Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Diet, Deff & Fettminskning

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2016-06-21, 19:54   #9391
Sohlsken
Boldly running where many have run before
 
Sohlskens avatar
 
Reg.datum: Feb 2014
Ort: Oregon, USA
Inlägg: 1 612
Citat:
Ursprungligen postat av Ricken13 Visa inlägg
Det är mycket enklare för psyket om man väger allt och vet precis vad man äter.
Men det kanske bara är jag som tycker så?
Om jag inte redan hade tagit mig igenom binge eating disorder så skulle det kännas rimligt. Provade ett tag men det började bli tvångsmässigt.

Citat:
Ursprungligen postat av wilhelmblomgren Visa inlägg
Gör som jag. Ät mer eller mindre inget på dagen, bara något lätt. Då kan du käka dig mätt på kvällen och ändå hamna på underskott.

Hur länge har du deffat? Vart började du på och hur mycket väger du nu?
Provat det också men jag pallar inte ens med mina sysslor om jag är för hungrig. Sommarlov hjälper dock men jag hatar att vara hungrig.

Har "deffat" i två månader. Om jag är ärlig har det inte varit en deff. Började på 79kg tror jag, nu ligger jag på 78.5kg. Vill ner till var än mina muskler syns bra, antagligen 65ish. Det funkar att vara en aning hungrig hela tiden, jag har inte orkat hålla mig till det på kvällen.
__________________
Aktiv journal:
Sohlsken Springer
Sohlsken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-06-22, 18:38   #9392
wilhelmblomgren
Registered User
 
wilhelmblomgrens avatar
 
Reg.datum: Apr 2013
Ort: Skåne
Inlägg: 2 232
Citat:
Ursprungligen postat av Sohlsken Visa inlägg
Om jag inte redan hade tagit mig igenom binge eating disorder så skulle det kännas rimligt. Provade ett tag men det började bli tvångsmässigt.



Provat det också men jag pallar inte ens med mina sysslor om jag är för hungrig. Sommarlov hjälper dock men jag hatar att vara hungrig.

Har "deffat" i två månader. Om jag är ärlig har det inte varit en deff. Började på 79kg tror jag, nu ligger jag på 78.5kg. Vill ner till var än mina muskler syns bra, antagligen 65ish. Det funkar att vara en aning hungrig hela tiden, jag har inte orkat hålla mig till det på kvällen.
Låter som du saknar karaktär, tyvärr. Bara att rycka sig i kragen och sluta äta så mycket. Att vara hungrig är en del av att deffa :P
__________________
Wilhelm-Ett vanligt bruksortspack. Min blotta existens ger kväljningar hos allmogen.
wilhelmblomgren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-06-22, 19:05   #9393
Mallooow
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1
Hallå. Ny i kolozzeum. 23 år, 190cm lång. Började på 124kg start 9:e maj 2016. Ligger nu på 113.1kg. Senaste invägning var i måndags.

Vill dock inte väga mig allt för mycket så det inte förstör mitt momentum. Men jag väger mig mest för att kolla ifall jag hamnat på en platå.

Tanken är väl att komma ner till 90kg. Jag har styrketränat i ca 3 år till och från. Har rätt okej muskelmassa så den skulle vara kul att få se dyka fram kanske till hösten. MYCKET fett ska bort.

Kosten går bra. Jag utvecklas mer och mer på gymmet. Ser skillnader i spegeln då och då. Nån blodådra mer här och där. Haha. Ja, blir spännande om några månader och se var man står då! Men första delmålet är 100kg. Och det borde man ju klara med den motivation och med de klara visioner man ligger på just nu. Känns riktigt, RIKTIGT bra nu!

Trevligt forum detta. Hoppas det vaknar till bara och var som det var förut när man kikade in här då och då
Mallooow är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-06-22, 19:43   #9394
Sohlsken
Boldly running where many have run before
 
Sohlskens avatar
 
Reg.datum: Feb 2014
Ort: Oregon, USA
Inlägg: 1 612
Citat:
Ursprungligen postat av wilhelmblomgren Visa inlägg
Låter som du saknar karaktär, tyvärr. Bara att rycka sig i kragen och sluta äta så mycket. Att vara hungrig är en del av att deffa :P
Jepp, samma slutsats som jag själv har dragit C:
__________________
Aktiv journal:
Sohlsken Springer
Sohlsken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-06-23, 18:03   #9395
1x0
Wall of text
 
1x0s avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 5 060
Citat:
Ursprungligen postat av 1x0 Visa inlägg
Mjo det var tankarna som snurrade i skallen inatt/imorse när jag inte kunde sova.

Har nog gått in i väggen/övertränad/nedtränad, w/e. Blev värst för 3 veckor sedan när jag bytte ut mina powerwalks till landsvägscykling. Verkar slita mer än jag trodde. :P Hinner nog inte återhämta mig. Har alla tecken på 'bro-science-överträningssymptom' när jag googlar.

Jag har dock inte tappat någon styrka på gymmet, ännu. Samt när jag väl börjar det specifika träningspasset, känner jag mig pigg och motiverad.
Hoppas med detta sagt att det inte gått så långt (som i, långt in på allvarlig "överträning").

Ska köra ett helkroppspass i övermorgon och extra mat (refeed) sedan vila 7 dagar från gymmet...vilovecka alltså. Vill dock cykla dagligen, får köra lite lugnare cykelrundor I guess. Låter bra, några tips?
EDIT: Äta på uppskattad energibalans, dessa 7 dagar också. Ja, äta extra för cyklingens förbrukning också. :P


Har faktiskt ingen brådska alls. Vill gå ner till 85kg (väger 89-90kg just nu) i sommar. Typ till slutet av augusti. :P



EDIT2: Låg också inatt och tänkte på om det kan vara för jag ligger en bra bit under min kropps setpoint/trivselvikt. Alltså jag är ex-tjockis och nu är jag i mitt livs form (som i närmst magrutor). Att det visar sig i sömnproblem, dåligt humör, matfixering. När jag vägde 70kg för några år sedan var min aptit och hunger+mättnadskänslor helt urballade. Jag har inte varit nära att hetsäta en gång denna dieten i vår, dock. Förmodligen pga IIFYM och ett rimligt kaloriunderskott, sett till veckobasis (svänger rätt mycket i kalorier dagligen).
Update: Kaos!

Hade min vilovecka - skönt, återhämtade mig bra och sömnen förbättrades enormt.
Efter viloveckan, trög som jag är, gick ut alldeles för hårt. 3 timmars-cykelrundor och massa basövningar till fail. Underskott på -1000kcal per dag, varför? Helt efterblivet. Sovit sämst denna veckan, igen. Energin totalt sämst. Noll motivation.
Hoppas nästan på att jag är sjuk för har varit pinsamt svag senaste passen. Så det inte är muskelförlust, dock känner jag mig jävligt katabol - som musklerna håller på att trilla av. Mina ben är helt kraftlösa.

Känns som min metabolism är totalkraschad också. Bulkade på över 3500kcal stillasittande. Nu förlorar jag knappt vikt på 2500kcal med dagliga cykelturer (bra tempo, 60-120 min).

Min aptit är helt okontrollerbar också. Åt nyss 3800kcal, känns inte ens som jag ätit. Helt tom i magen även fast kilovis med mat. :P
Måste styra upp en hållbar plan. :X
1x0 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-06-23, 23:53   #9396
wilhelmblomgren
Registered User
 
wilhelmblomgrens avatar
 
Reg.datum: Apr 2013
Ort: Skåne
Inlägg: 2 232
Citat:
Ursprungligen postat av Sohlsken Visa inlägg
Jepp, samma slutsats som jag själv har dragit C:
Annars är det bara att ta nya tag och planera bättre!
__________________
Wilhelm-Ett vanligt bruksortspack. Min blotta existens ger kväljningar hos allmogen.
wilhelmblomgren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-06-24, 00:11   #9397
Sohlsken
Boldly running where many have run before
 
Sohlskens avatar
 
Reg.datum: Feb 2014
Ort: Oregon, USA
Inlägg: 1 612
Citat:
Ursprungligen postat av wilhelmblomgren Visa inlägg
Annars är det bara att ta nya tag och planera bättre!
Jag tror att det är min plan. Är nog inte redo att ge upp än.
__________________
Aktiv journal:
Sohlsken Springer
Sohlsken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-06-24, 06:51   #9398
Paulus
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2013
Inlägg: 375
Det går bra, för exakt ett år sedan började min resa från 130kg till 85kg där jag är i dag. Jag har kört en 5-dagars refeed, eller 3-dagar som ändrades till 4 och slutade på 5:e sista som är i dag. Jag har bara ökat 5kg morgonvikt, en dag var gymvikten dock nära +15kg; ser ut som vätska mest fast på ett positivt sätt. Fyllig!!! Magen syns nästan exakt lika mycket som innan... Bara lite "pushed out", haha! Ser ut som en j-vla hgh-buk av detta sjukliga överätande.
Planerar tillbaka samt under -85kg till nästa helg på låga carbs igen. Har maxat ut pb:n i nästan alla övningar under denna refeed-tiden, och har träningsvärk och ömhet, samt påfrestade armbågar mm. Tror ni det är en bra återhämtningsplan att gå ned från 6 till 3 pass i veckan helt enkelt bara i ett par veckor?
__________________
...
Paulus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-06-24, 06:57   #9399
Paulus
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2013
Inlägg: 375
Citat:
Ursprungligen postat av 1x0 Visa inlägg
Update: Kaos!

Hade min vilovecka - skönt, återhämtade mig bra och sömnen förbättrades enormt.
Efter viloveckan, trög som jag är, gick ut alldeles för hårt. 3 timmars-cykelrundor och massa basövningar till fail. Underskott på -1000kcal per dag, varför? Helt efterblivet. Sovit sämst denna veckan, igen. Energin totalt sämst.
Känner igen mig... Och lär sig gör man ju aldrig heller!!!
__________________
...
Paulus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-06-24, 13:39   #9400
wilhelmblomgren
Registered User
 
wilhelmblomgrens avatar
 
Reg.datum: Apr 2013
Ort: Skåne
Inlägg: 2 232
Citat:
Ursprungligen postat av Sohlsken Visa inlägg
Jag tror att det är min plan. Är nog inte redo att ge upp än.
Gör inte det! Kör på bara, jag håller tummarna!
__________________
Wilhelm-Ett vanligt bruksortspack. Min blotta existens ger kväljningar hos allmogen.
wilhelmblomgren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-06-24, 15:11   #9401
Sohlsken
Boldly running where many have run before
 
Sohlskens avatar
 
Reg.datum: Feb 2014
Ort: Oregon, USA
Inlägg: 1 612
Citat:
Ursprungligen postat av wilhelmblomgren Visa inlägg
Gör inte det! Kör på bara, jag håller tummarna!
Har vänt cykeln! Ner 0.6kg sedan förra veckan

Jag KAN ha karaktär!
__________________
Aktiv journal:
Sohlsken Springer
Sohlsken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-06-24, 15:49   #9402
knooox
Registered User
 
knoooxs avatar
 
Reg.datum: May 2016
Inlägg: 509
Har ju skadat ryggen, så både träning och kost har blivit smått lidande. Tänkte starta deffen pånytt nu efter helgen.
knooox är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-06-25, 05:06   #9403
AlexGBG
Registered User
 
AlexGBGs avatar
 
Reg.datum: Dec 2005
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 442
Går hyfsat bra, men denna dagen lär sluta på överskott.

Klockan är snart 11, jag är på väg till Hooters för en bakisöl, och lite chicken wings, sen blir det poolhäng med massa öl och grogg och sen svensk midsommarmat till man storknar.
AlexGBG är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-06-25, 14:16   #9404
wilhelmblomgren
Registered User
 
wilhelmblomgrens avatar
 
Reg.datum: Apr 2013
Ort: Skåne
Inlägg: 2 232
Citat:
Ursprungligen postat av Sohlsken Visa inlägg
Har vänt cykeln! Ner 0.6kg sedan förra veckan

Jag KAN ha karaktär!
GRATTIS!!! Fortsätt så!
__________________
Wilhelm-Ett vanligt bruksortspack. Min blotta existens ger kväljningar hos allmogen.
wilhelmblomgren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-06-25, 14:17   #9405
wilhelmblomgren
Registered User
 
wilhelmblomgrens avatar
 
Reg.datum: Apr 2013
Ort: Skåne
Inlägg: 2 232
Citat:
Ursprungligen postat av knooox Visa inlägg
Har ju skadat ryggen, så både träning och kost har blivit smått lidande. Tänkte starta deffen pånytt nu efter helgen.
Hur blir dieten lidande?
__________________
Wilhelm-Ett vanligt bruksortspack. Min blotta existens ger kväljningar hos allmogen.
wilhelmblomgren är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:01.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)