Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kosttillskott

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2016-10-11, 18:56   #2476
Sheogorath
Förslag?
 
Sheogoraths avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Ort: Malmö
Inlägg: 23 774
Neggo: den skummar lika mycket som BS Caseins övriga pulver. Det är en stor fördel med Eiselts Double Pro. I princip allt blandar sig till drickbar välsmakande sörja.

Skummet är inte trevligt att dricka och gör man det får man ner en massa luft i magen och blir gasig. Alltså häller man ut det (om man inte är snål eller räknar kalorier) och där går nog en del pengar ner i vasken.
__________________
Jag ger inte sjukgymnastisk rådgivning via PM. Om vi etablerat en vårdrelation svarar jag inte på PM som rör din skada: Ring mig på arbetstid.

Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
Sheogorath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-10-11, 20:34   #2477
Duffman
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 184
Blandade precis en Body Science Whey 100% Banana Chocolate med mjölk. Smakade helt okej, 3,5 av 5.
Duffman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-10-12, 07:19   #2478
Kaukasuskokosnöt
Vevar med spett
 
Kaukasuskokosnöts avatar
 
Reg.datum: Jul 2016
Ort: Göteborg
Inlägg: 525
Myprotein Miscellar Casein Vanilj - 6/10.
Smaken helt ok, men det fluffar ju knappt!?!? Finns det mer fluffvänligt kasein från Myprotein?
__________________
Min journal 🏋🏻
Totalen: 555 kg. Bänk: 135 kg. Böj: 190 kg. Mark: 230 kg.
Löpning: 10k 43:00, 5k 20:49.
"När man vill äta en Wasa Husman rätt upp och ner vet man att man är hungrig!" 🤓 - J.Gudiol
Kaukasuskokosnöt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-10-13, 09:21   #2479
neonr
123
 
Reg.datum: Oct 2015
Inlägg: 3
Star Nutrition whey-80 Stracciatella. Betyg 1/10.

Fruktansvärt smaklös! Till gröt gick det inte alls, tog 50g pulver till 90g havregryn och det smakar verkligen ingenting.
Blandat i shakern med vatten blev det lite bättre men fortfarande väldigt svag i smaken.
neonr är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-10-13, 22:32   #2480
Wik3
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2012
Inlägg: 17
Testade nyss Body Lab whey 100 apelsin men en skvätt vatten, mycket possitivt överraskad! Aldrig mer ska jag utsätta mina smaklökar för myproteins vidriga kemiska eftersmak. Body lab smakade ju gott i jämförelse, som en lättare variant på egen blandjuice, inga konstiga eftersmaker eller liknande. Har 9 smaker kvar att prova men detta kan nog komma att bli min nya favorit efter gymmet när det ska blandas med vatten.
Wik3 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-10-14, 06:11   #2481
Sheogorath
Förslag?
 
Sheogoraths avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Ort: Malmö
Inlägg: 23 774
Citat:
Ursprungligen postat av neonr Visa inlägg
Star Nutrition whey-80 Stracciatella. Betyg 1/10.

Fruktansvärt smaklös! Till gröt gick det inte alls, tog 50g pulver till 90g havregryn och det smakar verkligen ingenting.
Blandat i shakern med vatten blev det lite bättre men fortfarande väldigt svag i smaken.
För proteinpulver är smaklöst OFTAST bättre än alternativet...
__________________
Jag ger inte sjukgymnastisk rådgivning via PM. Om vi etablerat en vårdrelation svarar jag inte på PM som rör din skada: Ring mig på arbetstid.

Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
Sheogorath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-10-14, 07:34   #2482
Frantic
Registered User
 
Frantics avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Ort: Göteborg
Inlägg: 4 155
Bodylabs Vanilla Milkshake. Jag är skeptisk mot varianter som får någon sorts dessertnamn, till exempel jordgubbstårta istället för jordgubb, men den här smakar faktiskt milkshake. Riktigt god!

Bodylabs Caramel Milkshake. Söt. Riktigt söt. God att blanda ner i kvargen men nästan lite för sötsliskig.

Myproteins Birthday Cake. Hade förhoppningar om marsipansmak men den smakar... ingenting...
Frantic är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-10-19, 18:59   #2483
Sheogorath
Förslag?
 
Sheogoraths avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Ort: Malmö
Inlägg: 23 774
Frågan är banne mig om inte BS Casein Cinnamon Bun är godare än Double Pro Chocolate... Typ halva priset också!
__________________
Jag ger inte sjukgymnastisk rådgivning via PM. Om vi etablerat en vårdrelation svarar jag inte på PM som rör din skada: Ring mig på arbetstid.

Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
Sheogorath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-10-19, 22:03   #2484
Grotesk
Hissen går inte alls
 
Grotesks avatar
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 1 983
Citat:
Ursprungligen postat av neonr Visa inlägg
Star Nutrition whey-80 Stracciatella. Betyg 1/10.

Fruktansvärt smaklös! Till gröt gick det inte alls, tog 50g pulver till 90g havregryn och det smakar verkligen ingenting.
Blandat i shakern med vatten blev det lite bättre men fortfarande väldigt svag i smaken.
Den är väldigt märklig. Jag vill nästan säga att den mest smakar något fett. Blir din också väldigt tjock?
Grotesk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-10-19, 22:17   #2485
Rock5teady
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2016
Ort: malmö
Inlägg: 93
Är det någon som kan tipsa om en bra Protein som smakar kokos eller banan?

Kan lika bra säga vilka protein jag har smakat:

Isolate whey zero från Biotech (kokos) Helt okay, inget wow tog 1-3 shakes innan man vänjer sig vid smaken

Mutant ( birthday cake ) en av dom sämsta protein jag har köpt, kan desvärre inte beskriva smaken, för jag vet inte vad den smakade, men allt förutom birthday cake iallafall!

Scitec Nutrition (banan och kokos smak) var fina och väldigt goda för protein dock ibland var dom lite väl för söta

Muscletech Nitro Tech (jordgubb) nog en av dom bästa jag har testat, fick den i födelsedags present, så den satt fint! men deras Halo var nog det vidrigaste jag nåsin har smakat! fy fan säger jag bara!

Tyngre Cassien ( kanelbulle ) somakde verkligen som kanelbulle! gott, men man tröttnade snabbt!

Någon som har testat Dymatize 100?

Senast redigerad av Rock5teady den 2016-10-19 klockan 22:26.
Rock5teady är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-10-19, 23:51   #2486
egg
Registered User
 
eggs avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 224
Köpte 11 Kg /11 smaker proteinpulver från MyProtein.

Min favoritsmak av alla: Banoffee (MyProtein Banoffee Impact Whey)

Smaken är av banan och toffee/kola.
Den påminner otroligt mycket om en gammal klassisk godis - Banana Skids!

Om ni gillar det godiset/den smaken, så är denna min rekommendation till er.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg banana-skids.jpg (45.6 KB, 138 visningar)
__________________
setXreps
Journal Big 4
“Der Mensch wächst am Wiederstand.”
- “People develop when confronted with resistance.”
egg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-10-20, 05:58   #2487
Sheogorath
Förslag?
 
Sheogoraths avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Ort: Malmö
Inlägg: 23 774
Banoffie var en av My Proteins smaker som var "den här är i alla fall inte äcklig" om jag minns rätt. Köpte en provförpackning av varje. Men absolut inget jag skulle köpa 1 kg av. Smaken är som baken!
__________________
Jag ger inte sjukgymnastisk rådgivning via PM. Om vi etablerat en vårdrelation svarar jag inte på PM som rör din skada: Ring mig på arbetstid.

Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
Sheogorath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-10-20, 06:06   #2488
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 708
Citat:
Ursprungligen postat av Sheogorath Visa inlägg
Frågan är banne mig om inte BS Casein Cinnamon Bun är godare än Double Pro Chocolate... Typ halva priset också!
Håller med den blir godare och godare, och riktigt bra konsistens. Blir ju t.o.m riktig krämig med 2 dl vatten om man låter den stå i ca 10 minuter.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-10-20, 09:57   #2489
Grotesk
Hissen går inte alls
 
Grotesks avatar
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 1 983
Citat:
Ursprungligen postat av Rock5teady Visa inlägg
Är det någon som kan tipsa om en bra Protein som smakar kokos eller banan?
Om du verkligen vill ha bananbanansmak så kanske Whey-80 Dessert Banana Toffee är något för dig. Jag tyckte verkligen att den smakade mogen banan, på gott och ont!
Grotesk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-10-20, 12:37   #2490
Bulkperiod
Registered User
 
Bulkperiods avatar
 
Reg.datum: Nov 2013
Inlägg: 216
Body Science cinnamon bun (whey) tyckte jag var rätt så god faktiskt. Godare än Body labs. Nästan samma nivå som Tyngres. Tyckte man kände en rätt så tydlig (vilket enligt mig är positivt) kanelsmak och så passade den helt okej till gröten. 4/5
Bulkperiod är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:45.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)