Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kost & Näring

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-06-30, 16:38   #1
Deffmax
Registered User
 
Reg.datum: May 2019
Inlägg: 49
Glass under deff

Tja! Jag upptäckte barebells proteinglass för någon dag sedan och har blivit beroende men undrar då funkar den att äta under deff? eller finns det någon annan glass som passar bättre? jag syftar på barebells proteinglass i tub som tex cookie dough eller salted caramel
Deffmax är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-30, 17:10   #2
sumialic
Banned User
 
Reg.datum: Mar 2009
Inlägg: 1 411
Inte en aning om vad det är för glass, men varför skulle den inte funka att äta under deff? Du kan äta precis vad som helst. Se till att få i dig en del protein bara för att tappa så lite muskler som möjligt.
sumialic är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-30, 17:43   #3
TheDoctor
Registered User
 
TheDoctors avatar
 
Reg.datum: Jan 2018
Ort: Nordvästra Skåne
Inlägg: 215
B & J Peanut Butter Cup. 1400kcal i en bytta. Perfekt för deffen.
__________________
Eat breakfast like a king, lunch like a prince and dine like a pauper.

Workout like your life depends on it.
TheDoctor är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-30, 19:31   #4
Hanse
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2014
Inlägg: 406
Ät riktig glass istället... bara inte så mycket.
Hanse är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-30, 19:52   #5
Deffmax
Registered User
 
Reg.datum: May 2019
Inlägg: 49
Citat:
Ursprungligen postat av Hanse Visa inlägg
Ät riktig glass istället... bara inte så mycket.
det är det att jag om jag har ett paket glass eller av något så äter jag allt kan ionte sluta och ett paket av barebells salty caramel innehåller bara 376 kcals så tänkte om man kan äta sånna ibland eller om de är något dåligt me dem eller ett annat bättre alternativ mvh Max
Deffmax är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-30, 21:00   #6
Nikenik
Registered User
 
Reg.datum: May 2014
Ort: Bohuslän
Inlägg: 74

376kcal per bytta, 33g protein. Känns ju okej... sötningsmedel och proteinpulver, blir sugen på att prova själv. :P
Som sagts innan... har du koll på kaloirerna kan du ju äta vad som helst under deffen. Om det hjälper med motivationen så kör på säger jag, och får du inte resultaten du vill vet du ju vad du kan börja ta bort.
Nikenik är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-30, 21:23   #7
Deffmax
Registered User
 
Reg.datum: May 2019
Inlägg: 49
Citat:
Ursprungligen postat av Nikenik Visa inlägg

376kcal per bytta, 33g protein. Känns ju okej... sötningsmedel och proteinpulver, blir sugen på att prova själv. :P
Som sagts innan... har du koll på kaloirerna kan du ju äta vad som helst under deffen. Om det hjälper med motivationen så kör på säger jag, och får du inte resultaten du vill vet du ju vad du kan börja ta bort.
Tack! Ja testa den e riktigt god smakar exakt som vanlig glass enligt mig cookie dough är dock ännu godare fast för mycket kcals för mig just nu!
Deffmax är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-07-01, 10:11   #8
Magnusi
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2019
Inlägg: 30
Är kanske inte riktig glass men jag tycker det är riktigt gott och väldigt nära och lätt att tillverka med enkla medel.
  • 1dl Äggvita (50kcal, 9,7g protein)
  • 1dl Vatten
  • 1tsk gelatinpulver (10 kcal, 2,58g protein)
  • 150g Lindahls 0.2% ChocoBlanco (90 kcal, 16,35g protein)
  • 20g frysta hallon (10kcal)

    Totalt: 160 kcal, 28,63g protein.

Vispa upp 1dl Äggvita, 1dl vatten med 1tsk gelatinpulver i en bunke till en tjock fluffig massa; den ska vara ruskigt tjock, så att du kan hålla bunken upp och ned utan att den ramlar ur.

Vispa försiktigt ned Lindahls 0.2% ChocoBlanco i fluffet, sätt sedan på ett lock och in i frysen i ca 3 timmar.

Efter 3 timmar, tillsätt ca 20gram hallon och vispa sönder fluffet till en tjock glass/mousse med hallon.

Senast redigerad av Magnusi den 2019-07-01 klockan 10:13.
Magnusi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-07-01, 10:13   #9
pepplez
Registered User
 
pepplezs avatar
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 3 515
För att gå ner i vikt behöver du äta mindre än du gör av med. Om du äter någon sjaskig proteinglass och intalar dig att den smakar godare än riktig glass, eller om du äter riktig glass och drar ner på något annat du stoppar i sig, är helt upp till dig. Du kan deffa på enbart Magnum Mandel om du så vill.
__________________
Böj 180 - Bänk 130 - Mark 220
Journal

Citat:
Ursprungligen postat av mangemani Visa inlägg
folk har spenderat en hel dag på en strand och badat och nu regnar det och de springer för glatta livet för att ta skydd så de inte ska bli lite blöta...här saknas verkligen logik
pepplez är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-07-01, 11:03   #10
Sheogorath
Förslag?
 
Sheogoraths avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Ort: Malmö
Inlägg: 23 774
Citat:
Ursprungligen postat av pepplez Visa inlägg
För att gå ner i vikt behöver du äta mindre än du gör av med. Om du äter någon sjaskig proteinglass och intalar dig att den smakar godare än riktig glass, eller om du äter riktig glass och drar ner på något annat du stoppar i sig, är helt upp till dig. Du kan deffa på enbart Magnum Mandel om du så vill.
Med näringsbrist och muskelförlust som följd. Det ska man ju också ta med i beräkning när man talar om vad som funkar och inte funkar på deff. Har man 3000 kcal att spela med har man mer svängrum än om man har 1100 kcal.
__________________
Jag ger inte sjukgymnastisk rådgivning via PM. Om vi etablerat en vårdrelation svarar jag inte på PM som rör din skada: Ring mig på arbetstid.

Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
Sheogorath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-07-02, 00:37   #11
Bossebäver
Registered User
 
Bossebävers avatar
 
Reg.datum: Sep 2013
Inlägg: 1 003
Citat:
Ursprungligen postat av Hanse Visa inlägg
Ät riktig glass istället... bara inte så mycket.
Jag äter hellre 3 byttor kalorisnål glass än 1 bytta b&j.
__________________
Im Chuck Norris, your argument is invalid.
Bossebäver är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:02.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)