Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-06-08, 07:09   #61
KT81
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2017
Inlägg: 149
Hur många lider av Bluffsyndrom här inne då?
https://sv.wikipedia.org/wiki/Bluffsyndromet
KT81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-08, 07:37   #62
Illustrerade mannen
Jag vill inte ha någon avatartext.
 
Illustrerade mannens avatar
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 1 375
Citat:
Ursprungligen postat av KT81 Visa inlägg
Hur många lider av Bluffsyndrom här inne då?
https://sv.wikipedia.org/wiki/Bluffsyndromet
Nu påstår jag inte att jag på något sätt är "framgångsrik", men jag arbetar som "chef" och har gjort det inom div verksamheter i många år, tävlat med vissa fina meriter inom ett par olika sporter, bor bra, god ekonomi osv. Men har en känsla och oro över att "bli påkommen", att folk ska inse att jag ju faktiskt inte kan just något alls som inte de flesta kan - att folk ska se den lilla skitiga, sjaskiga grabben med ärvda kläder med alkisar till styvfarsor och en städtant till morsa... Min yngre bror (som är någon slags chef inom Polisen) har samma känslor...
__________________
"Als Gregor Samsa eines Morgens aus unruhigen Traumen erwachte, fand er sich in seinem Bett zu einem ungeheueren Ungeziefer verwandelt."
Franz Kafka
Die Verwandlung
Illustrerade mannen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-08, 07:48   #63
KT81
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2017
Inlägg: 149
Citat:
Ursprungligen postat av Illustrerade mannen Visa inlägg
Nu påstår jag inte att jag på något sätt är "framgångsrik", men jag arbetar som "chef" och har gjort det inom div verksamheter i många år, tävlat med vissa fina meriter inom ett par olika sporter, bor bra, god ekonomi osv. Men har en känsla och oro över att "bli påkommen", att folk ska inse att jag ju faktiskt inte kan just något alls som inte de flesta kan - att folk ska se den lilla skitiga, sjaskiga grabben med ärvda kläder med alkisar till styvfarsor och en städtant till morsa... Min yngre bror (som är någon slags chef inom Polisen) har samma känslor...
Det där känner jag igen, känslan av att man ska avslöjas med byxorna nere. Nu var farsan bilmek och morsan jobbade mest inom kök, inget som någon skäms över (varför skulle man? Världens bästa föräldrar var dom) men har ändå den där känslan av att man liksom bluffade sig igenom högre studier och även fast man är okej som ekonom så har man ju inga "akademiska gener" och ska hålla sig vid sin läst...konstig känsla, helt obefogad, men ändå där.
KT81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-08, 09:10   #64
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 231
Citat:
Ursprungligen postat av KT81 Visa inlägg
Hur många lider av Bluffsyndrom här inne då?
https://sv.wikipedia.org/wiki/Bluffsyndromet

Jag trodde att jag led av bluffsyndrom som väldigt många andra. Men till skillnad från andra som tror sig bluffa kompetens så bluffar jag faktiskt kompetens. Jag tror inte felaktigt och osäkert att jag tar på mig en vuxen kompetent mask och bär i livet. Jag vet att jag gör det.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-08, 09:41   #65
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av KT81 Visa inlägg
Hur många lider av Bluffsyndrom här inne då?
https://sv.wikipedia.org/wiki/Bluffsyndromet
Jag tvivlar inte på mina förmågor, men mina prestationer. Jag är jätteduktig på saker, men bara pga ren talang, inte hårt arbete. Jag har nått vissa framgångar i livet, men de är bara pga ren tur och inte heller hårt arbete. Omvänt så har jag arbetat hårt ibland, men det har aldrig lett någonvart. Så antingen lider jag av halvt bluffsyndrom, eller så har jag bara god självkännedom.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade

Senast redigerad av Diomedea exulans den 2020-06-08 klockan 09:42.
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-01, 19:47   #66
skyffelmördarn
Registered User
 
skyffelmördarns avatar
 
Reg.datum: Dec 2019
Inlägg: 963
Jag använder två olika sorters tvättmedel, exempelvis t-shirts och det jag har på överkroppen så används ett "finare" tvättmedel (som luktar bättre) medans kalsonger och strumpor tvättas med ett noname tvättmedel a 5 kg påse/mega pack.

Gör även samma sak med duschtvål.
skyffelmördarn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-02, 04:34   #67
Gregow
Registered User
 
Gregows avatar
 
Reg.datum: May 2019
Ort: Bondeska palatset
Inlägg: 4
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Jag använder två olika sorters tvättmedel, exempelvis t-shirts och det jag har på överkroppen så används ett "finare" tvättmedel (som luktar bättre) medans kalsonger och strumpor tvättas med ett noname tvättmedel a 5 kg påse/mega pack.

Gör även samma sak med duschtvål.
Jag kör på det billigaste jag kan hitta. På min lokala ICA är det nåt tvättmedel som luktar väldigt rosa. Kan det anses udda?
Gregow är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-02, 11:20   #68
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Jag använder två olika sorters tvättmedel, exempelvis t-shirts och det jag har på överkroppen så används ett "finare" tvättmedel (som luktar bättre) medans kalsonger och strumpor tvättas med ett noname tvättmedel a 5 kg påse/mega pack.

Gör även samma sak med duschtvål.
Kör du den fina duschtvålen på huggormen eller tvärtom?
Brofessorn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-02, 21:20   #69
Ladugårdsdörr
Registered User
 
Ladugårdsdörrs avatar
 
Reg.datum: Oct 2011
Inlägg: 795
Citat:
Ursprungligen postat av KT81 Visa inlägg
Hur många lider av Bluffsyndrom här inne då?
https://sv.wikipedia.org/wiki/Bluffsyndromet
Så in i helsike. Efter dryga femton år av designande och projekterande är jag fortfarande efter varje arbetsdag förbluffad över att telefonen inte ringt och någon meddelat att en oljeplattform, panncentral eller något annat jag haft mer eller mindre ansvar för vid byggandet har exploderat. Numera arbetar jag dessutom inom ett fält där internkontroll innebär att jag tittar igenom mina egna beräkningar och beslut och tredjepartsverifikation är i det närmaste obefintlig. Helt otroligt att man kan sätta en sådan klåpare på den tjänsten.
Ladugårdsdörr är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-04, 18:31   #70
skyffelmördarn
Registered User
 
skyffelmördarns avatar
 
Reg.datum: Dec 2019
Inlägg: 963
Citat:
Ursprungligen postat av Brofessorn Visa inlägg
Kör du den fina duschtvålen på huggormen eller tvärtom?
Tvärtom
skyffelmördarn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-04, 19:02   #71
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 231
Jag börjar tvivla på bilden jag har av mig själv. Jag har trott mig vara en viss person med vissa egenskaper i andras ögon. Mest positivt.

Men det känns som jag missuppfattat det tidigare i åratal och insett att det där är inte hur jag upplevs och därför är. Jag är motsatsen till det jag trott.

Jag är inte trevlig, smart, rolig, intressant, djup, omtyckt, uppskattad osv.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-04, 22:14   #72
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Jag börjar tvivla på bilden jag har av mig själv. Jag har trott mig vara en viss person med vissa egenskaper i andras ögon. Mest positivt.

Men det känns som jag missuppfattat det tidigare i åratal och insett att det där är inte hur jag upplevs och därför är. Jag är motsatsen till det jag trott.

Jag är inte trevlig, smart, rolig, intressant, djup, omtyckt, uppskattad osv.
Varför tror du det just nu, och varför har du tidigare trott motsatsen?

Personligen tror jag att jag typ inte håller med om nästan några av dina politiska åsikter, men att jag ändå skulle gilla att umgås med dig. Då baserar jag det såklart på hur jag uppfattar dig utifrån det du skriver här, vilket ju kanske inte stämmer med "verkligheten".
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-04, 22:35   #73
Ett Orm
Silver lifter
 
Ett Orms avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Ort: Mitt i Sverige, lite åt sidan..
Inlägg: 2 611
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Jag börjar tvivla på bilden jag har av mig själv. Jag har trott mig vara en viss person med vissa egenskaper i andras ögon. Mest positivt.

Men det känns som jag missuppfattat det tidigare i åratal och insett att det där är inte hur jag upplevs och därför är. Jag är motsatsen till det jag trott.

Jag är inte trevlig, smart, rolig, intressant, djup, omtyckt, uppskattad osv.
Jo, det tror jag att du är.

Men du har väl dåliga sidor som de flesta andra som är störiga. Om inte förstår jag verkligen om du inte skulle vara omtyckt.
Ett Orm är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:37.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)