Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kosttillskott

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2016-10-20, 12:48   #2491
Sheogorath
Förslag?
 
Sheogoraths avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Ort: Malmö
Inlägg: 23 774
Yes, det är kanelsmaken som gör den så fin. Nu pratar jag om heltmjölksproteinet eftersom det är det jag smakat. Har en lite syrlig ton också och det liknar lite (även sett till konsistensen beroende på hur man blandat det) filmjölk med kanel som jag åt mycket när jag var liten. Happy feelings!
__________________
Jag ger inte sjukgymnastisk rådgivning via PM. Om vi etablerat en vårdrelation svarar jag inte på PM som rör din skada: Ring mig på arbetstid.

Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
Sheogorath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-10-20, 12:58   #2492
Peter.B
Registered User
 
Peter.Bs avatar
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Sundbyberg
Inlägg: 1 479
Godaste laktosfria proteinpulvret enligt er? Gärna inte för sötsliskigt, men gärna ganska krämigt.

Kör just nu Tyngres Kladdkaka. Helt okej, kanske 6-7/10. Lite för artificiell smak och lite söt för att få full pott. Funkar bara när jag blandar med mjölk, med vatten är den inte alls god.

Har även PureSwe smak av gammaldags vanilj. Får nog 7/10 blandat med mjölk, lite för sött bara. Inte testat att blanda med vatten.
__________________
Här är en signatur.

Tränar och coachar/är tränare på www.berserkmma.com
Peter.B är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-10-20, 13:03   #2493
vicarious
Proteinbarskonnässör
 
vicariouss avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 15 775
Provade också Body Science Cinnamon Bun (whey) nyss. Över förväntan! Väldigt tydlig doft av kardemumma när man öppnar påsen. Tycker dock att det är en väl avvägd balans mellan kanelen och kardmumman när det kommer till smaken.

Finns ingen anledning att köpa Tyngres kanelbulle som kostar nästan det dubbla när denna finns! Fick min för ~90kr/kg dessutom så jag är nöjd.
__________________
Citat:
I'll see you in another life, brother.
vicarious är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-10-20, 13:49   #2494
Kaukasuskokosnöt
Vevar med spett
 
Kaukasuskokosnöts avatar
 
Reg.datum: Jul 2016
Ort: Göteborg
Inlägg: 525
Jag gillade verkligen Tyngres Kanelbulle, väntar för närvarande på Myprotein Cinnamon bun. Har läst här att många tycker den påminner om pepparkakor blir bra nu när det börjar gå mot jul!

Angående Scitecs proteinpulver, läser man innehållsförteckningen så står det att det innehåller Dextros. Är inte det socker? Kan någon förklara varför man tillsätter det? Alla Scitecs produkter är så förbannat söta, kan dextrosen ha med detta att göra?
__________________
Min journal 🏋🏻
Totalen: 555 kg. Bänk: 135 kg. Böj: 190 kg. Mark: 230 kg.
Löpning: 10k 43:00, 5k 20:49.
"När man vill äta en Wasa Husman rätt upp och ner vet man att man är hungrig!" 🤓 - J.Gudiol
Kaukasuskokosnöt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-10-20, 14:00   #2495
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 283
Dextros är druvsocker. Det smakar inte speciellt sött. Det verkar vara så minimala mängder att det inte har någon praktisk relevans alls.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-10-20, 14:11   #2496
Sheogorath
Förslag?
 
Sheogoraths avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Ort: Malmö
Inlägg: 23 774
Citat:
Ursprungligen postat av Kaukasuskokosnöt Visa inlägg
Jag gillade verkligen Tyngres Kanelbulle, väntar för närvarande på Myprotein Cinnamon bun. Har läst här att många tycker den påminner om pepparkakor blir bra nu när det börjar gå mot jul!

Angående Scitecs proteinpulver, läser man innehållsförteckningen så står det att det innehåller Dextros. Är inte det socker? Kan någon förklara varför man tillsätter det? Alla Scitecs produkter är så förbannat söta, kan dextrosen ha med detta att göra?
Äcklig eftersmak. Kommer efter några sekunder som med de flesta MP.
__________________
Jag ger inte sjukgymnastisk rådgivning via PM. Om vi etablerat en vårdrelation svarar jag inte på PM som rör din skada: Ring mig på arbetstid.

Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
Sheogorath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-10-20, 14:24   #2497
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 283
Det är en av mina favoritsmaker, den och Natural Chocolate, och jag känner ingen eftersmak av dom två. Och då är jag annars rätt sukraloskänslig.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-10-20, 14:25   #2498
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 711
Citat:
Ursprungligen postat av Peter.B Visa inlägg
Godaste laktosfria proteinpulvret enligt er? Gärna inte för sötsliskigt, men gärna ganska krämigt.

Kör just nu Tyngres Kladdkaka. Helt okej, kanske 6-7/10. Lite för artificiell smak och lite söt för att få full pott. Funkar bara när jag blandar med mjölk, med vatten är den inte alls god.

Har även PureSwe smak av gammaldags vanilj. Får nog 7/10 blandat med mjölk, lite för sött bara. Inte testat att blanda med vatten.
Letar du efter någon speciell smak? T.ex choklad, vanilj eller något annat. Vassle/Kasein?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2016-10-20, 14:33   #2499
Sheogorath
Förslag?
 
Sheogoraths avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Ort: Malmö
Inlägg: 23 774
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är en av mina favoritsmaker, den och Natural Chocolate, och jag känner ingen eftersmak av dom två. Och då är jag annars rätt sukraloskänslig.
Den var rätt OK om jag minns rätt. Jaja, smaken är som baken.
__________________
Jag ger inte sjukgymnastisk rådgivning via PM. Om vi etablerat en vårdrelation svarar jag inte på PM som rör din skada: Ring mig på arbetstid.

Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
Sheogorath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-10-20, 14:39   #2500
Peter.B
Registered User
 
Peter.Bs avatar
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Sundbyberg
Inlägg: 1 479
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Letar du efter någon speciell smak? T.ex choklad, vanilj eller något annat. Vassle/Kasein?
Helst vassle. Ingen speciell smakpreferens, den godaste gärna till vettigt pris.

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
__________________
Här är en signatur.

Tränar och coachar/är tränare på www.berserkmma.com
Peter.B är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-10-20, 14:40   #2501
vicarious
Proteinbarskonnässör
 
vicariouss avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 15 775
Citat:
Ursprungligen postat av Kaukasuskokosnöt Visa inlägg
Jag gillade verkligen Tyngres Kanelbulle, väntar för närvarande på Myprotein Cinnamon bun. Har läst här att många tycker den påminner om pepparkakor blir bra nu när det börjar gå mot jul!

Angående Scitecs proteinpulver, läser man innehållsförteckningen så står det att det innehåller Dextros. Är inte det socker? Kan någon förklara varför man tillsätter det? Alla Scitecs produkter är så förbannat söta, kan dextrosen ha med detta att göra?
Det är deras Cinnamon danish som smakar pepparkaka. Cinnamon bun smakar.. svagt. Såhär skrev jag om den tidigare

Citat:
Lite besviken på MyProteins Cinnamon Bun. Den är söt, sötare än Cinnamon Danish - men den saknar smak (något som Cinnamon Danish har bra av). Det behövs mer kryddor, framförallt kanel.
__________________
Citat:
I'll see you in another life, brother.

Senast redigerad av vicarious den 2016-10-20 klockan 14:42.
vicarious är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-10-20, 14:48   #2502
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 283
ja, just det, det var Danish jag pratade om. Bun har jag inte ens smakat.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-10-20, 14:50   #2503
Sheogorath
Förslag?
 
Sheogoraths avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Ort: Malmö
Inlägg: 23 774
MP Cinnamon Danish var helt OK!
__________________
Jag ger inte sjukgymnastisk rådgivning via PM. Om vi etablerat en vårdrelation svarar jag inte på PM som rör din skada: Ring mig på arbetstid.

Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
Sheogorath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-10-20, 17:54   #2504
Kaukasuskokosnöt
Vevar med spett
 
Kaukasuskokosnöts avatar
 
Reg.datum: Jul 2016
Ort: Göteborg
Inlägg: 525
Citat:
Ursprungligen postat av vicarious Visa inlägg
Det är deras Cinnamon danish som smakar pepparkaka. Cinnamon bun smakar.. svagt. Såhär skrev jag om den tidigare
Sorry, my bad! Var Cinnamon Danish som jag hade beställt.
__________________
Min journal 🏋🏻
Totalen: 555 kg. Bänk: 135 kg. Böj: 190 kg. Mark: 230 kg.
Löpning: 10k 43:00, 5k 20:49.
"När man vill äta en Wasa Husman rätt upp och ner vet man att man är hungrig!" 🤓 - J.Gudiol
Kaukasuskokosnöt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-10-20, 18:50   #2505
KlopFer
Mr.KlopFis
 
KlopFers avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: ...
Inlägg: 316
Tyngre's vassle kanelbulle tyckte jag var riktigt fin. Passade både att dricka med vatten men även att blanda ut med kvarg och liknande som lite mellanmål.

Tabben var att köpa deras Kasein kladdkaka som förövrigt smakar chokladpudding och inget annat. Speciellt om man blandar ut den med mjölk.

Men helvete vad jobbigt pulvret är att hantera! Det känns som jag öppnar en burk med radioaktivt och minsta lilla rörelse och du får en POFF och du har pulver överallt
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Lellan Visa inlägg
Tycker man så om sin egen pillesnopp tycker jag synd om den lilla pillesnoppen. Min mus ska ha det fint som snus iaf!
KlopFer är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:38.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)