFORMULA 200 kr
__________________
Din fyr i ett hav av gasp linnen och Sverigedemokrater.
Niklassson är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:53.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)