Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2023-01-22, 12:32   #1
AOW82
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2020
Inlägg: 5
Jag gör nog fel

Hej,

En gång i veckan kör jag bröst/armar. Jag brukar börja med bröst sen biceps och avslutar med triceps. När jag går på biceps brukar jag få enormt syrapåslag/trötthet i baksida axel/skuldror. Såpass att jag tar fortare slut där än i biceps. Nåt fel gör jag. Nån som har koll på vad?
AOW82 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2023-01-22, 14:50   #2
wilkes
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2010
Inlägg: 106
Det är inte bara så du är klen då? Hur länge har du gymmat? Vet inte exakt varför bicepsövning skulle påverka baksida axel.. känns fysiologiskt omöjligt. Kanske du drar ihop skulderbladen hårt för att stabilisera axelleden. Jag har samma problem i bänk där jag drar ihop skulderbladen för att jag har lärt mig att man ska göra så, men jag tar nog i för hårt ibland. Prova slappna av axeln och fokusera på bicepsen. Jag vet inte.

Vilken övning kör du för biceps?

Jag resonerar så att om jag kör en övning och det finns obalans i min muskelatur så pass att någon annan muskel tar slut före den jag faktiskt vill bygga, då är det bara bra. För den behöver uppenbart tränas upp. Så det är oftast bara att köra på så kommer alla delar "ikapp" så att säga. Många märker detta när de kör marklyft till exempel, vissa tar slut i hamstring/sätesmuskeln först, vissa tar slut i grepp eller nedre rygg först. Oavsett så är det bara att nöta på så blir allt bättre till slut.
wilkes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2023-01-23, 07:56   #3
feyin
Busunge
 
feyins avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 1 519
Citat:
Ursprungligen postat av AOW82 Visa inlägg
Hej,

En gång i veckan kör jag bröst/armar. Jag brukar börja med bröst sen biceps och avslutar med triceps. När jag går på triceps brukar jag få enormt syrapåslag/trötthet i baksida axel/skuldror. Såpass att jag tar fortare slut där än i biceps. Nåt fel gör jag. Nån som har koll på vad?
Är det så du menar?

Låter inte så konstigt, att du är trött i triceps efter att ha tränat bröst.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
...

Gör dig inte dummare än jag ser ut.
feyin är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:14.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)