Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-08-10, 18:31   #1
lifteatrepeat
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2019
Inlägg: 49
Lifteatrepeats bygger världens starkaste dadbod

Tjenixen!

Lite kort om mig: har som tidigare nämnts här på forumet en lång historik av ätstörningproblematik och överträning som kulminerade i en kroppsvikt på ~57 miserabla kilogram, förstörd hormonproduktion och ett gäng bristsjukdomar. Tog efter en intervention av både läkare och min kära familj tag i det hela och började försöka bearbeta det hela både mentalt och fysiskt. Hamnade i någon form av quasi-recovery där jag åt upp mig till omkring 62 pannor men fortfarande med en bf på omkring 6-7%, vansinnigt förvriden relation till mat och träning, extrem hunger och mat-fokus och en hel del fysiska symptom.

Fick iallafall i somras nog av att planera hela mina dagar kring hur jag skulle kunna parera hungerskänslor och bestämde mig helt enkelt för att sluta räkna kalorier och käka fritt. Detta har resulterar i helt sjuka ätardagar med upp mot 20k+ kalorier och en viktuppgång till omkring 75 kilo.

Nu har den värsta extrema hungern lagt sig relationen till mat har förbättrats avsevärt (Det blir mindre ångestfyllt att äta en pizza med polarna när man vant sig vid att vakna mitt i natten och äta 3k kalorier i form av typ korvbröd doppade i bea rakt ur kylen).

Har dock fortfarande hetsätningsperioder av och till, även om frekvens och intensitet har lugnat ner sig avsevärt.

Tanken nu är iallafall att hitta tillbaka till kost och träning på ett mer hälsosamt sätt. Framförallt stanna av viktuppgången av rena hälsoskäl och hitta tillbaka till normalare ätvanor då en så pass snabb viktuppgång har inneburit rätt mycket problem med leder och skit och smärta på gymmet. Den här journalen är till egentligen för att hålla mig accountable och för att förhoppningsvis fungera som en extra säkerhetsåtgärd för mig själv från att falla tillbaka i gamla ovanor.

Nuvarande stats:

180cm
75kg
25 jordsnurr

Mark: 3x5 155kg
Bänk 5x5 90kg
Böj: 5x5 90kg
Press: 5x5 60kg

Ser ut som en lönnfet campingjanne i dagsläget men det skiter jag helt ärligt i, fokus ligger på att träna för att jag genuint älskar det och må bra

Gameplanen ser ut såhär: Äta omkring 2600 kalorier om dagen bestående av tre mål mat, shake + banan efter gymmet och en proteinbar innan sänggående. Siktar på omkring 200g protein, tillräckligt med fett för att maten inte ska smaka anus och resten kolhydrater. Kalorier kommer räknas och mealprepp göras de flesta dagarna. Har dock ett jobb som innebär att jag får äta ute på företagets bekostnad de tre dagarna jag jobbar vilket jag kommer göra och eyebala, samt slänga in ~en restaurangmåltid ute med min kära flickvän. Detta dels för att det är nice och dels för att jag tror att jag rent mentalt mår bra av att inta ha 100% järnkoll på varenda gram jag stoppar i mig - med hänvisning till tidigare tvångstankar och liknande. I övrigt får avvikelser komma i enlighet med livets gång - tänker inte banga en burgare och bira med polarna om tillfälle ges och sådär.

Träning:

Kommer gymma sex dagar i veckan enligt ett egengjort PPL-schema, köra thaiboxning två gånger i veckan och eventuellt slänga in en kortare löptur under helgerna om viljan infinner sig. Fokus ligger som sagt på prestation och att träna på ett sätt som jag gillar, vilket innebär mycket bas och kroppsövningar. Sitter i övrigt stilla då jag är en kontorsråtta av rang.

Gymschemat ser ut enligt följande:


Pull 1

Marklyft 3x5
Stångrodd 5x8
Viktade Pullups 3x8
Oviktade pullups 3 Max
Kabelrodd 3x8
Viktade Chins 4x10
Stångcurls 3x8

Pull 2

Stångrodd 5x5
Marklyft 3x8
Viktade Pullups 3x8
Oviktade Pullups 3xMax
Viktade Chins 4xMax


Push 1/2 (Identiska pass med skifte på bänken + pressen)

Bänkpress 5x5
Press 3x8
Viktade Dips 4x12
Hantelpress 3x12
Handstand pushups 3x12
Triceps extensions 3x12
Sidolyft 3x12


Benpass 1

Böj 5x5
Frontböj 3x8
Dumbell stepups 3x12
Pistol Squats 3x Max
Benspark 3x12
Vadpress 5x10
Toes-to-bar 5xMax
Front levers 5xMax


Benpass 2

Böj 5x10
Frontböj 3x8
Vadpress 5x10
Muscleups 3xMax
Planches 3xMax
Handstands 3xMax
Front levers 3xMax



Kritik och synpunkter tas tacksamt emot gällande både träning och kosthållning, nu kör vi

Senast redigerad av lifteatrepeat den 2020-08-10 klockan 18:37.
lifteatrepeat är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-14, 19:05   #2
lifteatrepeat
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2019
Inlägg: 49
Första tre passen avklarade!

Dagens Pushpass:

Militärpress 5x5 60kg
Bänk 3x8 75kg
Dips 4x8 +25kg
Hantelpress 3x10 26kg
Handstand pushups 3x6
Armhävningar, diamant: 3x15
Triceps pushdowns 3x12 45kg
Sidolyft med hantel: 3x12 14kg

Genomsnittligt kcal-intag omkring 2500.

Känns riktigt bra att ha rullat in i ett nytt träningsschema och träningsglädjen är på topp. +15kg kagge på kort tid gör sig dock bemärkt i vad man kommer undan med i termer av återhämtning känner jag - träningsvärk som jag inte haft på flera år trots något minskad volym (vilket dock är nice) och lite smått ont i leder och grejer.
lifteatrepeat är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-20, 12:04   #3
lifteatrepeat
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2019
Inlägg: 49
Gårdagens korta pullpass:

Marklyft
132.5 x 8
132.5 x 8
132.5 x 8

Stångrodd
90kg 6x5

Viktade pullups

7 +15kg
7 +15kg
7 +15kg

Oviktade pullups

3x10


Viktade curls

4x7 +15kg


Superset Oviktade Curls/Facepulls

3x10/2x15



Boxning på kvällen för första gången sedan sommaren, jävlar vad kul det var!

Tankar: Hela veckan har gått superbra, träningen har känts nice och rolig och matschemat har följts utan att några som helst dysfunktionella tankar kring mat har infunnit sig.. Tills idag. Av någon anledning bara brast det och jag har hetsätit hela dagen. Vet fan inte varför det här händer alltså, jag tycker att jag äter mig genuint mätt på mat jag gillar och uppnår rimliga kalorier. Jävla tråkigt alltså. Kommit av mig helt för resten av dagen och tänker skippa träning för att netflixa och tycka synd om mig själv istället. På det igen imorgon!
lifteatrepeat är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:51.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)