Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2022-05-03, 19:21   #826
R0B
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2010
Inlägg: 345
Det är inte precis superlätt att dölja ett stort antal soldater och tillhörande utrustning. Hur du än gör så krävs det en hel del logistik osv osv.

Så man har nog väldigt bra koll på var Ryssland har den större delen av sin arme.
Inte alltid i realtid givetvis men tillräckligt bra koll för att veta vilken kapacitet som finns inom tummen och pekfingret.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av chadd Visa inlägg
Han har vissa saker på gång i ansiktet som gör att jag inte ens hade särat efter dragit några linor från hans läckra kropp + några glas vin.
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Eks Visa inlägg
men jag har inte gjort det för king grub ville inte hjälpa mig lägga upp ett kur schema men tror du jag kan få lämna ändå?? är fet som ett svin
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Eks Visa inlägg
king grub i det här fallet har du fel det vet jag
R0B är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-05-03, 19:24   #827
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 958
Citat:
Ursprungligen postat av JamesD Visa inlägg
Nä, absolut. Men har någon koll på hur stor del av den ryska militären som egentligen krigar, till exempel?

Jag tror ju tyvärr att ryssarna tar det ganska lugnt, egentligen. Hade de velat hade de kunnat jämna Ukraina med marken, men det är ju inte vad de vill. Hade de gått in i ett land som de bara hatar och vill radera från jorden så hade de varit väck vid det här laget.

Därför anser jag det vara svårt att dra paralleller till hur Ryssland skulle strida mot till exempel Sverige.
Har rätt trovärdiga siffror på upp mot / runt 200k soldater som strider för Ryssland.

Varför tror du de tar det lugnt? De uppnår inget på marken, deras soldater dör och på hemmaplan så biter enbart sanktionerna hårdare och hårdare.

Det finns absolut inget som pekar på att de tar det lugnt.

Men visst, jag ger dig att de inte använder kärnvapen eller går total war som i ww2
Magnus N är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-05-03, 19:25   #828
JamesD
Registered User
 
JamesDs avatar
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 750
Citat:
Ursprungligen postat av R0B Visa inlägg
Det är inte precis superlätt att dölja ett stort antal soldater och tillhörande utrustning. Hur du än gör så krävs det en hel del logistik osv osv.

Så man har nog väldigt bra koll på var Ryssland har den större delen av sin arme.
Inte alltid i realtid givetvis men tillräckligt bra koll för att veta vilken kapacitet som finns inom tummen och pekfingret.
Ja, klart det går att ha koll på. Men eftersom vi matas med propaganda så finns det inget som säger att vi vet sanningen. Putin kanske krigar med 1 promille av sin kapacitet, det skulle vi aldrig få veta.
JamesD är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-05-03, 19:28   #829
JamesD
Registered User
 
JamesDs avatar
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 750
Citat:
Ursprungligen postat av Magnus N Visa inlägg
Har rätt trovärdiga siffror på upp mot / runt 200k soldater som strider för Ryssland.

Varför tror du de tar det lugnt? De uppnår inget på marken, deras soldater dör och på hemmaplan så biter enbart sanktionerna hårdare och hårdare.

Det finns absolut inget som pekar på att de tar det lugnt.

Men visst, jag ger dig att de inte använder kärnvapen eller går total war som i ww2
Helt enkelt för att de inte vill jämna hela landet med marken. Media får oss att tro att Ryssland besinningslöst bombar civila, men jag tror att de egentligen gör allt för att inte förstöra för mycket.
JamesD är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-05-03, 19:30   #830
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 958
Citat:
Ursprungligen postat av JamesD Visa inlägg
Helt enkelt för att de inte vill jämna hela landet med marken. Media får oss att tro att Ryssland besinningslöst bombar civila, men jag tror att de egentligen gör allt för att inte förstöra för mycket.
Att media säkert gör sitt till för att framställa Ryssland värre är jag överens med dig om men är dock inte naiv att tro att Ryssland försöker undvika civila förluster i någon större mån.

Detta är inte en arme som krigar "snällt" Deras doktrin är långt ifrån hur man krigar ur ett västerländskt perspektiv.
Magnus N är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-05-03, 19:38   #831
JamesD
Registered User
 
JamesDs avatar
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 750
Citat:
Ursprungligen postat av Magnus N Visa inlägg
Att media säkert gör sitt till för att framställa Ryssland värre är jag överens med dig om men är dock inte naiv att tro att Ryssland försöker undvika civila förluster i någon större mån.

Detta är inte en arme som krigar "snällt" Deras doktrin är långt ifrån hur man krigar ur ett västerländskt perspektiv.
Tror ändå att det är stor skillnad på en rysk arme som invaderar ett brodersfolk och en rysk arme som krigar mot en "fiende"

Skulle Sverige få för sig att invadera Norge så skulle Svenska soldater garanterat ha svårare att skjuta norrmän än om det var krig i Afghanistan. Det samma bör gälla de flesta Ryssarna.
JamesD är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-05-03, 19:43   #832
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 958
Citat:
Ursprungligen postat av JamesD Visa inlägg
Tror ändå att det är stor skillnad på en rysk arme som invaderar ett brodersfolk och en rysk arme som krigar mot en "fiende"

Skulle Sverige få för sig att invadera Norge så skulle Svenska soldater garanterat ha svårare att skjuta norrmän än om det var krig i Afghanistan. Det samma bör gälla de flesta Ryssarna.
Givetvis

Men trots det så begår de stora övergrepp och det är inte precisionsbombning de utför för det mesta.

Att Ryssland har problem med moralen och framförallt deras utrustning har blivit väldigt tydligt i detta krig, att väst har varit så pass rädda för Ryssland under senaste decenniet har visat sig vara en obefogad rädsla.
Magnus N är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-05-03, 19:47   #833
JamesD
Registered User
 
JamesDs avatar
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 750
Citat:
Ursprungligen postat av Magnus N Visa inlägg
Givetvis

Men trots det så begår de stora övergrepp och det är inte precisionsbombning de utför för det mesta.

Att Ryssland har problem med moralen och framförallt deras utrustning har blivit väldigt tydligt i detta krig, att väst har varit så pass rädda för Ryssland under senaste decenniet har visat sig vara en obefogad rädsla.
Har svårt att tro det tyvärr. Media förmedlar allt som oftast önskedrömmar och propaganda nu för tiden. Jag tror att det är samma sak nu.
JamesD är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-05-03, 19:49   #834
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 958
Citat:
Ursprungligen postat av JamesD Visa inlägg
Har svårt att tro det tyvärr. Media förmedlar allt som oftast önskedrömmar och propaganda nu för tiden. Jag tror att det är samma sak nu.
Du är såklart välkommen att neka till vad som har kommit fram, men ser inte direkt varför om man inte är skeptiskt till precis allt och alla.
Magnus N är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-05-03, 20:40   #835
Baskagge
Registered User
 
Baskagges avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 427


Härligt med uppskruvad retorik. Fram med jodtabletterna!
__________________
Ju jävligare ju ljuvligare.

Skaffa dig en livstidsdom själv innan du uttalar dig! - Christer Pettersson
Baskagge är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-05-03, 20:43   #836
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 958
Boris Johnson speech to Ukraine: First world leader to address Ukrainian parliament

Magnus N är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-05-03, 21:02   #837
Vickan96
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2017
Inlägg: 101
Citat:
Ursprungligen postat av JamesD Visa inlägg
Helt enkelt för att de inte vill jämna hela landet med marken. Media får oss att tro att Ryssland besinningslöst bombar civila, men jag tror att de egentligen gör allt för att inte förstöra för mycket.
Absolut, det är därför de bland annat fäller klusterbomber över städer, för att förstöra så lite som möjligt.
Vickan96 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-05-03, 21:04   #838
JamesD
Registered User
 
JamesDs avatar
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 750
Citat:
Ursprungligen postat av Vickan96 Visa inlägg
Absolut, det är därför de bland annat fäller klusterbomber över städer, för att förstöra så lite som möjligt.
Du var där?
JamesD är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-05-03, 21:31   #839
Vickan96
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2017
Inlägg: 101
Citat:
Ursprungligen postat av JamesD Visa inlägg
Du var där?


https://www.youtube.com/watch?v=hhBfNDVs-PY

Vilka etablerade nyhetskanaler tror min herre på? På Russia Today finns det nog inte mycket att läsa om bombningar av civila.
Vickan96 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-05-03, 21:57   #840
Dreas
Maaaaaaat!
 
Dreass avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: Karlstad
Inlägg: 6 323
Citat:
Ursprungligen postat av JamesD Visa inlägg
Har svårt att tro det tyvärr. Media förmedlar allt som oftast önskedrömmar och propaganda nu för tiden. Jag tror att det är samma sak nu.
Du har ju onekligen bevisat att ha otur när du tänker så du kanske ska försöka läsa på lite? Eller sträck ut en hand och fråga folk från Ukraina?

Du menar att de bilder vi ser är fejk? Du menar att den information som USA och England delar med sig av löpande som bekräftats också är fejk?

Hur går den där frasen om idioter och likheten av att spela schack med en duva?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Deceiver85 Visa inlägg
"Vem vare? Vem vare som curla?"
"Ingen"
"Vadå ingen? Säg vem det fucking var"
"Ta det lugnt, vi sa att vi ska curla i squat racket, ni sa okej..."
"Vad ska jag göra med min fucking böjdräkt?"
Dreas är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:52.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)