Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kosttillskott

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-01-02, 21:10   #886
vicarious
Proteinbarskonnässör
 
vicariouss avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 15 775
Provade Maxims XL Bar Tasty Peanut

Ganska bra smak och konsistens, skulle kunna äta den igen. Proteinet är av bra kvalité, inget kollagen eller gelatin i dessa. Baren väger hela 82g men det är tyvärr endast 25g protein och hela 29g socker. Alltså mer socker än protein.
__________________
Citat:
I'll see you in another life, brother.
vicarious är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-01-03, 20:08   #887
Kaukasuskokosnöt
Vevar med spett
 
Kaukasuskokosnöts avatar
 
Reg.datum: Jul 2016
Ort: Göteborg
Inlägg: 525
Citat:
Ursprungligen postat av oath5 Visa inlägg
Du måste isåfall testa Chocolate Brownie och Cinnamon Bun. Minten är rätt god också!
Testat både Chocolate brownie och Cinnamon bun och de var riktigt bra! Brownien påminner ju om kladdkaka. Kan absolut bli ett big buy i framtiden.
__________________
Min journal 🏋🏻
Totalen: 555 kg. Bänk: 135 kg. Böj: 190 kg. Mark: 230 kg.
Löpning: 10k 43:00, 5k 20:49.
"När man vill äta en Wasa Husman rätt upp och ner vet man att man är hungrig!" 🤓 - J.Gudiol
Kaukasuskokosnöt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-01-04, 17:53   #888
Max
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 116
Finns det någon proteinbar där huvuddelen av proteinet kommer från vassleprotein?
Vanligt är att vassleprotein i proteinblandningen, men inte att det är den största delen.
Max är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-01-04, 18:16   #889
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 708
Citat:
Ursprungligen postat av Max Visa inlägg
Finns det någon proteinbar där huvuddelen av proteinet kommer från vassleprotein?
Vanligt är att vassleprotein i proteinblandningen, men inte att det är den största delen.
Swebar har då haft vassleproteinisolat som huvuddel av proteinet tidigare. Har inte köpt någon på länge, men jag tror inte att dom har ändrat innehåll.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-01-05, 17:00   #890
Max
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 116
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Swebar har då haft vassleproteinisolat som huvuddel av proteinet tidigare. Har inte köpt någon på länge, men jag tror inte att dom har ändrat innehåll.
Hade faktiskt en gammal Swebar liggande här och kollade på den. Jag borde gjort det redan innan jag skrev inlägget. Det du skriver stämmer, det är vassleproteinisolat för hela slanten. Tack!
Någon som kommer på någon mer bar?
Max är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-01-06, 02:45   #891
F Ultra
Registered User
 
F Ultras avatar
 
Reg.datum: Dec 2013
Ort: Kållered
Inlägg: 1 035
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Swebar har då haft vassleproteinisolat som huvuddel av proteinet tidigare. Har inte köpt någon på länge, men jag tror inte att dom har ändrat innehåll.
Varning dock för att de har några nya smaker ute där de börjat stoppa in kollagen. Noterade det främst på deras Salty Peanut & Caramel som annars är grymt god men:
Citat:
"Proteinblandning ([mjölk]protein, kollagenhydrolysat, vassleprotienkoncentrat)från [mjölk]), [ägg]viteprotein), [mjölk]choklad (socker, hel[mjölk]spulver, kakaosmör, kakaomassa, emulgeringsmedel ([soja]lecitin), vaniljextrakt), jord[nötter] (12%), karamellpasta (12%) (glykossirap, socker, kondenserad [mjölk], invertsockersirap, kakaosmör, vatten, fuktighetsbevarande medel (sorbitol), emulgeringsmedel (mono- och diglycerider av fettsyror), salt), fruktossirap, fuktighetsbevarande medel (glycerol) vatten, jord[nöt]ssmör (2,4%), glykossirap, dextros, salt, arom, solrosolja, kakaopulver, färgämne (sockerkulör). Kan innehålla spår av [gluten], [mandel], [hasselnötter], [valnötter], cashew[nötter], pekan[nötter], para[nöt], pistage[nöt], macadamia[nöt]. "
Dvs kollagen ligger alldeles för tidigt. Vet dock inte om det gäller även andra nya smaker eller enbart denna.
F Ultra är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-01-06, 10:48   #892
Max
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 116
Citat:
Ursprungligen postat av F Ultra Visa inlägg
Varning dock för att de har några nya smaker ute där de börjat stoppa in kollagen. Noterade det främst på deras Salty Peanut & Caramel som annars är grymt god men:

Dvs kollagen ligger alldeles för tidigt. Vet dock inte om det gäller även andra nya smaker eller enbart denna.
Jag kollade samtliga smaker och det verkar faktiskt bara vara Salty Peanut & Caramel detta gäller.
Max är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-01-09, 12:32   #893
vicarious
Proteinbarskonnässör
 
vicariouss avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 15 775
Bodylab har släppt en helt ny bar, i smaken choklad & banan. Ska prova en låda.

Gelatinhydrolysat som tredje ingrediens tyvärr.

__________________
Citat:
I'll see you in another life, brother.
vicarious är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-01-09, 13:05   #894
Bulkperiod
Registered User
 
Bulkperiods avatar
 
Reg.datum: Nov 2013
Inlägg: 216
Citat:
Ursprungligen postat av vicarious Visa inlägg
Bodylab har släppt en helt ny bar, i smaken choklad & banan. Ska prova en låda.

Gelatinhydrolysat som tredje ingrediens tyvärr.

Dåligt! Första gången jag ser gelatinhydrolysat i deras bars (även om den ligger ganska långt ner i innehållsförtäckningen).

Fick för övrigt ett mail från dom tidigare där dom sa att dom hade upptäckt mögel i deras bars Minimum Protein Bar Deluxe Chocolate peanut butter. Batch #6251 och #6252. Jag hade två lådor av dessa och det stämde, mina bars var mögliga så jag fick pengarna tillbaka.

Kommer inte köpa denna nya bar av principsak då den innehåller gelatinhydrolysat trots att dom säger "- Vi använder uteslutande naturliga aromämnen och råvaror
- Vi använder uteslutande choklad utan tillsatt socker - naturligtvis också gelatinfri".

Senast redigerad av Bulkperiod den 2017-01-09 klockan 13:08.
Bulkperiod är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-01-09, 15:09   #895
vicarious
Proteinbarskonnässör
 
vicariouss avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 15 775
Citat:
Ursprungligen postat av Bulkperiod Visa inlägg
Fick för övrigt ett mail från dom tidigare där dom sa att dom hade upptäckt mögel i deras bars Minimum Protein Bar Deluxe Chocolate peanut butter. Batch #6251 och #6252. Jag hade två lådor av dessa och det stämde, mina bars var mögliga så jag fick pengarna tillbaka.
Fick också detta mail, inte helt säker på att jag hade den batchen eftersom jag hunnit äta upp alla.. men jag minns att jag reagerade på ett par av dessa bars som jag tyckte smakade konstigt, typ gammalt skafferi. Säkert mögel :p
__________________
Citat:
I'll see you in another life, brother.
vicarious är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-01-09, 16:04   #896
Bulkperiod
Registered User
 
Bulkperiods avatar
 
Reg.datum: Nov 2013
Inlägg: 216
Citat:
Ursprungligen postat av vicarious Visa inlägg
Fick också detta mail, inte helt säker på att jag hade den batchen eftersom jag hunnit äta upp alla.. men jag minns att jag reagerade på ett par av dessa bars som jag tyckte smakade konstigt, typ gammalt skafferi. Säkert mögel :p
Haha! Jag hann också äta några mögliga. Jag trodde att det inte var något mögel på barsen utan att jag bara trodde att det var det för att dom hade sagt det, men sen öppnade jag en bar med ett annat batchnummer som inte såg likadan ut som de mögliga.. Det var svårt att avgöra för att själva möglet var vitt, lite som barens färg. Men lättare att avgöra när man hade en ickemöglig att jämföra med.
Bulkperiod är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-01-14, 15:17   #897
vicarious
Proteinbarskonnässör
 
vicariouss avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 15 775
Citat:
Ursprungligen postat av vicarious Visa inlägg
Bodylab har släppt en helt ny bar, i smaken choklad & banan. Ska prova en låda.

Gelatinhydrolysat som tredje ingrediens tyvärr.

Provade denna bar igår.

+ Väldigt mjuk och bra konsistens, smälter i munnen.
+ God smak, påminner om chokladöverdragna skumbananer

- Den är inte tillräckligt söt.
- Innehållet, gelatin

Kommer inte köpa dessa igen.
__________________
Citat:
I'll see you in another life, brother.
vicarious är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-01-15, 21:40   #898
arogen
Registered User
 
arogens avatar
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 3 265
So-Lo Carb - Kex & Vit choklad

Jag gillar So-Lo Carb vad jag minns, men denna var verkligen ingen hit. Smakar inte alls vit choklad tycker jag.
__________________
En Journal mot att äntligen bli lite stark:
http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=204424
Mark: 200. Böj: 140. Bänk: 110.

Instagram; aarogen
arogen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-01-15, 21:44   #899
Bulkperiod
Registered User
 
Bulkperiods avatar
 
Reg.datum: Nov 2013
Inlägg: 216
Citat:
Ursprungligen postat av vicarious Visa inlägg
Provade denna bar igår.

+ Väldigt mjuk och bra konsistens, smälter i munnen.
+ God smak, påminner om chokladöverdragna skumbananer

- Den är inte tillräckligt söt.
- Innehållet, gelatin

Kommer inte köpa dessa igen.

Dom har svarat mig o Grub på fb där dom påstår att mängden gelatinhydrolysat är mindre än 1 procent
Bulkperiod är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-01-16, 11:31   #900
vicarious
Proteinbarskonnässör
 
vicariouss avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 15 775
Citat:
Ursprungligen postat av Bulkperiod Visa inlägg
Dom har svarat mig o Grub på fb där dom påstår att mängden gelatinhydrolysat är mindre än 1 procent
Om så vore fallet borde det stå mycket längre bak i listan, t ex efter banan som är 1.4%.
__________________
Citat:
I'll see you in another life, brother.
vicarious är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:50.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)