Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2015-07-02, 16:21   #706
Mästaren
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2013
Inlägg: 67
Mästarens journal är en manifestation av övermänsklig dygd, styrka och intelligens. Jag är den rättmätige avkomman av föreningen mellan den luminöse Latsbrah och sköna Venus. Jag är 29 år, 193cm, 93kg.

Min approach till träningen börjar i huvet, och journalen består till största delen av olika strategiska överväganden och djärva planer för att föröka Guds ära och genom mäktiga lyft. Det är en exklusiv och unik chans att nå insikter i hur tankens operationer för en så högrest individ till seger, som jag hoppas att flera ska ta del av. Jag skriver några gånger om året.

Under mästarens första eon (år) ökade han till 145x5 mark, 70x4 bänk, 90x5 böj.
Under mästarens andra eon som strax når sitt slut, ökar han till 195x5 mark, 92x5 bänk, 125x5 böj.
Mästarens tredje eon, som kommer initieras i slutet av oktober 2015, utgörs av det ärorika korståget. Det löper tills Oktober 2015 och når sin upprinnelse i 107x5 bänk, 167x5 böj, 245x5 mark.

Mästarens Journal, aka. Tome of Eternal Wisdom +10

Mästaren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-11-04, 13:43   #707
meanrock
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2014
Ort: Stockholm
Inlägg: 91
Meanrocks Träningsjournal

Min journal satte jag igång förra vintern men har haft en hiatus pga jobb, semester och sedan inte haft ett gymkort.
Jag är 23 år, 179cm på 85kg och har nyligen börjat träna rugby.

Nu kör vi på igen med målet att få en skitstark core och ska även försöka få in en del kondition då jag har märkt på träningarna att min kondis inte mått bra av 10 år av öl, cigg och dator

Tränar så ofta jag kan, 2 dagar rugby och ska få in 3 dagar gym och en dag HIIT är tanken!
__________________
Instagram

Nyfrälst Lyftare, påväg ned till -85!
meanrock är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-01-18, 21:24   #708
IvyC
Registered User
 
IvyCs avatar
 
Reg.datum: Jan 2016
Ort: Jag är en lantis
Inlägg: 72
Sprillans nykläckt journal om vägen tillbaka från sjukdom

Kämpar mot endometrios och tänker vinna över den här sk obotliga skiten och ta tillbaka mitt liv.

Förr var kampsporten mitt liv. Jag var en fighter. Vill gärna tro att jag har lite kyokushin spirit kvar i mig och journalen kommer till en början handla om att hitta den igen. Kommer skriva om mina mål, pass, mat, dagsform, det inre kriget och förmodligen annat också. Gillar att skriva så det kommer garanterat balla ur förr eller senare..

Mål; Att kunna börja med kampsport igen.
Delmål; Att hitta uppbyggande träningsrutiner utan att förvärra sjukdomen.

Mål med journalen; Få bättre överblick och koll på vad som fungerar och inte + motivation och påminnelse.

Positiv feedback/spark i arslet är varmt välkommet. Jobbar bättre under press

Länk finns i signaturen.
__________________
"Kära Bullen.."
IvyC är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-02-08, 19:14   #709
Theodor99
Registered User
 
Theodor99s avatar
 
Reg.datum: Feb 2016
Ort: På savanen där jag flexar mina muskler inför honorna.
Inlägg: 49
Thumbs up Journal

Väldigt ny Journal

Journalen handlar om mig, Theodor. Jag har lidit av svår anorexia, det har bidragit till en massor med otrevligheter i mitt liv. Mobbning bland annat, nog om det. Hur som helst så har jag efter flera års kasst mående tagit mig i kragen och ska ordna det här nu!

Följ min journal, en resa från anorexi till muskelberg. Alla tips,förslag och feedback både negativa och positiva kommentarer är välkomna så länge det är konstruktivt! Bli en medpassagerare på min resa, det är gratis

Jag är född: 1999

Namn på journal: Huvud,axlar,knä och tå! Nu ska ni allt smaka på vikter få!
Länk: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=225152
__________________
Journal: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=225152

Läs min nystartade journal, min väg från undervikt till ett blivande muskelberg! Ge mig feedback, sparka mig i arslet och följ med mig på vägen mot en bättre livsstil! Peace!
Theodor99 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-03-13, 16:49   #710
Frederik72
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2016
Inlägg: 112
Hallå där!

Som ni kommer att upptäcka redan på rubriken till min journal
så har jag haft en lång vila mellan två set, närmare bestämt
ca. 20 år. Men sedan nåt år tillbaka har jag alltså återvänt till
att lyfta så mycket tunga saker som möjligt.
Jag kommer att skriva om träning, käk, reflektioner och mycket
annat som berikar livet som aktiv viktlyftare.

Så känn er varmt välkomna att kika in, och kom gärna med
input och synpunkter på det ni finner där mm.

Ni hittar mig på följande rubrik: Revanschsugen efter 20 år
Mitt namn här är Frederik72

Vi hörs!
// Frederik

Senast redigerad av Frederik72 den 2016-03-13 klockan 16:54. Anledning: felskrivning
Frederik72 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-03-31, 23:14   #711
Astapasta
Registered User
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 21
Hej!

Jag är en 24 årig kvinna som har tränat till och från i några år, och aldrig riktigt kommit någon vart då jag fått börja om från början efter varje uppehåll.

Nu har jag lite mer ordning i livet och sinnet, lite mer tålamod, och mer motivation till att se vad som kan hända med en längre tids kontinuerlig träning.

Mitt långsiktiga mål är att vara vältränad livet ut, och det mer kortsiktiga är att lära mig tyngdlyftning bra nog att gå en mindre tävling.

Planen är att uppdatera minst en gång i veckan.

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=225890
Astapasta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-05-20, 08:09   #712
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Blåvitt blir små-fit

Jag är just nu i mitt livs bästa form. Det är inte särskilt bra form, bara snäppet ovanför kass form, men jag är stolt ändå. I min journal ska jag dokumentera hur jag fortsätter att bli bättre, hur jag kämpar för att må bättre. Löpning, cykling, klättring och förhoppningsvis också en hel del vandring framöver är vad som står på schemat, och målet är att göra livet roligare, mer utmanande och bättre för varje dag som går
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-01-12, 14:24   #713
Arigold1
Registered User
 
Arigold1s avatar
 
Reg.datum: Jan 2017
Inlägg: 108
Följ gärna min bulkresa

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=229845
Arigold1 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-01-22, 16:01   #714
Delirium
Registered User
 
Deliriums avatar
 
Reg.datum: Dec 2009
Inlägg: 511
Träning i WästAphrika

Efter att inte skrivit journal sen 2013 är det nu dags att starta upp igen.
Denna gången är det under lite andra former.
Jag befinner mig på FN-uppdrag i Mali, varvid jobb och träning är det som tar upp all tid för tillfället.

Följ min väg för att återerövra gamla pers, även efter att kroppen fyllt 30.

Detta är alltså vad man kalla Träning i Fredens tjänst http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=229975
__________________
Knäböj 205 Bänkpress 150 Marklyft 270
Dags för ÅTERTAG!
Journal: Träning i fredens tjänst Nuvarande start 2017
Nya tider, nya möjligheter, nya mål, ny journal från 2011
Delirium Journal från 2011
Delirium är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-04-13, 13:29   #715
Kålle
Registered User
 
Kålles avatar
 
Reg.datum: Apr 2017
Inlägg: 314
Från helt otränad och framåt, min journal handlar om styrka och dokumenterad utveckling från dag 1.

Själv gillar jag att jämföra min progress mot andra på nätet som gillar att lyfta tungt, mer specifikt vad folk åstadkommit inom vissa tidsramar, exempelvis första året. Har nog att göra med mitt överdrivna tävlingssinne. Samt att jag blir jäkligt sporrad av att se duktiga människor som blir starka fort. När jag ser vad som är möjligt vill jag realisera det.

Då jag är relativt ny inom styrketräning och helt förlitar mig på generella program på nätet så är alla tips hjärtligt välkomna i tråden

Mitt mål med träningen är att bli så stark jag kan, mina mål för första året av träning tog jag med marginal och ska därför fundera ut något för år två.

Finns här för den som vill kika: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=231035

Senast redigerad av Kålle den 2017-04-13 klockan 13:30.
Kålle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-06-10, 19:19   #716
Klunk
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2017
Inlägg: 11
Vill bli starkare i knäböj och behöver hjälp med att lägga upp programmet.
Mål innan sommaren är slut, böja 105
Böjer 95 för tillfället
Väger 65-64 och är 16år
Journalen: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=231835
Klunk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-06-16, 17:42   #717
bag
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2014
Ort: Stockholm
Inlägg: 382
Dags för en kort presentation!

Jag är 29 år och har tränat styrkelyft sedan februari (journalstarten), men har tränat på gym ett par år innan dess med varierande framgång. Som en del av en mindre 30-årskris har jag bestämt mig för att ta 500 kg i totalen innan jag fyller 30 i höst. Även om jag ökar stadigt är det inte helt säkert att jag kommer lyckas, men jag kanske överlever ändå.

Här kommer själva journalen då: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=230350
bag är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-07-21, 12:52   #718
Fenrisulfr
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2015
Ort: Nånstans i Sverige
Inlägg: 91
Stark, Snabb (& förhoppningsvis Snygg)

Fick tummen ur röven o tänkte börja logga här igen. Kör reverse pyramid training och löpning, fokus på prestation även om snygghet förhoppningsvis är en bonus
Fenrisulfr är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-20, 19:22   #719
Skorpio76
Registered User
 
Skorpio76s avatar
 
Reg.datum: Aug 2017
Ort: Oskarshamn
Inlägg: 44
Jag är en kvinna på 40 år som i vanliga fall brukar vara väldigt aktiv. Jag brukar inte träna på gym, men jag går väldigt mycket och promenerar vsrje dag. Sedan jag fick min rollator har jag promenerat mycket mer än innan. Jag spelar tennis, simmar och tränar boxning med min kontaktperson. Vi har väldigt roligt ihop och hon är dessutom en person som tycker om att vara ute mycket och vara aktiv. För den som är funkrionsnedsatt kan det vara exrra svårt att komma ut och röra på sig och därför behöver man lite extra hjälp av nåfon som tar med en ut. Just nu har jag dock inte varit så väldigt aktiv eftersom jag vrickade fotwn samma dag som semestern började, men jag kommer igen!
__________________
Novice Pethead

Senast redigerad av Skorpio76 den 2017-08-20 klockan 19:24.
Skorpio76 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-16, 10:44   #720
1x0
Wall of text
 
1x0s avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 5 048
Ett tips är att ämnes-prenumerera på er egen journal, med mejlnotis. Då får ni ett mejl varje gång någon (annan) postar i er journal!

Senast redigerad av 1x0 den 2017-09-16 klockan 10:45.
1x0 är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:44.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)