Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-01-13, 14:50   #1
osbu12
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2017
Inlägg: 3
Detta med dejtande...

Hej!
Är en kille som skrev med en tjej dagligen under en dryg månad. Vi hade bra konversationer och skämtade mycket och både verkade verkligen få upp ögonen för varandra. Förstod att hon började fatta intresse när hon skrev att hon blev ”ledsen”/ tyckte det var riktigt tråkigt när jag skulle åka hem några veckor till familjen för hon menade på att ”då kommer jag inte kunna träffa dig på ett tag”.
Sedan träffades vi över en kväll och åt middag/kollade film och skrattade/pratade konstant och hade det hur trevligt som helst. Nu dagen efter svarar hon inte överhuvudtaget. Vad är det med tjejer egentligen? Kändes som att jag hade hittat min drömtjej i princip för hon var precis som jag hade förväntat mig och hon skrattade och verkade verkligen trivas också så nu mår jag inte alls bra då man inte ens får någon återkoppling för fem öre.
osbu12 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-13, 14:54   #2
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Tja,

- Du kommer få väldigt många svar. Diskussionen kommer förmodligen spåra ur till den gräns där tråden låses.

- "Sånt är livet."

- Det är inte bara tjejer som gör så här.

- Du är inte ensam om sånt här.

- Hon kanske inte vill prata konstant, varje dag, varje timme, varje minut?

- Ju mer på du är i detta skedet, desto sämre intryck kommer du ge. Det låter som att du pausat all annan aktivitet, både praktiskt och mentalt, för att hon tar upp sjukt mycket utrymme. En besatthet. Lev ditt liv och låt spelpjäserna stå en stund. Det är hennes tur trots allt.

Senast redigerad av Rahf den 2019-01-13 klockan 14:56.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-13, 15:00   #3
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Hon kanske har fått en spricka i mobilen.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-13, 15:04   #4
Ame
Friidrott
 
Ames avatar
 
Reg.datum: Mar 2005
Ort: Linköping
Inlägg: 916
Hon kanske är upptagen med något och har inte tid att prata? Hon kanske har lagt mobilen på ljudlös i en väska och glömt bort den? Hon kanske bara vill få vara ensam och kolla tv-serier utan att behöva prata med någon just idag? Finns ju hur många anledningar som helst till att hon inte svarar som inte har med dig att göra.
Ame är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-13, 15:08   #5
osbu12
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2017
Inlägg: 3
Citat:
Ursprungligen postat av Ame Visa inlägg
Hon kanske är upptagen med något och har inte tid att prata? Hon kanske har lagt mobilen på ljudlös i en väska och glömt bort den? Hon kanske bara vill få vara ensam och kolla tv-serier utan att behöva prata med någon just idag? Finns ju hur många anledningar som helst till att hon inte svarar som inte har med dig att göra.

Ska ju tilläggas att jag vet om att hon är aktiv på sociala medier och svarar på massa andra för tillfället. Sånt kan man se på Snapchat.
osbu12 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-13, 15:08   #6
hultman
Fulstygg
 
hultmans avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 2 185
Citat:
Ursprungligen postat av Rahf Visa inlägg
- Ju mer på du är i detta skedet, desto sämre intryck kommer du ge. Det låter som att du pausat all annan aktivitet, både praktiskt och mentalt, för att hon tar upp sjukt mycket utrymme. En besatthet. Lev ditt liv och låt spelpjäserna stå en stund. Det är hennes tur trots allt.
Instämmer. Varken du eller vi vet vilken specifik anledning hon har för sitt beteende men sannolikheten att hon hör av sig minskar med varje enhet ansträngning du lägger på att få en förklaring. Invänta hennes drag; inte sällan går tiden ut och det är du tvungen att acceptera.
__________________
Min journal

You can lose a lot of money chasing women.
But you can't lose women chasing money.
hultman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-13, 15:30   #7
TotteShaped4Life
Registered User
 
TotteShaped4Lifes avatar
 
Reg.datum: Jul 2016
Inlägg: 721
Det är en av orsakerna till man aldrig bör chatta i evigheter. Träffas så snart det är möjligt för att inte slösa en jäkla massa energi och tid i onödan. Det är först IRL som det går upp för en om säger "klick" eller "klack". Ta "ingen återkoppling" som om hon är inte intresserad. Troligtvis bara för feg för att säga det till dig. Gå vidare.
__________________
I’ve been too fucking busy – or vice versa.

Senast redigerad av TotteShaped4Life den 2019-01-13 klockan 15:32.
TotteShaped4Life är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-13, 15:37   #8
RassK
Registered User
 
RassKs avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 6 417
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Hon kanske har fått en spricka i mobilen.
Hon kanske glömt sin pinkod? Eller blivit av med huden på tummen för fingeravtrycket?
Give her the benefit of the doubt, bro!
__________________
Instagram: optiholm
Journal - En kronisk kaloriräknares krönika
Onlinecoaching - Body Comp Coaching Halmstad
Citat:
Ursprungligen postat av John Kiefer
Best Breakfast Ever - None.
RassK är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-13, 16:02   #9
Bärsärk
 
Reg.datum: Apr 2015
Inlägg: 1 171
Jag tror du gick lite för all-in från början, så fort du börjar tänka i banorna "Jag har hittat mitt livs kärlek" så bäddar du ju för en enorm besvikelse. Det där är kanske något som man kan börja fundera över senare i relationen.

Sen en annan sak; Vad folk säger och menar eller vad man tror de känner och tycker och vad de egentligen känner och tycker är två helt olika saker.

Senast redigerad av Bärsärk den 2019-01-13 klockan 16:03.
Bärsärk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-13, 16:25   #10
spas
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2003
Ort: Helsingborg
Inlägg: 2 754
Tråden ger tunga stalkervarningar, kanske är det så att du bör lugna dig lite och inte skrämma bort henne. Hur många obesvarade meddelanden är du uppe i?
__________________
FulRedBull Rocks!!!
spas är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-13, 16:33   #11
xan
Registered User
 
xans avatar
 
Reg.datum: Feb 2017
Inlägg: 894
Ha lite tålamod. Hör av dig om 4-5 dagar och skriv ett kort meddelande där du säger att du vill träffas igen. Sen släpper du det och så får hon avgöra om hon vill ta tag i det eller inte. Om hon inte tar några initiativ, fortsätt framåt och leta efter någon ny. Så är livet.

Ibland märks det inte på personer om de faktiskt trivs eller inte. Jag är likadan. Oavsett vem jag umgås med så är jag väldigt positiv, framåt, skrattar osv - men det betyder inte att jag har något som helst intresse av att ses igen. Jag ser bara till att ha så kul och trevligt som möjligt när jag väl är där.
xan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-13, 16:33   #12
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av spas Visa inlägg
Tråden ger tunga stalkervarningar, kanske är det så att du bör lugna dig lite och inte skrämma bort henne. Hur många obesvarade meddelanden är du uppe i?
"Tunga stalkervarningar" för att han är inne och kikar på sidan hos en tjej som dissar honom utan förvarning efter att de har pratat varje dag i en månad? Nu tog du i lite va?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-13, 17:11   #13
spas
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2003
Ort: Helsingborg
Inlägg: 2 754
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
"Tunga stalkervarningar" för att han är inne och kikar på sidan hos en tjej som dissar honom utan förvarning efter att de har pratat varje dag i en månad? Nu tog du i lite va?
Du har rätt, att börja kolla upp tjejers onlineaktivitet, tappa hoppet och börja starta internet trådar efter 14 timmar utan svar är inte bara sunt utan troligen extremt attraktivt också.
__________________
FulRedBull Rocks!!!
spas är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-13, 17:35   #14
Starke75an
Mulkku of Sweden
 
Starke75ans avatar
 
Reg.datum: Jan 2015
Ort: I en by på landet
Inlägg: 882
Du sa nått olämpligt.
Starke75an är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-13, 18:02   #15
vicarious
Proteinbarskonnässör
 
vicariouss avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 15 775
Citat:
Ursprungligen postat av TotteShaped4Life Visa inlägg
Det är en av orsakerna till man aldrig bör chatta i evigheter. Träffas så snart det är möjligt för att inte slösa en jäkla massa energi och tid i onödan. Det är först IRL som det går upp för en om säger "klick" eller "klack". Ta "ingen återkoppling" som om hon är inte intresserad. Troligtvis bara för feg för att säga det till dig. Gå vidare.
+1. Bästa tipset att ses så snart som möjligt. Gräv inte ner dig över en person, gå vidare.
__________________
Citat:
I'll see you in another life, brother.
vicarious är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:19.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)