Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-01-23, 22:28   #46
Baldr
Registered User
 
Baldrs avatar
 
Reg.datum: Jun 2018
Inlägg: 22
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Tror inte det är lönt, de inbitna NMR:arna har "bevis" på att koncentrationslägrena är fejk. Att det inte finns klösmärken på väggarna i duscharna, t ex.
Eftersom det nämns så vill jag bara nämna att bilderna som ofta cirkulerar egentligen visar vandalism från besökare. Jag är medveten om att du inte hänvisar till dem men jag vill ändå lyfta det eftersom de återkommer på /r/pics varannan vecka.

https://mobile.twitter.com/Auschwitz...71253907767296

Varför nämna det? Jo, för att visa på hur jäkligt svårt det är att "ta diskussionen" med fakta som många förespråkar. Jag kan direkt erkänna att jag inte skulle klara av det. Är personen eller hans vänner minsta intresserade av ett ämne så kan de på bara några timmar få ett enormt kunskapsövertag mot dig och kommer du då dragande med något i nivå med Sandvikenrapporten (för att nämna ett känt exempel) så förlorar du all din trovärdighet.

Ni som rekommenderar att ta upp en sport, vad är tanken där? Att personen egentligen inte är politisk intresserad och att andra vänner löser allt eller att tiden en sport tar upp stoppar möjligheten att delta i andra organisationer?
Baldr är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-23, 23:59   #47
Petoria
Sponsored by Soros
 
Petorias avatar
 
Reg.datum: Jul 2009
Ort: Köpenhamn
Inlägg: 1 981
Sluta svara, allt han vill ha är uppmärksamhet. Bara ignorera och rapportera
Petoria är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-24, 00:33   #48
Tolkia
Moralistmoderator
 
Tolkias avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Ort: Lycksele
Inlägg: 15 502
Tråden öppnas när vi städat bort 3 sidor av det vanliga larvet. Det kommer dock inte att ske nu, eftersom jag skall upp och jobba imorgon.
Tolkia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-25, 07:27   #49
n00b3n
Registered User
 
n00b3ns avatar
 
Reg.datum: Jul 2015
Inlägg: 46
Citat:
Ursprungligen postat av Baldr Visa inlägg
Eftersom det nämns så vill jag bara nämna att bilderna som ofta cirkulerar egentligen visar vandalism från besökare. Jag är medveten om att du inte hänvisar till dem men jag vill ändå lyfta det eftersom de återkommer på /r/pics varannan vecka.

https://mobile.twitter.com/Auschwitz...71253907767296

Varför nämna det? Jo, för att visa på hur jäkligt svårt det är att "ta diskussionen" med fakta som många förespråkar. Jag kan direkt erkänna att jag inte skulle klara av det. Är personen eller hans vänner minsta intresserade av ett ämne så kan de på bara några timmar få ett enormt kunskapsövertag mot dig och kommer du då dragande med något i nivå med Sandvikenrapporten (för att nämna ett känt exempel) så förlorar du all din trovärdighet.

Ni som rekommenderar att ta upp en sport, vad är tanken där? Att personen egentligen inte är politisk intresserad och att andra vänner löser allt eller att tiden en sport tar upp stoppar möjligheten att delta i andra organisationer?
Det här håller jag med om. Det är oerhört svårt att ta en diskussion med någon som har haft ett smalt specialintresse under flera år och har hört alla argument flera gånger och övat in svar. Det blir lätt så att man framstår som den korkade i diskussionen och man tappar trovärdighet.
n00b3n är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-02, 21:55   #50
n00b3n
Registered User
 
n00b3ns avatar
 
Reg.datum: Jul 2015
Inlägg: 46
Stort bakslag. Allt om att han avbrytit kontakten verkar ha varit en lögn.

Han ljög att han var med några kompisar på stan idag. Vid närmare inspektion uppdagades det att han egentligen var med NMR kompisen. Ärligt talat väldigt knäckt just nu men kände ändå att jag ville uppdatera här då antal personer jag kan tala om detta med är extremt begränsat.
n00b3n är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-02, 23:56   #51
FoolsGold
Registered User
 
FoolsGolds avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Inlägg: 85
Citat:
Ursprungligen postat av n00b3n Visa inlägg
Stort bakslag. Allt om att han avbrytit kontakten verkar ha varit en lögn.

Han ljög att han var med några kompisar på stan idag. Vid närmare inspektion uppdagades det att han egentligen var med NMR kompisen. Ärligt talat väldigt knäckt just nu men kände ändå att jag ville uppdatera här då antal personer jag kan tala om detta med är extremt begränsat.
Fasen vad jobbigt. Detta är bara en tanke och det är möjligt att det inte går men kanske ni kunde se på klipp där överlevare berättar om sin upplevelser? T.ex.



FoolsGold är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-03, 00:28   #52
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Tyvärr mycket tveksamt om ovanstående kommer fungera. Den här gruppen människor han allt mer sympatiserar med avfärdar det ju till 100% som påhitt, oavsett vad man visar.
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-03, 03:42   #53
MaxTheMarketer
Banned User
 
Reg.datum: Nov 2013
Ort: Sverige
Inlägg: 501
Den enda lösningen som jag ser det är att flytta och/eller få honom att byta skola. Med tanke på hans unga ålder så lär han knappast kunna ta ett steg utanför sig själv och titta på sina egna "cognitive biases" och inse bristerna i det "han tror på".

En sak som verkar fungera på vissa kreationister är att ta dem till Evolutionsbaserade museum där de får titta på fossiler nära vilket kan få vissa att tänka om. Frågan är om denna unge man kommer att tänka om efter han fått varit nere vid Auschwitz.

Kanske han skulle få testa vara en Sonder-kommando (en jude som senare kommer att gasas ihjäl men under tiden får skotta in andra ihjälgasade judar i en ugn för att bränna upp liken/bevisen). Ibland behövs allvarlig chock för att folk ska fatta något, särskilt "barn".

Dessutom bör du personligen ta en allvarlig titt på din uppfattning om vad du faktiskt har för relation till ditt bonusbarn. Detta låter som om det kmr bli nästa, "han var alltid si sen plötsligt blev han så/gjorde han så"-story man får läsa om pga. naiviteten.

Senast redigerad av MaxTheMarketer den 2019-02-03 klockan 03:44.
MaxTheMarketer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-03, 09:28   #54
Shqypnia
Dardania
 
Shqypnias avatar
 
Reg.datum: Nov 2013
Inlägg: 3 147
Säg till din partner om att hennes rasistiska bortskämda skitunge ska skärpa sig.
__________________
Den typen av människa
Shqypnia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-03, 09:44   #55
BelowAverage
Kärvt maskulin
 
BelowAverages avatar
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 1 000
Jag upprepar att jag tror det kan bli bakslag av att övervaka din tonåring och försöka styra vilka han får umgås med. Att tvinga honom att välja mellan dig och att ha vänner, jag skulle ha blivit bra sur om mina föräldrar försökt göra så.

Önskar iaf dig och er lycka till, och hoppas det mest är en fas han går genom och kommer lämna.
__________________
Do I have potential?
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia Visa inlägg
Jag tror att den kan överleva om den får tillräckligt mycket konstgjord andning:
The bodybuilding industry is a scam meant to prey on your insecurities for the purpose of selling you worthless, overpriced supplements, while showing off bodybuilders with enough prescription and or illegal drugs in them to stock a pharmacy.
BelowAverage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-03, 14:17   #56
n00b3n
Registered User
 
n00b3ns avatar
 
Reg.datum: Jul 2015
Inlägg: 46
Han hänvisar till att han inte delar deras åsikter längre men att han fortfarande tycker att de, som personer, är trevliga och att han bara var ute efter sällskapet även om han inte håller med om deras värderingar.

Citat:
Ursprungligen postat av MaxTheMarketer Visa inlägg
Den enda lösningen som jag ser det är att flytta och/eller få honom att byta skola. Med tanke på hans unga ålder så lär han knappast kunna ta ett steg utanför sig själv och titta på sina egna "cognitive biases" och inse bristerna i det "han tror på".

En sak som verkar fungera på vissa kreationister är att ta dem till Evolutionsbaserade museum där de får titta på fossiler nära vilket kan få vissa att tänka om. Frågan är om denna unge man kommer att tänka om efter han fått varit nere vid Auschwitz.

Kanske han skulle få testa vara en Sonder-kommando (en jude som senare kommer att gasas ihjäl men under tiden får skotta in andra ihjälgasade judar i en ugn för att bränna upp liken/bevisen). Ibland behövs allvarlig chock för att folk ska fatta något, särskilt "barn".

Dessutom bör du personligen ta en allvarlig titt på din uppfattning om vad du faktiskt har för relation till ditt bonusbarn. Detta låter som om det kmr bli nästa, "han var alltid si sen plötsligt blev han så/gjorde han så"-story man får läsa om pga. naiviteten.
Att flytta är en sista lösning. Det är inte så lätt att riva lös en hel familj bara så där. Jag tackar även för din omtanke angående vår relation. Var du läser in naivitet vet jag däremot inte. Jag har ju startat en diskussion här och hemma om det och arbetar aktivt emot det som håller på hända istället för att bara se det som en fas och låta han gå och heila fritt på stan som många verkar tycka att jag ska göra.

Citat:
Ursprungligen postat av Shqypnia Visa inlägg
Säg till din partner om att hennes rasistiska bortskämda skitunge ska skärpa sig.
Tack för detta tips, det var riktigt nytänkande.

Citat:
Ursprungligen postat av BelowAverage Visa inlägg
Jag upprepar att jag tror det kan bli bakslag av att övervaka din tonåring och försöka styra vilka han får umgås med. Att tvinga honom att välja mellan dig och att ha vänner, jag skulle ha blivit bra sur om mina föräldrar försökt göra så.

Önskar iaf dig och er lycka till, och hoppas det mest är en fas han går genom och kommer lämna.
Jag har inte bett han välja mellan mig och att ha vänner. Däremot har jag bett han att inte umgås med exakt de vännerna. Om man bara är intresserad av någons sällskap finns det flera tusen andra människor man kan fika med.
n00b3n är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:06.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)