Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kosttillskott

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-09-13, 20:14   #16
Swiftey
Registered User
 
Swifteys avatar
 
Reg.datum: Sep 2009
Inlägg: 1 178
Gör så här istället, ta inte protein pulveret på morgonen. Ta det efter träningen sedan innan du går och lägger dig. Beroende på hur många gånger du tar det per dag jag chansar på 2 så.
Swiftey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-09-13, 20:58   #17
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 282
Varför inte på morgonen, om man vill?
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-05-20, 11:55   #18
shshrage
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2015
Inlägg: 42
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Skall jag skriva det en gång till? Är syftet med intaget uppreglering av muskeluppbyggnaden, blir denna effekt störst om vassleproteinet intas enbart som det är. Blandar du ut det med något som saktar ned upptaget, eller äter det som en del av en komplett måltid, blir stimulansen av proteinsyntesen mindre. I stället blir det mer likt vilken proteinkälla som helst, som minskar proteinnedbrytning och kan användas i den pågående proteinsyntesen, men som inte stimulerar proteinsyntesen i någon större utsträckning.

Långsamt protein är antikatabolt. Snabbt protein är anabolt. Minskar du vasslets snabbhet, minskar du dess anabola effekt och det blir mer lika vanligt långsamt måltidsprotein. Samma saker som gäller EAA gäller vassle.
Uppreglering av muskeluppbygnaden.. vad innebär det? I vilka fall är det OK att äta tillsammans med just fil? Det jag har gjort i någon vecka nu.
Jag deffar och behöver öka mina proteiner lite, passar det då? Då behöver jag väl inte ökad stimulans av proteinsyntesen? Enbart ökad protein för att minska muskelnedbyggnaden, eller? (Kör inte styrka atm)
shshrage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-05-20, 12:15   #19
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 282
Det går utmärkt att göra så för att öka dygnets proteinintag.

Däremot deffar du inte utan styrketräning. Du bantar. En viktnedgång utan styrketräning är kass och innebär mycket större förlust av muskelmassa och (kanske permanent) nedregering av kaloriförbrukningen i vila.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-05-20, 13:40   #20
shshrage
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2015
Inlägg: 42
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det går utmärkt att göra så för att öka dygnets proteinintag.

Däremot deffar du inte utan styrketräning. Du bantar. En viktnedgång utan styrketräning är kass och innebär mycket större förlust av muskelmassa och (kanske permanent) nedregering av kaloriförbrukningen i vila.
Okay, för tillfället är jag på resande fot och har inte tid till att träna, hur bör jag göra då? Undvika att ligga på kaloriunderskott?
shshrage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-05-20, 13:46   #21
exevision
Registered User
 
exevisions avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 6 802
Citat:
Ursprungligen postat av shshrage Visa inlägg
Okay, för tillfället är jag på resande fot och har inte tid till att träna, hur bör jag göra då? Undvika att ligga på kaloriunderskott?
Åker du aldrig förbi ett gym?
exevision är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-05-20, 14:18   #22
shshrage
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2015
Inlägg: 42
Citat:
Ursprungligen postat av exevision Visa inlägg
Åker du aldrig förbi ett gym?
Jo men med mitt jobb finns det ingen möjlighet till att gymma för mig, har vänt på alla stenar men tyvärr, kommer ha möjlighet att lägga mycket tid på träning om ett par veckor men jag hade velat deffa ner mig ett par kg under denna tid.
shshrage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-05-31, 18:24   #23
Luddsson
Banned User
 
Reg.datum: Sep 2015
Inlägg: 667
Ni som har pulver i yoghurt, hur får ni det att inte bli klumpigt? Jag blandar ett blandprotein (vassle/kasein) i yoghurt och det smakar kanon. Blir matigare konsistens på yoghurten, men det blir proteinklumpar.

Ytterliggare fråga, fler sätt att använda proteinpulver i mat/frukostmat annat än i gröt/yoghurt?
Luddsson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-05-31, 20:21   #24
skyffelmördarn
Registered User
 
skyffelmördarns avatar
 
Reg.datum: Dec 2019
Inlägg: 969
Citat:
Ursprungligen postat av Luddsson Visa inlägg
Ni som har pulver i yoghurt, hur får ni det att inte bli klumpigt? Jag blandar ett blandprotein (vassle/kasein) i yoghurt och det smakar kanon. Blir matigare konsistens på yoghurten, men det blir proteinklumpar.

Ytterliggare fråga, fler sätt att använda proteinpulver i mat/frukostmat annat än i gröt/yoghurt?
Jag har ingen aning om vad du pratar om men klumpar i saker mat-relaterat använder man visp eller mixer till.
skyffelmördarn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-05-31, 20:50   #25
Ett Orm
Silver lifter
 
Ett Orms avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Ort: Mitt i Sverige, lite åt sidan..
Inlägg: 2 617
Citat:
Ursprungligen postat av Luddsson Visa inlägg
Ni som har pulver i yoghurt, hur får ni det att inte bli klumpigt? Jag blandar ett blandprotein (vassle/kasein) i yoghurt och det smakar kanon. Blir matigare konsistens på yoghurten, men det blir proteinklumpar.

Ytterliggare fråga, fler sätt att använda proteinpulver i mat/frukostmat annat än i gröt/yoghurt?
Har i müsli eller nått så man inte märker ev klumpar.
Helst blanda müsli och pulver först sedan i med fil.
__________________
ᕦ( ˘ᴗ˘ )ᕤ
Ett Orm är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:18.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)