Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum
Visa resultat för omröstning: Bör man få hemskola sina barn?
Ja men bara på villkoret att barnet presterar tillräckligt bra på regelbundet utförda tester. 16 48.48%
Ja alla bör få hemskola sina barn oavsett resultat. 6 18.18%
Nej hemskolning bör inte tillåtas annat än i linje med nuvarande lagstiftning. 11 33.33%
Antal röster: 33. Du får inte rösta i den här omröstningen


Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-08-06, 12:34   #31
skyffelmördarn
Registered User
 
skyffelmördarns avatar
 
Reg.datum: Dec 2019
Inlägg: 971
Citat:
Ursprungligen postat av Klein Visa inlägg
Eh, i den allmäna skolan lär vi ju oss att ogilla varandra. Mobbing och jante är ju grundlagarna.
Precis och det är viktiga läxor i livet, att växa upp utan att bli ifrågasatt eller stöta sig med någon är livsfarligt.
skyffelmördarn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-06, 12:42   #32
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Precis och det är viktiga läxor i livet, att växa upp utan att bli ifrågasatt eller stöta sig med någon är livsfarligt.
Mobbning en viktig läxa i livet? Är du på riktigt?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-06, 12:44   #33
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601
Samhället vi lever i är format av människor som gått i allmänna skolan. Samhället vi lever har ingen gemenskap längre. Därför är det viktigt att vi behåller den allmänna skolan.
Brofessorn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-06, 12:48   #34
EagleEye
Banned User
 
Reg.datum: Jun 2019
Inlägg: 212
Mobbing är oundvikligt. Med det menar jag att det är bättre att utsättas för det tidigt. Speciellt för barn med autistiska hjärnskador. Självklart ska det erbjudas stöd och hjälp för att förstå det.

Om inte detta sker är risken stor att schizofreni och sedermera narkotikamissbruk utvecklas.

Men något jag tror kan hjälpa när vuxenålder uppnås är ett måttligt intag av cannabis. Det har visat sig att autustiska hjärnskadade personer är nästintill immuna mot lungcancer.
EagleEye är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-06, 12:55   #35
skyffelmördarn
Registered User
 
skyffelmördarns avatar
 
Reg.datum: Dec 2019
Inlägg: 971
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Mobbning en viktig läxa i livet? Är du på riktigt?
Jag tror att utan mobbning hade vi aldrig haft personer som Bill Gates eller Elon Musk

Ta alla kroppsbyggare vi pratar om här inne hela tiden, i stort sett varenda en av dom har blivit retade som barn. Sagt att dom är små, fula och aldrig kommer bli någonting.

https://brisidoler.se

Senast redigerad av skyffelmördarn den 2020-08-06 klockan 12:59.
skyffelmördarn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-06, 13:00   #36
EagleEye
Banned User
 
Reg.datum: Jun 2019
Inlägg: 212
Question

Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Jag tror att utan mobbning hade vi aldrig haft personer som Bill Gates eller Elon Musk

Ta alla kroppsbyggare vi pratar om här inne hela tiden, i stort sett varenda en av dom har blivit retade som barn. Sagt att dom är små, fula och aldrig kommer bli någonting.

https://brisidoler.se
Det är en bra poäng men vi vet inte om det var trots mobbningen eller tack vare den de lyckades.

Kanske hade det gått ännu bättre utan den? Det är dock en filosofisk fråga eftersom mobbning som jag sa tidigare är oundvikligt.
EagleEye är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-06, 13:08   #37
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Jag tror att utan mobbning hade vi aldrig haft personer som Bill Gates eller Elon Musk

Ta alla kroppsbyggare vi pratar om här inne hela tiden, i stort sett varenda en av dom har blivit retade som barn. Sagt att dom är små, fula och aldrig kommer bli någonting.

https://brisidoler.se
Så att de får så dålig självkänsla att de måste överkompensera med materiell framgång eller megarexi är en bra grej?

Dessutom undrar jag om du verkligen tror att majoriteten av de som mobbats blivit mer framgångsrika än icke mobbade.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-06, 13:15   #38
skyffelmördarn
Registered User
 
skyffelmördarns avatar
 
Reg.datum: Dec 2019
Inlägg: 971
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Så att de får så dålig självkänsla att de måste överkompensera med materiell framgång eller megarexi är en bra grej?

Dessutom undrar jag om du verkligen tror att majoriteten av de som mobbats blivit mer framgångsrika än icke mobbade.
Jag säger inte att jag tycker mobbning är bra men något sorts form av motgång är ju nödvändig för att man ska kunna utvecklas som människa, att bli hemskolad i en skyddad miljö kommer nog skapa en ganska ömtålig individ.
skyffelmördarn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-06, 13:17   #39
kvarnis
Registered User
 
kvarniss avatar
 
Reg.datum: Jul 2015
Ort: Linköping
Inlägg: 703
Sverige är det enda landet i världen som har förbud mot hemskolning, antagligen för att ingen ska komma undan kulturmarxistisk indoktrinering?
kvarnis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-06, 13:20   #40
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Jag säger inte att jag tycker mobbning är bra men något sorts form av motgång är ju nödvändig för att man ska kunna utvecklas som människa, att bli hemskolad i en skyddad miljö kommer nog skapa en ganska ömtålig individ.
Mobbning är det säkraste sättet att skapa en svag individ på.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-06, 13:20   #41
Gregow
Registered User
 
Gregows avatar
 
Reg.datum: May 2019
Ort: Bondeska palatset
Inlägg: 4
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Jag säger inte att jag tycker mobbning är bra men något sorts form av motgång är ju nödvändig för att man ska kunna utvecklas som människa, att bli hemskolad i en skyddad miljö kommer nog skapa en ganska ömtålig individ.
Eller någon som blir mobbad i den kommunala skolan som sen skjuter sina klasskompisar.
Gregow är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-06, 13:20   #42
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Jag säger inte att jag tycker mobbning är bra men något sorts form av motgång är ju nödvändig för att man ska kunna utvecklas som människa, att bli hemskolad i en skyddad miljö kommer nog skapa en ganska ömtålig individ.
Har du några som helst belägg för det du skriver eller drar du det bara rätt ut ur ett mörkt skrymsle?
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-06, 13:21   #43
EagleEye
Banned User
 
Reg.datum: Jun 2019
Inlägg: 212
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Jag säger inte att jag tycker mobbning är bra men något sorts form av motgång är ju nödvändig för att man ska kunna utvecklas som människa, att bli hemskolad i en skyddad miljö kommer nog skapa en ganska ömtålig individ.
Det är viktigt att lära sig hantera motgångarna. Annars är de bara destruktiva.

Är övertygad om att både Bill Gates och Mark Zuckerberg självmedicinerat med Cannabis.
EagleEye är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-06, 13:27   #44
m96olsen
Registered User
 
m96olsens avatar
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 144
Mobbning som fenomen existerar i de flesta typer av sociala sammanhang som människan skapar. Det är på inget sätt begränsat till, eller över-frekvent i skolan. Skolan fyller en viktig funktion i att motverka mobbning men har getts ganska trubbiga verktyg för detta de senaste åren.

Den socialt dynamiska förmåga som präglar produktivitet i många yrken är svår att utveckla genom hemskolning.
__________________
Things could be alot worse... I could be you!

Senast redigerad av m96olsen den 2020-08-06 klockan 13:29.
m96olsen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-06, 13:31   #45
skyffelmördarn
Registered User
 
skyffelmördarns avatar
 
Reg.datum: Dec 2019
Inlägg: 971
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Har du några som helst belägg för det du skriver eller drar du det bara rätt ut ur ett mörkt skrymsle?
Vad vill du att jag ska presentera för typ av belägg?
skyffelmördarn är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:21.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)