Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2020-08-06, 14:06   #4276
Baldr
Registered User
 
Baldrs avatar
 
Reg.datum: Jun 2018
Inlägg: 22
Du trollar för dåligt. Snart når du samma nivå som EagleEye/Plasttiger där man bara scrollar förbi inläggen utan att läsa.
Baldr är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-06, 14:54   #4277
40plus
Registered User
 
40pluss avatar
 
Reg.datum: Mar 2019
Ort: Skåne
Inlägg: 284
Citat:
Ursprungligen postat av Baldr Visa inlägg
Du trollar för dåligt. Snart når du samma nivå som EagleEye/Plasttiger där man bara scrollar förbi inläggen utan att läsa.
Jag?
40plus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-06, 15:34   #4278
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 685
Norge öppnar upp för Västerbotten. Jag bor typ 3 mil från Västerbotten... Måste man vara bosatt i Västerbotten och visa upp något typ av bevis för det om man kör till gränsen via Västerbotten?

Edit: Hittade nu. Svaret är ja på ovan.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.

Senast redigerad av StarkaUlf den 2020-08-06 klockan 15:38.
StarkaUlf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-06, 16:17   #4279
EagleEye
Banned User
 
Reg.datum: Jun 2019
Inlägg: 212
George Soros: Mark Zuckerberg should not be in control of Facebook
EagleEye är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-06, 16:32   #4280
Wain
Three apples high and rising
 
Wains avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 894
Citat:
Ursprungligen postat av 40plus Visa inlägg
Jag kan ha fel men jag har inte sett FHM påstå något om att barn är definitivt eller nästan definitivt (fan vilken idiot man måste vara för att uttrycka sig så) immuna.
Dom har sagt, rätteligen, att barn verkar smittas mindre, blir mindre sjuka, nästan inte verkar påverkas. Immunitet är något helt annat.
'Almost' är alltså samma sak som 'nästan', fast på ett annat språk.

Att smittas mindre och bli mindre sjuk är exakt det som immunitet innebär.
__________________
Mr. Dad-bod
Wain är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-07, 13:56   #4281
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 958
https://www.welt.de/politik/deutschl...r-trennen.html

Tyskarna går in för det, om man inte följer att sätta sitt barn i karantän hemma enbart pga misstanke på smitta så kan staten omhänderta barnet och sätta i statlig karantän.

Så läser jag texten iaf, hade texten varit skriven neutral hade min första gissning varit Kina inte Tyskland
Magnus N är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-07, 14:01   #4282
r1kkie
Registered User
 
r1kkies avatar
 
Reg.datum: Jan 2009
Inlägg: 1 209
Citat:
Ursprungligen postat av Wain Visa inlägg
'Almost' är alltså samma sak som 'nästan', fast på ett annat språk.

Att smittas mindre och bli mindre sjuk är exakt det som immunitet innebär.
Själv tolkar jag termen immunitet att man inte blir sjuk överhuvudtaget och inte mindre sjuk.

"Immunitet är en medicinsk term som beskriver den situation som råder när en organism har tillräckligt med biologiska skyddsmekanismer för att undvika infektioner, sjukdomar eller annan oönskad biologisk invasion."
Källa: Wiki.
__________________
"If it was easy, everybody would be good at it.
I was told that long time ago by a coach. If you want something you never had before, you gotta be willing to do something you've never done before."
-Phil Heath
r1kkie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-07, 19:02   #4283
Wain
Three apples high and rising
 
Wains avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 894
Citat:
Ursprungligen postat av r1kkie Visa inlägg
Själv tolkar jag termen immunitet att man inte blir sjuk överhuvudtaget och inte mindre sjuk.

"Immunitet är en medicinsk term som beskriver den situation som råder när en organism har tillräckligt med biologiska skyddsmekanismer för att undvika infektioner, sjukdomar eller annan oönskad biologisk invasion."
Källa: Wiki.
Nepp, så används inte termen inom det här området. Man pratar tex om styrka i immunitet.
__________________
Mr. Dad-bod
Wain är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-07, 19:46   #4284
EagleEye
Banned User
 
Reg.datum: Jun 2019
Inlägg: 212
Nu ökar smittan i gruppen unga vuxna. Förvånande
EagleEye är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-08, 05:26   #4285
MaxTheMarketer
Banned User
 
Reg.datum: Nov 2013
Ort: Sverige
Inlägg: 501
Jag blev tillfrågad om jag ville gå ut och äta i helgen. Jag svarade att jag hellre umgås med bara dem i en kontrollerad miljö istället för flertalet oaktsamma självgoda idioter (folk på restauranger under pågående Moderna Spanska Sjukan - smart!).

Vi får se om de hamnar på IVA nästa vecka... Ena är 32 år gammal och andra 26 år gammal. Troligen överlever de men jag gillar inte principen. De kallar mig "räddhare" som "hoppar" sociala tillställningar. Fattar ni den dåliga ordvitsen?!
MaxTheMarketer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-08, 08:13   #4286
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 958
"Forskarna Åke Lundkvists och Björn Olsens uppmärksammade antikroppsstudie kan ha varit olaglig.

Studien saknade etikprövningstillstånd och deltagarna kan dessutom ha riskerat att bli smittade av coronaviruset.

– Vi tycker naturligtvis att det här är beklagligt, säger Eva Tiensuu Janson, vicerektor för medicin och farmaci på Uppsala universitet."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-smitta-vidare

Lite slarvigt
Magnus N är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-08, 16:05   #4287
Baldr
Registered User
 
Baldrs avatar
 
Reg.datum: Jun 2018
Inlägg: 22
Svenska företag som donerade till sjukvården åkte på straffskatt.

Svenska företag som löd ropen på hjälp och ställde om sin produktion blev sittande med all skyddsutrustning.

https://sverigesradio.se/sida/artike...rtikel=7529119
Baldr är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-09, 10:18   #4288
r1kkie
Registered User
 
r1kkies avatar
 
Reg.datum: Jan 2009
Inlägg: 1 209
Citat:
Ursprungligen postat av Baldr Visa inlägg
Svenska företag som donerade till sjukvården åkte på straffskatt.

Svenska företag som löd ropen på hjälp och ställde om sin produktion blev sittande med all skyddsutrustning.

https://sverigesradio.se/sida/artike...rtikel=7529119
Det smarta draget hade varit att teckna avtal eller se till att ha order i backloggen innan omställning. Nu får man stå sitt naiva kast efter tro att man skulle kunna konkurrera med Kina priser.
__________________
"If it was easy, everybody would be good at it.
I was told that long time ago by a coach. If you want something you never had before, you gotta be willing to do something you've never done before."
-Phil Heath
r1kkie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-09, 11:39   #4289
Glasnost
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2015
Inlägg: 92
Citat:
Ursprungligen postat av MaxTheMarketer Visa inlägg
Jag blev tillfrågad om jag ville gå ut och äta i helgen. Jag svarade att jag hellre umgås med bara dem i en kontrollerad miljö istället för flertalet oaktsamma självgoda idioter (folk på restauranger under pågående Moderna Spanska Sjukan - smart!).

Vi får se om de hamnar på IVA nästa vecka... Ena är 32 år gammal och andra 26 år gammal. Troligen överlever de men jag gillar inte principen. De kallar mig "räddhare" som "hoppar" sociala tillställningar. Fattar ni den dåliga ordvitsen?!
Om du inte tillhör en riskgrupp, så skulle jag också säga att du är en "räddhare". Bordsservering och avstånd till nästa bord är förstås önskvärt, men det är restaurangens skyldighet att ordna. Och nu kan man ju sitta ute och inte i en stängd lokal och jag brukar ha med mig en miniflaska desinfektion så man kan tvätta av händerna innan man börjar äta. Risken att smittas på en uteservering med avstånd till nästa bord är extremt låg, då måste det vara någon sjuk person som regelbundet hostar i din riktning, men då lämnar man förstås stället. Risken att snubbla på trottoaren in till stället och spräcka skallen är nog större än att få corona om ovanstående åtgärder är uppfyllda.
Glasnost är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-09, 11:47   #4290
Strixen
Registered User
 
Reg.datum: May 2014
Inlägg: 207
Citat:
Ursprungligen postat av Glasnost Visa inlägg
Om du inte tillhör en riskgrupp, så skulle jag också säga att du är en "räddhare". Bordsservering och avstånd till nästa bord är förstås önskvärt, men det är restaurangens skyldighet att ordna. Och nu kan man ju sitta ute och inte i en stängd lokal och jag brukar ha med mig en miniflaska desinfektion så man kan tvätta av händerna innan man börjar äta. Risken att smittas på en uteservering med avstånd till nästa bord är extremt låg, då måste det vara någon sjuk person som regelbundet hostar i din riktning, men då lämnar man förstås stället. Risken att snubbla på trottoaren in till stället och spräcka skallen är nog större än att få corona om ovanstående åtgärder är uppfyllda.
Den verkliga dödligheten för personer under 40-50 år kommer sannolikt att visa sig ligga under 0.1%, så då är chansen att inte dö 99,9% för denna åldersgrupp. Att då vara så nojig så man inte vågar träffa personer utan symptom (under lite försiktigare förhållanden än normalt) blir närmast patetisk.
Strixen är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:19.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)