Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2022-05-07, 17:22   #886
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Citat:
Ursprungligen postat av Magnus N Visa inlägg
Felöversatt på 3 olika redaktioner och alla i negativ vinkling?

Visst. Omöjligt är det väl inte men låt mig tvivla
Tyckande och tänkande är inte absolut.

Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Du vet själv innerst inne att det är så. Du vill bara att det inte skall vara så.
Jag tror det var avsiktligt, om än inte systematiskt. Oavsett så är det inte absolut så.
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-05-07, 17:29   #887
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 958
Citat:
Ursprungligen postat av blåvitt Visa inlägg
Tyckande och tänkande är inte absolut.



Jag tror det var avsiktligt, om än inte systematiskt. Oavsett så är det inte absolut så.
Visst visst, skulle såklart garderat mig mer med mina ord så inte du kunde hänga upp dig

Men bra du ser att statsmedia inte upprätthåller sin neutralitet särskilt väl
Magnus N är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-05-07, 17:41   #888
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Citat:
Ursprungligen postat av Magnus N Visa inlägg
Visst visst, skulle såklart garderat mig mer med mina ord så inte du kunde hänga upp dig

Men bra du ser att statsmedia inte upprätthåller sin neutralitet särskilt väl
Vi har vart inne på det förut, men jag ser det som ett stort problem när man systematiskt vrider verkligheten lite grann hela tiden, då det leder till att den totala verklighetsbilden blir helt felaktig. Jag skulle bli fett emotsagd på det här forumet om jag skulle säga att SD är nazister, och skulle inte komma undan med att säga "visst, visst, de är nationalister som vill stoppa invandringen, skulle såklart garderat mig mer med mina ord...". Med all rätta. Hela den här tråden är full av smått felaktiga tiltningar som ni högerspöken skapar till en gemensam verklighet som inte finns.
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-05-07, 17:46   #889
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 958
Citat:
Ursprungligen postat av blåvitt Visa inlägg
Vi har vart inne på det förut, men jag ser det som ett stort problem när man systematiskt vrider verkligheten lite grann hela tiden, då det leder till att den totala verklighetsbilden blir helt felaktig. Jag skulle bli fett emotsagd på det här forumet om jag skulle säga att SD är nazister, och skulle inte komma undan med att säga "visst, visst, de är nationalister som vill stoppa invandringen, skulle såklart garderat mig mer med mina ord...". Med all rätta. Hela den här tråden är full av smått felaktiga tiltningar som ni högerspöken skapar till en gemensam verklighet som inte finns.
Jag skriver vad jag upplever hur statsmedia agerar och när det är ett återkommande problem så känns det systematiskt och då skriver jag så.

Du behöver inte ta min upplevelse och beskrivning som fakta.
Magnus N är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-05-07, 18:27   #890
Fredszky
Kämpa! Kämpa! Kämpa!
 
Fredszkys avatar
 
Reg.datum: Aug 2001
Inlägg: 398
Citat:
På Sveriges Radio och Sveriges Television är 54 respektive 52 procent av alla journalister miljöpartister.
https://www.dagensps.se/nyheter/svt-...-journalister/
__________________
P r o f e . t
Fredszky är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-05-07, 19:01   #891
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Citat:
Ursprungligen postat av Magnus N Visa inlägg
Du behöver inte ta min upplevelse och beskrivning som fakta.
Det gör jag inte. Problemet är att du formulerar din upplevelse som fakta. Tack för mig
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-05-07, 19:04   #892
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 958
Citat:
Ursprungligen postat av blåvitt Visa inlägg
Det gör jag inte. Problemet är att du formulerar din upplevelse som fakta. Tack för mig
Kan försöka bättra mig, men det ligger lite i läsaren med att inse vad som skrivs med
Magnus N är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-05-10, 11:22   #893
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 958
Det är ju underligt vad det blir "fel" lite då och då

https://www.expressen.se/nyheter/mur...r-srs-misstag/

"MP-politikern Mursal Isa utsattes för ett hotfullt drev efter en publicering från Sveriges Radios somaliska redaktion som påstod att Isa sagt i Uppdrag Granskning att ”somalier” inte vill jobba eller lära sig svenska. När han bad Sveriges Radio om rättelse fick han inget svar.

– Det här får inte förekomma i offentligt finansierad media. Journalistiken ska hålla måttet, säger han."
Magnus N är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-05-10, 20:10   #894
yia
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2015
Inlägg: 66
Citat:
Ursprungligen postat av Fredszky Visa inlägg
På Sveriges Radio och Sveriges Television är 54 respektive 52 procent av alla journalister miljöpartister.
Det är ett rätt bisarrt fenomen att tvinga skattebetalarna att finansiera sin egen politiska indoktrinering. Nu när det sedan några år tillbaka blivit tvång att betala är det uppriktigt talat ganska oetiskt.

Totalt är det närmare 80% rödgröna på SVT och om man tycker att är helt i sin ordning så är man i så fall lika nöjd om det skulle bli 80% Sverigedemokrater på SVT istället. Rapporteringen skulle se precis likadan ut i opartiskhetens högborg?

Det minsta man kunde begära om man nu ska pytsa in 10 miljarder varje år av skattebetalarnas pengar är att verksamheten granskas ordentligt, missbruk beivras och det sätts upp tydliga förhållningsregler. Men det är förstås så att staten aldrig granskar sig själv ordentligt, vilket är ett av skälen till att staten inte ska ha en massa av skattebetalarnas pengar till att börja med.

Senast redigerad av yia den 2022-05-10 klockan 20:11.
yia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-05-10, 20:18   #895
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 234
Citat:
Ursprungligen postat av blåvitt Visa inlägg
Vi har vart inne på det förut, men jag ser det som ett stort problem när man systematiskt vrider verkligheten lite grann hela tiden, då det leder till att den totala verklighetsbilden blir helt felaktig. Jag skulle bli fett emotsagd på det här forumet om jag skulle säga att SD är nazister, och skulle inte komma undan med att säga "visst, visst, de är nationalister som vill stoppa invandringen, skulle såklart garderat mig mer med mina ord...". Med all rätta. Hela den här tråden är full av smått felaktiga tiltningar som ni högerspöken skapar till en gemensam verklighet som inte finns.
Vi vrider sanningen? Till skillnad från er då?

Nej men kom igen nu Blåvitt, du är smartare än sådär, dessutom är du bland fränder som varmt välkomnar dig, det är ok, det är rentav bra och gott. Släpp fram det bara.
__________________
Oleg. pseudointellektuell
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-05-11, 10:54   #896
sladdbarn
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2019
Inlägg: 273
Mycket klokt i denna text

Citat:
Ursprungligen postat av yia Visa inlägg
Det är ett rätt bisarrt fenomen att tvinga skattebetalarna att finansiera sin egen politiska indoktrinering. Nu när det sedan några år tillbaka blivit tvång att betala är det uppriktigt talat ganska oetiskt.

Totalt är det närmare 80% rödgröna på SVT och om man tycker att är helt i sin ordning så är man i så fall lika nöjd om det skulle bli 80% Sverigedemokrater på SVT istället. Rapporteringen skulle se precis likadan ut i opartiskhetens högborg?

Det minsta man kunde begära om man nu ska pytsa in 10 miljarder varje år av skattebetalarnas pengar är att verksamheten granskas ordentligt, missbruk beivras och det sätts upp tydliga förhållningsregler. Men det är förstås så att staten aldrig granskar sig själv ordentligt, vilket är ett av skälen till att staten inte ska ha en massa av skattebetalarnas pengar till att börja med.
sladdbarn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-05-11, 11:19   #897
Scratch89
Klädsamt knubbig
 
Scratch89s avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Ort: Strömmensberg, Göteborg
Inlägg: 19 852
Citat:
Ursprungligen postat av yia Visa inlägg
Det är ett rätt bisarrt fenomen att tvinga skattebetalarna att finansiera sin egen politiska indoktrinering. Nu när det sedan några år tillbaka blivit tvång att betala är det uppriktigt talat ganska oetiskt.

Totalt är det närmare 80% rödgröna på SVT och om man tycker att är helt i sin ordning så är man i så fall lika nöjd om det skulle bli 80% Sverigedemokrater på SVT istället. Rapporteringen skulle se precis likadan ut i opartiskhetens högborg?

Det minsta man kunde begära om man nu ska pytsa in 10 miljarder varje år av skattebetalarnas pengar är att verksamheten granskas ordentligt, missbruk beivras och det sätts upp tydliga förhållningsregler. Men det är förstås så att staten aldrig granskar sig själv ordentligt, vilket är ett av skälen till att staten inte ska ha en massa av skattebetalarnas pengar till att börja med.
Vi borde helt klart kvotera in fler journalister och programledare som har politisk hemvistelse till höger till SVT och SR! Det ska minst spegla senaste riksdagsvalet.
__________________
Leg. fysioterapeut.
Skribent på Styrkelabbet
Scratch89 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-05-11, 12:06   #898
High1ander
Mycket Irriterande
 
High1anders avatar
 
Reg.datum: May 2004
Ort: Mitt privata universum, och du är inte inbjuden
Inlägg: 2 637
Blir detta en ny SR-rubrik på somaliska som säger: Muslimer får inte ha sex i Sverige

https://www.svt.se/nyheter/gransknin...m-kops-for-sex

Gött att ca 40% av församlingarna gör detta. Nästan 60% av shiamuslimska församlingar.
__________________
There can be only ONE...
Citat:
Ursprungligen postat av Tricklev Visa inlägg
Söta tjejer är dom man tänker på när man är lite småkär allmänt och saknar någon. -
Snygga brudar är dom man tänker på medans man knullar sin söta tjej så aggresivt man kan, samtidigt som man hatar henne för att hon inte är snygg nog.

Senast redigerad av High1ander den 2022-05-11 klockan 12:08.
High1ander är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-05-11, 12:09   #899
Vickan96
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2017
Inlägg: 101
Citat:
Ursprungligen postat av Scratch89 Visa inlägg
Vi borde helt klart kvotera in fler journalister och programledare som har politisk hemvistelse till höger till SVT och SR! Det ska minst spegla senaste riksdagsvalet.
Ja, staten bör definitivt åsiktsregistrera journalister. Endast gott kan komma ur det.
Vickan96 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-05-11, 14:08   #900
stridis
stridis- avatartextmästare
 
stridiss avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Ort: lindome
Inlägg: 6 065
Citat:
Ursprungligen postat av Scratch89 Visa inlägg
Vi borde helt klart kvotera in fler journalister och programledare som har politisk hemvistelse till höger till SVT och SR! Det ska minst spegla senaste riksdagsvalet.
Det behövs inte. Slå ihop så det blir en tv-kanal och en radiokanal, där de får söka tjänst på meritokratisk grund.

Sen ser du till att politiskt kvotera granskningsnämnden och ger den ordentliga tänder att bita till när klåpare och aktivister är i farten.
__________________
Stridis invictus.

I won't just gaze into the abyss, I'll maintain uncomfortable eye contact with it.
stridis är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:54.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)