Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-04-02, 10:10   #39736
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Låter som en bra metod för att långsiktigt drabbas av rejäl ångest och depression, been there done that.
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-02, 10:20   #39737
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 740
Citat:
Ursprungligen postat av Anton Fräs Visa inlägg
Låter som en bra metod för att långsiktigt drabbas av rejäl ångest och depression, been there done that.
Jo men man blir stark också. Och då blir man glad igen
__________________
Winners win
Rikard Jansson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-02, 10:26   #39738
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Anton Fräs Visa inlägg
Låter som en bra metod för att långsiktigt drabbas av rejäl ångest och depression, been there done that.
Hur ser mekanismen ut bakom det? Handlar det om att man får ångest och depression av att vänja sig vid att tänka att man suger?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-02, 10:49   #39739
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Citat:
Ursprungligen postat av Rikard Jansson Visa inlägg
Jo men man blir stark också. Och då blir man glad igen
Eller så skadar man sig, eller blir sjuk och mål på mål faller och man har svårt att anpassa sig, ingen sund approach alls att rekommendera folk generellt.

Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Hur ser mekanismen ut bakom det? Handlar det om att man får ångest och depression av att vänja sig vid att tänka att man suger?
Nu har jag ju ingen direkt utbildning inom psykologi/psykiatri men stark inre press (än värre med yttre ovanpå det) kombinerat med svårigheter att sätta realistiska målsättningar och negativ reinforcement som medel eller yttre faktorer man inte kan påverka som kommer mellan är ju inte direkt upplagt för succé.
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-02, 10:55   #39740
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 740
Citat:
Ursprungligen postat av Anton Fräs Visa inlägg
Eller så skadar man sig, eller blir sjuk och mål på mål faller och man har svårt att anpassa sig, ingen sund approach alls att rekommendera folk generellt.



Nu har jag ju ingen direkt utbildning inom psykologi/psykiatri men stark inre press (än värre med yttre ovanpå det) kombinerat med svårigheter att sätta realistiska målsättningar och negativ reinforcement som medel eller yttre faktorer man inte kan påverka som kommer mellan är ju inte direkt upplagt för succé.
Har aldrig rekommenderat det. Det är rätt påfrestande för psyket. Men man får också lära sig att ta förlusterna och motgångarna på ett bra sätt
__________________
Winners win
Rikard Jansson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-02, 21:49   #39741
Mäktigman
Registered User
 
Reg.datum: May 2013
Inlägg: 167
Vet någon vad som hände med den billiga blandfärsen?

För något år eller så sedan fanns det minst en gång i månaden erbjudande om billig blandfärs på ICA, typ 40kr/kg, men jag ser aldrig det längre. Någon som vet vad som hände? Blandfärs är ju inte en säsongsvara lixom.
Mäktigman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-02, 22:02   #39742
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 235
Citat:
Ursprungligen postat av Anton Fräs Visa inlägg
Låter som en bra metod för att långsiktigt drabbas av rejäl ångest och depression, been there done that.
Citat:
Ursprungligen postat av Anton Fräs Visa inlägg
Eller så skadar man sig, eller blir sjuk och mål på mål faller och man har svårt att anpassa sig, ingen sund approach alls att rekommendera folk generellt.



Nu har jag ju ingen direkt utbildning inom psykologi/psykiatri men stark inre press (än värre med yttre ovanpå det) kombinerat med svårigheter att sätta realistiska målsättningar och negativ reinforcement som medel eller yttre faktorer man inte kan påverka som kommer mellan är ju inte direkt upplagt för succé.
Du var ju en riktig Kung på att tagga till inför lyft, träna svinhårt och ta i rejält. När man kanaliserar sin ångest så är den tamigtusan en tillgång Inte i långa loppet eller till vardagen, men i en kort stund tex. på tävling.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-02, 22:04   #39743
Nattljus
Ljuset i mörkret
 
Nattljuss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Vintergatan, nånstans..
Inlägg: 584
Citat:
Ursprungligen postat av Mäktigman Visa inlägg
Vet någon vad som hände med den billiga blandfärsen?

För något år eller så sedan fanns det minst en gång i månaden erbjudande om billig blandfärs på ICA, typ 40kr/kg, men jag ser aldrig det längre. Någon som vet vad som hände? Blandfärs är ju inte en säsongsvara lixom.
Det blev svår torka förra året och så var det den där svinsjukan som ledde till masslakt i Kina. Två saker jag minns som säkert påverkar tillgången till kött, det kanske finns fler
__________________
Erst kommt das Fressen, dann kommt die Moral
Nattljus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-03, 03:27   #39744
Nattljus
Ljuset i mörkret
 
Nattljuss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Vintergatan, nånstans..
Inlägg: 584
Hur gör man för att klia sig under foten utan att kittla sig samtidigt?
__________________
Erst kommt das Fressen, dann kommt die Moral
Nattljus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-03, 08:07   #39745
Mental
Ölkonnässör
 
Mentals avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Ort: Stockholm...ish
Inlägg: 6 013
Citat:
Ursprungligen postat av Nattljus Visa inlägg
Hur gör man för att klia sig under foten utan att kittla sig samtidigt?
Kliar hårt, löst kittlar.
__________________
Mental är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-03, 08:11   #39746
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 711
Man använder den andra foten \o/
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2020-04-03, 15:10   #39747
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Mitt flöde i Tinder har de senaste dagarna översvämmats av folk som bor i andra länder och som köpt en irriterande tilläggsfunktion som gör att de kan ses av vem som helst i hela världen. Nog för att ความปิติยินดี är söt, men jag är inte sugen på att åka 8 092 km för en fika. Går det att ändra inställning så jag bara ser såna som är inom 27 km, som är det avstånd jag själv har ställt in?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-03, 18:25   #39748
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601
Det var förr en grej, folk som påstod att hjärnan kunde ta till sig saker även när man sov, så det såldes diverse kasettband med utbildningsmaterial man skulle spela under natten -- och man skulle ändå lära sig det som spelades. Någon som minns vad jag menar?
Brofessorn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-03, 18:27   #39749
skyffelmördarn
Registered User
 
skyffelmördarns avatar
 
Reg.datum: Dec 2019
Inlägg: 972
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Mitt flöde i Tinder har de senaste dagarna översvämmats av folk som bor i andra länder och som köpt en irriterande tilläggsfunktion som gör att de kan ses av vem som helst i hela världen. Nog för att ความปิติยินดี är söt, men jag är inte sugen på att åka 8 092 km för en fika. Går det att ändra inställning så jag bara ser såna som är inom 27 km, som är det avstånd jag själv har ställt in?
Varför har du ställt in just 27 KM? Kommungränsen?
skyffelmördarn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-03, 18:28   #39750
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 711
Citat:
Ursprungligen postat av Brofessorn Visa inlägg
Det var förr en grej, folk som påstod att hjärnan kunde ta till sig saker även när man sov, så det såldes diverse kasettband med utbildningsmaterial man skulle spela under natten -- och man skulle ändå lära sig det som spelades. Någon som minns vad jag menar?
Jag har bara sett det på Dexters Laboratorium på Cartoon Network när jag var ung. Men jag vet vad du menar.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är uppkopplad nu   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:35.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)