Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-01-14, 01:04   #76
delta_mats
Illrar pillrar
 
delta_matss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Skogen
Inlägg: 5 089
Citat:
Ursprungligen postat av Vinter Visa inlägg
Om du läser lite George Orwell så kommer du förstå skämtet Rätt värdegrund,
Jag retas med dig!
__________________
NO FEAT IS BEYOND MY REACH, I WILL WRITE MY OWN DESTINY.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-14, 01:39   #77
Vinter
Lagom
 
Vinters avatar
 
Reg.datum: Sep 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 677
Citat:
Ursprungligen postat av delta_mats Visa inlägg
Jag retas med dig!
Jag vet, det är därför jag skriver dryga svar
Vinter är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-14, 05:24   #78
Yes
Banned User
 
Yess avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 382
Citat:
Ursprungligen postat av delta_mats Visa inlägg
Jag tolkade testet som att du ska veta vad som är det rätta svaret, även om du själv inte håller med eller lever så själv. Men att du vid behov kan anpassa dig efter denna norm om du vill.
Testet inleds med "svara ärligt på frågorna" som enda instruktion.
Yes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-14, 07:34   #79
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 235
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Testet inleds med "svara ärligt på frågorna" som enda instruktion.
Men det kan ju vara en del i testet att förstå att män skall bortse från det? Ungefär som en duktig psykiatriker som ger patienter olika test, Rorschack och vad det nu heter liknande metoder från förr, där patientens reaktioner och agerande under testet är lika intressanta som själva testet.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-14, 07:39   #80
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 235
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Men det kan ju vara en del i testet att förstå att män skall bortse från det? Ungefär som en duktig psykiatriker som ger patienter olika test, Rorschack och vad det nu heter liknande metoder från förr, där patientens reaktioner och agerande under testet är lika intressanta som själva testet.
Det kan nog säga en hel del om en människas psyke om man under ett test blir alldeles irriterad över hur ovetenskapligt, pk, värdegrund och dåligt testet är istället för att försöka klara det eller bara ta sig igenom det.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-14, 07:47   #81
Beemel
Oh gravity, thou art a heartless bitch
 
Beemels avatar
 
Reg.datum: May 2006
Ort: Hemma hos mig.
Inlägg: 7 119
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Det kan nog säga en hel del om en människas psyke om man under ett test blir alldeles irriterad över hur ovetenskapligt, pk, värdegrund och dåligt testet är istället för att försöka klara det eller bara ta sig igenom det.
Kan det?
__________________
_____________________________________________
Beemels journal
Beemelversusgravity på Instagram
Beemel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-14, 08:15   #82
wintersnowdrift
special snowflake
 
wintersnowdrifts avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Ort: Obygden
Inlägg: 3 164
Jag hörde tals om en typ av ”EQ” test som handlade om att kunna läsa ansiktsuttryck. Dvs man fick se ett antal bilder och skulle tala om vem som var ”arg”, ”glad”, ”rädd” osv med stegrande svårighetsgrad till typ ”förnärmad”, ”avvaktande”, ”beundrande”. Det tyckte jag lät som ett intressant test av en ytterst användbar egenskap (dvs icke-verbal kommunikation).
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Studien kanske bör utökas till en hel hög äpplen under soffan som tas ut under olika stadier av föruttnelsen/förtorkningen. Även wintersnowdrifts lukt och städförmåga kanske bör undersökas med kontrollgrupper.
Brevis esse laboro, obscurus fio
wintersnowdrift är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-14, 10:24   #83
Armed Dingo
Tack, god jul!
 
Armed Dingos avatar
 
Reg.datum: May 2013
Inlägg: 1 845
Citat:
Ursprungligen postat av wintersnowdrift Visa inlägg
Jag hörde tals om en typ av ”EQ” test som handlade om att kunna läsa ansiktsuttryck. Dvs man fick se ett antal bilder och skulle tala om vem som var ”arg”, ”glad”, ”rädd” osv med stegrande svårighetsgrad till typ ”förnärmad”, ”avvaktande”, ”beundrande”. Det tyckte jag lät som ett intressant test av en ytterst användbar egenskap (dvs icke-verbal kommunikation).
Ja det låter intressant. Men tänk om de bad den som gör ansiktsuttryck att vara förnärmad, men den lyckas dåligt och ser istället ut som ”luktar på nånting illa”, men det ser inte test-skaparna. Dom stämplar det uttrycket som Förnärmad. När du ser bilden så ser du inget förnärmat, för den lyckades inte göra det. Så du svarar nånting annat men får Fel.

OnTopic så verkar det länkade testet om EQ inte vara så värt m t p era omdömen. Kanske finns ett bättre?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av 40plus Visa inlägg
när dom tajta kläderna vrängs av så väller fettet ut
Armed Dingo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-14, 12:00   #84
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Armed Dingo Visa inlägg
Ja det låter intressant. Men tänk om de bad den som gör ansiktsuttryck att vara förnärmad, men den lyckas dåligt och ser istället ut som ”luktar på nånting illa”, men det ser inte test-skaparna. Dom stämplar det uttrycket som Förnärmad. När du ser bilden så ser du inget förnärmat, för den lyckades inte göra det. Så du svarar nånting annat men får Fel.

OnTopic så verkar det länkade testet om EQ inte vara så värt m t p era omdömen. Kanske finns ett bättre?
Fast ifall de får "facit" genom att fråga 1000 pers vad de tycker bilderna föreställer för känsla så kan man ju jämföra de som sedan gör testet med detta, och se hur många som tycker lika som provdeltagaren. Då får man reda på ifall man tolkar dessa ansiktsuttryck lika som majoriteten eller ifall man gör helt unika tolkningar. Dvs typ på samma sätt som det "vanliga" EQ testet med text funkar.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-14, 12:17   #85
Yes
Banned User
 
Yess avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 382
Hittade ett sånt test här:
https://greatergood.berkeley.edu/quizzes/ei_quiz

Rätt värdelöst som test. Flera uttryck är konstlade och facit bygger på någon slags analys av vilka muskler som kontraherar i ansitket, vilket kanske är intressant för animerade karaktärer i Disney-filmer men inte särskilt vetenskapligt.

Det är lite på samma nivå som den där Fexeus bok om "konsten att läsa tankar".
Yes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-14, 12:25   #86
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Det där med ansiktsuttryck handlar väl mycket om grejer man inte kan se på stillbilder? T ex timing? T ex, om jag långsamt brister ut i ett stort leende så känns det väl som om jag har en annan känsla än om jag gör det snabbt? Och det spelar väl även roll var man riktar blicken? Och hur man håller kroppen under ansiktet?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-14, 12:43   #87
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Hittade ett sånt test här:
https://greatergood.berkeley.edu/quizzes/ei_quiz

Rätt värdelöst som test. Flera uttryck är konstlade och facit bygger på någon slags analys av vilka muskler som kontraherar i ansitket, vilket kanske är intressant för animerade karaktärer i Disney-filmer men inte särskilt vetenskapligt.

Det är lite på samma nivå som den där Fexeus bok om "konsten att läsa tankar".
Ja att kalla det första för "rädsla" känns konstlat och som Dio är inne på är det ju framförallt kanske händer och fötter väldigt viktiga för att tyda folks "basala känslor".

Hur ofta ser man inte folk med väldigt samlade ansiktsuttryck agera nervöst med händerna liksom

Ansiktet är nog den del av kroppen som vi är bäst på att ljuga med.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.

Senast redigerad av Bob90 den 2019-01-14 klockan 12:44.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-14, 12:49   #88
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 740
Har man lågt IQ tycker man att IQ-test är båg, struntprat, osv. Förvånansvärt nog är det exakt samma sak med EQ-test
__________________
Winners win
Rikard Jansson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-14, 12:53   #89
Yes
Banned User
 
Yess avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 382
Citat:
Ursprungligen postat av Rikard Jansson Visa inlägg
Har man lågt IQ tycker man att IQ-test är båg, struntprat, osv. Förvånansvärt nog är det exakt samma sak med EQ-test
Jag fick 20/20 på testet jag länkade.
Yes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-14, 12:54   #90
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av Rikard Jansson Visa inlägg
Har man lågt IQ tycker man att IQ-test är båg, struntprat, osv. Förvånansvärt nog är det exakt samma sak med EQ-test
Är inte det lite märkligt?
Och jag som inte vill/kan träna bänkpress av olika anledningar tycker det är en "dålig övning" som jag inte skulle vilja träna ändå
Skönt att man är 100% opartisk och objektiv iafl :p

Däremot tycker jag nog man kan vara överens om att det verkar vara lite svårare att hitta ett någorlunda "standardiserat" EQ-test än IQ-tes.
"IQ-testerna" är åtminstone konsekventa med sin bullshit.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.

Senast redigerad av Bob90 den 2019-01-14 klockan 12:55.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:02.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)