Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-01-06, 18:11   #811
leo1
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 701
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Du kan inte jämföra de två då volymerna som finns är helt annorlunda.
Jag vet inte hur det ser ut om man jämför bitcoins volym för ett år sen och ethereum nu?
__________________
"Grungen var den sista egentliga kraftansträngningen" Ulf Lundell
leo1 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-06, 18:17   #812
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen
 
ceejays avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: uppsala
Inlägg: 20 104
Citat:
Ursprungligen postat av leo1 Visa inlägg
Jag vet inte hur det ser ut om man jämför bitcoins volym för ett år sen och ethereum nu?
Det finns mer än 5 gånger så många ethereum som btc och eth har redan gjort en sjuk resa iår. På 3000 dollar så skulle eth ha samma market cap som btc. Skulle eth gå upp till 10000 dollar så skulle all eth vara mer än 3 gånger så stor som all BTC. Tror det är orimligt.

Men ja, kanske över tid. Förhoppningsvis så fortsätter ju btc upp också :P
__________________
Ceejay's träningsjournal!
ceejay är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-06, 18:25   #813
leo1
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 701
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Det finns mer än 5 gånger så många ethereum som btc och eth har redan gjort en sjuk resa iår. På 3000 dollar så skulle eth ha samma market cap som btc. Skulle eth gå upp till 10000 dollar så skulle all eth vara mer än 3 gånger så stor som all BTC. Tror det är orimligt.

Men ja, kanske över tid. Förhoppningsvis så fortsätter ju btc upp också :P
Jag vet inte vad I huvudsak som driver marknaden men jag kan tänka mej att småsparare hellre går in i ethereum då den är billigare.
__________________
"Grungen var den sista egentliga kraftansträngningen" Ulf Lundell
leo1 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-06, 18:26   #814
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen
 
ceejays avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: uppsala
Inlägg: 20 104
Jo, psykologi spelar nog stor roll. Men de flesta hör talas om BTC först. Inkörsport.
__________________
Ceejay's träningsjournal!
ceejay är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-06, 21:17   #815
Maxi84
Registered User
 
Maxi84s avatar
 
Reg.datum: Mar 2008
Ort: Åmål
Inlägg: 38
Hej,
Har köpt på mig lite ripple..någon som har en idé om vart den är på väg ?
Maxi84 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-06, 21:19   #816
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen
 
ceejays avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: uppsala
Inlägg: 20 104
Den har gått som tåget senaste månaden. Ingen vet. kanske korrigeras 40% ned, kanske fortsätter, kanske står still.
__________________
Ceejay's träningsjournal!
ceejay är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-07, 02:20   #817
AlexGBG
Registered User
 
AlexGBGs avatar
 
Reg.datum: Dec 2005
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 442
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
trist att jag inte köpte in mig mer i electroneum.

Köpte för 3000 kr, har gjort ungefär 23 gånger pengarna nu. Om jag skulle få ut allt i värde.

Visst är det trist

Jag grämer mig som fan att jag sålde av mina Oyster Pearl som jag köpte för 0,04$, sålde av ett dygn senare för 0,08$ och gjorde mig en vinst på 3 ETH.

Nu ligger Oyster Pearl, knappa 2 veckor senare på 3,08$. Mina 3 ETH hade jag nu kunnat sälja för 231 ETH eller 1.939.436 kr
AlexGBG är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-07, 02:40   #818
Klein
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 696
Nå hur mycket har ni plussat relativt till er insats ni som leker daytrader med BTC och alt-coins?
Klein är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-07, 02:42   #819
eternallord
Registered User
 
eternallords avatar
 
Reg.datum: Aug 2009
Inlägg: 190
Att gräma sig över att man inte satte in tiotusentalskronor på en obskyr kryptovaluta som plötsligt gick upp i värde är ungefär som att gräma sig över att man inte satte huset på svart på roulette-bordet för att det är det som ploppade upp senast. Det är knappast som att vi har att göra med något mer sofistikerat än så för tillfället.
__________________
"Hey, I'm not surprised motherfuckers" -Nate Diaz
eternallord är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-07, 02:49   #820
AlexGBG
Registered User
 
AlexGBGs avatar
 
Reg.datum: Dec 2005
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 442
Citat:
Ursprungligen postat av Klein Visa inlägg
Nå hur mycket har ni plussat relativt till er insats ni som leker daytrader med BTC och alt-coins?
Jag började för 2 månader sen då jag satte in 25% av det totala jag investerat.
Ytterligare 25% efter 1 och 2 och 3 veckor senare, så medellängden på min investering är runt 6 veckor. Jag har gjort mig 3,22ggr pengarna.



Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Att gräma sig över att man inte satte in tiotusentalskronor på en obskyr kryptovaluta som plötsligt gick upp i värde är ungefär som att gräma sig över att man inte satte huset på svart på roulette-bordet för att det är det som ploppade upp senast. Det är knappast som att vi har att göra med något mer sofistikerat än så för tillfället.
Ja, lite så är det, fast köper man något som är i uppgång så har man ju tid att sälja av och fortfarande ligga på vinst om trenden skulle vända neråt...
AlexGBG är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-07, 03:04   #821
eternallord
Registered User
 
eternallords avatar
 
Reg.datum: Aug 2009
Inlägg: 190
Citat:
Ursprungligen postat av AlexGBG Visa inlägg
Ja, lite så är det, fast köper man något som är i uppgång så har man ju tid att sälja av och fortfarande ligga på vinst om trenden skulle vända neråt...
Det är ju lätt att säga så länge bubblan växer. Inte lika enkelt när den spricker och du vill sälja allt ditt innehav men det finns inte en människa som är intresserad.
__________________
"Hey, I'm not surprised motherfuckers" -Nate Diaz
eternallord är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-07, 03:09   #822
Klein
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 696
Citat:
Ursprungligen postat av AlexGBG Visa inlägg
Jag började för 2 månader sen då jag satte in 25% av det totala jag investerat.
Ytterligare 25% efter 1 och 2 och 3 veckor senare, så medellängden på min investering är runt 6 veckor. Jag har gjort mig 3,22ggr pengarna.
Nice. Hur ser fördelningen mellan valutorna ut i din wallet och har du cashat ut något än?
Klein är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-07, 03:12   #823
AlexGBG
Registered User
 
AlexGBGs avatar
 
Reg.datum: Dec 2005
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 442
Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Det är ju lätt att säga så länge bubblan växer. Inte lika enkelt när den spricker och du vill sälja allt ditt innehav men det finns inte en människa som är intresserad.
Visst är det så, därför får man ju se till att försöka plocka ut den insats man gjort även om det är lättare sagt än gjort så man inte gått med förlust iaf. Jag tror dock det är ett tag kvar tills bubblan spricker, så jag fortsätter investera ett tag till.

Gick nyss miste om en annan bra deal på grunde av saknade resurser på Etherdelta. Det var någon som sålde av en altcoin till halva priset jämfört med alla andra, totalt värde motsvarade 50 ETH.

Samtidigt fanns köpare som var villiga att betala nästan det dubbla jämfört med vad han sålde för, dock inte tillräckligt många köpare för att sälja av allt, men man hade kunnat sälja av 25% direkt med 15% vinst...
AlexGBG är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-07, 03:19   #824
AlexGBG
Registered User
 
AlexGBGs avatar
 
Reg.datum: Dec 2005
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 442
Citat:
Ursprungligen postat av Klein Visa inlägg
Nice. Hur ser fördelningen mellan valutorna ut i din wallet och har du cashat ut något än?
Fördelningen varierar rätt mycket hela tiden, har ingen aktuell sammanställning då jag handlar på ett flertal olika marknader.

Jag har bara tagit ut 12,5% av min insats hittills. Får se här efter helgen hur det går i morgon kväll om det är dags att casha ut lite mer
AlexGBG är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-07, 10:18   #825
Mart|n
Televinken.
 
Mart|ns avatar
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Löddeköpinge
Inlägg: 8 089
Citat:
Ursprungligen postat av AlexGBG Visa inlägg
HTML kostar 0.004044 och HTML5 kostar 0.003259 ?
På Tradesatoshi så låg det ett antal säljordrar på HTML5 för ca 1/10 av HTML, men det gick dessvärre inte att köpa.
__________________
I lift things up and put them down | Certified Captain of Crush | Hur man stänger CoC #4 | Min träningsdagbok
Vikings never gave a shit how they looked when they swung the axe, only that the axe landed hard and with purpose.
Mart|n är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:10.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)