Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kosttillskott

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2016-09-05, 21:43   #2401
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 282
Det är aminosyreprofilen hos vassleprotein.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-09-06, 20:13   #2402
Sheogorath
Förslag?
 
Sheogoraths avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Ort: Malmö
Inlägg: 23 774
Jag har fortsatt ner bland mina provpåsar MyProtein. Alla jag testat sen sist har varit äckliga utom en som var "inte äcklig". Men god är väl möjligen då blåbär, om jag är snäll. Den har en syrlig smak som döljer sukralosen hyggligt. Fortsättning följer.
__________________
Jag ger inte sjukgymnastisk rådgivning via PM. Om vi etablerat en vårdrelation svarar jag inte på PM som rör din skada: Ring mig på arbetstid.

Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
Sheogorath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-09-07, 02:30   #2403
Nyland
Just lift, baby.
 
Nylands avatar
 
Reg.datum: Nov 2014
Inlägg: 195
Mitt vanliga protein var tillfälligt slut så jag köpte ett par små påsar med Isopure istället. Smakerna var "cookies and cream" och "creamy vanilla".

Jag tänkte att det kunde vara kul att testa men det var ingen höjdare. När jag öppnade påsarna hemma såg jag att de var utan kolhydrater, kanske därför de smakade illa? Hur som helst har nu proteindrinken gått från att vara ett nöje till något av en pina, men jag skall väl kunna stå ut i ett par veckor. Det hjälper om jag blandar med mycket mjölk.

Det jag undrar är om smaker verkligen är såpass subjektiva? Jag har väldigt svårt att tänka mig att någon skulle tycka att dessa smakade bra men de måste väl ha provsmakat innan de började sälja.
__________________
"Det finns två sätt att visa sin styrka: det ena är att trycka ner, det andra är att dra upp."
Booker T. Washington (1856-1915)
Nyland är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-09-07, 02:53   #2404
J.V
Registered User
 
J.Vs avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Sydney
Inlägg: 9 477
Citat:
Ursprungligen postat av Sheogorath Visa inlägg
Jag har fortsatt ner bland mina provpåsar MyProtein. Alla jag testat sen sist har varit äckliga utom en som var "inte äcklig". Men god är väl möjligen då blåbär, om jag är snäll. Den har en syrlig smak som döljer sukralosen hyggligt. Fortsättning följer.
Mmh, jag bestallde 6kg av sex olika smaker for ett tag sedan. De fungerade bra till en borjan men ju mer jag dricker av det desto varre blir det. Forsta och sista gangen det blir proteinpulver fran MyProtein.

De har ju daremot trevliga priser pa beta-alanin, koffein och diverse grejer. Alltid nagot.
__________________
Journal: 53% magic, 61% science, 102% results.
Science. It reduces the stupid.
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Mätt i klassiskt styrkelyft, så tror jag att man kan bli ungefär: 180-150-220 stark utan att dopa sig med lång tid och hård träning.
J.V är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-09-07, 08:12   #2405
Tomas Tryffel
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 376
Exakt vad J.V skrev. Jag kommer endast nyttja Myprotein för kreatin, hmb, koffein osv i framtiden. Blir Bodylab vid nästa beställning. Ser att de tillsatt acesulfam K utöver sukralos.
Tomas Tryffel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-09-07, 19:43   #2406
Kaukasuskokosnöt
Vevar med spett
 
Kaukasuskokosnöts avatar
 
Reg.datum: Jul 2016
Ort: Göteborg
Inlägg: 525
Har endast 2 x 30g vassle kvar som kommer ta slut efter de nästkommande träningspassen. Har en del kasein hemma, men opti som man är så känns det halvdant att slurpa i sig det direkt efter träning.

Har för mig att en del livsmedelsbutiker säljer vassle, kan någon bekräfta om t.ex. Willys har det? Tycker mig ha sett Whey 80 från Star Nutrition.

Någon som kan rekommendera en smak på det? Choklad dock Whey 100 Star Nutrition smakade skit imo.
Kaukasuskokosnöt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-09-07, 19:54   #2407
Jpettersson91
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2012
Ort: Värmland
Inlägg: 23
Citat:
Ursprungligen postat av Kaukasuskokosnöt Visa inlägg
Har endast 2 x 30g vassle kvar som kommer ta slut efter de nästkommande träningspassen. Har en del kasein hemma, men opti som man är så känns det halvdant att slurpa i sig det direkt efter träning.

Har för mig att en del livsmedelsbutiker säljer vassle, kan någon bekräfta om t.ex. Willys har det? Tycker mig ha sett Whey 80 från Star Nutrition.

Någon som kan rekommendera en smak på det? Choklad dock Whey 100 Star Nutrition smakade skit imo.
Vet att dom säljer Whey-80 på ica iaf. Jag använder dubble rich chocolate och är nöjd. Prisvärt och gott
Jpettersson91 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-09-07, 20:04   #2408
arogen
Registered User
 
arogens avatar
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 3 265
Jag letar efter ett pulver med "äppelpaj"-smak. Någon som testat Body Science - Apple Pie? Eller några andra tips?
__________________
En Journal mot att äntligen bli lite stark:
http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=204424
Mark: 200. Böj: 140. Bänk: 110.

Instagram; aarogen
arogen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-09-07, 21:48   #2409
VincHeee
Registered User
 
VincHeees avatar
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 174
Citat:
Ursprungligen postat av Sheogorath Visa inlägg
Jag har fortsatt ner bland mina provpåsar MyProtein. Alla jag testat sen sist har varit äckliga utom en som var "inte äcklig". Men god är väl möjligen då blåbär, om jag är snäll. Den har en syrlig smak som döljer sukralosen hyggligt. Fortsättning följer.
Haha jag gjorde samma sak som dig fast med 1KG påsar.
Hade exakt samma upplevelse...

Kan säga att det blev en del proteinpulver utblandat med mjölk och en del i soptunnan
VincHeee är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-09-07, 22:06   #2410
vicarious
Proteinbarskonnässör
 
vicariouss avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 15 775
Citat:
Ursprungligen postat av arogen Visa inlägg
Jag letar efter ett pulver med "äppelpaj"-smak. Någon som testat Body Science - Apple Pie? Eller några andra tips?
Den är tråkig tycker jag. Smakar mest äpple.
__________________
Citat:
I'll see you in another life, brother.
vicarious är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-09-07, 22:11   #2411
1x0
Wall of text
 
1x0s avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 5 056
Citat:
Ursprungligen postat av Kaukasuskokosnöt Visa inlägg
Har endast 2 x 30g vassle kvar som kommer ta slut efter de nästkommande träningspassen. Har en del kasein hemma, men opti som man är så känns det halvdant att slurpa i sig det direkt efter träning.
Äter du inte timmarna innan och efter styrketräningen?
Är inte proteinshakes slöseri om en har ätit tillräckligt med protein timmarna innan, stimulerar MPS?
Själv dricker jag aldrig shakes om jag ätit innan. Bara när jag tränar 14-24h fastande styrketräning.
Citat:
Ursprungligen postat av VincHeee Visa inlägg
Kan säga att det blev en del proteinpulver utblandat med mjölk och en del i soptunnan
Sälj? Eller sponsra mig.
Jag gillar äckligt proteinpulver som pre-workout och pulsa med; kickar inte igång aptiten.
Har senaste tiden blandat mina pre-workoutshakes med kaffe, HMB, kreatin, vitaminb5 och 1krm salt - fyfan, smakar vidrigt. :PP
1x0 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-09-08, 20:13   #2412
Glen
Registered User
 
Glens avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Ort: Bortom dimhöljet
Inlägg: 793
Klart oroväckande recensioner på Myproteins vassle, väntar med nu mer skräckblandad förtjusning på två olika kaffevarianter samt vit choklad.
Glen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-09-08, 20:32   #2413
Kaukasuskokosnöt
Vevar med spett
 
Kaukasuskokosnöts avatar
 
Reg.datum: Jul 2016
Ort: Göteborg
Inlägg: 525
Citat:
Ursprungligen postat av Jpettersson91 Visa inlägg
Vet att dom säljer Whey-80 på ica iaf. Jag använder dubble rich chocolate och är nöjd. Prisvärt och gott
Fick tag på Whey 80 Cookies & Cream!
Fanns även Dalblads Whey Class 100+ som jag valde bort.

Citat:
Ursprungligen postat av 1x0 Visa inlägg
Äter du inte timmarna innan och efter styrketräningen?
Är inte proteinshakes slöseri om en har ätit tillräckligt med protein timmarna innan, stimulerar MPS?
Själv dricker jag aldrig shakes om jag ätit innan. Bara när jag tränar 14-24h fastande styrketräning.
Brukar bli käk ett par timmar innan och sen går det 1-2h efter träningen innan jag käkar igen. Kan egentligen inte uttala mig i frågan, men jag tycker om att ta en shake efter träningen. Är det ett bra pulver blir det lite som en belöning!
Kaukasuskokosnöt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-09-08, 20:42   #2414
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Återkommer med tankar om några smaker jag fått hem från Tyngre.

Jag rekommenderar fortfarande starkt PureSwe Mjölkchoklad. Den är verkligen en fullträff med både vatten och mjölk. Varken för söt eller kemisk.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-09-08, 21:07   #2415
LillisJ
Registered User
 
LillisJs avatar
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Huddinge
Inlägg: 4 649
Kommer aldrig köpa något annat vassle än Bodylab. Några kronor extra för att få åka Aventador istället för 740.
__________________
Instagram: lorentzo.j
Journal

Citat:
Ursprungligen postat av ARMSTARK Visa inlägg
Gestapo sparkar in dörren och skriker "visa kuken", och man har inget val.
LillisJ är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:48.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)