Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2019-06-22, 22:39   #6076
Hobbes
En Svensk Tiger.
 
Hobbess avatar
 
Reg.datum: Oct 2003
Ort: Calgary, Alberta, Canada
Inlägg: 3 197
Se hur många som minns denna klocka och ville ha den - när ni växte upp



Vill faan fortfarande ha den - på listan över klockor att skaffa.

Senast redigerad av Hobbes den 2019-06-22 klockan 22:41.
Hobbes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-23, 18:30   #6077
eternallord
Registered User
 
eternallords avatar
 
Reg.datum: Aug 2009
Inlägg: 190
Citat:
Ursprungligen postat av TranceII Visa inlägg
En Daniel Wellington ser bättre ut och den kommer nog hålla tills man har tröttat på dem. Så ser ingen anledning ett köpa en Tissot bara för att.
Det är inte ”bara för att”, det är för att det är allmänt känt att DW är en dålig produkt för pengarna. https://uk.trustpilot.com/review/www...wellington.com

Vill man prompt ha en modell som ser ut exakt så för ett rimligt pris kan man glida in på alibaba och köpa exakt samma modeller med en annan logga på för ungefär en hundring.
__________________
"Hey, I'm not surprised motherfuckers" -Nate Diaz
eternallord är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-23, 18:38   #6078
TranceII
Registered User
 
TranceIIs avatar
 
Reg.datum: Jun 2013
Inlägg: 225
Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Det är inte ”bara för att”, det är för att det är allmänt känt att DW är en dålig produkt för pengarna. https://uk.trustpilot.com/review/www...wellington.com

Vill man prompt ha en modell som ser ut exakt så för ett rimligt pris kan man glida in på alibaba och köpa exakt samma modeller med en annan logga på för ungefär en hundring.
Ja, och du kan göra samma sak med andra klockor också. Du kan köpa en Submariner med bra kvalitet men med annan logga (eller samma logga) för 1/30 del av priset.

De flesta där verkar klaga på deras customer service och det är inte direkt så att andra klockmärken får jättebra betyg trots vansinnigt mycket dyrare klockor: https://uk.trustpilot.com/review/www.rolex.com

En DW-klocka ser bättre ut än de flesta Timex och visst kan du snåla och försöka leta upp något på någon Kina-sida för att tjäna pengar men skiten kostar som ett par jeans och kommer förmodligen hålla i många år eller tills du tröttnat på den.
TranceII är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-23, 19:15   #6079
eternallord
Registered User
 
eternallords avatar
 
Reg.datum: Aug 2009
Inlägg: 190
Citat:
Ursprungligen postat av TranceII Visa inlägg
Ja, och du kan göra samma sak med andra klockor också. Du kan köpa en Submariner med bra kvalitet men med annan logga (eller samma logga) för 1/30 del av priset.
Nu pratade vi inte om lyxklockor utan budgetur från Kina. Din jämförelse är irrelevant, jag har aldrig argumenterat för att någon borde köpa en lyxklocka istället.

Citat:
De flesta där verkar klaga på deras customer service
Lika många av klagomålen är beträffande kvalitén, och bristen på customer service när kvalitén inte håller. Allt från läderband som går sönder, händer som trillar av, urverk som slutar ticka, cases som läcker in vätska och icke-existerande service när det går åt pipan.

Citat:
En DW-klocka ser bättre ut än de flesta Timex
Det är din åsikt, inte min

Citat:
och visst kan du snåla och försöka leta upp något på någon Kina-sida för att tjäna pengar men skiten kostar som ett par jeans och kommer förmodligen hålla i många år eller tills du tröttnat på den.
Jaha, vad är det för fel med att spara in pengar till ett par jeans? Om man nu ska köpa ett billigt ur, varför betala 10-20 gånger så mycket? Man får inget mer för pengarna.
__________________
"Hey, I'm not surprised motherfuckers" -Nate Diaz
eternallord är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-23, 20:48   #6080
eternallord
Registered User
 
eternallords avatar
 
Reg.datum: Aug 2009
Inlägg: 190


Knep den här bilden på min Black Bay 58 tidigare idag. Blev väldigt glad när Tudor släppte den här modellen. Har alltid varit svag för Black Bays, men 41mm är snäppet för stort för mig, och med deras nya in-house urverk har tjockleken ökat ytterliggare till den grad att det inte funkar för mig. 58’an var en otroligt positiv överraskning, på 39mm och under 12mm tjock sitter den perfekt. Två saker jag speciellt älskar med Black Bays är deras tunna och låga bezels, samt att de fortfarande använder aluminium för ringen vilket ger den matta looken som jag personligen föredrar framför glansig keramik.
__________________
"Hey, I'm not surprised motherfuckers" -Nate Diaz
eternallord är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-23, 20:54   #6081
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
[I.MG]https://i.lensdump.com/i/Wul4wC.jpg[/IMG]

Knep den här bilden på min Black Bay 58 tidigare idag. Blev väldigt glad när Tudor släppte den här modellen. Har alltid varit svag för Black Bays, men 41mm är snäppet för stort för mig, och med deras nya in-house urverk har tjockleken ökat ytterliggare till den grad att det inte funkar för mig. 58’an var en otroligt positiv överraskning, på 39mm och under 12mm tjock sitter den perfekt. Två saker jag speciellt älskar med Black Bays är deras tunna och låga bezels, samt att de fortfarande använder aluminium för ringen vilket ger den matta looken som jag personligen föredrar framför glansig keramik.
Apropå olika smaker, jag tycker black bay är väldigt snygga sånär som på den ohyggliga timvisaren
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-23, 21:50   #6082
Hobbes
En Svensk Tiger.
 
Hobbess avatar
 
Reg.datum: Oct 2003
Ort: Calgary, Alberta, Canada
Inlägg: 3 197
Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg


Knep den här bilden på min Black Bay 58 tidigare idag. Blev väldigt glad när Tudor släppte den här modellen. Har alltid varit svag för Black Bays, men 41mm är snäppet för stort för mig, och med deras nya in-house urverk har tjockleken ökat ytterliggare till den grad att det inte funkar för mig. 58’an var en otroligt positiv överraskning, på 39mm och under 12mm tjock sitter den perfekt. Två saker jag speciellt älskar med Black Bays är deras tunna och låga bezels, samt att de fortfarande använder aluminium för ringen vilket ger den matta looken som jag personligen föredrar framför glansig keramik.
Oerhört stilig klocka - ser perfekt ut på din arm. Jag gillar den ser bra ut till din skjorta - dressat men kommer att se utmärkt ut i en mer casual utstyrsel oxå.

Enkel, stilren och tidslös, några saker jag verkligen uppskattar.
Hobbes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-23, 22:32   #6083
eternallord
Registered User
 
eternallords avatar
 
Reg.datum: Aug 2009
Inlägg: 190
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbes Visa inlägg
Oerhört stilig klocka - ser perfekt ut på din arm. Jag gillar den ser bra ut till din skjorta - dressat men kommer att se utmärkt ut i en mer casual utstyrsel oxå.

Enkel, stilren och tidslös, några saker jag verkligen uppskattar.
Tackar hjärtligast. Du sammanfattar väldigt väl vad som gjorde att jag valde just den här klockan.
__________________
"Hey, I'm not surprised motherfuckers" -Nate Diaz
eternallord är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-24, 09:12   #6084
Raschmus
Registered User
 
Raschmuss avatar
 
Reg.datum: Dec 2007
Ort: Västkusten
Inlägg: 6 188
Tre vädjande frågor:

1. Ni som köper begagnade klockor regelbundet, vad behöver man tänka på generellt sett för att inte göra bort sig?
2. Ligger ju en del på chrono24 men vad har man för garanti att man inte köper skit?
3. Vad är minimum att behöva lägga för att få en vettig Rolex med något mindre boett? Är till en kvinna. Jag förstår att frågan är lite "hur lång är ett snöre" men jag vet själv inte vilken modell jag ska köpa bara det att hon önskat sig en Rolex, väger typ 53kg så boetten lär inte vara större än 36mm. Vill börja i den änden av att se vad jag kan få för en väldigt rimlig peng innan jag går vidare i beslutsprocessen... Har svårt att rättfärdiga någonting mer än 30tkr, helst lägre än så.
__________________
Journalen

Citat:
Ursprungligen postat av ryss Visa inlägg
Om jag ser en snigg tjejen moste jag ge till henne stor knull hehehe :P
Citat:
Ursprungligen postat av hibbe Visa inlägg
Bara jag bygger muskler o ser kriminell ut är det chill
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bland kycklingar är det lätt att vara tupp.
Raschmus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-24, 10:30   #6085
Illustrerade mannen
Jag vill inte ha någon avatartext.
 
Illustrerade mannens avatar
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 1 375
Jag köper inte begagnade klockor "regelbundet"... Men på de seriösa sidorna har de flesta säljare historik, omdömen och liknande. På ex klocksnack finns många seriösa med bra omdömen. Köpte min Panerai via Klocksnack. Vi sågs hos en välkänd urmakare, skrev papper, mm, mm. Ska man lägga en hög med pengar på en klocka kan det vara väl värt att lägga den extra tiden (och pengarna).
__________________
"Als Gregor Samsa eines Morgens aus unruhigen Traumen erwachte, fand er sich in seinem Bett zu einem ungeheueren Ungeziefer verwandelt."
Franz Kafka
Die Verwandlung
Illustrerade mannen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-24, 10:52   #6086
r1kkie
Registered User
 
r1kkies avatar
 
Reg.datum: Jan 2009
Inlägg: 1 209
Citat:
Ursprungligen postat av Illustrerade mannen Visa inlägg
Precis så! Man ska köpa det man gillar och har råd med. Jag har en Panerai Luminor 112! Älskar den! Ingen i min bekantskapskrets är intresserad av klockor och ingen har frågat eller kommenterat någonting. Det tycks bara vara jag som bryr mig om klockor. Rätt skönt att slippa kommentarer och undringar. Jag har sagt till min fru att det är en kopia...😇😇😇 Är du glad och nöjd med en DW så skaffa en sån. Det är du som bär klockan som ska trivas med den. Vill du impa finns sådana klockor. Vill du veta själv vad du bär finns sådana klockor. Som Panerai. De flesta har ingen aning om vad det är.
Satan vilken ful klocka

Såklart min subjektiva åsikt.
__________________
"If it was easy, everybody would be good at it.
I was told that long time ago by a coach. If you want something you never had before, you gotta be willing to do something you've never done before."
-Phil Heath
r1kkie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-24, 14:00   #6087
TomasB
Registered User
 
TomasBs avatar
 
Reg.datum: Sep 2009
Inlägg: 568
Citat:
Ursprungligen postat av r1kkie Visa inlägg
Satan vilken ful klocka

Såklart min subjektiva åsikt.

Det beror såklart på att du inte har någon smak ;-)
Närå, to each his/her own.

Panerai är acquired taste för mig. Älskar dem!



Till alla. För er som undrar vad som skiljer en klocka för 25-50k mot en som kostar 3-500k så är den här filmen rätt träffande:

https://www.youtube.com/watch?v=ZT9rvtlk_yc
__________________
All the things I really like to do are either illegal, immoral, or fattening. /Alexander Woollcott (1887-01-19 – 1943-01-23)
TomasB är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-24, 14:29   #6088
Pudzianovski
Trankil.
 
Pudzianovskis avatar
 
Reg.datum: Feb 2002
Inlägg: 5 680
Panerai är definitivt snygga och jäkligt coola! Jag tror jag tycker HELA deras linje är snygga (vet inte om jag sett en Panerai som jag egentligen tycker är ful), till skillnad mot en del andra märken där det kan vara högt men också fruktansvärt lågt

Fast det är också extremt subjektivt bland de som är klockintresserade verkar det som (vad som är snyggt/fint alltså)
Pudzianovski är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-24, 14:52   #6089
Illustrerade mannen
Jag vill inte ha någon avatartext.
 
Illustrerade mannens avatar
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 1 375
Det är ju bra att folk har olika smak och åsikter. Det får man ha - även om jag tycker de flesta har fel i det mesta. 😇
Panerai är speciellt speciella (anser jag), bl a för att de inte var tillgängliga för allmänheten under lång tid och för att de är relativt okända. De flesta som noterar min klocka noterar den inte - typ. Jag antar att de tror att det är en random klocka från Ur&Penn eller liknande. Vilket tilltalar mig väldeliga.
__________________
"Als Gregor Samsa eines Morgens aus unruhigen Traumen erwachte, fand er sich in seinem Bett zu einem ungeheueren Ungeziefer verwandelt."
Franz Kafka
Die Verwandlung
Illustrerade mannen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-25, 11:22   #6090
r1kkie
Registered User
 
r1kkies avatar
 
Reg.datum: Jan 2009
Inlägg: 1 209
Citat:
Ursprungligen postat av TomasB Visa inlägg
Det beror såklart på att du inte har någon smak ;-)
Närå, to each his/her own.

Panerai är acquired taste för mig. Älskar dem!



Till alla. För er som undrar vad som skiljer en klocka för 25-50k mot en som kostar 3-500k så är den här filmen rätt träffande:

https://www.youtube.com/watch?v=ZT9rvtlk_yc
Känns lite som om man skulle fantisera att ta en 95a för 200k eller en V70 där en mekaniker har suttit å polerat delarna inne i motorn förhand å ta 2 mille för den. Det skiljer ju inte 10 ggr i prestanda.
__________________
"If it was easy, everybody would be good at it.
I was told that long time ago by a coach. If you want something you never had before, you gotta be willing to do something you've never done before."
-Phil Heath
r1kkie är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:20.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)